Celý záznam je dostupný na PATREONU

FILIP KRAUCHER: Co přinesl Dan Vávra hernímu průmyslu a proč je FarCry špatná hra?

Filip “Fiola” Kraucher je vývojář a herní redaktor. Web Indian-tv letos získal Křišťálovou lupu v kategorii “Zájmové weby”. A my jsme si povídali o tom, proč jsou některé AAA hry tak špatně udělané. Proč vývojáři vykrádají sami sebe a nevymýšlí nové herní mechaniky? Co přinesl video hernímu průmysl Dan Vávra? A proč battle royale pomalu končí?

Indian – Pořad o hrách

Automatický transcript

Minuta: 0
Dámy a pánové našim dnešním hostem je Filip kraucher, herní redaktor a vývojáři www.indian.cz ještě jednou pěkný večer. Ahoj tobě taky. Díky za pozvání, ty mně zavoláš herní vývojář a hrál si hru Game Dev Simulator 17. A hraješ na to věk, a který hraje počítačovou hru a mě by zajímalo, jak to musí jako dobrá počítačová hra dneska mít. Jak se staví ten recept podle tebe. Myslíš jako globálně, kdybych to měl jako říct jako co nejlepší hra nebo jak postavit. No, no, no, no, to je hrozně těžké, no, já vím no, máš tolik žánru máš tolik z různých věcí, co ve hrách můžeš dělat podle mě neexistuje univerzální odpověď na tohle já si myslím, že jakoby je to forma umění, je to forma něčeho, ať mi záleží zase jakého kdybychom šli jako hodně do detailu. Tak záleží jestli můžeš mít vývojáře, kteří se snaží udělat hru, která je pro masy. A bude
Minuta: 1
mít velmi jednoduché herní design mechaniky, které budou bavit masy lidi a pak budeš mít určitou skupinu lidí, která se bude snažit před jako předávat ty svoje sny nějaké emoce. Já vím, že to zní trošku jako nebo Šíleně, ale fakt to tak je. Ona ta scéna se potom dělí. Prostě máš čiré tripple a komerční projekty, pak máš Indie nezávislé projekty a pak máš pravdu měl a tu peniz jak se říká projekty a nedá se to úplně charakterizovat, protože Častokrát se ty projekty mezi sebou něco kradou. Dneska máš indiany projekty, které vypadá jako triplay a naopak ty projekty typický třeba hry od ubisoftu často ztrácí na Indie vývojářka tomu nějakou uvidí nebo možná i tím, že těch lidí je na tom na tom vývoji ty hry tolik, že se pak individuální jako myšlenky nedokážu zrealizovat v rámci to třeba té hry. To jsem rád, že tohle to říkáš neotevřel, ne, tohle to téma, protože mě přijde jako hráč. že
Minuta: 2
takové ty franšízové hry a klasicky třeba už Assassin toho si změnil a v mém případě Tak třeba je velké zklamání s tím co se stalo s Far Cry m a to je strašné a teď nebo třeba i takhle Need for Speedy abychom neříkal jenom jedno studio a ty ses mi nebál FIFU v jednom podcastu účet Lauda tak já prostě přemýšlím co se co se špatně s těma hrama na to to co tam jde Já vím že to zní hrozně jako úplně kontra oproti tomu co teď řeknu ale ono to tak špatně není ono se neděje nic moc špatně musíš uvědomit si podle mě my jsme v komunitě na který který jako na těch hrách fakt jako hodně záleží ale hromada lidí bere hry jako třeba určitou formu relaxu nebo určitou formu Jak utéct z naší reality řekněme ty tvrdé reality všedního dne tak si prostě sednou a hraji FIFU jim je jedno že ten míč vypadá jinak Nebo že fotbalista vypadá jinak Je
Minuta: 3
to na té konzole, nebo jde to na tom písničku dobře, má to stále fotbalista. Jo? Já to budu hrát. Já to budu kupovat mě to baví, takže tady vlastně problém není, protože ta hra splní tohle to, když se nad tím zamyslíš, tak tak to četla a četla, že ne ty body pro tohodle hráče, ale pak máš prostě entuziasté nebo prostě ty lidi, který jako opravdu chtějí hrát dobrý hry a chtějí nasávat nové věci je nasávat nový, abych prostě v tom mozku s ním nikdo po hrabal a musel ji donutit přemýšlet trošku jinak, aby se stalo něco. Jinak v té hře já Častokrát říkat takový vtipný by se hrozně líbilo 9. Prostě běžel na film. Ve fifě prostě s tím míčem a jenom tam do prostředka přivedl meteorit je to je to totálně jako absurdní, ale hrozně by se mi to líbilo něco nového. Najednou by to rozbilo tu dynamiku ne, ale ale vlastně to nedává smysl. Protože FIFA má být sportovní simulace a dokud to tak drží tak dobrý a pak se můžeme bavit o tom, jak vlastně třeba dělá věci a kroky k tomu, že se snaží z tebe vytáhnout víc peněz než Mně
Minuta: 4
bylo třeba před 10 lety. K tomu se dostaneme ještě určitě, ale ty mi to tam vysvětlí, tak mám tady to hráče Fifi, který Rozumím tomu. Chce to zapnout chce vypnout a zapnout hru a volby a tak. A proč teda má hrát tady FIFU 2020, vždyť v tom případě stačí FIFA 2018, nebo já nevím, není to podobný syndrom, jako že chceš mít prostě nové hodinky. Nebo chceš mít nový mobil, nebo jestli to můžeš dovolit ty hry nejsou tak stále tak drahé. Já vím, že teď se třeba mluví o hodně o zdražování her kvůli novým konzoli nové generace a pravděpodobně nás nějaký zdražení lehké čeká, ale stále je to lepší, než ceny v devadesátých letech, jako že když si vezmeš, že herce nezačínal třeba na dvou a půl tisících, prosím za dům a jo, tak prostě pořád na té hranici nejsme ty hry, jako by se zlevnil. Pak máš velkou kontroverze mezitím jako jak moc si to opodstatněný, když máš čím dál lepší nástroje na tvorbu her, jestli jako naopak by neměly být ještě levnější, ale chci s tím říct, že hry jsou obecně přístupný hodně na Technologická jsou Jako
Minuta: 5
že potřebuješ. Už čím dál levnější počítač na to, aby jsi si zahrál titry playhry ty velký tituly a nemusel si kupovat drahé drahé složité stroje nebo teda v tomto případě si koupíš tu novou generaci konzolí a všechno ti jede už ve 4
Minuta: 6
5 Xbox Tak obě dvě věci mám předobjednat Jiřího okamžitě to šlo do košíku a ne a ne přemýšlíš nad tím mám na to neměl bych šetřit na něco jiného nepotřebuji tady prostě je to ne, ty já to chci, protože jsem nadšenec. Já myslím, že takhle to bude mít hromada lidí prostě to chce. A jde si pro to ještě zpátky k těm těm hrám a A myslíš si, že jak se jmenuje nový Far Cry teď poslední byl Far Cry 5. A teď když se dělá šestka ne? No teď vyjde šestka dopravě, já už ani jako nevím, proč nejde šestka šestka a poslední byla 5 kg a to se jmenovala New Dawn spin-off. Takže oni nedali jako oni mi dali pětku a pokračování jako pětky jo, no. A myslíš si, že to dobrá hra myslím, že můžu mluvit za celou redakci, že není jako New Dawn rozhodně ne. Pětka jsou jsou ale a a čtyřka. No jo Pagan Min dobrý a pak je trojka. Nejlepší je, když se na to díváš, tak mi tak vlastně. Far
Minuta: 7
Cry 3 jsem nic moc, nezměnilo jedou podle jednoho pravidla a říká se tomuhle procesu by fikace fakticky neexistuje jako termín a ten wi-fi kační proces právě nebo tak objevil ve chvíli, kdy sprostě deštěm Far Cry 5 a ne No vidíš prostě asset is wildlands támhle s Assassin's Creed. Vidíš prostě nějakou zeď, prostě použitelný vlastně hrozně moc šetřila se teď na těch originálních věcech na stylizaci na tom, aby opravdu měli mega originální hru případě New Dawn Far. Cry, jakoby toho spin-offu se snažili ještě na to hodit. Jako filtr jako růžovo růžový, že jako posunuli barevnou jako barevnou paletu dát. A tím jak jim to jako v neděli se to jako nějak jako zastřít, jo. A už že už jdete. New Dawn je dobrá střelnice, jo. Takže když se na to díváš, tak jako Far Cry 5 má stejný syndrom, jako co jsme se bavili o fifě těm lidem. To stačí Oni chtějí. Oni
Minuta: 8
chtějí nové mapy. Oni chtějí jenom to, kdyby jsi jim dal znova park aj trojku ideálně, jenom jsem restartoval na nový ostrov, tak to pravděpodobně v Děčíně bude stačit a teď to nemyslím hanlivě, ono to ta hra je dobrá ty mechaniky jsou dobrý, ale logicky v našem případě v akci nemůžeme takovouhle hru hodnotit jako ty jsi, že sama sebe vykrádá, tak to není důvod, proč se udělují třeba hodnocení, nebo proč děláš ten ten rozbor herního designu. Takže ty můžeš pochválit. Ano Far Cry 5 má výborný herní design taky. Však si ho drží už celá léta za to palec nahoru palec dolů za to, že to recykluji nedají žádné nové nápady. Je to jako kdyby ta hra nemusela být teoreticky. Vždycky si říkám, jestli ta hra kdyby nevyšla a já bych ji nehrál, změnilo by mě to nějak jako že kdybych jich Mělo by mě to a pakliže Jo v životě nebo jako na tom pohledu, co by mi dala, co by mi přinesla a když jsem hrál někdo, tak jsem hrál první level a říkám ne. To je dobrý té střelnice, to už jsem hrál to nepotřebuji teď. čas
Minuta: 9
tak mě napadá zrovna když jsme toho ubisoftu tak mě přijde a že Ubisoft jakoby šetří třeba na scénáři steh že když se přijde mi že třeba když vezmu ty Far Cry příběhem A i když jsem hrál třeba tu čtverku tak vlastně ten příběh když to srovnám s příběhem A jaké jsou dneska ve hrách tak to je a já přemýšlím nad tím dobře tak mají mají herní design nesouhlasíš souhlasit a tak jako super herní design No jo skvělý design rád když to funguje nemám nic proti tomu ale přece když sedím v tom týmu a snažím se tu hru dělat dobře a Snažím se aby ta hra byla skvělá Tak se snažím všechny ty jo ty v části vypilovat včetně třeba toho příběhu A proč některé části té hry vlastně Z mého pohledu totálně kašel já mám pocit že tady Samozřejmě máme až tolik času aby jsme šli Do detailů a jedna z možných teorií protože to je V letech,
Minuta: 10
kdy se vydával Far Cry 5 Far Cry 5 New Dawn. Taky a k tomu i právě Go silikony a další ty jejich doprovodný značky. Myslím, že v tom byl i třeba Trial nový. Od kdy motorky a Takže pokud se bavíme čistě Ubisoft. Ubisoft se v jeden moment bál, že jste vivendi jiná společnost prostě akciová a oni museli mít neuvěřitelný obrat, takže já si dokážu představit. Já jenom říkám Zase domněnka, ale je to jedna z věcí, kterou jsme na herní scéně řešili jakoby v redakci, že už by se v tom by mohl být obecně jako ten velkej koncert Naty videohry tlačen akcionáři vlastně správně dobrých důvodu dělat určitý rozhodnutí, protože ty hry dlouhodobě byli jako rodinný tam co se týče třeba roku 2014, co si vzpomínám a vole, že 13. 2. Brotherhood, i když to potom šlo na ty Revelation se že to dělalo prostě z toho dělali tu rozsáhlou sérii, tak ale stále to v sobě měl jako jak se říká, tak o nějakou duši nějaký Element jako Roll. Jako
Minuta: 11
že to jsou rodinné hry Rayman například úžasná animovaná skákačka, hrozně se s tím Vyhráli nebo dělali různé Indie a ono se tam dát jako Indie, ale dělal jako malinký ubisoftu, jako týmy dělali ještě další minihry, takže jsme měli třeba Child of Light úžasná taky animovaná pohádková tahová strategie a akční hra, kterou Normálně by si zde zahrál. Řekl by sis to nemohl dělat, že bys od Ájo, dělali to jako v rámci ubisoftu tohleto vymizelo. Tohle to tam jako není teď tam máš ty velký značky a je to potom, co by Wendy stáhl o ty akci. A teď teda Ubisoft má zpátky majoritu vlastní to. A teď teda podle mě i tady byl důvod, proč tam je kompletní restrukturalizace. Oni vyházeli hromadu vývojářů hromadu lidí. Byly tam taky byli za tu byla. Taky mi to řešilo se to je prostě chápeš to jako vývojáře naléhali na vývoji a podobně jako úplně neuvěřitelná přestala, co se vlastně všechno děje a do toho ti samozřejmě vychází tyhlety Black Bass. Jako
Minuta: 12
Assassin's Creed jako Far Cry a ty musíš ukázat, že to je lepší než ta předchozí díl a pak není a musíš čelit tomu dárku tímhle způsobem, takže Dalo by se říct, že kvůli akcionářům jedou víc na kvantitu, jak na kvalitu teorie. Promiň mi zkazila hru, tak zvaně bys třeba Anthem, tak je to vždycky vedle akcionářů nakonec vždycky bylo, že to nikdo rozhodnul to s tím musíme jít teď ven, protože uzavíráme čtvrtletí. No a co, že potřebuje dalších sedm let do nás nezajímá, jde to ven a všichni tak kdyby se mi jako těch sedm let s Danem vávrou, tak se z toho nech jo. Taková ukázka toho, jak dlouho se dá vědět nahrát chápu nemá ale přece třeba Rockstar Games, tak ti to je studio, které prostě vydá jednu hru za x let nějakou tripa Áčku velkou a ti musím jít taky akcionářem. To
Minuta: 13
jo, ale tam prý musím se přiznat a jít nevím jaký je ta struktura nebo tohle složení, ale rockstargames jet i zároveň take to a je tam šílený. To je to je ještě větší, nežli se na to dívám a jako z pohledu z pohledu a nevím jak to říct jo, to je hrozně těžký, jako že opravdu to je jak kdyby jsi porovnával Apple a Microsoft a teď nemyslím nutně, protože je menší stále jo, tak to je tak vlastně to je to velmi podobný oba 2 dělají úžasný velký věci velké projekty, ale někdo má menší Market share a tohle tohle je víc, kdybys teda úplně vydělávají velmi podobný peníze, ale Microsoft Microsoft má právě teď to společně s Rockstar Rockstar m&a největší stadion na světě vývojářské tuto chvíli. Nedokážu říct takhle z hlavy. Ani jsem si že má
Minuta: 14
12 studií na tom pracovalo. Tak to je to se dá říct, že to jako obrovský tým to je stovky lidí, to je neuvěřitelný nedokážu představit, že takhle vyvíjet hru se dá nějak jako rozumně a vlastně docela hustý, když potom vidíš, jak tam Valhalla funguje. Třeba hraješ jí, říkají se jo. Tak jako asi to mají z Lidlu komunikaci jako něco vyplodil i ven a to je zajímavé. Já myslím, že spousta diváků tom ví, ale já to řeknu. Pro ostatní dneska reálně, tak spousta her, tak mám větší rozpočtech Hollywoodský film a že já jsem třeba myslel, že to se stane, ale netušil jsem, že se to stane. V roce 2020 jsem si myslel, že to ještě potrvá nějakou dobu příjmy na hrách, tak to je už jako třeba Pixel. A co se tady ignoruje, tak je to tak nevím, možná už je 8 let, co má prostě videoherní průmysl větší obrat jakoby myslím. Market Market Ove, než hudební filmový a
Minuta: 15
kněží průmysl a dohromady. To je hustý, ale ještě ti to ignore politici, že jo, ať nikdo nikdo neřeší, že jakože takže potom si jak jsou vývojáři vlastně skromný a jako je to jedna z nejkreativnějších pozici, kterou můžeš mít dnešní době nemůžeš být doslova vizionáři můžeš vymyslet jakýkoli svět jakoukoliv tvoji fantazii přemění do kódu, který funguje a lidi to můžou hrát typ, co se díváš interaktivní, dílo ti přeje dáváš někomu sebe nebo čas sebe nebo a funguje to a tohle to na to se hrozně zapomíná, koukám se na to skrz prsty, vy to je to hrozná. Škoda můžeš jen lidi dostat do Posázaví takovým způsobem, jak to žádné v tom nemůže a když na to změnili Posázaví a Kingdom Come Deliverance hru a jak je na tom Česká republika z hlediska vývoje her. My jsme na tom mega dobře. Jo jo, my máme jedny z nejlepších. Jako nemyslím tím nás ale Kameny z nejlepších týmu, který jako se proslavili strašně moc ve
Minuta: 16
videoherním průmyslu, a který vymyslel i skutečně herní mechanismy, které kterých se kopíruje do dneška, jako že ostatní a ono se neříká kopírování, prostě se to Přijel si, že třeba věc kterou vymysleli Češi a do dneška se používá globálně Illusion softworks, i když mi dávali matiku. Tak přišli vlastně s cenami velmi filmovým střihem, který do té doby ve hrách moc nebyl. Jediný co k tomu bylo blízko bylo GTA to mělo kačeny typu jako s otcem, co tam má dobrý konec, ale ale Dan Vávra vlastně jsme začali vyprávět filmový příběh. No a z toho se to tom třeba inspirovat mám ty, že prostě které vytvářely třeba Detroit, jestli jsi zaslechl a nebo ty jsi Fahrenheit takto v To je najednou to všechno vzniklo na popud Mafie málokdo to někoho si uvědomuje. To je hustý, ale čím si myslíš, že to je do České republice se daří vývojářským studium máš nějakou hypotézu. Proto je mi Češi jako jako lidi na to Jak umíme
Minuta: 17
být hrozný egoisti a arogantní hajzlíci sebou tak ale umíme být hrozně hodný a Umíme si pomáhat a ta spolupráce vyvíjet nové věci, víš jako že ti nejde jenom o jedno třeba o sebe, ale ty můžeš pomáhat a sdílet nějakou znalost vlastně něčeho tak hrozně pomáhá, protože Vem si že já jsem to zase zamotám, ono to je hrozně těžký, protože vím, že obecně vývojáři neradi říkají svoje tajemství, že když máš prostě něco víš a jako dělám na hře nemůžu ti říct nějaký takový jako že to nemůžeš moc sdílet a když vymyslíš nějakou hustou věc, tak Častokrát se s ní nechceš jako pochlubit zahraničí ty nechceš prostě s nikým to a dej si na český konferenci. Pojďte se podívat na ty to vidíš s počkáme, až to vydáte a pak mi a podobně. Takové komenty a teď zase přeháním inopro vypravovací jako
Minuta: 18
předmět, ale myslím si, že tohle to třeba může za to ta komunikace a to možnost inovovat, že si umíme říct na rovinu tele ten koncept. Hele dobrý, ale musíš ho posunout jsem protože náš tým dělá něco podobného a za že jsme tohle tohle to asi funguje i v cizině a myslím, že Češi k tomu máme blíž, že my si nemusíme jako tolik dávat do hlavy Bullshit a je to v takový jako to se to se mi líbí. Tady tahle ta romantická ještě napadá. Myslím si, že máme v České republice docela dost schopných programátorů a možná tím, že mám zase hypotézu, že za komunistů se docela investovalo do technického vzdělání vlastně a mám docela dobrý technické vysoké školy na z těch vlastně vychází docela kvalitní programátor, jak to je jako ještě možná další díl do schránky, který Napadá mě tady je strašně málo těch učebních oborů vyloženě na ten Kdy začínají dělat, když by jsme s Herní trh v České republice zelným trhem v
Minuta: 19
Německu Slovensku a ne se tam dává ty to Polsko jako. Polské na tom jakoby v jádru podle mě co se týče tvorby her velmi podobně jako duševně jako tady v Česku a hlavně ty vývojáři polští k tomu přistupují opravdu velmi podobně jako slovansky, jako já si beru jako tady hrozně zvláštní, že ty hry mají takovou jako nepopsatelnou jiskru, jo. Takže když vezmu Kingdom Come to není prostě Skyrim. Ty můžeš jako jít a porovnat ty dvě hry, které mají v podstatě jako jádro. Velmi podobné nebo obdobné to jak se hrajou to jak to, jak mě máš i nestihneme, kam je jiný je tam něco je tam něco navíc a to taková ta nepopsatelná v tom a třeba i z Polska Witcher nebo teď cyberpunk. Nebo prostě to Dead Island, který také pochází vlastně od teď jdu vlastně s Polskem to bylo máš vždycky jako T-mobile
Minuta: 20
hry Mám, rád se toho prostě nemám rád tu naší tvorbu a co Slováci jsou na tom taky dobře. Samozřejmě já to beru jako Slovensko dohromady, jako to je s námi a tam není dobře. V tom případě teda nechce teďko navádět, ona žádný stát, ale aby jsi třeba čekal, že jsou velikosti nebo ekonomickým výtlakem, tak by mohl být úspěšný na poli her a vlastně není třeba Německo Amerika Rusko Čína, to ti moc neřeknu, ale spíš jen dvě jsou problémy. Vím, že Hromada vývojářů, kteří se snaží prosadit v Brazílii a brazilský trh je takový, že tam máš jako tam se vyloženě říká, že máš jako jednu kopii hry na tisíc lidí, jako že fakticky tam není dobré dělat hry, takže tam teď začíná něco chci. U nás začala v roce 2008 2007 jako freewarová scéna. Takže oni se posílají freewarový a serverový jako verze her a snaží se tam rozjet ten byznys. Je to vlastně zajímavé, že jsou. V pohodě pozadu té
Minuta: 21
Brazílii a hodně pozadu a vlastně i ty hry na Steamu jsou když mi prodáváme naší hru a do Brazílie, tak je úplně ten 0,1 Euro, jakože prostě fakticky tu cenovou politiku máš pro tu zemi tak sníženou, aby se vůbec mohla prodat. Já se tam piráti hodně to jasně, tak jo. Pirátství je to je úplně jako. A máš to hezké sledovat prostě ty Státy to pirátství v podstatě mít i jako velmi rychle se mít jako fakt to funguje hezky velmi hezky je lidi se uč. A Asi je to tak jako každý roste, že tady mám teďkon prostě tu tu tu generaci, která miluje ty hry a už si dokáže představit. Jo ty lidi jako na tom trávy ohromné množství času, tak já si to koupím, že zaplatím. Pojďme se vrátit k té otázce úplně na začátku myslíš jako pěkně odběhli a tak jsme tady prostě scedíme taťka, my dva spolu jsme mladí nadějní vývojáři a ne každý z nás umí taky něco jiného, tak ty mi schovali programovat. Já nevím třeba. Tak něco jiného teď děje. Co se může
Minuta: 22
hodit a řekneme si chceme udělat globální úspěšnou hru, tak podobně jako v tom Simulator full game that I like a No tak jaké téma by jsme se jako měl vybrat, jaký je teďka téma, které by zaručený jako námět na hru, který ti vydělá peníze, ptám se na to, který jí ten žánr je teďka věc, o které poptávka, protože vím, že se to mění v průběhu času, že jo, když jsi to bylo jednodušší, když se podíváme zpátky třeba tři roky nazpět. Tak ty trendy v herním designu i obecně to co lidi chtějí, to se měnilo. Třeba dejme tomu po čtvrtletí. Jo, měl si vždycky masérku v rámci E3, tam ti prostě řekli, co vlastně máš mít rád a v potom ses těšila na hromadu her, ale vlastně tomhle tom ohledu to trochu z jiného fortnite ve chvíli, kdy prostě a pak do toho říznu tímhle způsobem opravdu z toho udělat ten globální Fenomén, jak se to povedlo právě. Battle Royale tomu žánru jako takovému, protože jí bylo ještě to
Minuta: 23
se to jako podařilo to prostřihnout, ale pak najednou se objevil fortnite entou jako přebil a teď fortnite vydělává ohromný mraky peněz do dneška to jako jede a ten žánr najednou, když si vezmeš ten Trend, tak byl Helenu všem jasný děláme Battle Royale, je to free to play, musí to být free to play. Musí to mikrotransakce levný dosažitelný ideální, aby tvoji kamarádi si mohli připojit a zahrát velmi jednoduše. Tak to byl Trend třeba toho minulého nebo předminulého roku. No jo, ale teď třeba rok 2020 Tomkova tomu co se děje totálně magor, jako v tom herním designu pro něco se mění. Měli jsme tady Four guys na to, že podstatě Battle Royale, ale vlastně velmi vtipná vtipná takové Takešiho Hrad pro Standu, který neumí střílet. Byl to Fenomén a Říkalo se, tak to je další fortnite a najednou Prásk
Minuta: 24
ne vůbec ne, teď je to Among. Us to je pozdě, to myslíš no, teď je hra. A mamka zase čeká, co budete další věc, protože Among Us teď jako praskne každou chvíli se čeká, že prostě bude dělat další feroband Battle Royale dělat nebudeme jo. Ne to bych nedělal a všichni dělali už Battle. Royale si udělat taky. Prostě ne, že activision máme prodělali Ubisoft prodělali. Takže jako dobrá, tak vedle dojel ne. Tak co teda v tom případě? Co máš ráda hry? Já si myslím, že ta správná Otázka je začíná auto vývojáře, co chceš dělat. Ne? Pro koho to chceš dělat jako Jasně, to je byznysová věc, jako ty se pak musíš zeptat, jako je tady proto ten velký trh, kolik do toho dám svého času a peněz, aby se mi to vyplatilo a nebo do toho říznu a budu vykrvácet na tom, ale budu mít radost z toho projektu, to jsou jako různé věci, ale ale primárně tě zajímá asi jako to
Minuta: 25
co chceš dělat. Ok já teď jako já hraju na mobilu, prosím tě Space Ship simulátor a lítám do vesmíru. Je to vlastně strašná zábava. No, takže to je Mojito, když se mě ptáš, co bych dělal, ale vlastně já se chci dostat k otázce a co mě zajímá, tak ty se člověk který recenzuje. A já řekl to řekne několik desítek let a vlastně to už vypadá s herní designer máš na svědomí i nějaké hry a předpokládám, že vidíš ten Trend, jakým způsobem se hraje posunují a já bych se vlastně chtěl jakoby se zamyslet s tebou nad tím, jak budou hry vypadat za pět deset let, co v těch hrách. Bude důležité a na co se jako ti kdo já tě teď musí zaměřit. Já vím, že to takový jako když tě nikdy by jsi někdy vyzvedne sedíš a píšeš to doma. To by byla bomba. No a vidíš nějaké transakce. Jakým směrem se to posunuje? No myslím si, že čím dál méně začíná záviset na grafice
Minuta: 26
znamená, že lidem tolik nebude záležet. Myslím do budoucna tolik na grafice, protože ona se vlastně srovnává vlastně ty nástroje se stávají tak efektivní a tak jako mi moc ne, jak už 3D 3D nástroje, který ti vlastně generují modely nebo nebo generují to ne, ale kde modelu jež modely. Tak pokud se bavíme o 3D grafice, nebo i 2. Grafika, stále jsou populární tady prostě dvě. The adventury ručně kreslené a animované hry. Toto se nikam nevytratil. To stáhne tady bude a Tom každá tady ta část má svoje trendy, každá má něco svá pro a proti. A podle mě to bude velmi podobné. Podle mě se ta scéna nebude mít v tomhle ohledu. Podle mě nás čeká revoluce něčeho jiného bude nás čekat asi to, že jak se tady mluví, tak je tady spíš jako problém. Udržitelnosti, který byl nebo asi víš, že takovýhle problém už je na hudebním průmyslu. Je tady každý druhý může být DJ. Každý třetí může být prostě hudební producent. Tak teď se děje. To samé na herní
Minuta: 27
scéně už jo. To jsem rád každý, když teď půjdete a zaplatí si. Já myslím, že to je Stodola Root, tak si můžeš hodit na Steam jakoukoliv hru rovnou to dříve nešlo. Dříve si musela jsem měl který máš otevřené. Máš otevřený trh, ale zároveň, to znamená, že máš mnohem větší riziko, že na tom pro děláš. A je tady fakt hromada zavřených studii. Jakože, když se díváš na ty nejúspěšnější, tak se na to často zapomíná, ale jsou tady hry, který jako Nikdy nebyly dokončeny vypadaly ambiciózně a nebo byly dokončeny a prodal set 10 kusů a to bylo třeba, že budete restované na je Trojice. A když ti nefunguje ani tohle Jak ti mám odpovědět, co bude za 10 let jako trend to prostě tady všichni si podle mě lámou hlavu s tím, co ty hráči chtějí, protože největší bomba, jak jsem před chvilkou říkali teď a mamka s Among Us ty vývojáři. Topí Prachař, prostě je to up a ví jenom přišli nebo přišla správná chvíle. Oni měli dva roky tu hru venku a neviděl, ale skoro jako vydělali na jako na vývoj dvojky, ale byli
Minuta: 28
na tom prej jako docela špatně všechno je to. Je to zvláštní průmysl v tomhle tom svobodný a to je krásný na něm tak ráno jinak no jedna z těch věcí, která se řeší nebo kterou. Já tam vidím trošku já souvisí s tou monetizaci těch her. Tak to je vlastně otázka, jestli do budoucna vůbec bude fungovat ten Hair ten model toho, že já si hru zaplatím, že zaplatím nějakých těch 15 16 2000 a mám tu hru jako se vším všudy, protože mě vlastně přijde, že dneska ty hry velice úspěšné hry, tak prostě jsou Free to Play. Jo, ale máš prostě výjimky do troufám si tvrdit, že prostě tady jsou výjimky a je to hodně o znova se vracím. Je to podle mě hodně o osobnostech, ať je vývojářích, tady se totiž začíná opět můj názor asi nebude tolik populární, ale já si myslím, že taky je, že začínají se tady hrotit prostě osobnosti. Myslím na poli vývojářských jakoby v tom nutně neznamená osobnost
Minuta: 29
jako jednotlivého člověka, ale můžeš mít prostě tým lidí, který víš, že jsou pak dobrý, když ti řeknu prostě jako která hraje roce asi ne, tak ten už se všichni těší. Tak to bude asi něco od CD projektu a ty ty už někde víš. Možná jsi slyšel, že co dělá CD. Projekt to pravděpodobně bude dobré, že to co ti zaručí prodeje nimi, oni můžou udělat co chtějí, oni můžou realizovat. Ty budeš ty své nápady a ty lidi a podrží. A teď je podrží i lidi. Teď to nebudou hrát. To je na tom to jo, to je větší psycho. Je na tom je, že už vědí, že takový lidi hrát nebudu. Ale já jsem vás podpořil prý Mě se líbí, jak to děláte ty trailery a všechno. To je boží jako cyberpunk dobré go go. A nám se dělalo, co jsem is Black hole, když jsme prostě měli taky hromada lidí a koupil jsem si vaší sběratel, nehrál jsem to, ale dobrý. Držím vám palce. Dělej ty další hry a proč to kupoval? No protože jsem chtěl mít ten kousek, prostě toho, že to děláte, já mám jako pomoc a to je dobrý, protože to potom velmi mi to připomíná jako koncerty
Minuta: 30
uvozovkách jako hudební koncerty, jakou máš jednou za čas, když mi dáváš tu hru, tak děláš Koncert a dej ostatní si můžu koupit jako lístek, můžu tě tím podpořit a pak si můžu koupit tvůj merge and I s tím tě podpořit dal nebo debug level se zaplatí předplatné na Spotify a podporují těma drobnýma to za sebou Spotify podělí jako s tím autorem té hudby, že jo, jasně toho se vývojáři tady Microsoft, vlastně se s ním Xbox Game. Pass jsem to funguje tak že vlastně ty si zaplatíš jeden jeden malinký poplatek a máš přístup ke stovkám, ale naštěstí Microsoft todo to je tam to funguje tak že ty vývojáři dostanou zaplaceno opravdu jako solidní. částku na to abys jim to vyplatilo zatím jakýkoli model který byl založený na hodinách odehraných nikdy nefungoval to není podle mě udržitelný Já jsem tohle like já to nemám ekonomicky vypočítaný ale nechtěl bych dělat hru která jde na subscription jako tohle tohle formátu protože nemůžu nemůžu spoléhat na to že přes něj někdo
Minuta: 31
si koupí mojí hru takže ani na pět minut Existují nějaké hry které fungují na modelu předplatné měsíční předplatném vlhko a funguje to dneska je to věc která se rozvíjí Já nevím jestli rozebírá Upřímně řečeno jsem dlouho nesledoval co se týče statistik ani nevím jak na tom je jako globálně ale myslím si že jsou na tom velmi dobře jako že se zahojí jako se vším co dělají takže Blizzard má tu komunitu ačkoli se proti nim jako proti blizardu hodně lidí taky šrotují a kvůli těm rozhodnutím co měli jako Kdy jako oznámili Diablo na mobily a všichni jako on to neví. Chceme do 2. Je pokračování a oni dělali takový to děláte. Jak kdybyste neměli mobily a je to padlo, prostě na to dělá ten velký
Minuta: 32
dělají takové jako kroky tam byli docela hry na mobily, tak to byla že by hry na mobil a Vůbec nebyli, ale jsem to pochopil, tak tak před 10 lety to byla trošičku. Slepá větev, kde všichni chtěl dělat hry na mobily a pak destilate i limitech. Hrát se někdy fortnite nebo Pavlína mobilu. Jo, když to vyšlo, tak jsem to zkusil a pak jsem se vrátil k písničku a kdo to hraje na mobilu. Vždyť to jako ne děti. Vážně mě ti mám mám hromadu jako známý, který mají prsty děti a ty hrají fortnite na mobilu na mobilu a teď tam ale nejde tam nejde jako žádný Skill tam už nemůžeš jako nebo možná se v té dřív jak bumerang. Já to nechápu, já to bez myši, jako taky nenadávám, ale že pak se ozvi se vytrácí vlastně tam pěkná věc, když na to je nějaký to míření, že jo nějaká tak. Máš tam auto je jim a možná proto cítí děcka. Jako baví. Aha na druhou stranu ten auto. I am jako má zase svoje mínusový jakoby body z toho pohledu. Takže ty Když hraješ
Minuta: 33
proti, protože tam je crossplay, že vlastně všichni hraju se všemi, tak ty když máš proti mobilním uživateli, tak samozřejmě to máš jako jistou výhodu s vyšší. No jako ne to ale Častokrát mě jako bych jim, že mě prostě zabije někdo v té hře Kdo má switch jo, že to je hraju na ovladači. Neviděl jsi náhodou stream, když byl Dan Vávra Jo jo. A chtěla by se tohle stalo, tak měl myslet na ty práva. Dal by sis na toto téma diskusní Fight s Danem vávrou. Já hraju hru. Já nepotřebuji simulátor toho, že ji nemám dostatek otáček na to, abych vyjel nahoru. Co si myslíš do KN? Alžbětina seznam Alžběta a tukan, ať je to Jakkoli, tak re-play nevymysleli a vypíše prý ticr.

Předchozí video

#253 Nový REKORD 24h s Teslou Model 3 | Teslicka.cz | Teslacek

Další video

Neurazitelní pro rok 2021 - Daniel Stach, Vladimír Beneš, Honza Vojtko, Marek Orko Vácha a další...