Chceš podpořit tento kanál? Staň se PATRONEM!

Romantické komedie ukazují nefunkční vzorce vztahů. říká Vráťa Hlásek

Má cenu řešit problémy s partnerem a pracovat na vztahu? Nebo budu hledat někoho jiného, kde to půjde bez práce? Jak říká Vráťa: “Nebudujme vztah, ale sítě vztahů. Když nemáte vybudované sociální vztahy, ani ten partnerský nevytvoří to, co vlastně chcete.” Jo a romantické koemdie prý nefungují :))

 

Automatický transcript

Minuta: 0
Mně přijde. Tady to vlastně vaše popsání těch roven poměrně zajímavý, protože mám pocit, že vlastně často a taková ta fundamentální otázka nějakých partnerských problémů mi přijde vlastně se lidi rozhodujou za cenu to spravovat má cenu to na tom pracovat na tom vztahu a nebo vlastně půjdu hledat někoho jiného s kým budu doufat, že mi to půjde trošku zmenší práci nebo bez práce. Pokud tam nemám ty ostatní roviny nějak složitě zrušitelné, tak můžu se rozhodovat tím, že jsi hodím korunou nebo já nevím na základě okamžitého pocitu nebo dlouhodobé nějaké analýzy zevrubné. Ale pokud tam máme rodičovství a nebo máme společně firmu nebo nějaký jiný společný projekt, tak je samozřejmě daleko složitější uvážit, jestli ta osobní rovina partnerská je to nejcennější a všechno ostatní jenom doplněk a nebo jestli naopak ty ostatní. Prvky
Minuta: 1
nemají. Vlastně pro nás větší váhu, jestli třeba životy našich dětí pro nás nejsou o něco důležitější, než to s kým zrovna máme sex, jo. Jenže v pak těch v romantických i amerických komediích vidíme, že mluvili o nefunkční vzorcích. Tak teď přesně popisujete pohádky a romantické komedie jsou přesně nefunkční i funkční vzorce. Můžeme si říct, kde tenhle ten systém vznikl jo ten systém vznikl. Kdysi dávno se vznikem a rozšíření kinematografie, když se hledalo hledali témata na základě objednávky cílové skupiny a cílovou skupinou kinematografie, která se kdysi počítala mezi pouťové zábavy a dělala se na pouti, na jako umění byly všude služky a mladé dívky, které si mohli za korunu dovolit jednou v neděli zajít nebo ještě za míň na film nemohli chodit do divadel nemohli chodit nikam. A ty
Minuta: 2
filmy se tedy začali přizpůsobovat přesně tomu, jak chudá dívka ke štěstí přišla vlastně doplňovali těm ženám nějakou emoční podporu v tom, aby se těšili na to, že jednoho dne může takové štěstí přijít i pro ně. A z tohoto schématu, když se film posunul pak do dalších rovin jako umění a začalo být i zvukový začal mít i jiné vyjadřovací aspekty, než jenom jednoduchý srozumitelný příběh. Bohužel ta červená knihovna se vydává do dneška a červená knihovna ve filmu běží do dneška. Nicméně je to v pořádku. Je to jakési těžítko toho, abych si teď v tomhle okamžiku malinko za slzel malinko našel naději a zase šel zpátky hezky do toho marastu života. Takže pokud by jsme tímhle chtěl informovat naše budoucí vztahy. Bohužel je to těžký. Zrovna jsem si všiml takových přátel což je takový fenomen
Minuta: 3
spousta posluchačů zná nebo lidi, co se na to dívá a všimněte si jak patologický mají vztahy se všemi okolo oni vytvořili velmi složitou strukturu mezi sebou, vyměňují se tam navzájem, ale všichni okolo jsou v podstatě nepřátelé nebo lidé, kteří tam jenom zasáhnu a pak mizí. Jsou vlastně silně disociovaná skupina vůbec nevytváří okolních vztahy. Spíš se lidem posmívají všem sousedům tlustý nahý soused odnaproti je dole starý pán nějaká paní jo vlastně vytváří to zase další takovou iluzi, že záleží na tom, jak se šest poměrně rozdílných lidí, jak byste je tady sociálně dohromady tyhlety lidi, oni to je scenáristická fabulace, protože oni žijí v jiných příjmových sociálních vztazích skupinách. Takže to uměle vytvořená představa a spousta lidí by chtěla být aspoň takhle šest přátel jo. Ale když se podíváte na Strukturu
Minuta: 4
toho jak patologicky to mají vlastně celé postavené, tak pak to není dobrý návod na to jak vytvářet život to zajímavý. Proč mně přijde, že pro spoustu lidí to furt ten Svatý grál přesto, že možná když začnou přemýšlet. Kolik lidí takových znaj, tak možná je napadne jeden možná nikdo ale vlastně furt si říkají. Tak ten můj partner by měl být jako můj dokonalý protějšek. Je to stejně jako rodiče s dětmi, jak jste popsal, když po nich chtějí, aby je naplňovaly volný čas vlastně stejný Fenomén dneska funguje v tom partnerství kompenzující mi moji sociální izolovanost tím, že jsem veškerou svoji pozornost a veškerou svojí náklonnost a veškerý čas si dáš do mě. Je to vlastně jako kdybychom celou dobu, kterou jsme původně na to bezpečí scvrkli do jednoho člověka a je mu dali za úkol, ať v každém okamžiku. Zastoupí to co. Mě
Minuta: 5
má dávat vlastně daleko širší sociální zázemí. Takže ta rada kterou říkám nebudujte vztah, ale budujte síť vztahu. A v rámci těch vztahů pak můžete jeden vztah přiblížit třeba tak, že spolu budete mít děti, ale nemá to být ten dominantní jediný vlastně tak vztah. Takže když nemáte další sociální vztahy, ani ten jeden vztah vám nevytvoří to co chcete. Je spoustu vztahů co rozbilo zrcadlo, že teda ten jeden že teda ten jeden člověk, který ho hledají, který uspokojí všechny potřeby a doplní je, že asi neexistuje. Je to potřeba rozbít nic jiného s tím nejde dělat, protože je to falešný zrcadlo.

Předchozí video

TESLA PLAID A YOKE VOLANT

Další video

Umělá inteligence: Co už umí dnes? AI#3