Celý záznam je dostupný na PATREONU

Nová tramvaj pro Prahu. Je modrá, má skleněnou střechu a bar s pivem (Tatra T3 Coupé)

T3 Coupé – výletní tramvaj pro Prahu. Dopravní podnik oslovil Anna Marešová designers a vytvořili novou tramvaj. Krásný mix starého a nového. Připomíná kabriolet, interiér vypadá jako jachta, ale vychází z tradiční tramvaje Tatra T3. A je krásná 🙂 Můžete se v ní projet i vy!

https://www.t3coupe.cz

Automatický transcript

Minuta: 0
Tak jako projekt velký, tak jsem Mel oni vlastně ještě s dvěma kolegama a vlastně jsem to byla já šéfdesignér toho taky je tramvaj pro Prahu T3 Coupé, takže to je takový velký projekt, kterým jsem strávila. Asi dva roky čistého času, aby jsi vlastně vůbec tu dobu bylo trošku upozaděný podívat tady. No, takže to je takový jakoby řeka velký projekt opět. Já jsem teda nezůstala jenom u té tramvaje, ale Řešili jsme úplně všechno do detailu včetně merčendajzing, včetně toho, že jsme tam namlouvali ty hlášky dost v té tramvaje a když to bylo na designbloku, tak vlastně jsme udělali i playlist pro proto tramvaj. Takže vlastně to bylo úplně jako písničky, které se tam hrají, no během jízdy, takže vlastně to letos. Předpokládám, že to není takže vám že přišel ten zadavatel a že jste měla v té nějaké smlouvě nebo někde v zadání napsáno, že máte udělat
Minuta: 1
ty písničky to je takže během toho procesu. Vy jste zanikla ne? Já se pak řekla vole tam tohle a oni jako řekli. Jo já jsem vlastně dostala zadání, protože to o zadání od Dopravního podniku hlavního města Prahy a po Praze jezdí taková tramvaje. Jmenuje se Značka vlastně, ona by si měl říkat mazavka. Nebo vlastně interně v dopravním podniku si říkám mazavka, ale lidi říkají mazačka a je to vlastně v technickej vůz, který je oranžový. A má vlastně otevřenou nebo vlastně to takový kabriolet v podstatě a všichni. Jo tady jsou ještě uniformy k tomu vlastně, že jste dělali. No takže úplně komplet, to jsem teda oslovila designera oslava Jaroše, který úplně levně skvělý návrhář uniforem, takže to bylo kompletní asi tady to je i se zastávkou to taky dělala designovat celý dopravní podnik co
Minuta: 2
dělat, tak jdu fakt úplně jako že to že mám pocit, že to musí jako celý byt uchopení, že to jinak prostě nefunguje, no, takže je zima oslovena na tuhletu vyhlídkovou tramvaj pro Prahu, která má být inspirovaná pocházet vlastně z té trojky. Má mít otevřenou zadní část vozu a ještě tam byl jeden požadavek z té specifikace, že jí lidi mají mít rádi stejně jako tu masku. No a já jsem si říkal. To je výborný teda zadání a vlastně jsem si říkala, že je důležité prostě kromě toho, jak to tramvají vypadá nebo já se vlastně chtěla, aby to pak a podstatné. Trojice mám hrozně ráda, takže jsem si říkal, že to bude takový Old timer, ty jsou prostě ty staré auta jsou úplně nádherné se mi hrozně líbí zase naopak proti novým autem, tak ty starý fakt to se mi moc líbí, takže vlastně to bylo je to udělám. Takže ta tramvaj má vlastně jako metalický má metalízu na sobě
Minuta: 3
vlastně tam i ten nápis, který prostě odlévaný kovový a tím, že to byl jeden kus nebo jste dělal jeden kus, tak jsem si mohla dovolit a jsme nějaké jí řekla extremenos ti v tom smyslu, jako že to nepůjde do sériové výroby, že tam jsou ručně dělané nějak. Detaily a No a vlastně se vytvořil tenhle ten koncept tohoto houpátka a vlastně kubátka, já jsem to pojmenoval at3, protože jsem si říkala, že jestli mají mít lidi něco rádi, tak se to musí jmenovat. Právě že to musím mít nějaký název nebo nevím, jestli tady Milan je z tebe úplně to a nechci abys jestli by úplně zapadl on, ale jsem právě se říká, no, tak má to jedny dveře a auta, když prostě má jedny dveře, nebo mi mají troje jako jedny předu. Tak tak Je to kupátko, tak říkám, ty jo T3 Coupé, tak jsem to nazvala takhle a Jirka Toman kolega udělal.
Minuta: 4
To logo skvělý, který Jako podle mě jako úplně perfektně vystihuje to, co jsem jako chtěla, že já jsem vlastně říká, že bych chtěl, aby to bylo asi moderní a zároveň, aby to odkazovala na ty 60 léta, aby to bylo prostě nebo co vlastně jsem říkala. Úplně jsem já tu představu. že to přesně bude u těch dveří v tom kovu ten nápis Eco má třeba Pininfarina prostě taky ústech tak tak takže to vlastně nevím nevědět no no takže to je takový no tak to je pro pány třeba projekt když už jsme u toho no takže to mi zabralo třeba dva roky jako práce protože já jsem nedělala jako to nebylo o tom že bys to udělal návrh ještě teda musím kolegou Tomášem Chrudim taky designer přesně bude tak tým tak tří lidí v tom v tom kreativním ty kreativní složce a já jsem teda fakt chodila celý ten loňský rok No půlka roku 17,18 jsem chodila skoro každý třetí
Minuta: 5
den se mi zdá do depa. Hostivaře jsem tramvají vyráběla i jsem strávila fakt Celý loňský rok v tom defu, takže vlastně pak jsem se stala jakýmsi i projektovým manažerem toho mám fakt s těma chlapama v tom dílně v dílně řešila každou lištu, takže vlastně ta práce toho designéra přišla jakoby v tu vlastně tu činnost takovou jako s jakousi manažerskou jsou tam prostě ti chlapi z dopravního podniku, ale ta jo Profesionálové a přijde drobná blondýnka a začne jí tam vyprávět o tom, jak má ta tramvaje vypadat, jak to fungovalo komunikačně. No tak ze začátku samozřejmě tam na těch schůzi, že je to jako nedochází jako sedím a teď prostě každý chlápková nějakou jako funkci. A já se s nimi jako bavím normálně, protože mám nějaký záměr a chci aby to teda mají byla pěkná a vím, proč to chci takhle a tak udělat. Tam byly zavřené vtipy nějaký tady na hubu a tohle tohle a a pak vlastně o nějak
Minuta: 6
postupně podle mě zjistili, že jako. Nejsem ten typ designéra, že přijdu a řeknu a takhle to musí být a děláš se s tím jako poraďte se tam s nima sedím a leze se snažím najít to řešení a vlastně jako postupně se snažím jako ukázat, proč to takhle jako chci, aby to bylo, že vlastně když jako třeba příklad, tam jsou schody a vlastně běžně schody vt3 v těch novinových vlastně nebo nových takových těch jako opravil opravených nebo těch repasovaných, tak jsou vlastně hranatý tam vůbec ne žádný Radius tom jsou prostě hrany všude a já jsem tam chtěla to možná stejné je vidět na žádné po celé jsem chtěl, aby tam byly rádiusy a vlastně s tím to bylo takové jako pro mě jako věc, že jako proč by to nešlo. Byl to vlastně trošku boj, pak teda jsem si jako vybojova vždycky. Dobře vy jste museli. Jako tady se třeba Radius a vlastně Seiko sne ukázalo že jako si
Minuta: 7
to jako je to stojí trochu víc práce ale pak když ty schody viděli ty kluci tam v té dílně nebo pánové tak si říkali do To vypadá fakt jako dobře To by vypadalo blbě tam to jo vlastně postupně se mi povedlo Jako jako dostat do té polohy že oni sami přicházeli s nějakým jako nápad na že třeba sami ve škole Hele Franta to tam nemůžeme takhle dá to vypadá blbě Ne ne ne to nemůžeme už být a do toho laku třeba jsme řešili brzdový světla vzadu jo který oni mi řekli až jako nakonec že tam budu ještě musí být tady brzdový světla ještě odrazky a říkám to tam nemůžeme do toho laku dát jako Takže jsi nakonec se to vymyslelo že ty brzdové světla jsou dané nárazníku Vypadá to úplně skvělé jsou to vlastně takový jako mají jsou chromované zezadu na s ním přišel pan Doubek Což byl úplně můj jako takový jako řekl že pak už mi držel palce hrozné že to bylo na můj taková Změna duše tam Takže jsem si šla za ním a říkám, já bych to potřeba nějak vymyslet, takže jsme šli hrabat do skladu.
Minuta: 8
Našli jsme tyhle ty světla a vlastně ne. Vrtalo se, pak už třeba do toho laku. Jo a to bude takový jako věci, že ti vlastně a těch lidí tam bylo spousta kolem toho no, že vlastně pak se mi povedlo. Jako nadchnout proto No já jsem zjistila, že tomu říkají naše kupátko, tak mu říkám, tak je to dobrý, tak tramvají, to je párty. Tramvaj jsem četl mezi historickými a je možné si pronajmout na hodinu na dvě a udělat si v ní nevím narozeninovou oslavu nebo kde stojí to 7700 na hodinu. Jsou tam vlastně s rodičem řidičem i s tou istou hosteskou při Jsou tam dva dva tam musí být dva dva lidi vlastně no, to je dobré Co No jo, tak No co já myslím, že i s háčkem teďkon se ty možná. Takže to je dobrý třeba pro firmy jako ne vůbec jako jako dárek
Minuta: 9
třeba k narozeninám, ale občas dopravní podnik dělá jízdy, kde si můžete koupit lístek samo samostatně a teď myslím, že zrovna se jela nějaká Mikulášská. Takže já možná v lednu se pojede. No takže a ten lístek stojí. Půjdeme kolem stovky 150kč, ale musím teda říct, že je dobrý tou tramvají jet v létě, protože má sice zimní teď zasklení a normálně v létě to otevřený ten Vůz má tu zadní část oken. No spíš jí nemá, takhle bych to řekla, že tam nejsou okna a je to je to hrozně příjemné, já vlastně když jsem s tou tramvají popíjel a tak byl už podzim to bylo loni na designbloku. Teta by tohle vlastně otevřené tady to je vidět a na zimu se to vlastně vždycky zadělává, no, no, protože původně byl jako nebo takhle. Oni chtěli vlastně Výletní letní tramvaj ještě původně chtěli kabriolet. Pak se mi zjistili, že to jako Protože by nesplňovalo bezpečnostní normy, takže máme jí otevřená ta zadní část vozu. A v
Minuta: 10
průběhu toho řešení vlastně myslel na to měli hrozně málo času potom, že si dala konstrukce zároveň se už to tramvaj realizovala. My jsme dodělávali nebo dělali v průběhu ty detaily o tom designu. No ale ještě trošku jako proměnil a ta specifikace v tom, že vlastně by bylo potřeba tam udělat zimní zasklení. Protože i v zimě ty lidi budou s tou tramvají chtít jezdit. Takže já jsem tam seděla a řveš říká pánovi bych ten letní tramvají a teď tady řešíme, jak to tramvají na zimu zasklít, kam dát topení a co se z ní stane, když není napadne 20 cm mokrého sněhu, všechny problémy jsme vyřešili vlastně to jako ta konstrukce vyztužená, že i 20 cm mokrého sněhu nevadí a dá se s ní jezdit i v zimě. Každopádně Doporučuji spíš v létě, protože to je fakt jako hezký zážitek. No tak dáme pánve někdy můžeme udělat párty třeba pro patrony v tramvaji. To zní docela dobře od matta tramvaji, když to takhle Promiň, já tohle to je to divné. Já jsem začal úplně z nuly. Já jsem si vzala stavební spoření a prostě jsem jela úplně
Minuta: 11
jako z nuly firmu pro ten asi pomůcky prodala, že byste jí exitoval a jak se říká dneska s neomezeným tím on online marketing ženám jako neprojde spousta reklam nebo Android chtěl oblíbená knížka tapeta.

Předchozí video

Yemi A.D. - Jak propojit kreativitu, umění a podnikání

Další video

#131 2019 Rewind a výhled na 2020 | Teslacek | Ajtacek