Chceš podpořit tento kanál? Staň se PATRONEM!

Operátorka Linky bezpečí: měsíčně řešíme až 8 sebevražd, spolupracujeme se záchranáři (podcast)

Linka bezpečí je callcentrum, které zachraňuje životy. A paní Kateřina Lišková tam pracuje už 23 let. Začínala jako operátorka, nějaký čas Linku také vedla. Umí krásně vyprávět, zná příběhy a osudy dětí. Dělají skvělou práci! Podpořte je 🙂

PODPOŘTE LINKU BEZPEČÍ

Automatický transcript

Minuta: 0
Se setká s tím, že vlastně jeden neslyšící chlapec vyskočil z okna a to byl takový. Impuls by jsem se dostala k tomu, že se vlastně dá dětem nějak pomáhat. I v těžkých situací o kterých jsem blbě mluví a to trošku nastartovalo to moje směrování na linku, takže jsme se potom vlastně jako zhruba 10 let věnovala té lékařské práci. Pak jsem taky tu linku chvilku vedla. Pak jsem se víc věnovala, jakým emailovém poradenství na lince a a jak dlouho už děláte na lince bezpečí 23 let, ale to zároveň nám trošku odhaluje Linka Bezpečí, pokud se nepletu, tak má 25 let celkově málo nalodil oni vlastně měla 25 let. Takže jste tam vlastně od začátku skoro, co dá říct. No to je úplně ale téměř dámy a pánové našim dnešním hostem, jak jste asi poznali, tak je Kateřina Lišková operátorka, ale také vedoucí vlastně linky bezpečí. Tak ještě jednou Dobrý večer vítám vás já musím říct, že strašně obdivuji. Při
Minuta: 1
práci, ale jako já jsem ještě z té generace si pamatuji reklamy v televizi na linku bezpečí. Že běžel jeden čas. To už dneska není. Já jsem z té generace, kdy ještě neměli děti mobily službu. Nelince volali děti telefonních budek trošku jiné rozložení, než mají teď a No a já jsem tomu vašemu projektu fandil už v té době a vlastně strašně mě těší, že to děláte Do dneška a že ten projekt pořád funguje i v dnešní době. Já jsem dneska do titulku trošku od vážně, že Linka Bezpečí ekocentrum, které zachraňuje životy dětí tam měl jsem v tom pravdu, nastav tam pravdu. Já jste v tom pravdu třeba jenom za minulý měsíc jsme vlastně měli osm takových intervencí, kdy jsme vlastně řešili sebevražedné tendence, kdy bylo potřeba zajistit třeba výjezd záchranné služby, tak Jo,
Minuta: 2
máte pravdu. I s těmito tématy stanice setkáváme a jsou pro nás bohužel musím říct jako poměrně denním chlebem, jak tak takový telefon vypadá, jak jak to poznáte, že ten člověk a skutečně je v tom nebezpečí života. No já bych to tak jako. Možná se na to koukala více stran na nás a děti. Vlastně obracejí, když mluví o nějaké sebevražedné tendence. Buďto ve chvíli, kdy nad nimi uvažují teprve, což už tam máme velkou Jasně, jakoby bych řekla. Jaký manévrovací prostor nějaké od toho třeba odklonit, ale na tu situaci, ve které ve stylu jako jste se ptal, tak ve chvíli, kdy k nám zavolají, kdy už třeba jsou v nějakém započatém pokusu. Co znamená oni to většinou řeknou, že třeba spolykané nějaké léky, že se jim už začíná dělat blbě a v tu chvíli jsem vlastně zaleknout toho, že by to taky jako Dotáhnout,
Minuta: 3
takže vlastně jako u té krizové intervence, protože my jsme vlastně linkou krizové intervence, tak tam vlastně my pracujeme s tím, že nějaká část toho člověka volá o pomoc, když zavolá jo, že lidi, kteří jsou vlastně nějaká prioritu. Rozhodl jí tu sebevraždu dokončit, tak vlastně na tu linku nezavolají zkratku ti dokončí, že lidi, který se na tu linku ozvou, tak je vlastně velká šance, že to je nějaké volání o pomoc a že se jako může podařit se napojit na tuhletu částku člověka a vlastně podpořit tu chuť tady žít zůstat tady na světě a díky. Tomu se pak třeba podaří zjistit, kde se nacházejí mi taky hodně pracuje s tím, že se ptám. A co třeba spolykané nebo kolik toho? No teď částic polykali, protože já vlastně potom hodně spolupracujeme s toxikologicky informačním Střediskem, že zjišťuje. Jak
Minuta: 4
moc si ten stav život ohrožující někdy ty děti něco spolykají, ale pak se vlastně ukáže, že třeba v uvozovkách maximálně jim bude špatně a vy zvedat se jí to. Takže jako to není život ohrožující a můžeme pak třeba pracovat i na nějakých příčinách. Co vedlo k tomu, že se takhle rozhodli, ale pak jsou chvíle, kdy opravdu spodek a něco co se nám může stát, že ho za 10 minut ztratíme a tohle když vlastně jako tuhle informacemi dostaneme od toho toxikologická našeho střediska, tak tam potom jako není čas na nějaký mapování příčina hledání dalších cestami to o tom prostě jdi se vyzvracela se záchranná služba. Kde se nachází a už je to poměrně jako direktivní přístup k tomu člověku, protože mi prostě deklaruje, že stojíme na straně života, že všechno se potom dá řešit následně, ale ten člověk prostě musí žít a máme takovou zkušenost, že se potom třeba lidi i za pár let na nás obrátí a řeknou mě tehdy bylo tak mizerně a vlastně jako díky tomu, že jste jako byly takovýhle. Na mě přísného si mám jít zvracet, takže vám mám říct, kde se nacházím, takže ji Tak
Minuta: 5
velké poděkování. Tak to jo člověk únava holky smysl vám osobně jako operátor, co se stalo někdy něco takhle jako vyhrocené ho neměla jsem taky takové případy, kde kde to bylo takhle jako těžké ty směny a museli jsme vlastně tam potom spolupracuje, jako mi hodně prosím týmově znamená, že na té směně vždycky nějaký vedoucí směny, my jim říkám Inter vzor a vlastně i v téhle roli jsem tam na týden se taky nějaký čas byla, tak pak vlastně je to na vás jako jen ten vzorový rozhodnout, jaké kroky se budou dělat a třeba vy kontaktujete tu záchranku zatímco konzultant. Promiňte mi neříkáme operátorem říkám a konzultanti těch holek by se to zapamatovala zatím říkat každou to jedno, ale tak vlastně jakoby ten konzult tam třeba zůstává s tím dítětem s tím člověkem, který se na nás obrátil v kontaktu a vedle toho ten druhý kolega zajišťuje práce patu péči sanitky, že tam vyjede. Tak aby vlastně toho člověka jsme neztratili na tom telefonu, tak ono pod Jako
Minuta: 6
když najednou tam začíná trošku u toho usínat atrice. Slyšíte, že mu pak třeba jako hodně špatně a můžete ho ztratit, tak je to jsou hodně těžké směny. To jako pak se těžko odchází ze služby, když vlastně třeba Nevíte, jak to dopadlo si člověk tahal asi práce domů ve vašem případě někdy poslední půl hodiny, tak zvaný debriefing, kdy vlastně se ta směna schází v jiné místnosti a můžou si tam jako trošku opustit co co jsi na té směně dělo, co tam pro ně bylo nějak těžký nebo naopak se pobavilo a podobně, tak aby si to trochu od ventil ovality lydia odešli, ale jako myslím si, že je naprosto přirozené, že tyhle těch potěší témata v člověku trochu zůstanou a a je trochu zvědavej, jak to dopadlo. No tak je fajn, když tam třeba slyšíme přijet i záchranky ho, že nám rovnou řeknou třeba ty záchranáři jsme tady přebíráme toho člověka. Je to rozhodně Ta lepší varianta, než to, že tam třeba slyšíte, že Kousnul
Minuta: 7
a najednou už na vás nerad. No a moc často. Já se právě chci zeptat, určitě by jsme teď mohl říct spoustu příběhů, co dopadly dobře a jsou i příběhy dopadly špatně jako máme taky příběhy, kde jsme se třeba dozvěděli zpětně, že se třeba na nás obrátili rodiče s tím, že jako věděli, že jejich děcko předtím než jako prostě umřelo se obrátilo na linku. A tehdy třeba chtěla. Ta maminka vědět před taky pár let zpátky. Jako co bylo třeba tím obsahu hovorů, ale mi to prostě říct jako nemůžeme bez souhlasu vlastně klient, tam je nemůžeme se předávat jako furt je to taky zároveň Linka důvěry, takže někde té potom Jako těžký no, to je musím říct, že vlastně drtivá a Promiňte to je důležitá věc, co jsem se dočetl. Asi je třeba to říct, že vy dodržujete právě na tady tohle to, že na poště
Minuta: 8
je listovní tajemství, tak vydržet a telefonní tajemství. Vlastně ani ne. Zjišťujete identitu toho člověka, pokud to není život ohrožující situace jsem to správně pochopil, že se dočetla správně jako my vlastně primárně jsme Linka důvěry. Pracujeme tu metrovou krizové intervence. Ale to že jsme Linka důvěry vlastně znamená, že k nám děti můžou volat anonymně. Já musím říct, že vlastně drtivá většina těch volajících to bere jako vlastně jednu z těch základních 9 linky bezpečí, jo, že vlastně jako hodně se na to ptají a fakt se to teď nikdo nedozví, fakt jako to nenahrává té nevidíte má telefonní číslo a opravdu to tak je jenom my nevidíme telefonní čísla pětnice nahrávám a úplně nemůžu říct, že fakt se to nikdo nedozví, protože kdyby vlastně v tom hovoru došlo na to, že tam vlastně bude sdělovat nějaký jako věci, který už jsou za hranicí zákona, tak mi
Minuta: 9
samozřejmě taky máme oznamovací povinnost, ale bych Jako vy nevíte. Kdo ten klient je tak v té jako nedají úplně naplňovat, jako tohle, to je takový hodně těžký. A my se vždycky potom snažíme vlastně s těmi dětmi domluvit na tom, že pro to aby se tady situace mohla řešit, která je třeba nějak vážná a Děje se tam něco co lze vyhodnotit jako i laicky, že jsi už je to teda někde jako Za hranou zákona, tak vlastně na to, abys mi tu pomoc mohli poskytnout nějakou jako další, aby tam někdo obalu do té rodiny zasáhl. Tak to je vlastně snaží motivovat tomu, aby si jen limity vystoupili, aby vlastně jakoby ta intervence byla domluvená vyžádaná vy tady tuhletu intervence tak nebo to zas tu službu vlastně tak poskytujete lidem vlastně mladistvým a dětem řeknu to správně takhle do 26 let věku vlastně. No a já přemýšlím, já přemýšlím nad tím, je to vlastně taková jako banální otázka, ale
Minuta: 10
Jsem jako mladého člověka je jaký prostě události v životě mladého člověka, který má celý život před sebou, tak ho donutí k tomu, že začne přemýšlet nad něčím takovým jako že by se ten život vzal. To jsou ty příběhy toho. Proč to ti mladí lidé dělají já tak myslím si, že jedním z nejčastějších důvodu je rozchod. V partnerství mi třeba vlastně jako nechceme vlastně jakékoliv téma, který k nám to dítě přinese nebo ten mladý člověk, tak ho vlastně bereme jako z jeho úhlu pohledu jako že pro něj je důležitého, že vlastně myslím si, že jeden čas to tak jako trochu bylo. Jo tam na tu linku bezpečí tam volal. Ty ty ty mladý puberťačky a ty se furt jako lásky nelásky, ale ono zajdem k tomu, že právě kvůli těm schodům je je velmi přidružený sebevražedné jednání, tak vlastně z našeho úhlu pohledu je to jako poměrně rizikové téma, jo. Takže
Minuta: 11
to vlastně ne. Bagatelizovat, protože oni teko taky ti mají někteří mají jako tendenci vidět ty věci černobílé jo nemají ještě tu zkušenost, že i rozchod se dá přežít. A že že pro jednoho kvítí slunce nesvítí a v tu chvíli to zkrátka prožívají jako konečnou a že bez toho prostě dá žít nejde těžko, třeba nachází právě pochopení o své blízké, protože mají tendenci to bagatelizovat na No nad tím rukou, ať to je dobrý, ale ten člověk Marek to tak necítí, že to bude dobré je moje teď fakt jako mizerně, jen se s tím prostě nechce být a nebo to z nějakého důvodu jako je pro něj hodně těžké s tím bejt, takže to jeden důvod pak tím jedním důvodem jsou taky psychické potíže, ne, že mají třeba nějaký depresivní stavy, kdy to vlastně toho člověka ovládá nemoc a v tu chvíli si to vlastně není jako svobodné rozhodnutí o svém životě, už jsem vlastně jako jediný nemocí a v těch 10 tím depresivním myšlenkám prostě těžko brání, takže pak nám připadá jako
Minuta: 12
důležité. že vlastně je tam nějaká možnost pomocí nějakého náhledu nebo tam nabídnout nějakou nějakou jako záchrannou brzdu tak taky tím tématem jsou těžké pneumatický situace jsou to třeba lidi kteří zažili znásilnění pohlavní zneužívání kdy se jim vlastně s tím nad tím traumatem těžko žije kdy mají pocit že jsou nějak jako Poznač kovaný že že že už tak on a my vlastně šanci na nějaký úspěch jako v dalším životě kdy je prostě těžké s tím být a pak je pro ně vlastně jakoby volba menšího zla to že tady radši nebudu někdy jsou to taky taky v situace kdy třeba ty děti říkají Já se teda radši zabiji Protože nechci rodičům předělávat starosti jo to si říkáte jako rodiče jako to je hrozný Ježišmarja Jo že vlastně Někdy mi přijde že ty děti jako u pozadí sebe a vidí jak je to těžké třeba nějaká situace kterou Ta rodina prochází tak abych ne předělával
Minuta: 13
Starosti nevím. Třeba kvůli tomu, že mám propadnout ve škole jo, tak tak najednou se to vidí jako černobílé, že vlastně neví pro ně nějaký ti jako zklamat i své rodiče. A tak pak se jako jsem, že pracujete s nimi na tom, že jim ukážu. Je to nějaký jako smysl té situace a to, že ty rodiče budou mít rádi i svoje dítě, když propadne, že jako to nesnižuje hodnotu a že stejně tak jako se může mít vlastně v životě hezky, ale tak nepůjde na práva půjde na něco jiného. Prostě to je přece jako trošku to jako mu ukážete, že se s tím dá pracovat a to myslím, že to vždycky se v tu chvíli zas mě hrozně uleví se to tak jako je a že jeho to jenom nenapadlo, že to může ten rodič třeba vidět. Jinak jo, takže těch vlastně příčin je Celá řada některé jsou mí vážně některé víc vážný. A myslím si, že vlastně vždycky jako důležité, že jsi ten člověk jako dá šanci, že co s někým zkusí zkonzultovat, když o tom vyprávíte, tak mě to zní jako
Minuta: 14
že vlastně spousta těch problémů začíná v rodině a tak se zeptám, pokud jsem rodič a mé dítě volám na linku bezpečí je můžu to chápat, jako že jsem jako rodič udělal něco špatně, že jsem v něčem pochybil. Já bych to tak vůbec neviděla Já já svým dětem vlastně říká že kdyby jako si pro ně bylo těžké s něčím jít za mnou že budu hrozně ráda když zavolej na linku jo že že já to beru tak že fakt ty děti ve spoustě případech Volej proto že nechtějí svoje rodiče zatěžovat jo oni mají třeba starosti s kamarády nebo mají nějaké potíže ve škole čili to není jako nutně vždycky potíže rodině jako jo řeknu to na rovinu spousta těch potíží je i v rodině jo ale může to být třeba rozvodová situace která prostě je těžká pro všechny členy rodiny ten rodiče jako rodič pořád snaží být dobrý rodič a to děcko zavolá k nám protože nám říká no ale taťka nebo
Minuta: 15
mamka to teď mají fakt těžké tak já přeci nebudu ještě přidělávat svoje neboj Ano asi nechceš říkat jak se v tom mám já protože já vím že mě to trápilo takže vlastně takže to je takový jako můj mesidž těm rodičům jo že Neberte to jako nějaké své selhání Co vlastně připadá jako super, že to dítě má nějakou svojí kompetenci najít si komu to jde říct a kde ty děti to docela dobře umí vycítit, kdy toho rodiče s tím jakoby. Můžou jít zajímá potíže má jako nechceš obtěžovat, ale kdy za ním můžou vlastně zajít, kdy ty ten rodič možná na ně má kapacitu nebo kdy už jí třeba nemá a teďka vlastně v tom a docela dobrý radary, jo. Takže mně to připadá, že někdy si najdou rodiče, protože teď třeba vycítí jo. Teď je to dobrý čas. Teď to třeba jako rodiče můžou ustát. A nebo si nenajdou rodiče. Najdou si kamaráda. Najdou si příbuzného babičku tetu někoho prostě Kdo je jako nějak blízký a v podstatě Myslím si, že tu linku mají až jako potom jo, což je v pořádku, že vlastně mě stejně je směrem na ty jejich blízké, protože jsme pro ně někdo jako anonymní jo, ale
Minuta: 16
někdy to nejde, jako některé věci se těžko říkají blízkým za nějaké věci se taky třeba stydím, jo, tak hodne potom nebudu říct mámě jo kluk, který řeší svoji sexualitu, blbě se o tom mluví s rodičema. Si to třeba potřebuje uspořádat a možná to ještě jakoby nebude třeba z toho nevyleze, že je homosexuál a zbytečně byty rodiče jako vlastně rozhodil, co se to tam dá může být nebo nemůže, takže vlastně mně to připadá fajn, že je napadne, že tady je něco takového, jako by relativně bezpečný prostor. To je vlastně jako dobrá jako to, že ty děti mají možnost tohoto rozlišovací schopnost. No přesně a že vlastně to neznamená, že jsem jako blbej rodiče se nejdou svěřit mě oni stejně v určitém úplně půjdu za mnou a půjdu za těma kámošema, ale i to je v pořádku, že to jasné. Mně přijde. Nejdůležitější je teď se na to nezůstanou sami, že si najdou někoho s kým to můžou sdílet, u koho můžu hledat podporu a buď
Minuta: 17
jim ten člověk řekne, že na tomto podporuje schopný dodat a nebo je pošle někam jinam. My už jsme to změnili, že na lince bezpečí děláte. Jste říkala 23 let, jestli si pamatuji správně. A předpokládám, že za tu dobu tak jste mohla vypozorovat, jestli se mění to nejsou trendy. A jednou tak řeknu jakoby ten terendy toho jaké problémy, tak mají mladí lidé, co se za těch 23 let změnilo. Jací byli mladí lidé předtím a asi jsou teď. Já jsem si že v mnohem vlastně hrozně podobný mě nedávno mi nadává hrozně pobavilo po docela dlouhé době jsem jako si šla sednout na tu směnu a kdy ti to tam taky vtipný, já bych chtěla říct třeba na té naší ústředně Kam se dovolávají a mě fakt pobavilo, že Tyhle děti dělaly stejných chyb jako děti před 10 lety jsem si říkala, to je vtipné, že jsou hrozné jako unikátní, ale
Minuta: 18
děti před deseti, za co dělali úplně to samý. Jo přišlo mi to úplně takový jako hrozně vtipný, ale ty ten je tam jsou určitě jako s těmi 15 10 15 20 lety se hodně Třeba uchylovali je k alkoholu nebo bylo to taky téma třeba různých závislostí, které se na lince objevovaly toho je teď méně samozřejmě úplně nové téma pro nás je posledních pár let téma internetu potíží na internetu, což prostě dřív vůbec nebylo a se takový jako smutný Trend je Ukazování jsme taky třeba před deseti lety jako na lince Neslyšeli. A teď je to bohužel nějak jako velmi časté téma velmi často se právě napojuje na všechny možné i jiné potíže. Tak nějak mi připadá, že ty děti posledních let více uchylují k takovýhle mohu od ventilování nějakého napětí, že to prostě řeší přes nějaké sebepoškozování to teda dřív nebylo. Můžu
Minuta: 19
vás poprosit jenom jestli byste si dal trošičku dal mikrofonu od pusy trošičku. Je to prostě nechcete lepší. Já jsem koukal dneska na vaše webové stránky a dámy a pánové hotová si taky poprosit a chci vás vyzvat, protože dnešní Stream. A také je trošičku víme čí v tom, že tady je nemůžete posílat příspěvky mě na Já vás chci poprosit, aby jste poslali příspěvek na linku bezpečí máte odkaz. V popisku videa, tak se proklikněte a já když jsem se na to Tak vy tam vlastně člověk může přispět. Třeba 100 Kč a máte napsáno, že to zajistí jeden hovor, který pomůže dítěti v náročné životní situaci 250kč, že pomůže až dvěma lidem a 500Kč, tak udrží linku bezpečí ve špičce 15 minut a tak. Pokud byste chtěli přispět. Tak to udělejte. Teď nyní a já se vlastně zeptat, jestli tohodle toho napadlo. Kolik lidí na lince bezpečí Pracuje ve špičce, kolik tam sedí konzultantu,
Minuta: 20
ne operátorů, ale konzum. Děkuji vlastně u nás. Je to tak, že mi teda pracovní vlastně na té telefonické lince v nonstop provozu a odpoledne kdy musí špičce, tak vlastně obsazujeme až na 7
Minuta: 21
by nebylo dobré, kdybych měl jako konzultanta, tak já si myslím, že tam je důležitá velká Míra empatie. Taky by jste vlastně musel projít výcvikem telefonické krizové intervenci, který teda vlastně máme 150 hodinový. Takže ono to chvíli trvá než u nás letadla pomalu. No ono to není taky žádná sranda. Na ten člověk mi tam taky mohl jako hledat, co s napáchat, kdyby tohle dělal úplně tak. Jak se máš? Takže jsme se dá taky bych ráda podotkla, že jsme vlastně jakoby sociální službou, takže my musíme naplňovat i nějaký zákonné předpoklady pro tu práci, takže je to tady nějaké vzdělání humanitních oboru hodně tam máme vlastně lidi, kteří jsou buď psychologové sociální pracovníci a vlastně všichni jsme museli projít výcvikem telefonické krizové intervenci potom výcviku vlastně vždycky mám nějaký 30 hodin zácviku. Ještě že chodíte na služby k těm zkušenějším
Minuta: 22
kolegům, kterým je vlastně pod již vedením pak Ty hovory vedete a pokaždé mi budu to nějak rozebíráte dostáváte zpětnou vazbu na to, co tam bylo dobře na to, co naopak třeba Zdar šel udělat líp, tak abyste se vlastně dobře připravil na tu práci tam potom sedět sám. Předpokládám že během těch 150 hodin, tak se tam připravuji na nějaké situace, které mohou nastat během toho telefonátu nějaké krizové situace a kdybych vás mohl poprosit o nějaký třeba jako jede. Nějaký tip, protože Víte co do krizové situace po telefonu se může dostat každý. A taky už jsem se hádal třeba po telefonu z někým a teď teď akorát Co myslíte? No otázka vlastně změní a jestli byste mi řekla příklad z toho, co se třeba v těch 150 hodinách určitě operátoři jasně jasně, jinak se tam vlastně probírají opravdu ta technika práce tu krizovou intervencí. Co
Minuta: 23
znamená, že se tam vlastně učím a pracovat s emocemi a slyšet je zachytit je nějaký reflektovat dát pro ně prostor, protože to je vlastně hrozně důležitý to vždycky provází téměř každý hovor procházejí nějaké emoce a pokud se vlastně člověk jako nezpracuje ty emoce, tak taky velmi často potom jako není schopný pracovat na těch informací čeho takže vlastně naším úkolem je dá tomu člověku prostor pro ty emoce spousta hovoru je taky obaly nebo tom sdílení, že vlastně ten nejde k těm informacím, ale zůstává se jenom u toho vlastně prožívání. Takže dát naprosto na to prožívání upozadit to, že nutně musím tlačit nějaké řešení, protože to řešení vlastně velmi často ty lidi. Třeba mají někde v hlavě a my jsme jenom takový průvodci, který je k tomu dovedou a nechají ho verbalizovat a třeba nad tím přemýšlet, takže jedna věc a práce s emocemi druhá věc, pak to mi takové jakoby ujasnění se zakázky. O čem ten hovor vlastně má být, k čemu se má dojít. Co je vlastně důležité pro toho klienta. Protože jedno
Minuta: 24
téma může nahlížet spousta lidí z různých samozřejmě úhlu. A jestliže tam přijde dítě, který například vám řekne, že chce řešit rozvod jako to je s tolika úhlu. Pohledu se na to rád podívat a vlastně já to tam nemůžu spát jako ze svého úhlu, který jste. Já myslím jako třeba dospělá. A co by bylo proto děcko dobrý, ale já se musím teda ty jeho na co se v tom se zaměřit co chce chce probrat, jestli to je jestli má být u rodičů U mámy nebo u táty nebo že bude řešit, že se kvůli tomu bude? Nebo tam může být ještě něco úplně jiného, co u koho z rodičů bude pes nebo já nevím, jo, takže vlastně je důležité věci tu zakázku, na které jsem jí, že tam máme pracovat tu potom. Pokud možno dodržet. A nebo pokud je nereálná, protože I to se stává, že ty děti jako mají vlastně od nás nějaký očekávání, které my nemůžeme jako naplnit například. Poraďte mi jak se mám zabít jako to je nereálná zakázka na to myslím celkem pracovat nebudeme jo, takže vlastně je potřeba vykomunikovat tu zakázku, domluvit
Minuta: 25
se na to čem ten hovor má být a potom se vlastně snažíte. Buďto třeba hledat možnosti nabídnout nějaký třeba jiný úhel pohledu anebo fakt jako edukuje t o možnostech řešení, které to dítě třeba nevědělo a potřebuje si to nějak jako ujasnit. Pak si třeba nějaký z nich vybere a toros pracujete vlastně jestli si dokážu vůbec jako představit jeho zrealizování a podobně, takže to se vlastně učí během toho výcviku. Máme to hodně vždycky na pasovaný na nějaký blok jako tematický. To znamená, že se snažím Eva. V tom výcviku projít většinu těch témat, kterými se na lince se setkáváme od rodinných potíží školních potíží partnerských vztahů úmrtí v rodině. Třeba právě sebevražedné tendence, takže takovýhle různé okruhy tam jsou a ne na ni chce jako jednak pilu je ta tématika jednak terratechnika té krizové intervence, kdyby většinou se ten blog skládá z nějakých informací a potom nácviku
Minuta: 26
praktického, že ty lidi se tam budou ty hovory, zkouší si to a Takže kromě pilování techniky se vlastně vždycky ještě do to zapojuje to konkrétní téma, který je většinou nějak specifické informace. Má i tím, co se s tím dá třeba dělat co nabízet a možnosti řešení, takže takhle vlastně poskládaný ten výcvik. Mně se líbí i Jak vlastně o tom Mluvíte jako o klientovi a zakázce. Což dává smysl vlastně a možná to ukazuje ten váš přístup. Jaký vlastně máte? Mě by zajímalo vy jste protože tohle to předpokládám stojí docela dost peněz ve výsledku, protože je to spousta práce, takže to bude stát spoustu peněz a vy vlastně Linka. Bezpečí je živena z právě příspěvků v lidí, o kterých jsme se tady bavili před chviličkou. Na Linka Bezpečí vlastně je neziskovka. Jo jsme jsme vysvětlete.
Minuta: 27
Proč mě zlá neziskovkách. My jsme ti zlí Neziskovky, které berou ty peníze. No takže my jsme je nezisková organizace. Náš rozpočet je zhruba nějakých 30 milionů ročně, protože možná bych to jenom doplnila co Do čeho ty peníze vlastně dolů, i když se to na té hodně peněz, když se to tak vezme. Tak ne vlastně neděláme jenom tu telefonickou službu. My děláme telefonickou pro děti vlastně Linka. Bezpečí má službu jak pro děti tak pro rodiče. My jsme se teď tady hodně povídali, protože já vlastně jako ty zkušenosti mám primárně s tou dětskou linkou. Takže od té se tady povídáme, ale kromě telefonu mi vlastně pro děti, provozujeme i čert a taky emailový poradenství, takže to jsou vlastně jakoby takový 3 kanály, které jsem je potřeba nějakým týmem obsadit a nějak nějak jako ten provoz vlastně. A vedle toho máme ještě rodičovskou linku, která je takový náš jako menší projekt.
Minuta: 28
Která je vlastně určená pro dospělé, kteří volají v zájmu dětí tady narodí česká vlastně vznikla. Právě proto, že na tu naší bezplatnou linku pro děti pro děti volali často i dospělí i rodiče jste chtěli poradit kvůli dětem, ale pak nám vlastně jakoby blokovali tu linku pro děti, takže nevím asi v roce 2000 a a a teď byla kecala 1 nebo 11. A teď se to nejsem na to právě bavit. Prostě vznikla rodičovská linka, taky už funguje dlouho a ta rodičovská linka taky na poskytuje pomoc po telefonu. Je tam teda jeden konzultant. Je to menší projekt nepracuji nonstop mají nějaký přes den hodiny tuším od devíti do devíti a také nabízejí účet a email, takže vlastně tyhle ty projekty jakoby služby jsou. potom vlastně hrazený z těch peněz a Nám by se vracím k vaší otázce a nás
Minuta: 29
vlastně nějaký dotace jsem to děláme od státu zhruba dvě třetiny nám vlastně vykrývá dotace na PSP jsem si že i Ministerstvo vnitra na nějak přispívá do toho úplně nevidím protože to jako není z mojí výborný gesce to zase to co se starají i tady jí kolegové ale já vlastně ten zbytek my musíme prostě zhruba 10 milionů získat buďto od dárců od firem individuálních dárců obce oslavujeme takže vlastně snažíme se taky ukázat tu naší odbornost že to není jenom jako linka která tady konkuruje rodičům že jsem vlastně spíš jako taková služba fakt pro celou rodinu že nabízíme poradenství pro rodiče i pro jejich děti aby právě děti neudělala nějakou vozovka blbinu a Vyber nějaký malér, takže vlastně chceme být jako partnerem pro rodinu je třeba asi zmínit, že vlastně
Minuta: 30
ta Linka. Bezpečí je pro ty volající zadarmo, že jo. Ano, ano pro děti ta dětská služba je zdarma, vlastně je to číslo, které je já 116 111. My jsme vlastně také součástí mezinárodní asociace linek důvěry, kdy tam vlastně právě vznikla takový vznikl nápad v rámci. Teď si mezinárodní asociace, aby ty dětský linky měli vlastně ne napříč světem stejně telefonní číslo. Co znamená, že ji potom děcko? Třeba z Německa přijela do Čech nebo nějakou potíž, takže Jasně si může pamatovat furt jedno telefonní číslo, takže to se povedlo v rámci Evropy to tak vlastně je, když to fakt trošku naráží na jazykovou bariéru, protože a i jako upřímně řečeno nějakou jako třeba právní jo, protože když potom bude volat třeba dítě z ciziny, tak ty jeho právní. Třeba Bag Round, jak oteho země je trochu jiný než u nás. Takže jako mně se to úplně pouštíme, že bysme potom řešili potíže jako třeba Němcům nebo
Minuta: 31
jako třeba žijících u nás nebo tak, ale jako když se na nás obrátí, tak minimálně nasměrujeme, kde tu pomoc třeba hledat dál. My jsme dneska začali tím, že jsme se bavili o té reklamě v televizi mě právě napadá, jestli Linka Bezpečí, jestli voní vlastně dneska mladí lidé, v jestli ten marketing je dostatečný a jestli by se vám nehodilo právě třeba víc peněz na to, abyste nám mohli informovat mladí lidi víc a oni by volali a bylo by jim častěji pomoženo. No já si myslím, že o nás vědí dost, protože mi i takhle tu kapacitu vlastně jako máme takovou, že mi odpoví mi tak třetinu těch kteří se na nás obracejí dvě třetiny. Nejsme schopni odbavit, takže já si teda jako nebo musím říct, že my si na nedostatek to nestihnu, jo. Ne to že to že vážně teď to že určitě by
Minuta: 32
bylo fajn, aby ona teď Nebo prostě mladé lidi, věděli to rozhodně jo, ale zatím to může fakt myslím neustále vytížený, že ta Lenka prostě zvoní pořád tak vlastně nějak si myslím, že o nás víceméně vědí děti se vlastně o nás dozvídají už na základních školách třeťáci mají v prvouce stránku v lince bezpečí, jo, takže už vlastně v takhle jakoby nízkém věku pro školy děláme nějaký projekt, který se jmenuje Linka. Bezpečí vaší třídě, takže i třeba pedagogové se na nás obracejí školy se nás objednávají nikdy vlastně naši lektoři přicházejí do do škola probírá. Téma, které si děti vyberou, tak se na něj dívají. Kde v rámci toho téma to můžou hledat pomoc a zároveň vlastně jim představuji i ty služby. Naše jsou u nás můžou čekat, jak ta služba vypadá, takže mě přijde, že ty lidi jako ona docela vědí, jako vždycky jsem rád zlepšit. To zase si nechci lhát do kapsy, jako co si myslím, že určitě jo, ale zároveň. Já jako vím, že mi prostě tu kapacitu máme takovou, že stejně
Minuta: 33
jako nebavíme všechny, kteří se už teď na nás obracejí, kdybyste spíš potřebovali posílit tým lidí, jestli s tebou správně by se potřebuje posílit tým, což zase navazuje na to jako že když se posílí tým Kam se posadí? Takže to znamená jiné prostory a to jsou zase finance. Takže jako to je začarovaný kruh do se dokážu představit s tím možná souvisí. Stává se vám pravděpodobně, že volá někdo jenom tak z legrace, že jo, kolik takových kolik takových telefonů z legrace. Máte to asi máte spočítaný předpokládám jako tak vám řeknu. Jo. Ještě možná jsem neuvedla na Nevím jak moc je to jako známí k nám se vlastně nejdříve dovolává na ústřednu. Jo na tu středně vlastně vždycky na část v směny konzultant, takže to není žádný stroj nebo tak. Prostě je to normálně proškolený konzultant, který si tam se dá a tamto drnčí pořád tam vlastně to jsme dá odkládá
Minuta: 34
ty, kteří buďto k nám nepatří nebo jsou tam právě ty srandičky. Těch dětí takovýhle dovolání máme kolem 9000 za měsíc a stěry, viď zhruba 600, kdy to je nějaká taková jako legrace, nebo kdy to prostě odmítneme. Protože se jedná o nějaký testování. To je ale docela malinko. Já jsem myslel, že to bude vědět. A já to ještě že to je na tu středně, kdy to tam prostě skončí, protože fakt si řekneme. Hele dobrý tak jako dobrá sranda. Jako vlastně jsme se taky pobavili. Ono to je docela fajn slyšet něco vtipného, než jenom ty jako ty těžké životní příběhy, ale vedle toho jsou potom situace, kdy ty děti jako už vlastně z tý ústředny jsou připojené, protože tam řeknou nějaké téma na kterém Ty pracovat a mi to dítě. Teda připojíme a teď během toho telefonátu se vám to zdá takový nějaký jako divný, jo. Buď to je to nějaké divné jako takový jako. Buď se tam někdo oheň a dává nebo tam slyšíte ještě kolem toho děcka
Minuta: 35
nějaký kámoše, který tam jako se tak jako usmívá je o něco prostě takhle úplně vám to jako nesedí nebo ten příběh je takový jako nějak to tak jako skřípe jo, tak My tomu říkáme testování Lenky jo testování ty služby a vlastně tohle beremese to na tu linku patří, protože se velmi často stává, že vlastně v rámci takového. Děti dostanou informace, na který byste jinak styděli zeptat někde. Takže jako Ono to má nějaký význam a taky se nám stává, že oni si to v rámci takovýhle ho jako třeba nějakého bezpečného tématu vyzkoušej a potom třeba zavolej řeknu hned a jako já jsem se tady minulý týden dělal jako srandu s kámošem a já jsem potřeboval jet. A jak to funguje a když vidím, že jste mě jako ne vynadali, tak já vám teď už jako chci říct, co se mi fakt děje, jo, takže vlastně mě s tímhle tím nakládáme obezřetně, že mám to někdy jako když se vám zdá, že ten příběh jako už jako je to divné nebo to tam jako nesedí mi
Minuta: 36
to vlastně jako nějak reflektujem. Jo, že tomu dítěti řekneme. Ale co Já z toho jak ty to vyprávíš? Přemýšlím nad tím, jestli to tak opravdu je nebo jestli jsi třeba jenom chtěl vyzkoušet, tak ta linka funguje a někdy někdy to vlastně jako přiznají jo, jo, já jsem se jenom styděla jo. Přišel mi to blbé, tak jsem to takhle. K tomu dětskému věku to patří jo, že zkoušej. Prostě jak ty věci fungují a že s tím pošahaný, že prostě když dej Fakt se něco dělo, tak se ozvat můžou vlastně. Myslím si vybavil mi kontraproduktivní, kdybychom v tu chvíli jako vynadali, jako že to tady blokuje lidem, kteří jsou teďkon třeba v nějaké blbé situaci, protože v tu chvíli, kdyby se do nějaký blbý situace dostalo takovéhle dítě, tak se bude bát zavolat, protože ten krásnou mu tam vynadali, takže mi to vlastně Přijímáme, že tyhle ho bude tam patří. Ty děti to prostě mají právo vyzkoušet a můžou se prostě rozhodnout, jestli to příště třeba, když budu mít potíž
Minuta: 37
využívat nebo nevyužiju, takže i tyhle testovací máme, ale ty už bereme, že tam patří. Jdu se teď podívat dámy a pánové na vaše dotazy, které píšete v chatu a jsou to moc moc zajímavé otázky, to jsem koukal na první pohled. Jenom k těm legrácka ještě jo, než to tady na skáče dámy a pánové zavináč tamto jsou abych to kdyžtak. Viděla tady v chatu a mě napadlo to stalo se vám třeba někdy, že vás někdo zval na kafe nebo tak. No, tak tady máte takový milý hlas a to tam slyšíte jako spoustu jako hezkých je ošklivých věcí. Ne jsem že jsme nešli jako to máme nějaký etický kodex, který prostě nám říká, že se samozřejmě nesmíme setkávat. Osobně to do tý naší práce nepatří. No, já mám zrnkovou bez pardonu dodám,
Minuta: 38
i my jsme anonymní pro ně. A takže to tam vlastně My se nesmím s nimi setkávat. No já mám s Lenkou bezpečí. Právě zkušenost přes kamaráda, který vyprávěl, že vlastně si na lince bezpečí našel ne operátorku, kterou znal jménem a potom si vlastně teda byl to dlouhodobější případ a oni se poznali a moc se s ní telefonoval třeba na několik jako seanci jméno, takže to by mě zajímalo, jestli tam jako dochází k tomu, že třeba s tím klientem spolupracujete nějakou delší dobu takhle nebo to byla jenom vínka. Já to možná okomentuji už kolem toho kamaráde už bude asi delší doba, že s námi jménem to totiž bývávalo na lince, že jsme se do To je jakoby jsem byl. Já studuji je to dýl. Že já se taky protože ano. My jsme se tak dělávali, že jsme se představili jménem a bylo možné. Třeba se domluvit, kdy mám službu a pokud
Minuta: 39
ten klient vlastně stalo to dotáhnout nějaký ten svůj příběh s tím konkrétním konzultantem, tak to vlastně jako šlo myslel do toho odstoupili, takže dnešní době by se mu to stát nemělo kamarád. My jsme odstoupili a to z toho důvodu, že to vedlo i k tomu, že potom vlastně ty lidi co zaprvé navazovaly na tu službu. Což vlastně není úplně žádoucí, protože mi vlastně nemůžeme nabízet terapie dlouhodobou pomoc, my můžeme být v kontaktu opakovaném po nějakou dobu, ale furt je to krizová intervence. Nenahradí to terapii a vlastně ne jako primárně, tam to teda Pech. Neděláme, takže může být kontraproduktivní, že toho klienta potom vlastně to nenutí udělat ty další kroky, které ale pro nějakou ozdravnou bráchou prostě to aby se ta jeho situace posunula. Je to vlastně nutné dělat další kroky a my vlastně nechceme přispívat k tomu jako navázání na
Minuta: 40
tu službu a taky se co mě mohlo stát, že ten člověk se dostal do potíží v době, kdy já tu službu neměla a pak je naprosto v pořádku, že zavolá někomu jinému, než tam jsem na té službě já takže jsme takhle nechtěl jako vázat jo, takže teď toho Pavle, takže mi neříkáme tam jména. Ty kozo tam ty se taky nějak nepředstavují, tak jako Většina dětí zůstává v anonymitě nebo těch volajících případně těch na chatu, tak tam jsou pod nickem tam je to navázání trochu snažší, protože často chodí pod stejným nickem, takže to to vidíme, ale ten klient vlastně mi U každého klienta zapisem nějakou stručnou zprávu o tom. O čem ten hovor byl to zase musíme jako sociální služba být nějakou evidenci. Takže i třeba pro ty děti pro které je těžké nějaký příběh opakovat, tak se s ním na tom domlouváme, že tam takhle napíšeme nějakou stručnou zprávu o tom o čem s námi mluvil a kdokoliv z mých kolegů prostě bude schopnej s ním navázat a můžu pokračovat slunce potřebuje takže se to nenavazuje na jednoho člověka, ale zároveň je možné víc těch kontaktu mít u nás víc a někdy
Minuta: 41
i klienti kombinují, že třeba někdy mluví na chatu a potom přijedu na telefon, protože na tom chatu zjistí, že se o tom mluvit dá na chat často chodí lidi, který je těžký nějak to verbalizovat se zakázek. Je pro ně snažší ty věci. Jak napsat, ale když potom zjistil, že to vlastně jde a že jsou s tím přijatý, tak někdy přijdou na ten telefon, protože zase na druhou na tom telefonu s tebou pracuje mnohem víc a to co si tady jako hodinu lidiček to jo. Tak to se vlastně dá zvládnout za 10 minut během telefonátu, takže mi to tak jako držíme, že ta telefonická služba vlastně může asi nejvíc nebo nejrychlejc pomoci, ale každopádně i ty ostatní formy pomoci. Mají svůj smysl, protože ty lidi mají svůj důvod, proč zrovna vyhledejte ten druh pomoci, kterej vyhledali. Takže ale máme takový kombinace, že chodí třeba někdy na chat
Minuta: 42
někdy na telefon. Kateřina Hoferek, tak se ptám. Můžu vědět kolik bylo nejmladšímu dítěti, které kdy volalo na linku bezpečí. Kdyby se mnou taky Kolik bylo nejstaršímu dítěti tak dítěti 18. Staršímu to nejsou nejmladšímu dítěti, jako já si vybavuji tak hovory kolem šesti let. Ty mladší se na nás nebo vracejí a nebo je to spíš Omyl. A nebo to vlastně nejde s nimi moc komunikovat jo, že že už to potom není nějaký hovor. Spíš tam třeba slyšíte ještě v pozadí dospělého, že to děcko si půjčil o telefon maminky a a něco zmáčknu a zrovna tam jako vytočilo linku bezpečí, jo. Takže v té pak třeba ani jako s vámi nekomunikuje, ale ty nejmladší bylo tak kolem šesti rád, ale to jsou pak musím říct jako náročné hovory samozřejmě vždycky ten hovor. Ústí je přizpůsobit věku volajícího. Ale u těch malých dětí hodně malý je to vlastně jako těžký, protože oni stejně nejsou
Minuta: 43
moc schopný, tak udělat nějaký následný další kroky jako k vyhledání další pomoci, ale není to běžné. Spíš nám Ale tak třeba od 9
Minuta: 44
vruty do to naší cílovou skupinu, pro kterou jsme očí aw100 řekla 14 až 17 let, což předpokládám, že je doba puberty, kde se ty věci strašně mě. A taky jsem z toho byl zmatený v tom věku, co si budem a já jsem se chtěl zeptat tady k tomuhle tomu, jo a vy jste už několikrát zmínila, že se ty problémy týkají školy a to mě docela překvapilo, jako skutečně se děje to, že člověk má strach z toho, že dostanu pětku ve škole, vždyť to vlastně jako nemáš čas té pětky. Ona strach z toho následků, co bude doma, tak jo, takže vlastně kvůli té škole kvůli té škole se bojí potom ty reakce rodičů ve škole. Je to hodně od tří, jako ho potíží v třídním kolektivu sekaná potíže s Kantory, že se taky potřebuji třeba postěžovat na to, jak jsou někteří učitelé, přísný
Minuta: 45
je spravedlivý a já nevím, co všechno i třeba potíže jako s učením jo, že s námi řeší, že se mi blbě učí. Proto mají taky třeba s námi řešit volbu školy v současném období s námi řešili i obavy před maturita má před přijímačkama, jak to dopadne nedopadne sklon rodiče nezklamu rodiče. Takže jo, ta škola, taky je téma, které u nás lidi přináší je podle vás něco co kdyby se třeba v tom školském systému, ale možná i obecně jakoby v tom našem právním společenském systému změnilo a vám by to vlastně ve výsledku ušetřilo práci. Myslím tím nějaký zákon nebo nějaká pozice ve škole nějaký pravidlo, které by se opravilo, kdybyste měla tu páku jakoby něco změnit. Napadá vás něco nad tím stejně trošku zaskočil, já jsem nad tím přemýšlela a vlastně nevím vlastně
Minuta: 46
nevím. Skoro si troufnu říct, že ne, protože mě přijde, že vždycky je to spíš o lidech, na které ty děti narazí a prožívání těch věcí a těch situací a takže Možná by pomohlo ve škole, kdyby se nějak jako vyučovalo v rámci rodinné výchovy opravdu nějaká rodinná výchova. Jak se chovat ve vztazích, jak se vlastně s nějakým respektem chovat k druhým možná tohle než nějaký zákony možná naučit se jako respektovat své hranice hranice druhý nějaký hledání kompromisu, možná spíš ty mezilidské jako Jak to říct dovednosti a letos to vlastně Možná za to jsou vlastně nesmysl taky zákony. To jsou ty Školní osnovy, že jo, podle kterých se školy řídí asi asi trochu. Jo rozumím, tak
Minuta: 47
se ptám zvedl se počet hovorů během karantény kvůli problémům v rodině obecně jako koronaviru na vás nějaký dopad. Mě zase provoz měl měl na provoz Linky dopad. Jednak ten provozní, že jsme tím jak je to velké tým vlastně museli ze dne na den přeskládat fungování linky a vymyslet ho. Jinak rozpisy služba všeho jako zmenšily jsme Týny vlastně tak, aby se nám lidi ne. Potkávali navzájem, takže to jsme vlastně museli přeorganizovat úplně jako fungování kvůli tomu se taky tím, že jsme zmenšily týmy, tak snad vlastně tu odpolední směnu mohli rozepisovat jenom na pět konzultantů, takže se trošku snížila kapacita linky, co jsme se snažili vlastně naopak vyvážit tím, že na chatu jsme dřív nabízeli 8
Minuta: 48
s těma provozními hodinama a jsou kapacitou služeb. A co se týká obsahu témat. Tak v tom začátku úplně kdy vlastně. Děti zůstaly doma nešlo nikam chodit tak Mám se vlastně trošku předkládal ten obsah v tom smyslu, že nám úplně zmizely ty legrácky na tu středně kdy vlastně ty partičky tam nebyli a děti. Nebyly venku trochu začátku ty karantény volali míň, protože jak zůstali doma, tak taky ztratili trochu soukromí některé po těch situacích mluvit, které jsou pro ně těžké, protože tam třeba byly v místnosti v malém bytě, kde ty rodiče byli taky, takže ty děti trochu tedy ty směny klidnější ze začátku, než si taky zvyklý víc chodit na chat a taky možná 10 a děti jako našli nějakou strategii, jak se k tomu kdy třeba rodič není doma nebo tak jako Kdy kdy kdy se tak o můžou ozvat vytíženější byly noční směny a a ty
Minuta: 49
chaty tam nám hodně se navýšily počty kontaktu na chatu a Obsahově to témata se navýšily počty psychických potíží. Tak jak to bylo fakt jako velký nápor nezvyklá situace, tak tam kde už třeba dřív byly nějaké psychické potíže, tak se prohlubovaly. Samozřejmě to, že lidi byly zavřené i v malých prostoře, takže tam byla jenomže ponorky v rodině a podobně, tak ty rodinné vztahy potíže v rodinných vztazích se nám navýšili tělesné týrání, dětí se nám navýšilo a také jak už jsem mluvil těch sebepoškozování to ne. Potíže se zvedne ubyly logicky. Potíže se školou. Protože děti nebyly v tom školním. Kolektivu byla témata šikany a v tom celkovém součtu takto počet problémů. Tak během té karantény vzrostla nebo vstal slintá karantény tím, že my jsme vlastně měli sníženou tu kapacitu telefonickou, tak tam jsme vlastně měli úbytek
Minuta: 50
11 procent všech tematických hovorech, ale naopak jsme měli 44% nár. Na chatu. Takže ono jako někde trošku ubylo zase jinde přibylo, ale ten úbytek trochu je tím, že my jsme vlastně musel tu kapacitu snížit, aby se nám zase nemíchal i ty týmy a zajistili jsme, že ten provoz zůstane nepřetržitý, aby jsme vlastně to je takový jako naše, co fakt chceme držet, aby jsme vždycky držel jenom stop provoz, protože ty noční a ty večerní směny bývají vytížený těma je vážnějšími tématy, takže bychom neradi to přerušilo nevidíte nebo Máte tam nějaké proměny víkend versus pracovní dny. Jako v běžném režimu, když není koruna všechno no. No jo, no. Jako spíš v tom že ty děti jak mají volno, tak jsem s ní volal častěji. Takže třeba dopolední směny jsou pak vytíženější, protože nejsou
Minuta: 51
ve škole. Na druhou stranu zase některé skupiny věkový vyspává, takže zastavili mladší, tak je to takový jako proměnlivý, ale ta linka naše jak říkám. No my jsme vlastně vytížené permanentně. Takže jako my kdybys neposílej kapacitu, tak to zase bude vytížený, protože víme, že prostě se furt jako spousta lidí, který se nedovolal. No a v tom Kdy se Budeme to dávat sezónnosti trošku tak předpokládám, že jedete 24 lomeno 7. To znamená je štědrý večer a Silvestra a s jakými problémy takhle zavolám mladý člověk v 9
Minuta: 52
to jsou nějaký hádky nebo nějaký nějaký zklamání rozchody kolem Vánoc, tak tak. Jsou to takové jako smutný témata. Měla jste někdy službu taky dobrý den. Mívala jsem dopoledne dopoledne. Dámy a pánové znova jenom zopakuji. Pokud vám přijde sympatické co paní Kateřina Lišková a její kolegyně a kolegové dělají. Tak máte odkaz. V popisku videa a já osobně budu moc rád. Pokud tam našel komunita trošičku přispěje na provoz linky bezpečí, tak se předveďte trošku a mám tady otázku od luqman, který se ptá, jestli mohou konzultant pracovat s domů. Což vlastně trošku týká toho koronaviru. Na telefonu ne, tam to vlastně není možné, aby se do přátel v souvislosti s koronavirem hodně řešili, protože tam se vlastně ukázalo, že tě toto číslo 116 111,
Minuta: 53
tak je to vlastně problematické přesměrovat na jako někomu na ten telefon domů. Jo, že vlastně My bysme museli úplně omezit, že to bude jeden člověk, což mě vlastně jako Nechceme tu kapacitu snižovat. Takže na telefonu seznamu pracovat nedá na chatu a emailu tam. Jo taky teda vybíráme nebo na emailu. Vlastně pracují všichni kolegové z domova na chatu. Trochu vybíráme. Jako komu to kompetence dáme chceme, aby ty lidi byli zkušenější a měl mi vždycky nějaký chaty na lince jakoby teda z prostoru linky a když jsou už zkušenější. A protože tam se brání otevírají poměrně často těší témata, tak Ne každému. Je příjemné mít takovýhle těžký hovor doma v obýváku, když to tak řekneš, jo? Tak jo, že je vlastně si myslím, že z toho psycho hygienického hlediska je pro ty lidi vlastně hrozně fajn, že to
Minuta: 54
nechají v té práci a nemají to doma. To vlastně mi nedošlo. Mě to představím homeworking člověk sedí doma něco udělat na počítači, ale vlastně když z domu vám tam telefonuje človíček, který přemýšlí nad sebevraždou, tak to je trošku jinej tvá práce. No vlastně jako že mají tam toho vedoucího směny, toho mi tady vyzerá. Takže ty těžší témata můžou s někým zkonzultovat a nejsou na ty rozhodování sami, které jsou mnohdy fakt těžké to rozhodnutí udělat jo. Takže si myslím, že to vlastně je. Jako i podpůrné to, že tato člověk není sám na hraně na to, že fakt by to pak chtělo zajistit, že toho hovoru nebude nikdo slyšet a v pozadí nebo tam mě nebudou rušit. Děti nebo podobně. Co se někdy jihu samozřejmě zajišťuje účet. Je to trošku samozřemě snažší tam od toho klienta neruší, když bych tady něco řekla dětem, ale jako pro na 7
Minuta: 55
být teď tady s tím člověkem a nebo i had myšlenkami na to, že nevím mám jít vařit večeři, že to dává smysl prostě a já jak říkám to spolu těch lidí vlastně příjemnější ty směny mít Na té lince David Hrubý, tak se ptám. Zeptáš se prosím, jestli ten personál je výhradně ženský. Není výhradně ženský a to je super. Jako samozřejmě jsme jako v sociálních službách, takže je tam více žen, než můžu, tak bych řekla možná třeba dvě třetiny ženy třetina muži, ale máme máme tam může a je to moc fajn, protože někdy si ty děti přímo říkají jako s kým potřebuji mluvit nebo s kým je pro ně příjemnější to téma rozebírat a ojediněle se i stává, že se třeba sejdou tři čtyři kolegové na směně, žádná jednou není žádná žena. Což je vždycky úplně jako takový jako. Vlastně pro nás taky nezvyklý. Tak jo, tak když ti někdo děti třeba řeknu, že chtějí mluvit s paní tak
Minuta: 56
třeba řeknou jo. Bude tady nevím od půl druhé, tak když tak zavolej později, tak dorazí na službu i kolegyně, ale drtivá. Většina dětí, vlastně je jejím jedno, s kým to proberou, ale někdy si o to řeknou někdy. Dovedu si představit, že 13letý slečně se bude blbě mluvím o menstruaci s mužem, tak se tak si prostě radši počká na paní. Konzultant, předpokládám Škoda smazat, aby to zvládnout měl ne Blaník, tak se ptám přerozděluje centrální operátor další hovor konkrétním konzultantům, případně raději vybere mužskou konzultanta pro problém chlapce a opačně. Tak to jsme zodpověděli, ale ta první část otázky. Jestli jestli přerozdělí, jestli se řekne jo. Tohle je sebevražda, to je na Karle. Tady no primárně tomu nás. Takže všichni by měli zvládnout všechno na druhou stranu. Samozřejmě taky máme rozdílné zkušenosti. Někdo už se linkách dlouho
Minuta: 57
někdo není tak a někdy ty děti. Zavolej znova, tak je potřeba to dát stejným konzultantovi, aby to dotáhl, ale primárně nerozděluje. Jo, všichni by měli zvládnout všechno na druhou stranu. Vlastně mi zjišťujeme to téma, s kterým děcko volá i protože ten konzultant může teď něco prožívat. Není třeba pro něj dobrý to téma vést jo. To znamená, že by do toho mohl. Třeba projektovat nějaké svoje věci a řeknu příklad. Můžeme jít třeba úmrtí v rodině teď zavolá dítě, který bude říkat jako mě nevím tady při autonehodě umřel. Táta ten konzultant sám vlastně jako nemusí být nebo přichází s tím, že jakékoliv téma normálně zvládne, protože je to profesionál, ale tohle téma pro něj může být těžké a můžeme jít i obavu, že třeba by tam našel věci, který tam do toho prostě nepatří a v tu chvíli řeknete ústředně. Hele tohle téma, prosím dej kolegovi jo, že to opravdu máme i takový
Minuta: 58
jako etický náš standart, že mám právo odmítnout nějaké téma a Děje se to ve zcela výjimečných případech takovéhle který jsem Například já uvedla, ale takže to primárně jako ne přerozděluje. Asi asi si trochu podvědomě vybírá, že když bude volat sebevražedné dítě, tak se mrkne. Kdo je volný a jestli je zkušenější kolega. Tak to dá jemu co zase si myslím, že u tohodle tématu jo? Pavel Němec, tak se ptá zná paní song, Linka Bezpečí, Od řezníka čerpadlo k 2. část otázky zní Pokud ano co na něj říkáš tak my jsme to jeden čas jako myslím si že jsme tenkrát byli v nějaké komunikaci s řezníkem jak je to myšlené i jako jestli to vlastně ne znehodnocuje dobré jméno linky a tak takže něco se kolem toho točilo zároveň jsme si říkali že jako nejsme
Minuta: 59
starý báby a konzervy Takže jako nebudeme puritania tak se nad tím zasměje já jsem to neslyšel co se tam zpívá ti je to jako pozitivní nebo negativní já už si to totiž moc nepamatuji a ono to fakt jako tenhle ten je to už docela stará záležitost myslím že určitě třeba nějaký nevím sedm osm let takže já si ty slova fakt jako nepamatuji jenom tenhle ten dojem jako co z toho byl jak jak jsme se k tomu jako stavěli ale já slova vám Neumím si říkat dobrá A David Hrubý, tak se ptám. Když dítěti při hovoru vtrhne do místnosti agresivní rodič a vytrhne dítěti telefon z ruky, jak se to dále řeší, zda za prvé stává se to mě zajímalo, že přeruší rodič ten hovor v půlce. Je to jako výjimečný. Ale stává se že to buď rodič přeruší nebo tam slyšíme,
Minuta: 60
že tam na to dítě ten rodič mluví, tak se snažím s tím děckám domluvit, že teď možná na to nemá prostor, že se můžeme rozloučit to může to zkusit zavolat jindy primárně vlastně. My chceme, aby ty děti na to měli jako prostor a klid na ten hovor. Jo, že že prostě jsou situace, které se nedá mluvit, jo. Těžko na ně. Můžete mluvit, když tam do něj hulákal někdo druhý, takže spíš se s ním domlouváme, jestli teď ten hovor může vést dál a jestli ne, tak ať klidně se ozvi jindy až to půjde. Jestli by byl nějakým ohrožení, že třeba vyběhnout sousedům nebo prostě volat 155 nebo nějaký takového co co mu jste třeba schopný na to v té rychlosti ještě předá a taky se nám třeba stává na jako ten druhý opak, že nám voláš, dozvíte mí rodiče, tak mu to teda vysvětlete. Já vám dám to svoje dítě, takže raději tyhle situace, že vlastně rodiče nás. Jako dvě, aby jsme to jich potomku vysvětlil lety a používají vám jako výchovný prostředek. Jo takhle tím to je taky
Minuta: 61
někdy někdy chtít víno. Stalo se vám někdy, že jste byla pohovoru jako vyloženě naštvaná, že vás to jak ten klient reagoval. Takže vás jako vytočilo, že prostě jo, co to bylo, jo. To se jako tak jsme taky jenom lidi na jasně v pohodě jet a to, že třeba nějak Jen jsem jako Protože samozřejmě nám Volej různí lidé a a někteří jsou jako jako psychiatrické nemocný, jo, takže s těma lidma je pak jako taky těžká domluva mají tendence s vámi manipulovat. Tlačit vás někam do čeho vy víte, že profesně jít jako nemůžete nebo mají právě ty neočekávané reali zakázky, takže pak jsou na vás jakou naštvaný sprostý, posouvá si někam tak jako v tu chvíli to nějak jako unesete. Nějak to reflektuje tetu zlobu a tak a Místo jako závěsy, tak se taky člověk uleví jako a to je taky v práci. Dokonce jsme jeden čas měli Nelince boxovací pytel, jako že jsme mohli
Minuta: 62
odejít do té vedlejší místnosti a tam jako to opustit, že ne zveme na tu místnost. Protože samozřejmě nejde to tam jako ventilovat. Jako zapij se. Snažíme chovat teda profesionálně a a jako ne dehonestovat klienty a zároveň, jako že tam nemůže hulákat, že tenhle tam sedí kolegové, kteří mají Hovorany nejde jako ne není není možné rušit. Jo, ale to že jsi jako ulevím, že taky mě někdo štve a tak jako to je myslím přirozený a děláme to. Na druhou stranu. Pojďme k těm pozitivním věcem. Vy jste sice zmínila, že se osobně ne z klienta má dnes tykáte a stejně ale se zeptám, jestli za tu vaši kariéru kariéru na lince bezpečí, můžu to říct takhle, tak jste se setkala s nějakým klientem osobně, nebo jestli tam vznikne nějaký příběh nějaké propojení s neznáte nějakého. Aspoň by ti jednoho klienta z nějakého důvodu jako osobně. No
Minuta: 63
tak vím o lidech, kteří volali na linku bezpečí. Protože to třeba jako mi řekli lidi, které byly mí známí nebo jsou mí známí a třeba řekli, že jejich děcka s Nelinkou obrátili nebo ještě v době, kdy jsem třeba neměla děti, tak jsem zároveň byla vlastně trochu ve věku, kdy ti moji kámoši tam mohli volat, tak to třeba jako přiznali potom, když jsme někde byli, tak bývá přiznali, že teda taky Káju zavolali, ale jako stalo se, že třeba člověk, který byl klient, tak přišel k nám do výcviku s tím, že vlastně to pro něj byla jako dobrá zkušenost a rád bych se v práci věnoval a nějak to jako otevřel sám, ale jinak vlastně Jakože bych pro pátrala Kdo je a není náš klient vlastně jako to ne. Jo. Nebo, že bych cíleně. Teď šla
Minuta: 64
teď tady mám klienta, tak chci se s ním poznat, co se nestalo. Spíš spíš potom Třeboně. Videa, co Spíš jako oni sami řekl jako v mém okolí Helena, taky jsem tam volal a taky jsem to zkusila nebo něco. Takže takhle jo, ale jinak vlastně fakt že by tam nějaký klient, jako že bych se cíleně podskalské to No tak to už bych tam nedělala zašpiněné a nebo pak z toho jsem vám že vám někdo zavolal, abyste poznala, kdo to je. Znáte to se mi jednou stalo a nebylo to úplně jako že bych já toho člověka znala, ale Věděla jsem o někom kdo ho zná. Znala jsem ten jeho příběh od toho druhého člověka a jak ten klient to povídal. Tak mě to jako cvaklo, že o něm mě říkal, že prostě někdo někdo úplně jiný jo někdo z nějakých známých, že to takováhle náhoda, že A dřív nás tam bylo taky psa takové množství lidí jo
Minuta: 65
těch konzultantu, že se ten člověk zrovna trefil. Tak jsem to pak řešila jako s tímto jsem tehdy ještě nebyla v té pozici toho vedoucího směny a takhle si to tam vlastně jako řešila, že spíš mě to nebylo příjemné, že já věděla od kdyžtak informace od toho klientovi, který který ještě ani třeba neřekl a a pak jsem vlastně to vyřešila tím, že jsem předávala toho klienta někomu jinému na té směně, že že vlastně mi nebylo především je fér s ním dál pracovat. Mám to 19 foto, jestli budeme mít hotovou rychle, ale jak položím, aby jsme to měli teda tady všechno poctivě zodpovězené Richard Šmíd, tak se ptám, můžeš se zeptat, jestli už volej na linku i děti nějakých slavných osobností. No. Tím, že Volej anonymně tak mi to jako nemusíme vědět někdy. Třeba řeknou, že ho že máma je hodně známá nebo táta je hodně známe, ale my teda jako se nedostávám. A kdo to
Minuta: 66
je jako? Protože pak už by to dítě nebylo anonymní a pokud by nám řekl něco, co může být trestným činem. Tak my by jsme vlastně museli konat jo, takže nebo předávat to dal dal k řešení, takže se na to vlastně primárně fakt neptáme, takže myslím si, že jo, že takový děti k nám volali, ale je lepší to nevědět am Je tady tohlencto pro vás, když zavolá dítě, řekne jsem dítě známé osobnosti, tak je to pro vás určitým způsobem nějaká změna situace. Přemýšlím nad tím, jestli právě děti, které mají známé rodiče, jestli s tím nejsou spojena nějaké problémy, které z toho vyplývají, když má někdo známé rodiče. Problémy, které z toho vyplývají si myslím, že jsou takového rázu, že se vlastně hůř těm dětem říká o pomoc někde, protože třeba nechtějí já
Minuta: 67
ty svoje rodiče ňák diskreditovat nebo mají pocit, že když je ten rodič třeba v tom jejich městě nějaké jak oznámí, že tomu dítěti nikdo nebude věřit, jak se k němu chová doma, že že vlastně jen třeba nebude věřit. To si myslím, že se vlastně stává často, že vlastně pak nám řeknou, že se navenek. Samozřejmě ten člověk chová jinak než jak se chová doma a že vlastně mají obavu, že nikdo jim nebude věřit, jak se doma vlastně s ním nemají dobře. Kateřina Mokrá, tak se ptám, když dítě popisuje situaci, která se jí jeví jako trestný čin. Tak jak dále postupujete na mě by zajímalo, jak jaké jsou takové klasické případy trestných činů, které se jako vstávali, které vám jde teď děti přiznají vlastně v tom hovoru sami. Já myslím, že jako Nejčastěji se jedná právě o to tělesné týrání, nebo třeba sexuální zneužívání, já
Minuta: 68
to teda jsem to myslela na těch dětech málokdy se stává, že by nám jako volalo děcko, které samo. Je pachatelem nějakého trestného činu, to je spíš to je je to fakt výjimečný. Taky jsme takové hovory samozřejmě měli. Kdy se mu to nějak rozleží výčitky svědomí a podobně a pak hodně záleží na tom na té zakázce toho hovoru jo, což mi na to někdy Vážíme třeba jako s policajtama, který jsou hodně nastaví na to za to se přece všechno musí řešit. Teď, když teda spíš moje o tom, že na nás a vlastně častěji zobrazit i v objetí teda jo a tak mám pocit, že se to musí řešit, že se to musí hlásit, ale ona to mnohdy není zakázka toho člověka. No a to je vlastně o tom respektu potom toho linka ř. Že je to taky těžké jako u nás, že s tím nic víc v tu chvíli dál nebudu dělat, protože proto
Minuta: 69
dítě třeba je se mnohdy první komu vůbec říká, že mu takhle někdo ubližuje je pro ně těžké si přiznat, že je oběť už tohle to zpracovat. Je je velmi náročné a Mio, pardon pardon, jenom to s tím přiznáním, že je oběť. Můžete mi to nějak jakoby rozebrat trošku jestli to úplně neumím představit si to myslíte. To znamená že vám dítě začne popisovat že nějaký třeba sexuální praktiky které s ním dělá nějaký příbuzný a vy mu řeknete Hele tohle to se nesmí jako tomu dítěti to nebylo příjemné ale nevěděl že se to nesmí že je vlastně oběť trestného činu No jo a že to může znamenat že to někdo bude vyšetřovat takže to budu muset někomu říkat a teď vlastně vy mu vysvětlíte Jaký kolečko 100 může co může následovat na to není každý připravený jo Takže mně vlastně dost jako razíme že dobrá pomoc znamená dobře načasovaná pomoc že někdy tyhle hovor je se vlastně jako vedou na několikrát že i to
Minuta: 70
dítě vlastně musí dospět k tomu že nějakou pomoc je schopný vůbec přijmout takže Někdy je vlastně ten konzultant mluví s dítětem které popisuje sexuální zneužívání ale výsledkem toho hovoru není že se to někde nahlásí a někdo do té rodiny vstoupí a tomu dítěti pomůže někdy to je opravdu až třeba 3. čtvrtek telefon a klíče k tomu dospěje že je vlastně připravený tuhle mašinérii ustát a to ještě vlastně nevíme jako jestli to ve skutečnosti ustane Takže ono někdy je to trošku o volbě menšího zla jo co co ještě hodně závisí na věku Toho dítěte na té situaci na ty okolnosti jestli třeba není naší pracovat na nějakém plánu překážející činnosti že prostě sebou chráníš už se to víckrát nestane a je to pro ně Možná že nepojede na tu návštěvu třeba na návštěvu k příbuzným kde se něco takového děje nebo ne bude zůstávat když
Minuta: 71
mamka jde na noční tak nebude zůstávat s tím člověkem který jí třeba ubližuje doma bude přespávat někde v nějaké kamarádky nebo něco stát Kde se najde takový na nějaký plán ochrany a je to pro to dítě vlastně možná bezpečnější než rozjet mašinérii výslechu kdy ještě není zaručené že to dopadne tak že ten pachatel bude usvědčený že jo Takže jako vlastně mnoho dospělých lidí Ani nenahlásí dokud jsou třeba znásilněné nebo do oběti domácího násilí, že do toho moc nejdou, protože zpravidla ta mašinérie trvá dlouho ty soudní jednání jakoby retraumatizace, když prochází tím procesem nějakého vyšetřování je mnohdy tak těžká, že to prostě nedají, takže vlastně mi primárně fakt jako netlačíme na to, že teď se to musí prostě nahlásit, ale spíš hledáme. Ty cesty jak se uchránit a jestli nahlásit tak tak na to bylo připravené vědět, jaké kroky budou následovat, co se kolem toho všechno může dít, aby vlastně ty děti byly Dukovany, když se pro nějakou takovouhle jako akci rozhodnout
Minuta: 72
a když se Rozhodnou Tak jsou to tobě varianty buď to když nechtě vystoupit anonymity, tak mě předáváme kontakty, kde takovou pomoc další můžou najít nejčastěji, to jsou orgány sociálně-právní ochrany dětí, jo známý sociálky hospody, který vás nemají kompetenci do té rodiny Vstoupit a tu situaci řešit s tím dítětem, takže mi předáváme kontakty. A už je to pak na tom ví jako klientovi, jestli to zvládne tu pomoc vyhledat. Případně s ním pracoval na tom, co by mu pomohla by to padl, kdo mu v tom může pomoct nemůžu doprovodit a podobně a nebo když to jako nezvládnou nebo mají pocit, že by to pro mě bylo těžké, tak nám můžou nadiktovat adresu, ať něco celkem to můžeme předat mi. Takže ty informace. Už jdu nějak přes nás a pak jsou situace, které nejsou jako čistě. že ty trestnou činnost ale jsou to situace kdy jsou třeba děti v situaci útěku že jsou na ulici a je potřebujeme zjistit nějakou pomoc a tam potom taky často kontaktem
Minuta: 73
a ty sociální pracovníky máš konzultant zůstává s dítětem na telefonu tak budoucí směny kontaktuje toho sociální pracovník a vysvětlím o jaký co se dozvěděl od toho dítěte v jaký je situaci a že je potřeba jeho pomoc teď bezprostředně hned protože není možné ve 2
Minuta: 74
nevíme, kam bychom jako ty. Třeba tu policii posílali jo, takže mám tak co, když vám to dítě to předtím jako kdo je nebo jak se jmenuje a tak dále, jak mě přemýšlím, vy přece ze zákona máte povinnost nahlašovat trestné činy jako Každý občan České republiky. Má oznamovací povinnost, že ano a Ilonka si jí máme ale právě pokud máte vlastně jako koho oznámit jo ve chvíli a proto ty děti Volej anonymně, protože se za to vlastně jako ty ti s tím chráněný. No proto to nejdou říct tetě, ale řeknu to na lince jo, teta by už vlastně musela konat učitelka musí konat linka. Ještě nemusí. My se s ním snažím a samozřejmě dojít k tomu, aby tu pomoc chtělo přijmout Jeho teta Coop. Sám toho telefonátu vlastně jeho posunout tomu, že se to řešit bude. Jo, ale má to nějaký svůj čas. Není to teď hned, protože ještě vlastně má prostor si ty věci. promyslet nějakým dozrát ale ta situace jako vy říkáte že
Minuta: 75
ono taky se třeba nejdřív představí a pak z něj vylezou tyhle věci To je velký den má samozřejmě dilema nevyžádaných intervencí a tam potom teda jednáme transparentně že mi to tomu dítěti řekneme tak ale vy respektive Takhle mi vlastně primárně se je snažíme stopnout když na Chci se představovat že to pro ten rozhovor není potřeba by Pokud bychom to potřebovali že si o to řekneme že se na tom společně domluvíme ale někdy jak jsou slušný tak to z nich vylítne řeknou to rovnou a v takových případech potom už vlastně mi nebo třeba v té mailové poradě s tím setkáváme že ty děti nám tam napíšou jméno a adresu a pak popisují ten ten svůj problém a tam třeba vyleze že jsou zneužívané Tak v tu chvíli ne vlastně jako transparentním říkáme. Hele ale ve chvíli kdy už ty informace máme my už to budeme muset předat. Takže už teď vlastně budeme pracovat hodně na tom jako co se bude dít, jak to může probíhat, jak to můžeš zvládnout,
Minuta: 76
co pro sebe můžeš udělat, abys to zvládl, ale my už to vlastně předáme. Protože jako my musíme taky naplánovat zákony. To je jasný jsi to vysvětlila krásně úplně. Děkuji za odpověď a rozumím tomu, no to takže je vlastně dobrý se nebo ne dobrý, ale člověk může využívat. Té anonymity, která není jenom jako marketingový slogan, ale má i faktický využití během jako fakt jí využívají háček, tak se ptá, jak dlouho může trvat průměrný telefonát. Obvykle, to je tak 20 minut. To je takový průměr některé telefonáty jsou hotový do 10 minut, některé trvají hodinu většina operátorů po hodině, přerušuje se někdy mluvili déle, než hodinu a 10 minut ani ne ne. No, takže mi na to jako děti. Upozorňujeme, že když už se to blíží tomu času, že to bude trvat takhle dlouho, jestli to může to operátor
Minuta: 77
přeruší, tak aby věděl, že to nebylo za nás zavěšený, ať zkusí zavolat znovu a ten hovor se dá dotáhnout. Takže máme i takové nehovori dlouhý. Jaký byl váš nejdelší hovor? No určitě ten Ale možná, že to dřívější době jasně, protože já zažila tu dobu bez mobilu, tak tak jsme měli i třeba dvou tříhodinový hovory o těch nočních zbytky, kdy vlastně to neblokoval ten operátor, ale to jako to už je fakt extrém. Jo to prostě se samozřejmě už pak nesoustředí ani ten konzultanta něj ten volající, takže většinou se fakt snažím a jako do té hodiny to ukončit, protože to je ještě nějaká jako Doba, kdy ten člověk schopný pobrat něco. No pak už je to spíš vozovka, tak jí rozplizlý, když to řeknu, tak ne pěkně. Spíš se to jako cykly jí už se to začíná jako vracet do něčeho, co už jsme u toho byli. Už jsme si to řekli mi
Minuta: 78
tam dát ten Podcast máme už přibližně hodinu a dvacet minut dlouhý. Takže si a pořád myslím, že ještě myslím, že se necítíme, ale předpokládám, že toto je trošičku. Jinej sport a ale každopádně mám tady otázky takové uzavírací Alan Světlík, tak ten se ptá nebo toho by zajímalo, jak často mají na lince bezpečí pozitivní zpětnou vazbu od dětí, dostane se k vám ta pozitivní zpětná vazba vůbec, když zavěsíte a tam to končí vlastně Tesca otázka na obecně, máme málo zpětné vazby. To vlastně mi řekla, že drtivá většina těch telefonátu končí a my nevíme, jak to dá potom vypadá a protože jsme z toho byli trošku frustrovaný. V roce 2018 udělali takový projekt na zpětnou vazbu. A ten rok
Minuta: 79
jsme se na ní zaměřovali. Takže jsme si jí brali vlastně zachycovaly i během těch hovoru, protože ono v podstatě dostala. Tak během toho budu velmi často. Jo už Těšíte se do dítě nějak spokojený nebo naopak není spokojený. Kdy jste šlápli vedle kdy naopak? Jako se to nějak na třeba řekne je mně se teď ulevilo jako už tohle je vlastně ta zpětná vazba, takže mnohdy je už během toho hovoru, ale jak se ten příběh vyvinul vlastně vím a málokdy, ale máme takové děti, které nám vlastně sami od sebe zavolají a třeba řeknu po týdnu. Já jsem tady mluvila. Chtěla bych nechat vzkaz paní, protože to dopadlo tak a tak někdy zavolej, protože to třeba nedopadlo nebo Potřebuji nějakou další variantu řešení it pro nás zpětná vazba, že je že něco třeba neklaplo a v rámci ty zpětné vazby. Toho projektu jsme právě přidávali i takový jako dotazník emailu, kde to je nějak jako z naší, protože jste v nějaký jiný komunikace s tím člověkem a bylo úžasné, že děti vlastně jsou schopný reagovat na dotazník a přišlo nám tam vlastně jako hrozně moc hezký zpět
Minuta: 80
na tu práci jako jak oceňují vlastně to, že je někdo vyslechne to, že někde můžou jako vlastně opustit tu páru to že je někdo bere jako partnera, že to ne bagatelizuje m Nějaký informace, takže tam sen a pak vlastně povedlo i tak nějak jako si potvrdit, že že že nějak to jak jdeme v té práci, že to dává smysl. Takže i takhle to vlastně pro nás bylo ceny, tak mám pro vás to jde ještě zpětnou vazbu taky jednou a od a Tyra. Tady jsem to měl od uživatele k slunci p9, který píše Příspěvek odeslán. Díky moc za vaše práce, takže to je jedna z zpětných vazeb tady v chatu a dámy a pánové. Pokud i vy chcete poslat. Nějakou zpětnou vazbu materiálního charakteru, tak můžete formou příspěvku. Zopakuj to naposled odkaz máte V popisku pod videem a můžete podpořit provoz linky bezpečí Kateřino, já Vám strašně moc děkuji, že jste si tady
Minuta: 81
s námi vyprávěla. Bylo to skvělé, protože umíte extrémně dobře a disciplinovaný odpovídat na otázky, což je pro Moderátor a příjemná záležitost. Takže za to vám děkuji a pochopitelně i za vaši práci. A ještě jednou moc si toho cením a je to skvělé dámy a pánové. Tak já poděkovat za pozvání a i za tu výzvu, kterou jste vlastně jak jste to jako hezky propojil, tak toho samozřejmost vážím, takže mockrát děkuji. No a to vůbec zač dámy a pánové. Uvidíme se v pondělí v 20

Předchozí video

Jak objevit svoji vizi (speciální epizoda Myšlenky jako nástroje)

Další video

#183 AI#1 Seriál umělá inteligence: Historie AI | Aitacek #Doma #SeMnou