Chceš podpořit tento kanál? Staň se PATRONEM!

Vítek Ježek v rozhovoru Proti Proudu

Vítek Ježek je zakladatel bikesharingu (sdílení jízdních kol) Rekola. Vítek je “rozjížděč projektů“ a podnikatel v pravém slova smyslu. Stále něco s někým podniká. Na vlastním webu se prezentuje ještě kreativněji a sám o sobě píše: “Jsem blázen. Alespoň v měřítkách toho, co je “normální”; tedy většinové. Zajímají mě nestereo věci na okrajích reality”.

U nás je nejvíce znám díky růžovému bikesharingu Rekola, který už pronikl do pěti českých měst a má ambice se vydat i do zahraničí. Kromě toho všeho stíhá budovat manGoweb, který se zabývá tvorbou webů, mobilních appek i pomáhá rozvoji startupům.

V tomto rozhovoru zjistíte například:
– jak se Vítek dostal k počátkům vzniku Rekol
– proč jsou Rekola v růžové barvě
– k čemu se využívají posbíraná data z jízd na kolech
– co je to projekt Děsír
– jaké je to bojovat s úřady o zavedení kol
– v čem je český bikesharing jedinečný
– co pomáhá Vítkovi zvládat jeho work-life balance
– kdo je pro Vítka nejinspirativnější osobnost světa

Pokud si chcete Rekola vyzkoušet, použijte promo kód protiproudu při registraci pro první 2 jízdy zdarma!

Automatický transcript

Minuta: 0
Ahoj milí posluchači protiproudu tady je ten tam držel a já doufám, že se máte skvělé jsou v letním počasí dnešní mostem jen další představitel, tak oni ty mladý dravý krve, je to Vítek. Ježek mě také Jak to tak často bývá u mého stůl člověk v mnoha zájmu jeho momentální největší vášní je bikeshedding rekola. Což vlastně projekt, který můžete vidět asi v pěti městech dneska v České republice a jejich vlastně růžový kola můžete sdílet můžete s nimi pohybovat po městě a pokud pominu, že to určitě zdravější ekologičtější cesta přepravy. Tak právě v mnoha případech může být rychlejší než třeba ne. Tak byl nebo ne vyhlášen posledním listu 30 nejzajímavějších českých lidí pod 30 let. Takže je to opravdu jeden z těch vycházejících Českých hvězd se vznikem bavíme, ne more kolách, ale k tomu jak to stálo obecně k podnikání. Kde vznikla jeho vášeň pro jízdu na kole, v tak mimochodem byl na kole v Paříži v Istanbulu a dalších destinacích, který jas
Minuta: 1
Ani netušil, že možný tam všechno koledovat. Bojím se o tom, jak jako a vznikly, co za tím stojí. Jaké jsou plány? A jak vůbec jsem v černých neboli sdílení jízdních kol probíhá. Jaká je toho budoucnost, jak to funguje tady a ve světě a tak dále a tak dále předtím a je taky trošku podnikatelský know-how, jak Vítek přistupuje k nějakému testování nových nápadů, které montování v tom podnikání a podobně. Proč mají vůbec choval docela zajímavá věc, tak by jsem chtěl poděkovat za všechny fajn na recenze a hodnocení, který jste mi nechali změním jenom třeba nejnovější na facebooku od Andrey pálivý se mnou v fanoušek. Ráda poslouchám lidi, co mají Drive ten stream nás ostatní víkend za všechny hodnocení, ať už na iTunes jsem ho na Facebooku. Já jsem z něj hrozně rád. Takže děkuji Andrey vám ostatní, které jste to nechali a já se budu snažit tady tyhle lidi, co mají thrive a jestli nás ostatní přivádět víc a víc a získat z nich to nejlepší, co by třeba sami můžete použít trvá život nejen inspirace.
Minuta: 2
A nějaké praktické dovednosti praktické tipy a triky a tak dále jako bonus pro posluchače Zone, že zjistíte fajn věci o ježkovi, ale zároveň vám během toho rozvodu prozradím. Jak je možné cirkula vyzkoušet zadarmo a já už to nebudu zdržovat. Je mi jasné, že to jde slyšet hlavně mého zajímaví hosté a ne tady to moje kecání na začátek jenom změní, že tenhle rozhovor podporuje svět úspěšných magazín plný inspirace do světa byznysu osobního rozvoje. Takže pokud se tak dále inspirovat, mrkněte na vepředu úspěšných a pojďme teď na povídání s Vítkem Ježku. Díky moc, že jsi přijel, ale tady mé pozvání tomhle rozhovoru a jsem fakt rád, že se zajímám, já tě můžeme mě jak z praku. Clavin
Minuta: 3
cena jedné firmě máš zase škole. Tic programátor srdcař rozjíždění v projektu, ale mě se jako líbilo, že u sebe na webu máš napsáno, že jsi blázen alespoň v měřítkách tohoto normální to jde většinové. A zajímají tě jen strojů věci na kolejích reality. A do Z takových věcí prostě většinových není tam nějakou zaujalo a chtěl jsem se tě možná zeptat, když to vezmeme to od počátku. Jaký bylo to vědět jsem to normálně nebo to jako bláznivý. Uf to je to je hodně těžké takhle začátek. Hele, já bych řekl, že bylo vlastně úplně normální nebo jako Těžko říct, protože každý si prožil jenom to své dětství a tady vlastně říkat, jestli je normální nebo nenormální, tak to není asi úplně objektivní, ale jako Narodil jsem se. Vyrůstal jsem v Praze, prošel jsem skrz nějaký jako školy takový ten relativně standardní jako proces. Takže
Minuta: 4
od nějaký asi i mateřské na to si moc nepamatuji přes jako základ přesným to hodně se myslím, že mě změnil Gymnázium Jana Keplera, což je taková trošku jako Mafie ve smyslu toho, že ty lidi jako někde jsou a jsou tady to rozprskne počasí republice a vlastně potom jen po světě a dělej jako zajímavé věci. Tak to si myslím, že je hodně jako i zásluha té školy a prostě Komunity, která konzole vzniká a potom následně já vlastně už je v té době, tak jsem nějak někoho si říkal na tom gymplu jako jo, ty jo někdy jako V30, že bych se jako založil to jako s.r.o. A byl ten pan podnikatel jako a a bylo to ale hrozně jako vzdálené jako v té době jsme začali jenom za nějaký chyby v boji jako umanutý stránky. No a potom potom jsem šel na výšku a v prváku jsem si sednul vedle nějakého
Minuta: 5
kluka a začali jsme se bavit a během pár měsíců jsme měli jako založenou to naše první se doma qsr očkovat úplně věřit a vlastně jako od té doby, takže to pořád trvá jako takže to asi k tomu třeba vede nějak jako měl nějaké vzory třeba rodině jako podnikatelský nebo co. Myslíš, že to je že už jako v té střední škole jsi přemýšlel to tam bejt jenom ten podnikatel. No myslím si, že to bude částečně asi jako tím mince ten možná kolem v té škole jako není tak jako podnikatelský nebo ne je otázka, co se komu vybaví, když se řekne podnikatel a já toho mám vlastně akorát v tom, že já vlastně pořád jako s někým něco podniká a to jestli tam jsou nebo nejsou peníze, tak to je jako potom, mě se jako druhá, ale jako tohoto podnikání, jako že jako se něco jako děje. Jo tak tak to je vlastně si myslím vlastně ta škola je o tom docela byla, že tam ty lidi a seznámení
Minuta: 6
se s ním napříč jako nenutím ročníkem, ale trošku jako skrz autoškolu a jste v nějaké aktivity a a vlastně jsou i trochu vedený do toho, aby něco jako dělali, takže jsou tam nějaký jako studentské aktivity a akce. A kde ty boty jsem hodně něj studenti něco organizovat na té škole je třeba několikadenního a ty profesoři jsou spíš jenom nějaký jako mentoři toho. Aby se to stalo, takže vlastně to leze nějaký podhoubí nějaký možná pro Aktivity nějaký A že jako kdo jiný, když ne, ale kde jinde, když ne teď a takovýhle jako věci a a to potom jako vede do toho, že se děje nějaké akce a a ty akce potom možná i jako do zpěvu. Do toho, že třeba se z toho stane nějaká firma. Nebo jako něco, ale to není jako nezbytný chápu tvoje mastne jeden z těch nejznámějších bikeshedding rekola, kde jsi vůbec jako začal jezdit na kole, nebo dostal ses do tohohle světa kol. No
Minuta: 7
já jsem jako na kole asi. Jezdím od dětství, ale co bylo vlastně zajímavý. Tak zase za to může ten samý Gympl. A protože tam se ve třeťáku jezdí na nějaký na tom se tomu říká sportovní kurz. A ty jsi mi že si můžu vybrat, jestli půjdu pěšky a někde po horách si ho na Slovensku a nebo se pojede nějaká voda a nebo se právě jízdní kolo nebo V té době a jezdil s kolem České republiky vždycky na něco piš, že každý ten rok, tak si udělala. Nějaká jako etapa byty profesoři, jestli trošku jako nejezdil to samé a tak já jsem bez toho jsem třeťáku jel vlastně poprvé na trošku jako další jako výlet a to jsme jeli z nějakých Českých Budějovic, ruším někam na Moravu a mě to taky to, že jsem potom ten další rok vlastně ve čtvrťáku už potom co už jsem jako trošku prošel po maturitě. Tak jsem měl s ním, ale jako další etapu a potom ještě pár let jsem jezdil jako další etapy a jsi to mně to ještě takže jsem začal jezdit jako sám tyhle ty prase, takže se třeba tady v Praze začíná si to trase, která
Minuta: 8
jede přes Plzeň na Německo a na Francii a končí v Paříži, takže my jsme vlastně vyjel jako z Prahy do Paříže stejně kamarádem, ale tak nějak nás oteklou a tak jsme se potom začali bavit, že bychom mohli ten další rok a ty jako nikam a třeba se na východ a tak jsme potom si řekli, že je tam nějaká jako voda a že vlastně Istanbul zní jako docela dobrý jako Real. Tak jsme tak jsme vyrazili do Istanbulu, ne teda z Prahy. To bylo asi dost daleký. Jeli jsme ze Zlína kde On bydlí ten na ten můj kamarád jako v 6
Minuta: 9
být na některý typ výletu opravdu ten je horší dopravní prostředek, nebo aspoň tak u mámy a vlastní zkušenost, že je někde super chodit pěšky někde super jezdit MHD ke mně, kde super vzít auto typický, když něco Stěhuju, tak to jako se těžko dělá nějak jinak. Ale někdy to kolo na nějaký dračí galerii a třeba potom Centru, tak je opravdu hrozně rychlý a dobrý a tak jsem začal jezdit na tom vlastním kole. A v té době to jsi mě někdy versettla 13. Tak tady jen byly takový jako sny a jako fakt dlouho jsem mluvil o tom, že bych šla Praha mohla mít vlastní Bike sharing, ani se vlastně jsi moc jako nedělo a já jsem potkal kluky a Matrixu ve 20
Minuta: 10
ty lidi. Kdo by jako chtěli a potom to zase v rámci jsem byla vracet do toho jsem no dobře první dva dny. Potom se našel nějaký týpek, který to jako vyházela ze spaní, ale oni je to jako neodradilo a začali ty kola zamykat právě ten číselníkové zámkem a měli kartičku. Kde bylo těch sedm, které měly 7 těch jako číselníkový kódu a já jsem právě potřebovat iconcache to musím jako bodě a mně se to hrozně líto. Chtěl nějak pomoct, protože už ti jde, tak jsem právě jako dělal nějaké jiné věci, ale by aplikace Alexem jako říká. Hele to bylo super, že by se to rozšířil na Prahu, kdyby tam byla nějaká apka, kde by to bylo vidět, jako jsi říkala. Je to jako super nápad, ale je pro nás lepší holky, tak pokud chceš, tak se tomu věnuji. My se dá tady budeme dělat jako ten strop a tak jsem se nějak tomu postupně začal jako věnovat. No co jako na začátku toho toho opravdu jedou jenom jako hobby projekt neziskovka, že jsme se tak jako spár kamarádama, kteří ten někoho ta myšlenka nadchla začali ty kola dávat dohromady barvit je začali
Minuta: 11
dávat ty kola a na byl takový jako hodně bankovní v tom plese 2 13
Minuta: 12
nezajímalo a tak jako jsem si říkal, že ten život trošku jako krátký na to dělat ty jako projekty do šuplíku a ta odpověď pro mě trošku přišla z nějaký metodiky, která se jmenuje Lean start-up a je právě je založena na tom, že jako je super mně nějaký nápad, ale je ještě lepší ho nějak jako validovat a postupně ho zkoušet, jestli ten Nápad tak vůbec jako řešit nějakou nějaký problém. Konečně se tomu říká na nějakou. Potřebuji v češtině bychom se lépe řekli nějaké skupiny lidí a ta skupina lidí bude dostatečně velká na to, aby se s tím dalo něco jako dělat, aby jsi třeba něco zaplatil. A a tím pádem jako že spíš to přemýšlení není nejde ani takový jako skrz ty finance, ale ne skrz to, kde jsou tady ty potřeby, který třeba jako mě baví a nebo který tak jestli sám řeším, abych to vlastně mohla jako vyřešit pro sebe a případně pro ty ostatní, protože ten
Minuta: 13
bikesharing tak on je jako já možná trošku neskromně budu říkat, já si asi to opravdu řeším sám pro sebe, jako že já když jsem jezdil do Brna, tak tam jako jsem jel s ním a s tím kolem jenom jednou a pak mě to jako štvaná a se o to požádal starat a teď v momentě kdy kdy kolik jede tam jsem tak já se nemůžu půjčit kolo je vlastně vždycky, když jsem tam byl asi Řekla bych že zatím kaldoun. Jako na ty kola, tak jsem se na to na sednul. Odjel jsem, kam jsem potřeboval a a NATO Brno. Je to pro mě fakt jako úplně nejrychlejší dopravní prostředek, protože on je tak příjemně jako ani velký. Ani malý, že se na tom dá pohybovat úplně úplně skvělé. Takže jako ten problém jsem se tak jako řešil pro sebe a a v zásadě je asi je vidět, že možná i pro nějaký jako další další lidi, který to používají, jo. Jo souhlasím. No to si všímám, že často velmi by jako přesně myšlení to jakoby řešit vlastně svůj problém, že jo, protože je dost pravděpodobné, že když má ten problém člověk sám. Teď na tom
Minuta: 14
pracoval. A dost pravděpodobné, že ho má s nějakými lidi. Je to tak no a potom mě to ale to B a to dělá ten není, že já mám jako ten problém a mám na to nějaký jako jako nadhled, ale je Je dobré mít skrz nějaký kolečko chyba zpětné vazby jako dojít k něčemu, co funguje i pro tebe se ti lidi to znamená jako udělat tam. Nějaké řešení, který je to bude řešit pro mě a pro ten zbytek, protože to může být ještě trošku jako jiný. Jasný, já jsem tvoje úplně zamýšlel, ale ještě když se to dá zůstane motýlí start-up metodologie, jak ty se třeba ze začátku. Jako ověřoval ty rekola. Jo, no a on Já jsem opravdu to začal studovat. Defakto na těch R kolech po to bylo tehdá, že jsme se bavili a s Ondrou zapletalem z nadace Vodafone a vůbec o tom nápadu a ještě předtím než to bylo jako cokoliv jiného, než jako nápad a on říkal. To je super. Mně se to hrozně líbí a vlastně
Minuta: 15
napojil mně nebo mě už jsme se znali na Honzu Veselého, který vlastně v té době začíná tady nějakou popularizovat se nic stát, tak abychom museli o tom začali bavit a takže jsem opravdu začala jako se o tom číst a nějak dozvídat a to co v těch knížkách jako bylo, tak to jsem začal dělat a oni tam říkají jako zvedněte ten zadek a je to domluvit se, zvedl jsem zadek a šel jsem tam, kde jsem si myslel, že ta cívka jako bude. A to byla právě jako ta hypotéza, že to budou všechny turisty na začátku, protože obecně zahraniční ten balíček a využívaný hodně moc po 10
Minuta: 16
a tak dál a tak jsem si řekl dobře, tak to možná to cílovka jako pro ten můj prvotní nějaký je ten malinkej produkt jako nebude a ta dvacka co mě napadalo a kde jsem měl blízko, tak to bude studenti, takže jsem potom šel do kampusu v Dejvicích a tam jsem se ptal zase. Jak se pohybují a najednou ten feedback tam byl mnohem pozitivnější tyto lidi tam říkali jako jo. Tady chodím třeba pěšky nebo jezdím MHD kinem, ale je to nemá Déčko tady vlastně není to úplně dobře vyřešené a kdyby mě někdo dal nějaký dopravní prostředek, kde bych mohla zpívat rychleji a mohl bych jít spát a ještě stihnu zkoušku to bylo fakt super a vlastně nic, tak na začátku se Nebavilo tam jako že to řešení by mohl být kola, ale spíš je to o tom má chovat si jako ten problém a nebo top od nervů a plus tu danou cílovou skupinu, a která by ho měla a vlastně skrz to, že jsme si řekli, doval jsem si, že ty z toho nic by to mohl být, tak už jsme potom šli vlastně jako
Minuta: 17
dál s ním sešla, jakou psal. Ne je dobře. Tak kdyby to byly kola, co a jak a tak dále vlastně, že to bylo až následně Jasně jo, jo dávám smysl se dostanu do dneška vlastně takový nějaký čtyři roky, že jo, v tuhle chvíli 2013 a říkal ne, jestli jste v šesti městech a městech řešíme, jak to bude s Pardubicemi a jestli tam budeme nebudeme. A jak tam budeme tak jak pěti mě sex ne ano, ano vlastně opravdu 5. Rekola si udělali ten posun vlastně historicky od toho parku, ten jsme se bavili do nějaké služby. Právě tím jak jsme to dělali skrz ani to je tak jsme viděli, že čím to kolo je lepší. Tak tím si víc vypůjčuje, takže tě má vlastně A lepší to tu užitnost a a tak jsme začali tlačit na to, aby ty kola opravdu jako třeba brzdily a dobrá věc. Na tom kole a vy se na něm člověk
Minuta: 18
cítil nějak bezpečně a postupně, tak jsme začali a brzy se o ty komponenty. Protože na začátku tak to opravdu byly ty kola sandále lidi a jenom se natřeli. Je pravda, že když jsem přesně slyšel, jakože na Dejvicích. Jo tam je jedno to docela dobře brzdy a jako už v té době to tak s ním dávali nějaké názvy ty názvem dáváme pořád v nějakých jako řadách, jo, což je super a jednak že opravdu Někteří lidi, tak prostě jedu přes půl města by si půjčil je to konkrétní kolo a třeba začali tu sezónu na a arnoldovi rimmerovi, protože prostě to je dobrý. Cože, ale nám to i funguje z toho důvodu, že třeba na těch kolech. Je něco jako ladíme a měníme a víme, že tahle ta řada řada Červený trpaslík, tak dál třeba nějaká a když potom mi je problém, třeba někdo mám jako nám zavolá, že mám problém s tímhle. Také mě že bychom se dívali do databáze, tak vlastně vidím. A co to jako je? Takže ta rovina toho názvu, tak je tam třeba a docela dost velká, kdy se kdy se vrátím.
Minuta: 19
Nazpátek ti cestě tak Postupně jsme teda a začal jsem zařizoval ty komponenty, to byl v roce 2016 v 15
Minuta: 20
udělal ten samotný provoz a to znamená, že skrz ten Investment jsme dokázali do toho dostal toho nějaký finance, abychom mohli nakoupit vlastně nový kola a vyteklo opravdu už byly jednak teda jednotné, což nám pomáhá hodně tom servisu. To znamená, že ty kola teď minimálně se k ní musíme nějak zkusím vracet a opravovat je co což je super i pro ty uživatele, protože prostě je hodně těch kol jako v ulicích. A a jedno to je to je vlastně jako především ten důvod, proč mě ty Myslím jako šli a potom, že se to případně dá nějaké kolik vlastně škálovat. To znamená, že můžeme teď jít třeba do Nového Města a můžeme tam. Velmi rychle jako dost o ty kola a víme, že ty kola mají nějaký jako standard a teď ještě s nimi řešíme a co je vlastně 2. Velká inovace pro nás, tak je že na ty kola prosím. Je reálné GPS, takže na vlasy každý to kolo a budeme přesně vědět, kde to je a teď je už jako pár týdnů, můžeme už měsíc. Ne,
Minuta: 21
ono to fakt letos hrozně rychle letí. Tak tak už Partička 10 máme a zásadě to jako zatím. Vypadají velmi dobře, že to je přesný. A že by to nakonec měl ušetřit. Je tu práci tomu tomu, že o tom co mi přijde zajímavé, že vlastně jak takhle sbírá. Ten dodatek uživatelích. Jak se pohybují na tom kole jezdí, jak mi to třeba používat a nebo je vůbec s těmi datama pracujete tady víš. No my máme jako v našich obchodních podmínkách vymění, že po anonymizaci teda tam můžeme jako dávat stejně masová, takže to tady docela 1. Rovina to toho projektu, tak je že My se snažíme tady nějak podporovat. Město cyklistiku a být jako trochu nějaký Ambassador a se kterým se dá komunikovat pro ty města, protože tím že těch ecoreco listu, takže asi přes jako 10011 máme prostě databázi, jako že s náma někdy jako jeli, tak to už je vlastně jako fakt jako balíky jako a najednou
Minuta: 22
můžeme jednat jako proto město říkat. Hele, tady je dobrý třeba na dělat, ať už nějak Oni pracují to nebo to město je s ním jako konkrétně pomáhat, když má nějakého problém a vlastně tomu městu dávám a ty data to znamená, pokud se mnou železa s náma. Jako jezdí tak pomáhá nakonec musím umět to aby se tady těm Řekl jsem vlastně vjezdu ještě líp, protože máme ty data se teď. A odkud kam se jezdí Nebo jaká přesně ta trasa. Aby se potom mohlo projednat jednosměrky a mohli si dělat nějaký mimo kočičí hlavy a nějaké doporučení průjezdy jako jestli v Praze na Náplavce. Se dělaly cyklostojany a protože ona obecně. A co už je vyzkum a nyní, že čím více infrastruktury, tak tím stoupá na ten díl. A u těch obecně cyklistů v tomhle městě a ty chceš, který na tom kole, tak je taky udělám, takže vlastně My se snažíme trošku jako do toho vstoupit. A podpoře tam jsem Trend, aby to
Minuta: 23
město opravdu to budovalo na těch místech, kde to je nejvíc potřeba. Takže tohle se ta rovina směrem jako ven. Co ty na to dáváme a potom je to rovina směrem dovnitř a to je to je to že My děláme jako během týdne si myslím i několik experimentů a to je vlastně nazpátek v metodice léta, která je na tom hodně postavena, takže Jsou to takové jako nějakým způsobem de facto chyby, ale které jsou jako v nějakém kontrolovaném prostředí to tam na mě se jako řekneme teď třeba ty teď to zkouším a tak se ta hypotéza je taková, že někteří lidi vůbec o r kolech. Jako nevěříš a i když je to kolem nich v tom prostřední a pokud se to vyzkouší, takže vlastně je na tom třeba začnu jezdit, protože to pro ně bude mít právě tu přidanou hodnotu v té rychlosti, takže teďka zkouším a to, že na některých místech rozdáváme nějaký jako voucher na nějaký zdarma, aby se to mohlo vlastně vyzkoušet a díky
Minuta: 24
tomu chceme měřit. To je ta hypotéza, že nějaký počet těch lidí z toho, co jsme dostali, tak se potom vlastně na to kolo vrátí a nebo jsme třeba udělali něco podobného a to co jsem vlastně docela potvrdila ta hypotéza, že ty lidi čas o tom projektu jako znají a vědí, ale neví jako právě jakoby užít a nemají ten vlastní hezký, takže my jsme teďka udělat schopen House Praha to, že měli nějaký počet míst jako zdarma v rámci toho víkendu bylo to čistě omezení na ten kemp a velmi dobře to vlastně jako zafungovalo to, že nějaká skupina. No jako no, asi to ty lidi se to vlastně jako zaregistroval skrz tu akci a potom vlastně začal jezdit, protože najednou To věděli. No vlastně ono to není tak těžké, ale můžu si to půjčit. A fakt mě to pomůže na tom jako daném úseku, který trvá jezdím každý den, takže najednou mi vlastně můžeme ten jakože od toho jednotlivce o trošku jako vylepšit. A navíc teď už je pěkně konečně, takže ona je to o pravěku příjemné, když někdo pěkně a na tom kole se
Minuta: 25
jako pohyb. Ta ženská z té experimenty se jako snažíme hýbat a usnu třeba do takových 60% 75% experiment už tak já se na mě zvali dvě, takže nebo je to o tom jako si říct dobře jako Vidíme, že to může dopadnout, že to co předpokládáme se tam jako nestane a postupně se skrz to pořád učím a mě jen napadá, když možná trošku postoupíme, ty se toho rozepisoval v tom jednom článku, ale proč je vůbec vůbec ne cyklisty prospěšný pro to město je dobrý jsem Dojdi si na kole jo, no. Jako to se podle mě dostáváme jednak jako k tomu, co jsme A řekli, že tuk a každou cestu je nějaký jako ten ideální dopravní prostředek a pokud zrovna třeba ten prach ti cyklistiky a je hodně vysoký, tak najednou to to není jako ta možnost a potom je je tam ta druhá věc. A to je, že když Lidi jezdí jenom
Minuta: 26
jako v autech, tak jsou v nějakém jako prostředník, který je kolem nich, který je klimatizovaný a a třeba teď jedeme Tesly, tak vlastně to prostě lidí může být úplně oddělení, jako od toho zbytku toho světa, protože prostě to auto a já jsem už skoro spát nebo jako masky říká na konci roku, že tam spát a ještě až to trvá asi tak a a tím pádem jako mám za to, že jsou na to je nějak výzkumy, které někteří to nějak potvrzují, že tam ten zájem o ten Vlastně veřejný prostor o ten prostor, který je venku za hranicema toho auta, tak tam není jako takový momentě kdy. Chodím pěšky a moje někde jezdím na kole a nebo vlastně jezdím MHD těma tím pádem nakonec. Chodím pěšky. Tak ten zájem je mnohem větší, protože prostě jdu kolem něčeho a všímám si a nechám to a slyším to a a tím pádem jako nakonec jsem myslím, že pokud právě ty lidi začnou trošku
Minuta: 27
jako se vším a toho co se děje kolem nich, tak potom tam bude i tam na nějaký aspoň elementární tlak na tu politiku na to, aby se tady ty město opravdu dělali k tomu, že se v nich dá dobře jako být a žít. Takže to si myslím, že je tam jako hodně hodně dalekosáhlý model proto jako město a pro tu něco mobilitu nechápu jak na začátku, já od vás taky dárek naslepo tomu nerozumím domluvili, že pokud vás koncert triko zaujala a ty by si to vyzkoušet mějte při registraci Promo Kód proti proudu a dohromady a měli byste mít Jízdy na zkoušku zdarma, takže bude to jenom jako takovou pozornost na to tady toho poslouchání, já s tebou vždycky budu snažit od našich růstu získat je třeba něco navíc pro vás, takže ještě jednou, když se registrujete na regulaci už mobilní aplikaci nebo na webu rekola.cz. Zadejte Promo. Kód proti proudu a budete mít více
Minuta: 28
zdarma. Pojďme zpátky na rozvodu. Já vím, že teď nepoměrně aktuální kauzy. A kdy vlastně ty ses ho to hodně vyjadřoval, že Praha vlastně psal nějaký ten držel na bikesharing. Mám se to úplně nelíbilo, jak to bylo zadané. Tak já asi do toho úplně jako nechci zabíhat, že jo lidi, co jsou to měl dozvědět více, tak si můžu přečíst ten tvůj článek na médiu, kde to je to celé docela dobře, který hodin. Pak se natočila. Neck do odkazu, ale nezajímá, jak je tak obecně velký velký boj s úřady a v těch městech tady jako Turek rekola tam zavést to opravdu hrozně záleží na těch jako. Neznámých lidí vlastně jo, protože já to je to samý, ať už jsi v nějaké firmě, že jo, nebo máš nějaký spolupracovníky, tak to ono nakonec je to o těch těch lidech a asi nic tak tady na některých těch úřadech jako my se obecně snažíme být co nejméně konfliktní. Takže jako jsi mi takový hodně, že se snažíme hledat nějaký
Minuta: 29
konsensus. Mezitím co nám dává nějaký smysl. Co třeba říká nějaké průzkumy a nějaký jako výzkumné metody a tak dále. A co potom říká ta druhá strana to znamená to vlastně třeba chceš to město. Co chce ta městská část a a potom je to částečně prostě nějaká politika, že třeba teď tak konkrétně na na Praze 1, tak tady vzniká nějaký zákaz jízdy cyklistů na pěších zónách, který teda vypadá, že prošlo tou radou a teď se to bude nějakých musím řešit mi právě jako si myslím, že to je velmi nešťastný, protože on jako ten zákaz měl být kvůli tomu a nebo taky byl na začátku Jince. že a na začátku vědět co Měl ségru a které byly zrušený tak ty to asi podnikatele nakoupili elektrické koloběžky a že to zase koloběžky ohrožují ty ty chodce což samozřejmě pravda pokud jsi jezdil jako velmi třeba rychle tak tak je to problém A na té druhé straně Už ta stávající legislativa
Minuta: 30
tak vlastně podle Ty se asi hodně co ty vytáhl koloběžky tak tam nemají co dělat protože oni to nejsou elektrokola a Naty koloběžky nad elektrické koloběžky Tak to zase pro nějaký analýzy tak bych je potřeba standardní řidičák takže vlastně je to takový jako do té politiky server když se takhle k dostáváme tak jsou tam nějaký jako tlaky a a je to jako otázka vlastně jak to je ale když se na to jako podíváme zvrchu tak obecně ten ten projekt také přijímaný hodně pozitivně na zvlášť vlastním těch menších měst kde A to je vlastně to kam se se živí dlouhodobě protože ty menší města si nedokážu vlastně dovolit Večer mu ten standardní stanicuje Boyfriend, tak je pro něj hrozně drahý a nesmyslně a my jsme že jsme to nějak počítali. My jsme 5x levnější než vlastně ten standardní jako budeš Erik. To je zajímavý, že dostane snímače. Na něco se holkám dotaz na tebe, jaké jsou faktury kvůli tomu, že ten českej bikeshedding je za zbytkem Evropy podle
Minuta: 31
Spousty lidí a já se třeba ne myslím, že tak úplně ale já si myslím, že to takhle to lidi působí, že oni jedou do Paříže a dolní nahodit. Anti stojany jsem aspoň něco s těma kolama a oni si říkal, že to je hrozně promakaný a třeba teď teď mu říká, že to je ten váš systém, jak by levnější efektivnější ve spoustě věcech. No tak to je otázka, co znamená to, že se zbytkem Evropy, protože pokud se bavíme jenom jako čistě o třeba jako datu té instalace, tak to proč to Česká republika vlastně tady neměla bikeshedding a ty Peti troufám tvrdit, že má nás je rekola jakožto jako třeba jí včera, tak byl přede. Kvůli tomu, že ty státnicové systémy, tak jsou nejenom drahý, ale především je potřeba tě chce mě vybudovat hodně na to znamená, že potřeba to domluvit s hodně tě mám městskými částmi a to je prostě problematický čistě jenom s touhle z toho jako politického hlediska a to se mnou je to jako Matter of money a potom Matter of politics
Minuta: 32
a ty ostatní města, tak si myslím, že Nejsou natolik velká, aby jako se do toho nějak moc jako hnali to znamená jako. Pokud třeba na to nejdou nějaký finance typické chceš nějakou podporu, tak třeba o to většinou mají nějaký zájem, ale nemůžu si to dovolit nebo nechtějí nemají to vše projeli, tak se samy od sebe já, ale na té druhé straně pokud se bavíme o tom, co se týče té úrovně jako mají sharingu proti proti té Evropě. Tak co je docela zajímavý, že mi ať jsme teda. Začala jsem v roce jako už roste 2 13. Tak teprve před několika měsíci a tak v Číně začaly být start-up i Vacherin, který jsou nám hodně blízký, ale v tom Mostě myšlence. Oni jsou jako trošku možná nejnižší tomu, že oni taky ty kola nechávají na ulici. Není tam žádný pevný stojan a ty kola zamykají jenom jako zadní zadní kolo a jen z těch start a půl, tak nemá nic jiného montovat mobilní aplikaci,
Minuta: 33
to je offo a ty další start-up a komu Bike, tak mají tu desku a vlastně ale jinak to nezamykají k něčemu a mně podle těch našich dát, tak si myslím, že kdybychom toho co udělali, tak by taková vlastně zmizely během pár dnů a Ale na té druhé straně co je zajímavý, že to vesty a start-up je tak my už jako mnoho. Asi až set tisíc jako těch kol, že opravdu ty ty města jsou úplně tím jako zas kraj zahlcený, ale Tě těma kolama a je to něco, co je teď hodně jako nový. A co ty město vůbec je hledají jako ten, kdo z toho, jak by to mohlo jako fungovat. A ty asi strach, aby tam začíná jako hodně rychle jako škálou a a mám za to, že Opravdu to kam ten tak půjde. To znamená, že naopak spíš mi tady v té České republice konkrétně rekola, tak jako jsou na dílně toho jak ten bikesharing bude dlouhodobě fungovat a je to zapříčinit o technologickou revoluci ve smyslu toho, že teď ten počítač máme kapsa na zadním teď myslím, že letos. Tak a máme 10 let od
Minuta: 34
vydání iPhone 1. V rukou se s ním potom s Android a to jsou věci, které nám večer přijdu, tak samozřejmě, protože to můžeme každý den, ale vlastně velmi jako Nedávno to bylo úplně chcete, že bychom tady mohli mít něco v kapse, co by bylo jako internetový komunikátor, blbě to telefon nebo a a a najednou jako všechny. Ty ty možnosti je skrz ld5q tak dál tak tak to je jako vlastně otvírané hodně jako narychlo a a myslím si, že se to vlastně jenom lidi neuvědomil smysl. Kam se teda chystáte další s reklamací si říkal ty Pardubice jsou nějaký další plány v zásadě ty. Radoslav uvažujeme o tom, že bychom vytipovali i některé města pár měst jeden dva maximálně tři a kde bychom to vyzkoušeli přes léto jako na zkoušku nebo spíš jako konec léta a a dát protože právě to jako ten náš jsi se mi řekne v tom, že nepotřebujeme něco ty stojany
Minuta: 35
stanice a můžeme to tam jenom navíc vyzkoušet pustit a potom zase a případně to jako sbalit a a ty města z toho mají hromadu těch dat, na ať má nemají ty zkušenosti. A můžu se ještě něco teda dá dá dá dělat, tak to je to je vlastně jakoby to bezprostřední a potom bychom samozřejmě rádi šli do zahraničí, protože už si myslíme, že už jsme jako získali dostatek těch zkušeností na to, aby aby ten systém byl byl spolehlivý a vlastně jsem příštím roce. Tak už bychom se rádi podívali do nějaké zahraniční město super, ale Vítku, pokud budu zpátky třeba k tobě. Já vím, že ty máš spoustu aktivity kromě. Stále věnuje jsi tomu, že jo, jak si povídal. Vím, že máš poměrně zajímavý projekt děsír na noční a ty si budeš někde co se to výborný název to není ani tak jako můj projekt. To je prostě takový projekt, který tady vznikl snad ještě za
Minuta: 36
minulého režimu. A on jako Fénix a mě vždycky to někdo dělá někde ten aktivní a po nějaké době, tak už na to nemá čas. Přestěhuje se nikam jinam. A nebo si někoho vezme jako nebo něco podobného a potom jako to na chvíli u těch ne. A zase po nějaké době si vzpomenu většinou ty účastníci těch minulých jako léta řeknu jo teda, když to fungovalo to bylo super a začnu to vlastně sami dělat a my jsme teď asi nějaká 5. 6. Generace, která to vlastně takhle jako dělá, takže ne, jak o některých těch ti jedno, co víš jako generaci mám jenom skazky a nebo na internetu to nějaký kroniky a Vlastně je to opravdu taková duchu mytologie toho celého příběhu nebo jméno asi lehké, jak osvětlit, o co jde. Je to zásadní prostě hodně neformální skupina lidí, které zajímá něco dělat na na ulici a trošku možná i vytrhnout ty lidi z té každodennosti toho, že jako spousta
Minuta: 37
lidí a vlastně včetně i mně. Nevím a je dost často ten veřejný prostor používám jenom najedeme, kterým se musíme pohybovat, protože prostě já jezdím s domova do práce a nazpátek, ale vlastně ne veřejný prostor, tak mám za to, že nemůže toho nabídnout navíc může nás nějakým způsobem zabavit. Můžeme tam někoho potkat muže na jsem něco tajného napadnout a ať je sýr právě skrz ty aktivity s se snaží to trošku nějak jako připomenout a možná někdy když si to jako ukážeme na některých taková jako dneska může být taková aktivita, kdy jako. Představ si, že jsi metru přijede prostě neprožil nastoupíš do něj úplně v pohodě. No a Pak si nevšiml, že tam je nějaký jako divný jako týpek a a ona jako tahal nějaký divný čísla a potom je tam nějaká mobilní tabule normálně takhle metro a tam ty čísla. Zapisuj a řekneš, tak to vodotěsné a ten týpek tě vždyť je to vysvětlí a ona říká Vítám tě na dnešní hře Bingo v metru já tady Jel jsem číslo a pokud
Minuta: 38
máš zájem, tak se do té hře můžeš Jak zapojit a když na tom Bingo tiketu, který se za tam rozdávají nějaký slečny, tak najdeš ty čísla prostě v řádku diagonále. Tak se přihlaš a zase něco nového a a tohle to je jako tak velký vlastně záběr do veřejného prostoru, že ty lidi většinou tak ani jako to nechápu a je to není to pro ně jako bezpečný to vůbec jako začít hrát, že vy, protože to je prostě jedno, že stačí Přesně tak je to úplně jako fakt a myslím, že mě to osobně a proto dost často, když se snažíme do toho zopito veřejnost. Tak to máme nějaké lidi, který Postupně Třeba jako přestupuji do toho lesa. A postupně se začínají hrát a vlastně jako nedávají úplně tak není vidět, že to pak nám patří, ale tím pádem najednou je to jako bezpečný to začít dělat, takže mám. Proč se nám jako většinu daří tu danou v jednotku, ať už s metro tramvaj náměstí, tak se nám jako daří nějak otočit do něčeho, co by se někde jinde klidně neměla
Minuta: 39
šanci jako Zažít a máme za to, že to právě jako nakonec svolí k tomu, že Telnice vlastně to má jako řeknu. Jo. Vlastně to je to je zajímavý. A trochu se vytrhnout z toho, co jako dělají ten každý den, jak jezdit prostě jako přes kopírák úplně úplně stejně to jen takovéhle věci, že tam je tam Celá řada. Obyčejně se to dělat 13
Minuta: 40
jako super a a vlastně jako webu. Tak teď jsem hodně jako upozaděný, protože pro kola pro reklama, tak je to teď i tím, že začíná sezona vlastně dlouho bylo je nebo dobré počasí, tak ti hned je tam hrozně moc o musíme do toho jako dostat z proč to změnit ten produkt, aby jako fungovat co nejlépe a a tak a potom je jako v těch jako chvilkách volna, a který teď jsem se nebyli, ale doufám, že přijdou tak tak v těch právě dělám ty ty věci typu právě děsír a tak ale zase nějakou Trošku mezitím jako Work Life Balance, že jo, tak dále. Je to o tom co štve. Já si píšu deník a vlastně teď mi trošku jako dostává z toho, abych jako nebyl zahrabaný, jenom jsi v práci, ale třeba jednou za týden se snažím chodí plavat a vlastně jako držet se nějak jako fyzicky.
Minuta: 41
Teď už se dá jezdit na na těch kolech nějak jako více a déle a inovace dávno s tím dělat jako spoustu zajímavých výletu. Takže o víkendu vezmu třeba nějaký rekolo a s přítelem prostě jezdím a jako a prostě po Praze a třeba za Prahu a nějak se to je občas se fotíme a tak, tak je to taky o snímku příjemný jako spojení toho co jako 1k nějaká fursov kách jako práce a a já tu práci mám hodně jako prostě pro Emu tou s tím, že jak mě to baví. No že já vlastně mám takový pocit, že to vozovkách práce, tak jsem dělal při škole nejvíce o prázdninách, takže nemám, protože mám pořád ty prázdniny. Jako který jako jsou jenom USB. Nový ale jako že že to jako úplně není práce. Je to jako něco co jako člověka naplňují nějak to jako posouvá a je to fajn. Jakou roli toho? No třeba peníze, až to uložím, takže některé aktivity jsou data pro peníze a některý děláš jenom čistě pro tu zábavu, nebo musí se to nějak propojovat jako trošku. No já já vlastně jako myslím,
Minuta: 42
že to je částečně o nějakém očekávání a částečně o těch jako fixních nákladech starý ten člověk má. Vzhledem k tomu, že ne vlastně vlastně. Byt auto nemá ani řidičák. Teda a to, že bych musela změnit čas a zatím to nějak nebylo potřeba a zásadě ty fixní náklady jsou relativně jako malý tak jako ty peníze. Zatím jsem nemusel moc jako řešit to znamená jako nějaký finance tam jako tečou naprosté většině teda do za jídlo jako Ono, to mě moc nevypadá a stejně jako většina těch a jako mého platu tak tak. Na jídlo a no, takže myslím si, že že že jako nemám to tak nemáš ambice, aby Reková tě udělám Liana milionářem. No já to nemám, že to je jako, že to je ten cíl. Já já si myslím, že to co mě na těch kolech baví. Tak je že nějaké
Minuta: 43
schůzce mi pomáhají těm lidem mi, že to přináší spoustu radosti těm lidem. To je jako pro mě ta nejlepší je moc. A když vidím, jak ty kole jezdí, takže vidím, jak ty lidi na těch kolech jezdí, kdy se dívám na to, jak se tváří ideálně, když jsou teda jako, že se tváří dobře, že toho kolene, tak se teďka docela jako daří třeba, když se začali dívat na Instagram na Twitter a tak vlastně jakoby vypadá to velmi pozitivně a to je to je to nejlepší a ty finance hodně Vnímám to na tom jsme je díky bohu byli schopni v mangoweb tak že to je nějak jako prostředek, který tam částečně musí být, abychom tady zaplatili lidi, který se o to můžu starat, ale je to jako tam. Jenom jako z toho, ale není to to proč to jako děláme jasně, ty jsi byl minulý rok Before 30 lidí po 30. A možná jsem hrozně málo, ale je pravda, že já jsem na tom posledním vydání, jak ty se to nechápal, tak je docela jako prestižní věc, jak pro koho a samozřejmě, ale
Minuta: 44
překvapilo tě to nebo se jako za to rád nebo jaký byl ten pocit, když ses to dozvěděla. Bylo to určitě nějaký jako překvapení a byl jsem za to rád. Na druhou stranu jsem z toho nebyl tak jako úplně jako na větvi, že bych jako jsi řekl vole, jako to byl ten vrcholem něco lepšího už nebude a můžu tady nevím z konata a tak, takže já to já to spíš vnímám obecně ten celý život trošku Vnímám že je to jsi mě jako příměr knihu 2, že ta hudba. Jako není o tom posledním akordu Vždyť by taky mohl jako být v souzvuku s ním jako zbytkem, ale že to je o tom, že jako příjemná nebo poznáš jít. Nebo naopak dělá nějaký jako emoce, jako skrz to jak jako plyn a a a s tím furt jsem tak jako jsem jsem rád za to, že mě tam někdo vybral. Nevím, jak komu bych vlastně měl být vděčný a ale je je hodně zajímavý se bavit vlastně
Minuta: 45
s nima ostatními lidmi, kteří který tam třeba je taky byly vybraný, protože jako ty jsi nej Ticketpro, ty mi sedí v České republice také tak hrozně moc a a já mám nějakou sociální bublinu kolem sebe, která je třeba hodně jako it Rybářská a potom se bavit s lidmi, kteří jsou nevím Barman někde nebo jako dělají módu, nebo je to YouTuber, jo? To jsou pro mě světě, který je znám jenom jako třeba z dálky a a možná k tomu nějaké předsudky nebo vůbec jako nevím, jak to funguje. Takže vlastně mít zatím ty konkrétně obličeje a ty lidi tak také vlastně si myslím jako super. A a to ale na druhou stranu nemusí být jako. Se potře se že ho to vlastně člověk. Tak se můžeme bavit jenom, že zase zvedne ten zadek a jde na nějakou akci, na kterou třeba i normálně nešel já protože to není v tom jeho jako Renku a najednou se tam lidi, který jsou vlastně příjemný já se kterými se dá bavit a na a dá se ta ta ta bublina kolem nás postupně vlastně jako roztahovat,
Minuta: 46
co jsme jsem že vlastně jako zajímavý. Tak a poslední otázka tasemnici všech hostů, kdy se řekne slovo úspěšný jako první člověk, co tě napadne člověk na mě. Takže to bude zvíře. Třeba lenochody se na mě první. Asi asi napadá jako Musk je pro mě hrozně jako inspirativní neuvěřitelný jako v tom co co dělá, jak mu to zapadá dohromady, ale je otázka, jestli je vlastně jako úspěšný. A jak se vlastně jako definuje ten jako člověk úspěšný jasně. Sedativní určitě super. Díky moc za rozhovor, kdyby se o tebe třeba lednici tě kontaktovat, nebo se na něco zeptat můžeme dát nějaký odkaz na to ještě můžeme dát spoustu odkazu Facebook a co co co co email dobrý, takže bude
Minuta: 47
to všechno v té Vítek. Ježek cz, že předpokládám zakon.com vědět a takovýhle ale bude to všechno teda bude to všechno na webu protiproudu.cz a a vše mu to napíšu tobě Super moc děkuji moc tohle něco nebo ne rozhovor, podle mě s někým ježkem. Přišlo mi zajímavé, že jsme se dotýkali podnikání mnohem víc než jsem si původně myslel, ale je tam spoustu opravdu užitečných tipů pro vás, který přemýšlí o rozjezdu nějakého projektu. Zkuste si přečíst něco o Lean start-up o tom, jak vlastně dělat experimenty a zjistit si tu zpětnou vazbu od lidí ještě vůbec než začnete, třeba v ničem. Nebo na něčem trávit hodně moc času, jako co mám podle rozhodnutí byly Pokud se vám líbil, zavolejte svým rodičům a řekněte jim, že ji máte raději určitě stojí to dlouho neřekli a čas je krátký. Ty jsi ven povídat, ale teď vážně. Budu nesmírně rád, když tohle to je podpoříte rozdělení nikdo na Facebooku, když mi dáte nějaký hodnocení, přitom vůbec nepíše to jako vaši zpětnou vazbu.
Minuta: 48
Můžete mě kdykoliv kontaktovat na Dan zavináč protiproudu.cz na webu Proti Proudu. Můžete také najít všechno, o čem se v tej směňovat shrnutí tohle rozhovoru věci, který říkal, tak není mu moc rád tady nějaké drobné věci, pokud jste v Praze v Brně Olomouci Českých Budějovicích nebo Teplicích, tak si určitě vyzkoušejte je teda kola a chci zdarma. Podle mě není co řešit na léto výborný způsob přepravy. Já můžu pro tebe nějaké novinky. Chci publikovat Proti Proudu části vím, že je léto vím, že možná budete cestovat mít čas jezdit a chalupy zahradničit vařit dorty 2 domácí limonády rebarboru. Mikuláš a já nevím, co všechno určitě bude mít spoustu času poslouchat. Takže já se budu snažit, abych vám dopřál další a další první hosty mrkněte na Facebook protiproudu mrkněte na sedm pěkných a poděkujte. Vítkově na sociálních médiích pusu a zajímal a já se na vás budu těšit u dalšího dílu. Tak čau.

Předchozí video

Rozhovor s Petrem Ludwigem   Proti Proudu

Další video

Školy vychovávají tovární dělníky. Žijeme v absurdním systému, říká Tomáš Hajzler