Celý záznam je dostupný na PATREONU

Kdo dělá v ČR nejlepší recenze her? Je to náročná, ale špatně placená práce (Jarda vs. Naomi)

Jak je na tom česká herní novinařina a kde shánět informace a zajímavosti z popkultury, když je vám víc než 25? Poslechněte si první díl pořadu Jarda vs. Naomi, ve kterém se střetává dlouholetý herní novinář s nadšenou fanynkou popkultury.

JARDA VS. NAOMI
Herní novinář Jarda Möwald a fanynka japonské popkultury Naomi Adachi. Diskuse o zajímavostech ze světa her, filmů a seriálů.

TALK TV
TALK TV je nezávislá internetová televize, která nedělá kompromisy – žádné reklamy, žádné spolupráce, žádné placené recenze. Pořady u nás připravují novináři a odborníci, kteří vědí, o čem mluví. Přinášíme do ČR obsah, který nepodceňuje diváka.

Automatický transcript

Minuta: 0
Ahoj vítejte u našeho prvního dílu Jarda vs. Naomi a já jsem sama moc věda vás. Začnou mi když ti je tolik kolik je mně, což aktuálně 34 let. Tak máš trochu problém a hledat informace, co se týče jako popkultury, ať už jako ne ne, ale prostě filmů seriálů a tak dál ještě jako všech možných jako oblastní popkultury to úplně ne, jako nechci být úplně dálnici jako Spíš jako ne vypadnout z toho jako chci. Zajímá mě to jako téma jo. No, já vím, že sis mě doby mě už to jako já už jsem teď trochu v rád, že bys mě takhle hrozně štve tyhle ty věci jo, když máš filmy tak v České republice števček. Jo tak v České republice nebo Japonec v Česku v té hře tak to prostě v České republice máš možnost jít na server MovieZone tvým jazykem a to je dost důležitý tvým jazykem, ty jako samozřejmě mi tady Může
Minuta: 1
učit tak běž prostě jako na YouTube. The Man milion lidí, určitě si to bude zajímat strašně telefon mluví hrozně zajímavé O stromech a když nemluvícím jazykem a teď to nemyslím jako češtinou japonštinu, ale prostě takovým tím, že tam má nějaký narážky, kterém Ty rozumíš, když má prostě jazykové vyjadřování k ti nevadí, že to ne prokládá anglicky anglicky jsme prostě který jakože třeba hrozně otravují, tak je to docela složitý, jako když teda se takhle očekáváš ty věci, tak je to hrozně složité najít a konkrétně teda u těch her mi přijde, že jako absolutně nevyrůstá, taková ta starší generace novinářů nebo obecně lidi, který informují o hrách, který by jednak měli ty zkušenosti, protože se to prošli těch x let měli ten ten přehled ten kulturní přehled a zároveň jakoby u toho vydrželi víc jak třeba 10-15 let, jo, co zjistil. Takovýhle lidi, ale jí hrozně málo. Jednak tím, že to je ta práce je hrozně špatně placená v pořád a to je teda i u filmových
Minuta: 2
novinářů hrozně špatně placený vlastně v porovnání s tím, že musíš jít dvě hodiny koukat na film, tak jako sedíš nějaký recenze nebo u nějakého článku. Teď prostě ti to nejde napsat, tak to píšeš třeba tři dny, pak za to dostaneš 1000Kč a je to jako takový hrozně poměr cena výkon a já pro tebe Uher a to ještě mnohem horší. Představ si, že recenzuje Skyrim jo. Musíš do toho dát aspoň 20 30 hodin, abys vůbec jako na co se vůbec jako to jestli to je dobrý nebo špatný, jestli ten příběh tam je dobrý, jestli prostě ta grafika je super. Ne, víš. Prostě to jako po dvou hodinách, jo, jako když to vezmu jako člověk, který kouká na film a v tu chvíli. Prostě logicky to dělají lidi, který mají hodně času, což člověk s normální prací fakt není, když máš prostě práci od devíti do pěti. Tak ještě večer, kdybys měl recenzovat něco. Jo možná si něco napíšeš. Já být tak jako dva dny tři vejce do měsíce, maximálně si myslím jako jo. A to ještě jsem jako podle mě jako Na to hodný, že jako spíš napíšu a možná ani to ne ve
Minuta: 3
světě je situace trošku lepší, ale ani tam to teda není jako moc lepší, třeba existují starověku, já je nemám jako jediný sport, který prostě jsou takový ty obří poms, jako se nedává jenom recenze her, ale dáme si tam Recenze filmu seriálu komiksu a tak dále, neboj i takových těch řekl, že si koupíš nějakou sošku domů, tak i to recenzují tyhle ty servery, ale když neumíš anglicky, když umíš dobře anglicky, tak tě to je vlastně k ničemu. To jako není to taková ta věc. No tak běž na jiném tam si to jako přečtené, spíš něco zajímalo jako jak Češi jsou na tom v porovnání se světem. Víš jako, že co se týče právě těch novinářů. A tak no. Těch lidí, které jsou v tomhle tom oboru zaměstnaný v České republice je asi jako do 10. Maximálně věci berou jako nějaký odvětví umělecký a Harry pořád ne. No jasně, tak jako Kdy vznikly v sedmdesátých letech, jako byly
Minuta: 4
první první jako recenze na hry bylo deset let později, protože to poprvé přišlo někomu, že se v tom musí zorientovat to, že co je recenze na hru. To je že ti někdo doporučil, že tohle je lepší nebo tam to je horší. Jo a na Z jakého důvodu, protože musíš mít nějaký rozhled nemůžeš říct jenom tohle super, protože jsem nic jiného nikdy nehrál jako jo. A v tu chvíli máš jako hrozně omezený vlastně ten výlet, protože jako filmový recenzenti mají nějaký svůj sloupek jako v novinách často nebo v nějaké v rámci nějaké kulturní rubriky, když máš server, jako jsou Seznam zprávy, tak prostě tam je filmová filmová část. Jako není tam žádná herní část. Já si říkám jako proč jako proč tam není žádná letní čas to že to je škoda jako aspoň jako v rámci nějaký. maličký části kulturistiky se už pohybovat mohli v různých odvětvích a máš tam grafiku která prostě jako obraz příběh Co jsou to scénáře Prostě
Minuta: 5
je tam spoustu spoustu tady těch věcí malinkých složek které dělají tu hru hru a Podle mě by se to mělo mělo by se to určitě jako recenzovat pořádně ale to je to je podle mě navázaný i tím že by se to mělo i vyučovat člověk má strašnou výhodu když umí anglicky jsi fakt může jako na netu najít spoustu video fejetonů Podcast o který Prostě tohle to dělat informace vlastně opsáno ale když člověk fakt jako žádný světový jazyk neumí ale stejně bys chtěl něco zjistit v háji docela jako Tak jako existují samozřejmě jako cesty kde se to jako potom na to můžeš dozvědět i v Česku ale jinak je strašně složitý se k ní dostat nemoc lidí Ty pádem jako nemají, tak velkou sledovanost. Tím pádem si nemůžu jako dovolit psát tak často, tak pravidelně nebo nepsat a jenom psát dělat ten obsah vlastně tak často tak pravidelně a hlavně když je všechno. Teda jdeš domů a teď myslím jako vezmeš nějakou hru rozebíráš jako horem spodem, tak na to potřebuješ čas. Potřebuješ na to nějaký jako
Minuta: 6
skvělost nějaký jako prostě, ať už jako vyhranost. Teď myslím jako že jsi hrál hodně her, nebo aspoň to, že pochopíš, o čem je třeba nějaký žánr to nejde prostě říct jako No u mě střílečka to je tím to končí tam už prostě žádný jiný jako žádná jiná vrstva není samozřejmě, že je tam nějaká byla i už jakoby tvářila, tak tam byla ta vrstva to není jako, že teď v tomhle dáme nějaký jako něco, co se tam jako za posledních 30 let jako neexistuje, aby to tam teď najednou najdeme, protože ty vole jako najednou koukáme na hmyzu plným perspektivy a koukáme za 4
Minuta: 7
nějakou hru. Podle mě se přiznat jako pět šest lidí jako někdy opravdu něco hráli a zbytek jako a vlastně no, jako že mi přijde, že kdo je pro tebe hráč každý kdo hraje, tak protože ale to mi právě přijde, že když se tady řekneš, že ty jsi hráč, ty jsi žrát. Já jsem hráč, tak je to takový jako že no a to třeba v Japonsku právě vůbec není, když Game center, tak tam jsou fakt malé děti, který tam hrají ty různé info k Cherry a chytají plyšáky, ale zároveň na druhém je fuk. A to je prostě babička, která je třeba ve velké večerní, ale má 10 minut, tak se jde. Prostě zahrát a plyšáka a dojedeš o patro výš a tam prostě Pařil Japonci pálí cigára a sází
Minuta: 8
na dostihy a prostě tam jsou všechny všechny vrstvy, ať už věkový genderový je to úplně jedno a vůbec se to nebere, jako že ty chceš rád a ty ztrácíš ten čas vůbec a zároveň ještě nakousla jednu takovou, když máme top rovnání Japonsko versus Česká republika, tak prostě v Japonsku Existuje mnoho herních firem i existuje tam mnoho způsobů, jak ty herní firmy prostě existují v rámci toho Japonska. Myslím, že máš prostě k baru, že jo. Prostě máš takovou tu dlouho ulice, kde máš prostě spoustu spoustu míst, kde můžeš si zahrát japonskou hru v Japonsku, když máš Českou republiku. Tak tady pořád to je takový jako. Taková takový to zvířátko nakonec zpráv jo, že prostě tady máme firmy, které tady jsou mnohem mnohem mnohem úspěšnější než jakýkoliv, českej film libovolné český film prostě nemá takový úspěch, jak má ta třeba před tím úspěšnější česká hra jo, ale stejně to nikoho nezajímá, vůbec to není to nezabije to prostě jo. Jsou jsou skvělý a nikdo
Minuta: 9
nezajímá, že prostě tady jsou úspěšné firmy, které zaměstnávají stovky lidí, kteří se pohybují v tom herním byznysu a já jsem teď zrovna na Twitteru proběhla taková debata, který se jako sdělovalo, co jsou takový Red Flags jako ve vztahu a jeden z těch Reflex bylo, že neuznává tvoje koníčky. Tak já jsem říkal ho můj koníček a hraní her a mám s tím jako zkušenost, že prostě když jsem před nějakou holkou řekl, že Hraji hry, tak ona říkám, tak to už můžeš rovnou dělat popeláře jako jo, no a prostě se to jako jo. Prostě stal se to děje dlouho dlouho se svojí přítelkyní a tak jakoby neuznává úplně hry, že to prostě bere v uvozovkách jako ztrátu času a přitom se třeba sama kouká na netflix's neustále na korejské seriály a baví to. Moc by mě všechny
Minuta: 10
a brácha si zahraje jednu hru a je to vlastně jakoby ta ztráta času přitom Pro mě je to fakt oboje. Stejně jako umělecký prostě nějaký směr stejně, tak je to úplně stejná ztráta času obě dvě věci, prostě to něco co tě baví a je mi jedno, jestli jako 2 strana to bere jako že to je ztráta času to tu druhou stranu zase jako že by to ztráta času koukání na ty jako tu Hot to handle a Brazílie. Když ona podobný jako stejně, tak prostě u toho jenom jenom prostě se takhle chceš rozvalit čumět na něco a nepřemýšlet jo. Zlepší se to je určitě určitě se to zlepší. Až prostě uběhne. 50 let Doufám, že se to dojeli podobně, ale věřím tomu, že třeba ale i moji rodiče. Vem si že já jsem hrála s
Minuta: 11
mým bráchou, který je o 11 let starší a hráli jsme spolu vždycky hry, který vozil táta z Japonska a myslím si, že díky tomu jsem nebyla šikanovaná ve škole nebo něco takového. Protože chodili k nám ty deváťáci, který chtěli pařit prostě na tom PlayStationu, který jsme měli snad jediný v Liberci a byli jsme ty Cool děti, co mají ty hry byly v japonštině. Někdo tomu nerozuměl, ale měli jsme telku a PlayStation a Nintendo nebo Byli jsme a myslím si, že to viděli i ty rodiče a viděli i to, že když nám to nezakazuji, že nemáme potom potřebuju tam na ten trávit 12
Minuta: 12
jako střílí šaty, jako cítíš ten odpor toho jako kohoutku. My jsme Donkey Kong. Kdyby jsi byl superhrdina, jakou superschopnost bys měl. A jak by ses menoval dobře. Tak super veletoče. Možná bychom pustil Sněženky a machři po 25 letech, aby jako zjistil, za co my češi. Stojíme v nám. A proč nesnášíš japonský vrtačka?

Předchozí video

Dana Drábová a procházka po Pyšelích: stěhují se nám sem Pražáci...

Další video