Chceš podpořit tento kanál? Staň se PATRONEM!

Anna Hogenová – Odvaha ke štěstí | Neurazitelny.cz | Večery na FF UK

Paní profesorka Anna Hogenová je významná česká filozofka, spisovatelka a zástupkyně tajuplné vědy fenomenologie, která se zabývá přesným zkoumáním jevů vlastní zkušeností. Častým tématem jejích prací je otázka jak pečujeme o svou duši, na kterou nahlíží z pohledu bytí, duše a jsoucna. Paní profesorka vede Oddělení filozofie a etiky PedF UK (Pedagogická fakulta UK), kromě odborných prací napsala Anna Hogenová knihy i pro širokou veřejnost, které můžeme rozhodně doporučit k přečtení.

Na Štědrý den roku 2018 poskytla Anna Hogenová DVTV rozhovor, ve kterém se snažila všem divákům předat základní zásady sebepoznání a usebranosti, které jsou více než potřeba v dnešní době, kdy se mnohým z nás nenápadně ale důrazně vkrádá do života ontologická nouze. I když se rozhovor dočkal smíšených ohlasů, pro Neurazitelný projekt to byl definitivní impulz, že bychom měli paní profesorku požádat, zda se zhostí přednášky na FF UK. 🙂

Z přednášky bylo velmi rychle patrné, že má paní profesorka Anna Hogenová starost o duši, která, jak se zdá, dostává v našem digitálním věku nejvíc „na frak“ – autenticita se vytrácí a „nahrazuje“ ji prázdnota a nicota. Pohled na současnost a zodpovědnost působil sice pochmurně, ale i záblesky naděje se v něm objevily. 🙂 Z hlubin minulosti jsme také načerpali myšlenky a moudrost takových velikánů, jakými byli například Sokrates, Platón, Friedrich Nietzsche, Martin Heidegger nebo Jan Patočka.

Digitální demence si na nás brousí zuby, proto pojďme co nejrychleji zhlédnout tuto přednášku! 🙂

Přednáška se uskutečnila 4. března 2019 v po balkon plné velké aule Filozofické fakulty, která tentokrát měla více než dost příležitostí k sebepoznání a k tomu položit si některé filozofické otázky o životě. 🙂 Záznam a střih měl již tradičně na starosti Kuba Křenek, za což mu ohromně děkujeme! 🙂

Paní profesorka Anna Hogenová a přednáška „Odvaha ke štěstí“ nám tentokrát ukázaly například:
– Jak to udělat, aby člověk přemohl strach, včetně strachu ze smrti (návod starý 2.700 let) – 13:10
– Kterou jedinou věc nesmíme v životě nikdy připustit, i když to děláme pořád – 20:25
– Co očividně neví nikdo z těch, kdo jsou „in“ (a evidentně by se jim to dost hodilo) – 1:08:15
– Co by měl vědět každý člověk, který ztratil někoho velmi blízkého… – 1:25:10

Přejeme příjemné sledování! 🙂

🎧 Pokud přednášky raději posloucháte než sledujete, můžete si tuto přednášku Anny Hogenové dopřát jako podcast zde: http://neurazitelny.cz/anna-hogenova-odvaha-ke-stesti/

Zajímavá videa s přednášející Anna Hogenová:
Anna Hogenová: Tekutá identita
Pedagogické vigilie – Anna Hogenová
Anna Hogenová, Pohled na současnost očima filosofky

Anna Hogenová – zajímavé odkazy:
Stránka Wikipedie věnovaná paní profesorce
Rozhovor paní profesorky pro rozhlas – Rádio Wave
Knihy a odborné práce paní profesorky na Databázi knih

Automatický transcript

Minuta: 0
Takže Vážení a milí hoganová jméno mé a musím říct, že jsem trošku vedle. Já jsem opravdu myslela, že tady bude pár lidí, že to bude Komorní. A tak jak vidíte nemám nic připraveného, takže budu mluvit spatra a kdykoliv budete potřebovat. Se zeptat, tak se prostě ptejte, i když mě přerušíte to vůbec nevadí, ano? Takže já do toho teď musím získat odvahu a Jdu do toho nejdřív já vám budu vykládat. něco z toho obecně pojatého života. Pak z toho Jaký je dnešek?
Minuta: 1
A pak o tom štěstí, jak se k němu dostáváme. A všechno je to takové filosofie, která je poměrně těžká. a u nás se zrodila jmenuje se fenomenologie, kdybych tedy někdy byla temná, tak mi to určitě vydejte nějaký signál a já to řeknu jinak ano Tak a teď k tomu našemu životu. Ten život je krásně popsán v díle a heydecke Jarově které se jmenuje v km a to jsou značky na cestě. A vychází tam z aristotela. a z platóna a z mnoha jiných filozofů a úplně jednoduše říká, že život je cesta. Ano
Minuta: 2
to Tender v 6
Minuta: 3
není úplně uzavřeno a takže nikdy nikdo neví přesně, jak se má zachovat i ten život je vždycky riziko, ať jste dítě to máte maminku a tatínka a jak jste dospělí, tak jste v riziku neustále. Ano, já jsem si myslel, že k stáru to bude jiné není ano. Je to pořád stejné napětí. A my tomu napětí říkáme ontologická nouze. To je on to logické nouze. Se nevyhne nikdo nevi, váže se jí ani Babiš se svými 90 miliardami, ano? Nikdo se s ní nevyváží. A každý ji
Minuta: 4
prožívá čas od času. Patří tam strach ze smrti. Patří tam strach z nevypočitatelnost i toho, co k nám přichází a každý z nás to občas cítí. A cítí to i ti mladí a proto občas utíkají z toho napětí do rauše. Rausch je opojení opojení, je to někdy alkohol, někdy je to i něco horšího a u nás u starších se někdy stává, že také utíkáme z toho strachu, kterému se ve filozofii říká tento strach se jmenuje v
Minuta: 5
němčině ty furt furt ty vlastně útěk. Ano, to je ten strach ze smrti z nemoci o děti z toho, jestli nebude válka. Z toho jak to bude v politice příští rok, než tady to u nás ve velice často mění z toho, co z toho zase přijde, až přicházejí neustále nevypočitatelnost. Ano celý to je ten výfuk, který každý z nás má a patří do života. Ano? Nikdo se z něj nevyváží všechny. pohádky o tom, že přijde ráj Ať to byl komunistický ráj nebo jakýkoliv jiný jsou pitomosti život je jedno velké obstarávání. Které se jen čas od času promění v
Minuta: 6
něco čemu říkáme štěstí to, když prožívám hrozně moc bití ano, ale to je Jenom málokdy hajdekr někde. Přečetl si jednu bajku od herdera. A v té bajce se vypráví, jak jde podél řeky bohyně starosti, které se říká kůra v latině. Ano a ta bohyně starosti najednou na jednom místě uplácat ze Země z jílu člověka a dívá se na toho člověka a říká si ještě tomu něco chybí a tak zavolá úrana. Boha nebe, aby vložil do toho člověka duši. V tom okamžiku, kdy uranos jde do toho uplakaného člověka tu
Minuta: 7
dušičku, tak se strašně začne zlobit Kája Země a začne křičet na tu kůru, že jí patří člověk, protože Jeho tělo je uděláno ze země. A uranu zase začne křičet na tu gáju, že jeho duše je důležitější a že teda jemu patří ten člověk. A ta je tak zoufalá, že si zavolá svého starého strýce. Boha Chronos čas, aby rozřešil při mezi uranem a mezi tou Kájou. Ten samozřejmě přijde je naštvaný, že ho někdo z toho jeho klidu vyrušuje a podíval se na situaci pochopí, o co jde a řekne. Tak až ten člověk zemře, tak
Minuta: 8
jeho duše půjde do nebe. A jeho tělíčko se rozloží do černozemě a No to se teda vrátí tobě Kájo země, ano. A teď se podívá na tu kůru a říká a za to, že jsi mě vyrušila z klidu, tak tobě bude ten člověk patřit po celý jeho život. To znamená, že náš život jsou neustále starosti a že se musíme učit s tím žít. A že ne, stačí si to říkat. Ale znamená to skoro každý den si to připomínat. Ta starost je vlastně podstatou života. Obstarávání a starost nám patří jako vzduch. Takže
Minuta: 9
když člověk jde po cestě životem, tak je uvr hovado situací, které předem nemůže vědět. My si pořád myslím a že vypočítáme si celou budoucnost. Ano, že jsme tak dobří v té větě, že prostě je to pro nás už jen otázka několik desetiletí a budeme si ovládat tu naší životnost tu naši budoucnost, ale není to pravda. Ano? čili člověk je vždycky ve svém životě Odmalička uvrhl do situací, které nejsou uzavřené a pokud nejsou uzavřené, tak se nikdy nemohou probádat úplně dokonce. Je tu vždy
Minuta: 10
možnost, kterou vědět nemůžeme a proto jsme vždycky víceméně nějak ohroženými bytostmi. A to všichni lidi na světě i ten i ten Trump. Řekni ano, všichni mají tyto pocity a jsou lidé, kteří se dokážou s tím srovnat a jsou lidé, kteří nedokážou a potřebuji na těch druhých vidět strach, kterého se sami bojí v sobě a tak ten strach vlastně ze sebe vydávají. My tomu říkáme, že emitují a Perón a peillon je bezmezně staré řecké filosofii a znamená, že ten třeba vedoucí na tom pracovišti potřebuje v těch svých podřízených.
Minuta: 11
zrodit strach a to se zrodí z toho že se řeknou věci na půl neřeknou se celé třeba ten šéf řekne No ty jsi ale včera na té schůze teda Nezlob se ale tohle tedy víš co nebudeme o tom mluvit a ona řekne a prosím tě A co co jsem provedla Víš co necháme to Jo necháme to je to rozčílilo dost necháme to a prostě se nic nevyřeší všechno se udělá napůl emituje s bezmeznou a s bezmezná d furt to je ten strach a No a tohle někteří lidé umějí dělat řekla bych úplně marketingovým způsobem ano čili aby se člověk nezbláznil a dnes je doba velice agresivní tak na to to musí
Minuta: 12
být trošku připraven ano Starý sokratés seděl na patníku na agoře pod Parthenon v Athénách a přijde k němu kallikles a říká mu. Hele Sokrat a ty pořád říkáš totéž. Ano totéž. To nemá ani cenu. Už tě poslouchá a sokratous mu na to odpovídá, ale ta filozofie. Ta je jenom o tomtéž. Tam není pokrok, jako je to v biologii v Chemii v přírodních vědách v té filosofie pouze účastenství. Čemu se říká řecké methexis mít účast na něčem, co je hluboké. A co musím učinit, tím čím
Minuta: 13
jsem sama a tím se člověk hloubí a přestávám mít pak strach. chilli cesta Aby k tomu, aby člověk se nebál tím strachem, který je strachem z toho, co si nemůžete představit Ano Co nejde si představit a proto se tento strach skoro vyrábí někde. Ano, na to jsou školy psychologické. Tak aby se to to nestalo, tak musí ten člověk žít z vlastního pramene. Jenom z vlastního Nikdo vám ty prameny nesmí posunout a dneska se to posouvá strašně chytře daleko líp, než tomu bylo kdysi dávno čili
Minuta: 14
ten dnešní člověk se ztrácí. A aby necítil někdy ten strach. Tak neustále něco dělá něco obstarává i to, co není třeba. aby nemusel být v tichu, jak v tom tichu mu roste ten strach, který v sobě pořád zacpává v těch 13
Minuta: 15
a tou malomyslnosti myslí člověka, který se bojí rozhodovat o svém životě, který se bojí říct o o čem je přesvědčen v pravý čas. Lidem se bojí, co přijde, bojí se Teens, ty která přichází zezadu, ano? A ta přichází strašně často zezadu ano, ale ani toho se člověk nemá bát. Ano čili. Já se teď vrátím k tomu životu, jak je mu rozuměno v té fenomenologii. Člověk jde po cestě. A směřuje k nějakému cíli. Tomu se ve filozofii říká telos, to je staré řecké aristotelovo. Ano v té cíl té cesty ten cíl v buď lépe nebo nebo hůř a většinou
Minuta: 16
ho tak nějak vyhnat a vabb přesně nevíme, co to je, ale k něčemu se přibližujeme, tak to je telos. Dále máme v sobě tak zvané arch a to je to, co jsme zdědili. To je počátek, který je v nás. To je to co máme po mamince a tatínkovi a potom rodu, ze kterého jsme, ale také tam jsou jiné Počátky, o které budu mluvit později, které v sobě také nosíme šli máme v sobě arché a jdeme k tomu, co se jmenuje ta loscil. Ano a teď Na té cestě, kdy směřujeme k tomu cíli jsme uvrhli do situací, o kterých jsem mluvila. Ty jsou otevřené. čili najednou přijde problém Ten problém z
Minuta: 17
nás dělá pasivní bytosti, někdy jsme ochromeni strachem. Ano to vím u sebe. Pak nastupuje hysterie taky ano. A čili. Tohle je úděl každého člověka na světě i toho nejbohatšího, co vždycky říká, že se má báječně. Ano i toho a teď. Ten člověk tedy je v té situaci přichází k němu problém a on musí ten problém řešit ten malony. Silný člověk problémy neřeší a deleguje je na odborníky. Kterým já někdy říkám, odpor Nici. A toto je chyba. Tady musíme
Minuta: 18
mít odvahu. řešit ty věci o samotě Hano osamotě Ono nám stejně nic jiného nezbyde čili, když chci Tu ať si přijde problém. Tak já musím ten problém řešit. A do toho řešeními vstupuje arché. telos cíl to co jsem zdědila, pak tam vstupuji možnosti, které mi ta sama situace nabízí k tomu, abych ten problém vyřešil a Tomu se říká dynamis. Jo stará řecká slova. Abyste věděli, že to je všecko staré řecké to není dnešní čili člověk, když je v problému.
Minuta: 19
Tak se to v něm vaří k tomu říkám. A to jako alchymistický tyglík. Ano je tam archello s a ty možnosti ty dynamis a teď přemýšlíte je tohle dobré, je to lepší. A teď k tomu ke všemu ta situace je otevřená to nemůžete vypočítat. A vy se musíte rozhodnout. A to jsou ty okamžiky, které jsou v životě těžké moc těžké a jsou velmi často. Když to na mě viděla moje profesorka Jarka Pešková, která tady taky byla Děkankou. Tak mi říkala potom, když už jsme si tykali a už jsem byl i kamarádky, tak mi říkala Hele Nesmíš se nechat otrávit. Jo. Nesmíš
Minuta: 20
se nechat otrávit. Je spousta lidí, kteří ti budou podsouvat pochybnosti o tobě samé, to je taky něco co patří do života. Ano? A v této chvíli člověk musí být odvážný. Být sám sebou. I když je chvíle, kdy si vůbec nevěří sókratés k tomu říká v dialogu gordias od platóna. I kdyby má lyra hrála falešně a falešně zpíval sbor, který vedu. Jedinou věc, které se kterou nikdy nesmím zklamat, kterou nikdy nesmím dopustit je mít rozpor se sebou samým. Co to znamená ať se děje, co se děje? My
Minuta: 21
v sobě musíme mít čisto? I když je cesta k tomu vlastnímu vyčištění někdy těžká ano? Je spousta lidí, kteří vám budou brát odvahu těmi polovičatý mi poznámkami. Ano těmi značkami na cestě. člověk musí být Svůj to tady sokratous říká, i kdyby má lyra hrála falešně. A kdyby falešně zpíval sbor, který vedl jedinou věc, kterou si nesmím dovolit nikdy mít rozpor s sebou sami. Všimněte si, jak se o tom Málo mluví ano? čili život The
Minuta: 22
Lost arch nás vstupem do situace Ta je otevřená přijde problém Musím to řešit některé možnosti mi nabízí ta situace některé vymýšlím a vymýšlím to tedy z toho arched los a sdynamic ano Vymýšlím to někdy Strašně dlouho ano Někdy musíte to řešení jakoby nechat usadit v sobě, všechno musí uzrát rychlá řešení přinášejí, pak smutek, když musíte to prostě v tom alchymistické tygříku zkrátka určit. Ano na ten nápis jo, jak říkali alchymisté na to, co je opravdu s vámi ztotožněn, a protože jste se k řešení
Minuta: 23
toho problému v podstatě pro trápili. To co vám takto vznikne v hlavě. Tomu se říká vnitřní účel řecky entelecheia. Ale to je jenom možnost, kterou máte v hlavě Ano a tu možnost, kterou máte v hlavě, která Takhle se ve vás zrodí z toho Hlubokého vnitřního rozhovoru. A člověk je jenom rozhovorem. Ano a to i když nemluví, tak myslí, i když spí, tak se mu něco zdá, ano. Člověk je jenom rozhovorem podstata člověka ve filozofii je, že jsme rozhovorem nic jiného nejsme, když se procházíte je to rozhovor, když prožíváte něco krásného,
Minuta: 24
tak je to rozhovor. Protože krása je smyslové vyzáření dobrá cítíte dobro. Ano. Proto je šíleně důležité mít kolem sebe malé krásné někdy pitomou také věci ano, protože oni nám přinášejí to dobro skrz to, co je krásné. chilli ten rozhovor, který konáme v situaci. Již nás ohrožuje. To je něco k čemu se Musíme postavit čelem. I když jsi doma, třeba po Pláčeme. A v této chvíli vás prosím o jedno největší chyba člověka je když si
Minuta: 25
myslí, že se nikdy nemýlí a že se taky nikdy nebude mýlit. Ano. člověk není bůh A vždycky, když přemýšlí úplně nej čistěji. Tak jsem tam udělá botu čili Miele nepatří také do našich životů. proto ta vážná hudba je taková Tam je všecko. Ano tam jsou ty naše prohry viry. Tam je to že najdu. Nevíme co máme dělat, že jsme úplně o samotě, že jsme úplně na dně. pak zase je trošku s vyšvihne m nahoru a zase padám a Filip ten život je takový čili člověk se může mýlit
Minuta: 26
a to musíte dovolit sobě a taky těm druhým že se může mýlit A když je někdo, kdo si myslíš, že neomylný, tak od to utíkejte. To jsou nejnebezpečnější lidi, když se dostanou na nějaké rozhodovací pozice čili. Ten člověk je bytost, která vlastně D po té cestě. A nemá to lehké. Ano vůbec ne. Ten vnitřní účel, kterému se říká entelecheia, ano jako and vevnitř malý telos v hlavě, tak ten se pak musí uskutečnit. Ano já problém vyřeším mám v hlavě, jak ho vyřeším, ale to vyřešení znamená, že tu možnost ke které
Minuta: 27
jsem se dobral a musím ještě uskutečnit to jest uvést ve skutek tomu říkají staří. Řekové tomu procesu uskutečňování říkají staří Řekové Energy. Představte si dnešní energie je řecké slovo energie a to slovo znamená, že to co je u mě vevnitř v hlavě. Já musím uvést do skutečnosti tak že to bude zářit pro všechny lidi stejně jako Stříbro. Energie a vzniklo od Argentum Stříbro Marga čili. Dneska je to úplně něco jiného. Jo? Tady vidíte, jak se ta řecká slova posunují do těch antických věd a už vůbec o tom nikdo neví a tak je to skoro se všemi a na konci
Minuta: 28
toho uskutečňování je pak Ergon. Ergon není jednotka, teď tady mysli práce nebo co na součet ve fyzice. čeho Taky taky, ale Ergo nemyslím byla jednotka nějaká fyzikální práce nebo něčeho nebo já už si nepamatuji. Krk krk krk Ergon znamená skutek. Ano a ten skutek je taková legitimace, ve které člověk se ukazuje tomu světu. Proto je napsáno v Bibli po ovoci. Poznáte je jenom po ovoci. Poznáte lidi ano? Jinak nikdy ne. To co vám o sobě říkají dobrý, ale po ovoci
Minuta: 29
poznáte je jsou to skutky. Skutky, ale nestačí jen ten skutek znát, ano? Ten skutek se musí promyslet. A tohle dělá ve filozofii taková jedna její část. Jmenuje se hermeneutika, která rozkrývá ten Ergon a rozkrývá ho tak, že jakoby po provaze d od toho argonu přes tu energii do té situace a tam poznává. telos archdynamic Tenhle zpětný chod od skutků do života toho člověka je jedinou pravdivou cestou, která vám o něm řekne hrozně
Minuta: 30
moc. chilli toto je takový Q schéma života, jenž je pohybem po cestě. k tomu co je telos když to Tell 8. člověk jenway jsouc nech Tak takovému člověku říkáme konzumní. Kon znamená v latině kolem 8
Minuta: 31
je to co je kolem. To jsou věci, my jim říkáme jsoucna a jsem je sem čili nejsem nebytí je závislé od těch jsou cen. a takový člověk podle heideggera Je člověk neautentický? Protože nedokáže žít out n n. Jsou jsoucna. Podél cesty jdete náš život ano a když ten člověk žije jenom z těch soudcem. Tak neumí žít pro to, co je out and Co je za Horizontem cesty. A takový člověk je tedy neautentický
Minuta: 32
ne opravdový ano, ne, že je z vlastního pramene. žije z představ které mu někdo podsouvá buď z dobré nebo z jiné vůle než dobré ano chilli člověk autentický Nežije jen pro Tai jsoucna. Našel něco, co je za Horizontem. Co je horizont na cestě? To je ta hranice mezi zeměmi, kterou vidíme očima a která končí v místě, kde začíná nebe. Země je kulatá Filly, každá cesta končí tím nebem ano. Ten Horizont řecky
Minuta: 33
Hranice Ano a teď je třeba, aby ten člověk viděl, aby žil pro něco co je za tou hranicí za tou hranici. aby nežil jenom tomu říkám eflorescencí v tom co je předtím Horizontem v tom světě, kde jsou jenom jsoucna ano a vztahy. a fakta a politika a ekonomika a práce a děti a jejich děti a starosti, prostě je třeba vidět za A tohle pak je člověk autentický. A teď řekne neautentický člověk se pozná podle toho. že nerozezná podstatné a nepodstatné
Minuta: 34
že on má tři vlastnosti řvaní Je zvědavý a je dvojznačný? zvonění znamená, že mluví mluví mluví a mluví Protože nemůže být chvilku zticha. Protože jinak mu z toho v těch třináct komnat bude nahoru ten strach. Jo a on ho neumí pojmenovat. A potom se bojí, takže paní Hano žvaní německy Garrett žvanění žvanění až vaneti. Ten člověk je zvědavý, ta zvědavost se poznává v tom, že ten člověk potřebuje všechny drby vědět musí všechno vědět,
Minuta: 35
ale nikdy nic nezná do hloubky všechno. Zná jen v té první. Aproximaci v tom prvním přiblížení. Ano to jsou to typy, které chodí na ty rauty, ano? A pořád chodí, ať ty si vezmou chlebíček a poslouchají u jedné a pak řeknu něco ohromujícího, tohle se a ohromují vlastně celý večer, ano? Ten člověk má v sobě totiž cítí. že mu to podstatné schází cítí A proto se snaží to nahradit ano, že ví všechno, že ví všechno cokoliv se prostě děje v politice ovšem umí hovořit. A nikdy neví nic do hloubky. Ano, je to povrchní člověk.
Minuta: 36
A proto není zvídavý, ale je zvědavý. Tomu říká ten Heidegger. No jo, to jsou ti ať se na mě nezlobí ti kluci nevynáší jo, ale to je něco hrozného někdy ano, jenom honí to co prostě může ohromit. Ano Co je moderní, co prostě najednou má sledovanost kupují a tak dále. Ano. čili ten člověk neautentický neumí mlčet řvaní Je zvědavý a je dvojznačný to znamená pláž nerozezná. Co je pravdivé od nepravdivého má mezitím šíleně moc různých mezi stupňů, takže všechno se relativizuje ano? Ta relativizace, ta je dneska
Minuta: 37
jako rakovina. Dočtete článek. A tam je několikrát úplně přehodnocena to co bylo na počátku tvrzeno a tomu novináři to nevadí, ano, tak světy relativní. A jsme v postmoderní době a to je prostě zmatek a chaos a tak dále šli. Co je ten člověk autentický je to člověk? Teď se mi to asi bude těžko říkat. Je to člověk, který v sobě potká to co je za tím Horizontem. Co je za tím Horizontem? Ta fenomenologie mluví o tom, že je to Bytí a teď vás prosím o strpení, než se mi to podaří trošku
Minuta: 38
říct. musím začít, tak to Fenomenologie je filozofie o tom, jak se věci ukazují, ano? A je tu jedna záležitost nesmírně důležitá věc, když se ukazuje, tak se ukazuje vždy z nějakého pozadí, čili. Z tohoto pozadí toho bílého plátna se ukáže vše co není bílé, vstoupí to do zjevu. Ano, ukáže se to ano? ano a teď si představte, že na světě jsou miliony různých věcí. vztahů mezi těmi věcmi
Minuta: 39
jsou to lidé jejich myšlenky pochybnosti lásky nenávisti zoufalství, umírání, všecko tohle vstupuje do zjevu. To jest ukazuje se to phenomena. Lisuje se to Dutch. Fenomén je jev. Ano od starého řeckého v.o.s. Co znamená světlo? Ano, co přijde do světla, tak se ukáže. Ano čili všechny věci a vztahy mezi nimi a teď jich je šíleně moc na dně moří. Na vrcholcích hor. V mracích právě všude jsou prostě malé věci velké věci. P mezony k mezonet všecko tohle se musí ukazovat z nějakého pozadí. A toto pozadí se jmenuje bytí. Jaké asi
Minuta: 40
musí být to pozadí, aby ses toho ukázal P Maison v těch jak musí být to pozadí. Aby z toho vyvstala láska spravedlnost pravda dobro člověk a jeho tělo člověk a jeho život. Celý život je vstup do zjevu, celý váš život, i mu je vstup do zjevu. A to vstupování do zjevu se děje z toho rozhovoru v těch situacích. Ano a rozhovorů s sebou samou a rozhovoru s jinými lidmi. Ano čili to bytí. řekne Heidegger není představitelné Protože představitelné je jenom to, co je v těch jsouc nech. Ano Co je v těch soud nech, to by ti se nedá představit. Dá se jenom myslet myslet
Minuta: 41
ano. Teď je to takové divné. Asi si někoho rozčílím, ale i s tím já počítám. Ano, to by ti řekne Heidegger. je nic, který je Jo je to prostě A teď řeknu slovo pozadí, i to je špatně, ale prostě je to to z čeho se Všechno ukazuje, ano, všechno se z toho ukazuje. A teď řekne mezi tím bytím a těmi jsou cny je ontologická diference. Já vím asi nevíte, co to je otology. Je to prostě diference. Je to rozdíl, který se nedá pochopit kategoriemi. Které jsou které jsou úchyty pro jsoucna tohoto světa. Je to něco co člověk může jenom prožít a tím
Minuta: 42
se to k němu dostane v tom rozhovoru, který je bytostný, nedá se to předávat. Tak jako se předává. Já nevím Pythagorova věta ano, nebo jako se učí tělo, jako se učí nemoc, jako jsem ti chemie biologie. Technika fyzika prostě všechny tyhle věci jsou ontické ontické jsou soustředěny na Tai jsoucna v našem světě kolem nás. Ale to by ti to se musí zažít zevnitř. Patočka je opravdu pan někdo moc se o něm nemluví. Je to děsná chyba. Ano ten pro mluví o třech životních pohybech. A vždycky se jedná o ten rozhovor ten první
Minuta: 43
životní pohyb od nazývá domov domov, když jsme malé děti. To je to krásné období, které bohužel máme za sebou a já říkám bohužel, tak já se vracím domů každou chvilku ano. A ten domov jsme tedy ztratili, v pak je druhý pohyb životní a ten se jmenuje práce a boj v tom se teď nacházíme. Pak je 3. Pohyb. Ten už není U každého. Tam je třeba. v sobě potkat to pití ten první ten druhý i ten třetí životní pohyb. Mají vždycky pozadí, z kterého vyvstává smysl
Minuta: 44
toho života čili. v tom prvním v domově je tím pozadím. Máma a táta. Ano Babička a dědeček. ano protože malé dítě vždycky, když má hlad, že něco bolí tak utíká k mámě k tátovi. Ano oni oni dva jsou středem dětského světa to absolutním středem dětského světa. No proto, když tomu dítěti chybí. A členem omluvit. To dítě strašně potřebuje domov ano? Ale i my potřebujeme domov. Asi na tu mě vychovala babička a já jí do dneška. Děkuji ano pohádky zpívala,
Minuta: 45
když jsem byla podlá, tak mi kopla do zadku a tahala nás všecky do lesa. Byla jsi jsme z lesa, ona zpívala. No prostě to je pro mě domov. To mě drží při životě někdy i ten domov neuvěřitelně. Důležité to není jenom rodina ten domov. To je babička. Děda máma táta bráchové sestry psy kočky a No to je ta lípa před barákem. To je tam kam jsme se chodili koupat to k vám promlouvá po celý život a zlé ty stokrát vroucně. Jak to říká hlas, vzhled i 100x, vroucně ji šili domov. Bohužel, ale odchází. Ano dospějeme a pak Tím pozadím, z kterého se určuje pro nás lidí je země,
Minuta: 46
která se musí překonávat prací. Abychom jste země dostali všechno to co potřebujeme k životu papání byt věci na sobě. Musíme zaplatit činži tohle všecko se získává překonávání odporu matky země. A to je ten druhý. životní pohyb u Patočky který se jmenuje práce a boj při té práci velmi často se lidé, kteří se nám staví jako. Přátelé jsou ve skutečnosti Nepřátelé. Ano to asi většinou. Znáte, to se velmi často stává. Ale je to prostě normální, protože jde o ten výtěžek z té země všechno co
Minuta: 47
tady je. Je ze země všechno pro to, ona opravdu je taková máma. Ano a teď se stane říká Patočka, že se otřese to pozadí. A jakmile se otřese to pozadí. Tak už nemůže. Nechávat vyvstávat smysl toho života a člověk se dostává do zoufalství. Toto je taky něco co náleží do všech našich životů umřou na milované. Ano, hrozně milovaný nám umřou. Otřes strašný otřes to je otřes toho pozadí, z kterého jsme čerpali 8. Cenění našeho života. Ty otřesy jsou nemoci vyhození
Minuta: 48
z práce podraz od kamaráda opuštění manžela opuštění manželky někdo zemře, ano? A tak dál a tyhle otřesy. Ty nás přivádějí k možnosti. Prožít si ten třetí životní pohyb u toho Patočky, který se jmenuje život v pravdě. Aby ten život v pravdě ten Patočka. mohl vysvětlit tak používá jedné zkušenosti z První světové války od svého přítele vyčetla a My tomu říkáme frontový zážitek frontový zážitek a teď se to pokusím říct ten frontový zážitek si představte, tak to první válka zákopy.
Minuta: 49
A každých 13m stojí jeden mladý kluk. Voják má pušku a teď tam musí stát 7
Minuta: 50
nejspíš v té Tomboy i umře víš, že vůbec nebude žádný hrdina nejspíš ano. Že jo, prostě ten co půjde proti němu dřív střelí a on tam někde vykrvácím, až ho nenajdou a on ví, že s tou holkou kterou má rád se ani nevyspal, že se s ní ani nerozloučil, když šel do války. Ano on ví, že mámě ublížil, proč toto provedl tátovi tohle, že jim to neřekl. On má v sobě tolik ne ukončeno STI. On vůbec neví, proč je tady na tom místě 7
Minuta: 51
autentický, že on ztratí v této situaci, do které byl uvržen musel narukovat a tak dále. On ztratí všechny jistoty, ale úplně všechny ani bůh tam není. A prožívá to, co je absolutně absoluta. ale i tato absurdita, ta nesmyslnost strašlivá nekonečná ne jsme si moc která Ho naplňuje. Ta se vlastně stává. My tomu říkáme plnou prázdnotou ta prázdnota ani co, ta kterou cítí. Je přeplněná. Ano, je to v něm. A protože se poznává stejné stejným stejné
Minuta: 52
stejným. Tak skrz to co teď prožívá. On najednou sdílí. To by ti sdílí to Bytí a dostane se přes tu diferenci k tomu bytí nemůže o tom mluvit na to nejsou slova. Tady se začíná básnit. Ano on nemůže mluvit, ale on to teď má v sobě a v této chvíli přestane mít strach ze smrti nejhorší pozná naprostou nesmyslnost. A tím, že to má v sobě, tak může poznat to z čeho se všecko ukazuje to z čeho se ukazuje. I ta absurdita i ta nesmyslnost
Minuta: 53
ano? a tohle je ten Patočka nazval 3. životním pohybem a říká tomu život v pravdě a teď si představte ten Patočka a ty ostatní kolem něj si mysleli že po roce 89 sem nahoru dostanou tito lidé že jen takový člověk který prožije Tuto očistu a dostane se do života v pravdě může být spravedlivý. Nastenne nežije pro věci. A tak já tedy věřila, že to tak bude. Ale ono je to úplně naopak úplně naopak.
Minuta: 54
čili Toto je 3 patočkův pohyb jmenuje se život v pravdě A to je to z čeho žili všichni kolem něho ty Underground žáci jo ty pravý jo z tohodle toho žili. Ono se to těžko dá říkat masám, že jo? jo, ale je to prostě zklamání, no. Ale jedu dál. Dnešní doba. Ano dnešní doba filozofický za to novověký člověk, to jsme my. Se hrozně bojí ten strašně mě on se bojí hlavně co přinese budoucnost a proto tu budoucnost předem vypočítává. V tomto se dělá
Minuta: 55
v těch. A v těch ústavech, které se starají o tu budoucnost ano? jak hrozně moc A tito lidé v podstatě, abychom se vyhnuli problémům. Tak vytvoří plány, které mají podobu systému a struktur. A dělají to Z materiálu, kterému se říká v té fenomenologii historismus. historismus je vlastně Popis událostí Jak kauzálně za sebou jdou v nedávné minulosti a tato nedávná minulost a vlastně propasírovat do těch představ o budoucnosti, aby
Minuta: 56
ta budoucnost nám nepřinesla nic zlého, ano? A tomuto fenoménu, který objímá všechny ty plány systémy a struktury. Se ve fenomenologii říká je to heideggerova slovo patočkovo. Neumíme to přeložit, tak vám to řeknu v němčině. Říká se tomu das gestell. Které znamená postavit jo předpona G znamená, že to postavení je dokončeno. Ano je toho pták jo, ten gestell vydává povely. A ty povely dochází k jednotlivým lidem a jednotliví lidé ty povely musejí vykonávat i ten dnešní člověk. Sice pořád mluví O demokracii, jaké svobodný? ale není Není. Ano je
Minuta: 57
Ing, ešte Len. Tak svázán to je to, že když přijede třeba na poštu, tak musíte nejdřív si vyndat ten lísteček tomu musíte pochopit, co tam chcete dělat, že jo. ABB Teď to ještě ani nefunguje často, že jo. A pak všichni aktu po mě koukají pořád na ty čísla to je, že ten člověk je v podstatě řízen determinován na každém kroku a teď to chtějí ještě víc a víc a víc a k tomu existuje další Fenomén, kterému zase ten hajdekr a ten Patočka říkají D machenschaft machain je pracovat dělat, že jo, ale ten Fenomén znamená strašně moc úředníků, kteří hlídají, jestli ty povely vykonáváme čili. Toto je společnost, která je vlastně pre determinovaná. A najednou si Uvědomíte, že
Minuta: 58
jestli někde je svoboda, tak to není poznaná nutnost, jak nás učili v marxismu. Ano a což Marx obvod spinozy Ano. A to není poznaná nutnost, ale Svoboda je svobodu k tomu, co nás zakládá a to co nás zakládá to nejhlubší v nás. To je to o čem člověk. Má vědět Svoboda není vnější soupravu si jí přítel zevnitř a Každý člověk má povinnost. Ne, jenom jak si vykonávat povel, že musím platit činži a plyn a elektriku a a pojištění a a a pak mě zavolá z pojišťovny, že se tam mám zastavit. Já tam teda přijdu a čuchám co to bude. Platím o 3000
Minuta: 59
víc jo. Protože mi to Dr. Eviduje čili pořád něco typu. Jaké jsou neuvěřitelné. Ano? Já se někdy děsím toho jak to ti staří lidé a už tím taky Patřím, jak to vydrží a No to je šílené, tohle. To je šílené, teď se do těch rozhodovacích pozicích a My tomu říkáme nezralé fíky. Nezralé fíky, je to po čem rodičům trnou zuby. ano To jsou mladí kluci mladé holky mladí. Ano, kteří jsou neuvěřitelně, jak se nabušený tou životní energii a chtějí se prosadit, že jo. Až tak to prosazení je vlastně dneska něco, co se nosí. Tito mladí lidé nemají v sobě vyplněné podstaty, ty mají jenom formální podstaty
Minuta: 60
ano nějak stát vyplněn. OS přichází až tím bytostným sebe-poznáním v tom tragickém, co ten život vždycky v sobě nese. čili Oni jsou v podstatě Nesmírně pracovití mají obrovské platy. A slouží tomu k štolu úplně nejvíc. Dlouhý to můžeš ten úplně nejvíc. A to je něco a teď budu teda velice tvrdá. Co je v podstatě typické pro všechny totality, vždycky se Vyberou ti mladí pracující ty jako ty svazácký typy, jo.
Minuta: 61
Tomu se to se prostě děje ve firmách, že ho tam nesmí být starší než 50 let a a tak dále. že musí to být musí mít zdravé zuby a tak Ta dnešní doba, když ji chceme filozoficky porozumět. Tak musíme si uvědomit. že podstatou toho celku ve kterém žijeme Jen myšlenka, která patří fridrichu nýčovy, který na ní přišel v roce 1881, když se procházel kolem jezera silvaplana a najednou přišel k jezernímu k tomu jezeru přišel k takovému skalnímu bloků a tam on říká, ta
Minuta: 62
mě už šla myšlenka jako had a ta myšlenka říká toto podstatou člověka podstatou všeho. Podle něj je vůle k moci. Ano der Wehrmacht A je to pravda. Ten míče je moderní profet moderní prorok. On přesně to co napsal v těch devadesátých letech předminulého století. Se teď tady ukazuje. Ta vůle k moci je něčím, co je třeba pochopit. A kdo napsal asi pět knížek? On jí co vy. A píšete zajímavou myšlenku, že tam moc je silou moc
Minuta: 63
je silou. a síla se ukazuje jenom když když roste Co to znamená pro každého z nás? že Jestliže chceme aby naše existence byla uznána Tak naše síla v zaměstnání a všude musí neustále a to je malér. To je malér, protože člověku ubývají síly. A nemohou mune ubývat. A tomuto fenoménu se říká v němčině de México a mi to špatně překládá jako přemosťování, co to znamená Evropa musí pořád růst. Musí tady být růst růstu. Ano každá fabrika musí Růst Růst
Minuta: 64
růstu. Každá škola růst růstu dětí ve škole růst růstu všude všude všude přemosťování. To je to co se dneska už v té psychologii, že jo asertivita. Co to je asertivita asserta znamená potvrzovat sebe sama ano stvrzovat sebe sama ukazovat sílu ukazovat zuby. Neustálá být v novinách. Ať je to ve špatném nebo v dobrém to jedno. Hlavně si měli těším. No, ano chilli. Je to děsivé tohleto. člověk je vlastně ve výkonové společnosti a ten výkon je zbožňoval výkony adorován říkám. A co ty kluci sportovci? Teď zase nějaký ten Rakušák přiznal, že nějaký ty bobule, že oni berou skoro všichni tam nahoře.
Minuta: 65
Jo já si nemohou. Nemohu je nebrat nějak ten výkon. Ten je tak zbožňoval, že už ani těm samotným sportovcům těm Na Vrcholu je jedno, že si zkrátí život. včely žijeme v době výkonový a proto vlastně skoro všude vidíme soutěživost takovou skoro nezdravou jo A v takovém světě není laskavost. Ano nám strašně chybí laskavost. lidi se Málo sněhu. pořád spěchají ráno, když jedete v metru lepší spát. Ti lidé jsou tak otrávený.
Minuta: 66
ta práce pořád musí být lepší lepší a lepší všude na každém kroku. Jo každý nový Vedoucí musí ukázat svou sílu, to co bylo dobré zruší a to co začíná. A je hrozný se prostě do toho do toho procesu umělé vlastně hnutí ANO. Co chybí tomu světu dnešnímu světu chybí? tomuhle všemu pomáhá takzvané digitální myšlení Ano dneska v televizi už mluvili o digitální demenci. Dneska zrovna dneska to jsem říkal to tady musím říct. Co to je digitální myšlení digitus je latinsky prst a digitální
Minuta: 67
myšlení znamená, že ukážu třeba na obraz? Ti prstem digitus ukážu. A teď řeknu Jméno té věci, na kterou ukazuji a to propojení to ukazování tím prstem a toho jména mi tvoří podstatu té věci. Digitální myšlení řekne ukáže na nulu a řekne to je nepravda. Ukáže na jedničku. To je pravda. a tato binární věc Ta tvoří všecky ty Facebooky všecko co prostě na světě je z počítačů. Ale ta nula je nula a Jednička je jednička. Co to znamená, že nula je pravda a jednička 0. Jednička je pravda, to jsou znaky znaky té pravdy a nepravý dneska kolem
Minuta: 68
nás všude znaky. To jsou ty zkratky ta anglická slova v českém jazyce. No to jsou takové ty supermoderní řeči, které se vede vedou a teď tomu vůbec nerozumíte a dostáváte pocit méněcennosti, že už do té společnosti vlastněné patříte. Vy nejste in totiž. Nikdo z těch Kdo je in neví, co to je in. Někdo Je to taková ta snaha být moderní supermoderní jo. Přijde nový ředitel televize a udělá takový pořady, které jsou tak nemožné, že prostě No chce být in je to v Americe, tak to bude tady taky ano, to je in.
Minuta: 69
to digitální myšlení jen myšlení, které nejde do hloubky. Zůstává u toho ukázání a pojmenování a má funkci znaku symbolu. No to taky ty značky jsou dneska tak hrozně důležité ano hadrů, které máme na sobě ano. Jaký máte mobil přece Nemůžete mít ten malý mobil? Dneska to je značka úplné ubohosti. Ano? chilli ta současnost je postavena na značkách. Tomu právě vyhovuje ten kindermanagement. To je dětský management. Tomu vyhovuje. To myšlení digitální kterému chybí věcné podstaty.
Minuta: 70
Jak vzniká věcná podstata? Dva a půl tisíce let staré myšlení věc se stává věcí, když se u sebire a u sebe raka slovo kámen vzniklo ze spousty kameru na světě se u sebralo do jednoho pojmu kámen. Ano to usebrat se řekne řecky legín a z toho legín je logo a Logos je základní slovo pro všechny vědy. To Logos má spoustu významu. Je to slovo Janovo evangelium, jo? Pak bylo učiněno tělem. Je to věta. Je to soud. Je to úsudek. Je to rozum. Je to věda. Je to prostě všechno. Logos je od legín u sýra. Ano a člověk ve svém myšlení u
Minuta: 71
sebire a z mnohých věcí. Do nevyhnutelné jednoduchosti, která se stane věcnou podstatou. A tohle nám chybí mi začínaly být digitálně dementní. protože to věcné myšlení to nemůže být rychlé. to v člověku zraje někdy prostě po celý život se utváří to myšlení, ano, tak řekne věc, Větřní Větřní svině. Do té 4 patří vozy dole jsou lidé Země a svět a jste z těch b4nny se vyjet stává věcí
Minuta: 72
ano? Džbán, ve kterém je voda je dar nalévané ho, protože v tom daru nalévané ho je posvátná svatba nebes a Země je tam jsou tam vozy lidé země svět osseus a bear a v daru nalévané ho ano. Všechno co je pro nás. usebraný má v sobě posvátnost. A digitální myšlení je v tomto opravdu takovou zjednodušeně. No, že současné děti jedna v druhé třídě nerozumně někdy a dost často mluvenému slovu a musejí se přinášet obrázky obrázky to, ale je znak bohužel. Teď si představte, že doroste
Minuta: 73
tato digitální generace. A to Říkám natvrdo až moc Jo až ty počítače taky máme rádi a oni nám může mailovat a všechno mu když si můžeme najít, že jo. Ale pravdou je, že například historie se na školách učí dneska komiksově. Tak Děti chtějí obrázky, oni to lépe chápou. Nechápu vůbec nic. Oni vidí obrázek husa, jak tam hoří. Z toho nepochopí vůbec nic ano? To se musí usebrat v tom dítěti máma o tom mluvila viděl film paní Terka o tom mluvila. Jo tohle jsem četl a to ze všeho toho potom se vytvoří jednoduchost,
Minuta: 74
která je nevyhnutelná to co je podstatné musí být jednoduché. A musí to být nutné nevyhnutelné všechno, co je příliš složité. Dneska se tomu říká sofistikované. Je vždycky lež? Ano je vždycky lež. Samozřejmě že ty smlouvy a jim taky nerozumím. K tomu má rozumět. To je tak složitý, tak beze smyslu a teď je to napsala. No tak aby to vyhovovalo někomu, kdo potom bude právně se domáhat nějakého nějakého výtěžku, viď? To je prosím vás nelidské. Tohle přece není kapitalismus. to je hrozné
Minuta: 75
chilli Já jsem Vám ani dala možnost se ptá. Takže já teď utíkám a můžete se ptát pane kolego. Už jsem slyšet, jo. Dobrý den paní profesorko, já teda nejsem filozof a já jsem spíš technického zaměření, ale mně přijde, že to léčit a poněkud příliš černě jo jako takový v tomhle jako v tom smyslu, že dobře už bylo jo, protože já si myslím, že ty děti, které se dneska uč a tak za 40 let budou sedět v posluchárně a budou říkat ty naše děti zase něco jo prostě. Že se ten svět se valí furt dopředu a my se nemůžeme zastavit to jako
Minuta: 76
nebo jak byste si to představoval, aby to bylo, aby to fungovalo lépe, mně by stačilo kdyby znovu to věcné myšlení se mohlo vrátit do škol. A taky aby se to vrátilo třeba do rozhlasu. To snad je ale do televize třeba, aby tam nebyly ulice a takové ty seriály, aby tam zase bylo myšlení myšleného. Prosím vás, já se na začátku říkala ta filozofie nemá v sobě pokrok, jako mají technické vědy a filozofie má v sobě jenom účastenství, já mohu mít účast na tom co Platón říkal o dobru. A bude to pro mě úplný objev, kterými může prozářit celý zbytek života, i když
Minuta: 77
ten plat. On je mrtvý 2 400 let. Ve filosofii je to jinak. Ta filozofie se dneska neučí. Ona je dneska suprová na sociologii politologii antropologii, že mám strašně a pořád vznikají nové a nové vědy, co chybí, ale člověku je to usebrání do jednoduché nevyhnutelnosti. Kdy se může u vlastnit v sobě samém? A žít ze svého vlastního Pramene, tak aby se uměl radovat každý den. Aby se nechal jenom válcovat tím, co je takzvaně moderní a podsouvá se to docela řekla bych natvrdo, ano? Tohle to je moje přání. tahle doba, kdy se manipuluje s lidským myšlením tak
Minuta: 78
vše analytika Cambridge Před volbami prezidenta u nás tady v Praze. Stála 40000 faktů s facebooku od našich mladých a v podstatě se vypočítává, jak se ti mám mluvit, aby volili to západ, aby se volil. Ano, to je prosím vás takový malér. Který se neříká? ten svět potřebuje slyšet také to. Co nechce? To je ta filozofie. Takhle se to dneska dělá v podstatě před každými volbami, ať je to kdekoliv. Ať je to kdekoliv. Ten člověk je tak předem objednán, tím jdeš telem.
Minuta: 79
Já mám pocit, že dneska jsou předobjednání i ti co jednou budou slavní jo. jako by to vůbec tak vůbec nezáleželo tom, jak to opravdu v tom životě se děje a jak to tam vyroste samo. všechno se objednává to není dobré život. ano Stále nejsem úplně spokojen. Protože já si myslím, že tohle jenom forma, protože když si vezmete starý Řím. Tak když tam byly ty volby konzul a tak dále se psalo navždy, že ten druhý je takový a makový a volali a já nevím co neměli prostředek, který Facebook, který
Minuta: 80
oslovil do a plný lidí naráz. Ale v podstatě ten princip se nemění. A potom ještě jestli můžu druhou otázku. Nepochopil jsem telos cíl. Já vím, ale je to cíl života, jakou ten ultimátní cíl mého života třeba Janinko nadobro, protože člověk můžeme i v průběhu života různé cíle, jo, tak jako nevím, jestli je jeden telos nebo je mnoho T8, když máte mnoho cílů v životě, tak skrz ty cíle, které jsou malé proniká 1 intence, jo, kterou člověk vymazává ve své myšlení dlouho, někdy mu to dojde až na konci jo. A tohle to je na mysli. To co prostě prochází těmi malými malými cíli, prosím vás. ty dějiny máme dějiny a historii dějiny jsou dějinami
Minuta: 81
Počátků. Počátku historie jsou je popisem začátku všecko vysvětlím ano. Co to je Počátek. Počátek je to co se v člověku rodí a rodí se to vždy poprvé a vždy naposled. A tyto Počátky jsou vždycky posvátné. Proto se rodí v člověku o svátcích. Kdežto začátek je normální příčinou, která je při činu. A Rudí teda nerodí, ale vytváří ze sebe účinek. To znamená kauzalita. Ano historie popisuje události v kauzalitě. časové sukcesi, viď A Jejím cílem je objektivní
Minuta: 82
pravda. Ano jistota jistota, ale Počátky to je to co se ve vás rodí, zrodilo se to třeba. Kdysi dávno. To je ten domov. Jo, pokud se ve vás dostal se ten domů od svých rodičů a pak najednou se ve vás. Zrodí ten domov accident, že uvidíte třeba ucítíte vůni, která vás hodí do Domova. To je znova ten domov. To je ten Počátek. Počátek se člověku rodí a vždy Poprvé a naposled proto každý Ježíšek. Má být obdarovávání těch ostatních. Jako by to bylo operování. Poprvé a naposled. Ty Počátky. To jsou ty ideje, jak říkám Masaryk. Stát se živí
Minuta: 83
idejemi z nich, že vznikl. Nehty ideje jsou ty Počátky a pokud ty Počátky se znovu nerodí v těch lidech. Tak je ten stát jenom ekonomickou záležitosti. Nemá vůbec posvátnost je je zbytečné mluvit o nějaké lásce k národu, ano? Vlastenectví. Vždyť to je vlastně to vlastenectví, to je v podstatě urážka. Teď mi má být kosmopolitní ano. Počátky jsou něco Co ten život udržuje udržuje naprosto udržuje, jak jsem říkala, že asi si vzpomenu na ty schody jako k té babičce ty dřevěný jak jak prostě skřípaly. A jak to tam tak to je? Já se vracím domů, já se vracím
Minuta: 84
do dobra do laskavosti, která mi prostě chybí ano. Ty Počátky jsou naprosto nevyhnutelně nutné ty Počátky znova prožíváte tou methexis účastenství. ten člověk není bytost, která sežene zářné budoucnosti před to jsem už zažila. jestliže člověk nemá třeba víte, my musíme mít třeba i cítit. Ty naši zemřelí, ty jsou pořád s námi. Ano. To není pravda, že prostě jsou pryč, ano. člověk je jenom tehdy plným člověkem když žije i s těmi mrtvými Ano a jakmile
Minuta: 85
Dneska se lidi ne pozbývají nechávají jsem nemocnici. Nejsou peníze a ten pohřeb. Víte, když zemře vám někdo koho jste milovali hrozně moc, tak ti jím. Jak vám schází tím scházení. Je s vámi. ano a to ticho, co slyší cítím a vždycky, když přijdeme na ten hřbitov, to je ticho, kterým vlastně ti mrtví s námi vstupují do zvláštního rozhovoru a tohle ticho v nás probouzí svědomí. Mrtvý k nám patří víc, než si myslíte, to není jenom liberální pokrok. Liberte liberte vlastně znamená být svobodný od té minulosti. Ale ta minulost tam jsou Počátky a ty Počátky, pokud se znova v lidech nerodí.
Minuta: 86
Ty Počátky dělaj člověka morální bytosti. Morálka se nedá lidem předávat jako se předávají vyňatá slova po b. ano dobro není žádný předmět. Dobro je celek, který nemá Margo, my říkáme nemá okraje. Proto dobrou není předmět to co není předmětem se do těch dětí dostává jenom tehdy, když ty děti ten učitel přivede do napětí bytostného tázání, ve kterém se tomu dítěti v té jeho dušičce. Zrodí, to dobrota se nepředává jako definice, jak si to myslí dnešní lidé jeden den a s tou školství. Ano to nejde. To se musí v těch
Minuta: 87
dětech probudit. Zrodit to, co není jaksi hmotné. Na to se nedá položit ruka. To se musí v tom druhém zrodit. Jinak se to do něj nedostane, ano. Jak má mít úctu K starému? Když to co je dobré musí být jenom přesně One. Jak může staré něco teď vlastně jenom překáží. Byste koukali. Co píšou děti na středních školách u nás tady ani to říkat nebudu. To není k smíchu. To jsou strašné věci čili ty Počátky jsou. Tím k čemu ten člověk musí být probouzel. probouzel a to má právě být v televizi. Je na tom Facebook. četli jste někdy
Minuta: 88
co si tam píšou na těch Facebooku No teda to jsou myšlenky Já jsem včera byla tam nepršelo. Já jsem byla tam a tam taky pršelo. chilli Co nám zase otevírají dveře. Takže to znamená, že už asi pomalu máme končit, ale já se vám nedala vůbec slovo. Pracuje jsme vrátný, takže ještě chvíli máme. Já Vám moc děkuji za hezkou přednášku zbytečná asi trošku to, že asi všichni mají podobný pocit, ale vy jste neřekla nějak východisko jste tak teď to řeknu. To je to štěstí, že jo jsem na to zapomněla.
Minuta: 89
prosím pěkně to štěstíčko je opravdu muška jenom zlatá. Protože jak jsem říkala, ten život je velká obstará vačka celý život, ale štěstí znamená, že máte v sobě hodně bytí. Máme biosa polosed iqos politico sabios theoretical. A nejvíc by ti má v sobě ten člověk. který se vyhloubí tak že má v sobě Tu plnou nicotu a pozná to by ti tím principem stejného stejný. A má tedy pak v sobě všecko co to je štěstí a každý z nás má kdybyste šli a do té duše se
Minuta: 90
vejde všecko Bozi lidé země svět, tak čtyři na se u Sebere do člověka skrz jeho myšlení. A pak se musí u vlastnit. Co to znamená u vlastnit, když já mám hrozně bití. Tak já vlastně mám ty bohy lidi zemi svět u seberu to do sebe a teď to ještě se mi to musí stát vlastním. To znamená musí to být totéž s tím co je mi nejvlastnější. A to nejvlastnější je něco, co se nejobtížněji poznává jaks to je to skrz, co žijete. a k tomu se člověk dostává Když vede rozhovor se sebou samým, ale musí to být rozhovor na kost pravdivý
Minuta: 91
ano, pak se dostává do stavu, kterému se říká galéné tés psychés. To je tišina duše. A ta tišina duše je štěstí a je to něco, co člověka uzdravuje. Protože když se Dokážete vyvázat z toho g stelu. A dokážete jít krajinou třeba podvečerní. Tak cítíte. Jak vám přichází něco nevýslovného? Co vás otevírá jinak než ty povely, které přicházejí z toho ke stolu a tomu se má člověk otevřít. Když se tomu otevřeme, tak jsme v rozhovoru se samotným bytím.
Minuta: 92
A to by ti je kdo vás vchází, tak když člověk má hodně bytí v sobě. Tak cítí tišina duše galéné tés psychés. Pak je šťastný, pak mu nevadí, že mu zase děti nezavolali ano, že zase nevyšlo tohle a tohle a tohle najednou je rád. A umí se radovat z malých věcí z toho, že se může koukat chvilku na řeku nebo že vidí nebe, nebo si všimne nádherný Prahy těch mušlí na těch domech. Ano ty mušle, co jsou na domech. Tak ty v sobě mají perlu a ta Perla je galéné tés psychés. Ano? A to je to k čemu ten člověk má dozrát. Ano čím u sebe ranním, které se
Minuta: 93
v poslední fázi u vlastní to co se u vlastní se stává s vámi tím té ve filosofii, když dvě věci jsou to té, tak se stanou jenom jednou věcí, ano, a když dvě věci jsou stejné ve filosofii, tak to pořád vyje. Ano včely, když vy se s tím pitím ty kterému se otevřete. Stanete tímtéž. Tak máte v sobě strašně moc Bytí a v té chvíli jste šťastnou bytosti. jo A jste schopný toho? Subham Astu sarvadžagatam šťastné, ať jsou všechny bytosti světa a tohle je to nádherné na člověku a je to Založeno v tom, že má tu duši a že ta duše tohle do sebe může pojmout. Jak se člověk jenom plánuje?
Minuta: 94
a pak kontroluje tak nejspíš vyhoří To nejde celý život. Vy musíte cítit to bití, když je člověk na nejvyšším stupni vítězů a je první a teď vidí jásající Davy taky šťastný, tak má hodně vytí. Proč má hodně by ti On vidí, že všichni ho uznávají ano? Ale tohle je možné dosáhnout o samotě v každém věku. Ale potřebujete k tomu ten rozhovor, který není jenom z těch dělám z těch povelů, které ke mně přicházejí to co musí, ale aby se musíme otevřít k tomu, co nás zakládá. A to je ten pramen z něhož teče na život. Jo,
Minuta: 95
proto říká ten Heidegger básnicky bydlí člověk na této zemi. nemusí psát básně Ale otevřít se tomu přesahu. který tu kolem Všude je Praha, je toho plná jo? příroda knížky totiž v té chvíli jste vyvázání z toho závodu. Ano z toho i brnensti Gong 100 přenocování. Ano a tohle má být svátek svátek má být. Vždycky velkou vyrovnaností mezi minulostí a budoucností. Ano Proto si všimněte všechny svátky byly vždycky v den rovnodennosti v zimě na
Minuta: 96
jaře v létě to bylo dávno a dávno předtím, než se těch svátků zmocnilo křesťanství, nebo něco jiného vždycky to byla rovnodennost. Proč máš ten člověk žije? Vždycky upřen dopředu musí udělat tohle tohle tohle, ale vy se musíte dokázat. Se z toho osvobodit a být v rozhovoru s tím co je tím pozadím, z kterého se ukazuje úplně všechno. A tohle je na vás. Tohle je na vás. Tohle je teda štěstí. To je štěstí, které mám nemůže nikdo vzít. a které vás může i uzdravovat mi dokonce říkáme, že když přijdete do lesa a otevřete se tomu Lesu, jak to tam šumí a Takže ten lev
Minuta: 97
s tím šuměním vás pozdravuje, ale on vás tím pozdravovat harmonizuje uvnitř, že vás léčí. ano Pozdravovat znamená uzdravovat a nechat se pozdravovat. Tím bytím to je základ pro galéné tés psychés proti Šinu duše. Přeji vám to z celého srdce. A jestli jsem byla moc pochmurná. Tak mi prosím vás. Promiňte, já mám dneska k tomu dokonce i ze svého pracoviště tak trošku důvod a já to vždycky promítá mi do toho co říkám. Takže se moc omlouvám, pokud jsem to líčila moc černě, ale na těšínu duše nezapomeňte. Tak mějte se moc hezky a klaním se nashledanou.

Předchozí video

#90 Tesla nabíjení z 230V (Adamův Dvůr) | Teslacek

Další video

#91 Restaurace Babiččina zahrada (Průhonice) Tesla DCH | Teslacek