Chceš podpořit tento kanál? Staň se PATRONEM!

Ondřej Kania: Jak zlepšit české vzdělávání

Ondřej Kania je český podnikatel, výkonný ředitel společnosti JK Education a zřizovatel Pražského humanitního gymnázia a dvou amerických škol v Česku, American Academy in Prague a American Academy in Brno, a jedné na Slovensku American Academy in Bratislava.

Ondru jsem si pozval do podcastu, protože mě zaujal nejen svými úspěchy, ale i nevšedním životním příběhem. Pro Ondru bylo důležité jeho studium na střední škole v Americe. To by možná nebylo až tak zajímavé, ale Ondra byl čtyřkař a svůj pobyt v US včetně stipendia si vyjednal sám tím, že kontaktoval přes 400 středních, dokud mu jeden ředitel nedal šanci.

Po této zkušenosti se v devatenácti letech rozhodl, že by chtěl zprostředovat stejnou zkušenost i jiným lidem, a tak se pustil do podnikání. Tady začíná i Ondrův podnikatelský příběh, o kterém se v rozhovoru bavíme. Aby mohl uzavřít svůj první obchod, tak si od mámy musel půjčit 500 korun, aby se mohl z Brna dostat do Prahy. Mě tak zajímalo, jakou roli hraje v podnikání štěstí či serendepita, v čem spatřuje důležitost sociálního podnikání, proč ho baví pracovat na něčem, co tu může být i za 150 let.

V rozhovoru jsme se bavili i o současném školství, jak si brát příklady ze zahraničí a jak se snaží Ondra budovat školy, ve kterých by sám chtěl studovat. Probereme, jaký měl COVID-19 dopad na školství a jestli vyústil v nějaké pozitivní změny. Hlavní změny budou muset ale vzejít z politiky, o které si taky povídáme, protože Ondra je už osm let politicky angažovaný.

Rozhovor s Ondrou mě hodně bavil. Ondra byl teprve třetím člověkem v jeho rodině, který dokončil střední školu, ale i tak se z čtyřkaře bez jakéhokoliv vyššího vzdělání stal úspěšným podnikatelem a majitelem několika škol. Myslím, že v rozhovoru každého osloví jiné téma – ať už jde o nastavení mysli, podnikání nebo vzdělání a vzdělávání.

Partnerem této epizody je aplikace 2000slovicek.cz

Obsah:

00:00 Úvod
01:26 Osobní příběh Ondry
03:36 Role štěstí v podnikání?
06:30 Mentalita “štěstí”
07:22 Dá se podnikání naučit?
12:30 Proč se do školství investuje tak málo?
14:58 Jak změnit školství?
19:23 CZ vs. US vzdělávací systém
24:04 Jaká data sledovat ve školství?
36:18 COVID a školství
43:05 osmiletý vs čtyřletá gymnázia
48:29 přežitky vzdělávacího systému
51:13 Politika zvenku vs. realita
58:55 Na co změnil názor?
1:06:58 Podnikatelský mindset
1:13:37 Nadšení

Automatický transcript

Minuta: 0
Tak Ondro Vítej v protiproudu. Čau Dane, díky za pozvání už na úvod je prostředek léta, jak tráví andraka na léto. Jedeš taky letní školský režim jako ty učitelé v podstatě vpodstatě mě tak migruje mezi Bratislavou a Prahou tak dvakrát do týdne, no a hrozně jsem si odvykla za posledního půl roku jako mít osobní schůzky face-to-face i v rámci firmy Mimoni, takže to jsem za posledního půl roku možná absolvoval tak dvakrát, ale jinak jedu jedu zoomy a mám takovou novou věc, protože jsem se přestěhoval do Prahy a bydlíme v podstatě hned vedle cyklostezky, která vede naslapy kolem Vltavy to že super, takže všechny moje dopolední a ranním. Zoom meeting absolvuji
Minuta: 1
na lavičce u Vltavy. Takže V podstatě jako velký Summer Mod Já jsem po tvém některý lidi ve firmě jsem fakt půl roku neviděl vůbec vůbec nám to nevadí. Doufám, že to tak vydrží ještě půl roku za šest, ani se zlepšily velmi velmi. Hele možná pro lidi, který jako neznají ten tvůj životní příběh, že já mám pocit, že taková jako velká etapa je, že ses rozhodl jít studovat střední školu v Americe nebo takový ten první velká událost a spoustu lidí věcí spustila, kde se v tobě vzala Touha studovat v Americe, protože jsem někde četl, že nejsi úplně jako z rodiny, která by nějak pedantsky dbala na vzdělání. No, tak to máš story je v podstatě jako velmi prozaická. Já jsem nesnášel školu tu do
Minuta: 2
které jsem chodil, tak jsem jich vyměnil hodně v Brně. Vždycky jsem překecal ty ředitel, aby mě přijali, tak to bylo jako dobrý, no a potom jsem si přečetl v americké škole, tak jsem chtěl do Ameriky, tam jsem dostala stipendium, no a potom jsem věnoval svůj profesní život tomu, že se snažím budovat školy ne, do kterých bych sám rád chodil, takže takový ten jako typický příběh nějaké revolty vůči něčemu v mládí. Kdy potom svůj dospělý život pravděpodobně celé nebo částečně jako věnuješ tomu, že chceš prostě za sebou zanechat něco lepšího, než to, co jsi musel vydržet ty Takže takže tak a ta rodina v tom byla taky samozřejmě důležitá, protože já jsem druhý člověk v rodině, který dodělal vlastně střední škole jako tur a regulérní učiliště nebo jenom základní školu, takže je to jako velmi paradoxně.
Minuta: 3
Protože u nás vzdělání nebo škol. A vzdělávání obecně jako nikdy nebylo téma a podnikání teda už vůbec ne. To by mě v životě nenapadlo, že budu podnikat. Jako Přidal jsem zajímavý vzdělání a školství, že mám pocit, že jako mezi těma slovama je vlastně docela propast. No to asi jo, no a ještě lidi říkají, že ještě vzdělávání já tak to je vždycky super. Když přidáš nebo odebereš z slova dvě písmena a znám lidi, co jsou schopni diskutovat 3
Minuta: 4
vlastně to, že já jsem i mentálně sám sám vlastně s sebou, ale i navenek jsem si musel projít tím, že jsem v oblasti, kde kritériem nějaké profesionality nebo toho, že ti lidi vůbec berou je nějaká jako Akademická kariéra nějaké keramické backround. No jako že jsem začal 19. Pořád je mi 27. Jo Takže ne už jenom to mě vždycky dávala do obrovský obrovský nevýhody. Vždycky si říkám, že kdyby mi bylo o 10 let víc, tak by lidi se mnou určitě jednali jinak. Někdo si myslíš, že to je výhoda jako mediálně možná ano, ale máš prostě potom musí skutečně jako dokázat tu kompetenci mnohem víc než kdy. Bylo 37 a měl bych tři děti, takže to štěstí tam hrál velkou roli a ten ten začátek byl taky jako zajímavý,
Minuta: 5
protože já z neba začalo to na podzim dva 12
Minuta: 6
si, že to je taky o tom, že musíš být vlastně jako připraven. Není to tak, že sedíš nic neděláš nad něčím nepřemýšlíš a a přijde nějaký jako šťastný okamžik a něco se stane to tak není samozřejmě o to ta koncepce toho co chceš dělat. A ten obsah a tak dál to prostě musí dávat smysl, pokud to smysl dává, tak potom se na tebe čas od času štěstí usměje pravda, že že v angličtině na to takový to napsal by termín srandy a tady v češtině to úplně máš jako téma řekla nanananana a nebo tak jako The Harder You Were. The lucky you get, to je to má napůl. Kamilka kapitalistických mladých Američanů, já znám, ale je to je to pravda. No to já jsem byl v Americe právě jako na basketbalový Academia jsem tehdy hrál basket a myslel jsem si. Dobře a v podstatě na kdy jsme neměli ten trénink. Jako basketbalový
Minuta: 7
nebo fyzickým, tak jsme se jmenovali věnovali tomu mentálnímu na Tohle přesně jako do nás hustí jo, protože prostě čím tvrdí makáš nebo trénuješ tím potom víc budeš mít jako štěstí, já myslím si, že to tak asi ne no, tak jako to je taková za cca před Jak se říkalo je skoro takovýto americký jako moto určitě určitě Heleď ještě možná ty jsi jako do toho podnikání, jak říkáš skočilo trošku Bez toho, aby jsi věděl, co děláš nebo vlastně jako po hlavě. Myslíš si, že se podnikání dá nějak naučit nebo jako učil se to nějak nebo jak ty ses naučil? Strašně záleží, co to je. Jo v mém případě já to začalo jako v podstatě živnost ve smyslu tom, že prvních pár let děláš věci sám. Všechno si organizuje, trošku ti roste ta nějaká Klientka základna potom nájem až první
Minuta: 8
lidi, takže tam samozřejmě pořád máš ty tendence k mikro managementu a tak dále v podstatě ty si najdeš lidi platí vše, ale radši si teď věci děláš sám, než aby jsi mě co svěřil. Takže ty lidi tam sedí a nudí se, což je trošku pointless a ale tím si asi musí projít každý a já jsem vždycky byl dobrý. A to tehdy i teď na to vlastně jako definovat nějaký obchodní model nebo něco po čem může být nějaká jako poptávka nebo zájem a vždycky jsem se jako trefil. Vždycky jsem trefil ten Ten čas a tu dobu. Takže to mi šlo vždycky to asi mám nějak v sobě a potom k mému velkému překvapení, protože to i když jsem si dělal nějaký nepoměrně sofistikovaný rozbory osobnosti a tak, protože to My děláme pro lidi, na který najímáme na další pozice, tak jsem si to udělal taky, tak
Minuta: 9
já jako přirozeně nejsem vůbec strukturovaný člověk jako vůbec je organizovaný. Ale nějakým způsobem jsem byl vlastně schopen se adaptovat i do role, kdy skutečně jako řídíš, hodně lidí a Míra komplexity toho s čím ty musíš vlastně každý ten den se potýkat, ať už to je od jeden den. Prostě řešíš nezaplacené pohledávky druhý den 1
Minuta: 10
velké překvapení, že jsem to zvládl a musím je to, že mi to strašně baví a rozhodně mě to baví víc, než když jsem to je to není tak dávno klidně tři čtyři roky, když jsem zvedal všechny telefony, když jsem odpovídal na všechny maily a tak. Teď už na mě ani telefon nikde rok rok a půl nemůžeš najít a a vlastně maily už skoro nepíšu mimo firmu uvnitř. Ano a Takže já už skutečně to co já dělám, tak já si učebnicový příklad vlastně definice toho co je s A to je pro mě poměrně zajímavé, ale baví mě to asi nejvíc z toho, co jsem kdy dělal. No když se trošku mě překvapilo, protože jsi částečně řekl, že jo, že ta jako my se nebo vyza je postavit školy. Do které by jsi vlastně chtěl
Minuta: 11
chodit. Nicméně se někde řekl, že své dítě by jsi poslal třeba do úplně obyčejný školy, že to vlastně mělo taky nějaký zajímavý, že jo efekty a benefity strieska těšíš, jak to jako dneska, třeba máš, tak až budu mít děti, tak na to asi se budu dívat jo? Já prostě teď uplatňuji takovou teorii, kterou teda jsem slyšel od hodně lidí, že ji měli taky předtím než měli děti a potom až měl děti, tak se zbláznili. Takže uvidíme. Ale že je tak jako já jsem hodil do normální základní školy. Já tak ať si toto dítě třeba jako zkusí a a Teda asi chodilo i na nějakou školu typu, které mám já, tak asi ne jako na mou. Jo, to by asi úplně nebylo dobré, ale ale ale uvidíme. No jako v tomhle se ten pohled na svět asi jako potom diametrálně diametrálně změní. Pokud pokud vlastně
Minuta: 12
moje děti budou po mé ženě, tak pravděpodobně. Ani by do těch Miško chodit. Nemohli, protože ona je úplný opak mě. Ona je jako velmi analyticky akademický jako super schopný typ v těch věcech, ve kterých já jsem absolutně jako mizerné. Jo a pro člověka tohoto typu se víc hodím jako skutečně jiné vzdělávací koncept, než to co prosazuje. Takže uvidíme. Možná bych se tě chtěl zeptat, protože se to mleté Mat hodně věnuješ. Proč nám to školství a investice do něj podle mě tak malý důraz, když jakoby přijde, že i přesto že školství, je mi sice do školství se tady nějaké koření roky, tak ve výsledku se to smrskne na téma přidáme nebo ne přidáme učitelů a ale vlastně podle mě ten důraz na to furt není, že jo není. No, tak ale
Minuta: 13
poslední nebo před třemi čtyřmi roky se prostě z toho v tom mediální diskurz vstal stalo velký téma přidejme učitelům, že jo, ať jsou učitelé placené jako doktoři nebo právníci, což je blbost. Samozřejmě ale ať jsou prostě mnohem líp zaplacení. No a v podstatě s tím Dohnal nějaké jako dluh, který jsi měl vůči těm lidem, což je v pořádku, já to podporuji jako to je to je Ok, ale jestli si někdo myslel, že ruku v ruce s tím půjde jako zvýšení kvality. Tak to je samozřejmě nesmysl. Jo to jo, to se nestalo a Nestane se to ano a teď je otázka, jestli ne vlastně jsou potřeba jako další peníze nebo jako výrazné peníze a nebo je potřeba změnit nějakým způsobem jako třeba strukturu ty vzdělávací soustavy nebo začít vzdělávací soustavy nějak jako řídit to jako otázka. Já si myslím, že spíš než
Minuta: 14
víc peněz. Je potřeba začít tu vzdělávací soustavu nějakým způsobem řídit. Nikoli jako firmu, ale ne jako třeba na škole nebo tak, jak mi nebo obecně sítě škol soukromých. Se na světě řídím, tak to si myslím nebo koneckonců v anglosaských zemích i ve Skandinávii vlastně i státním a vzdělávací systém je má takovou strukturu, že Ministerstvo školství pod těmi manažerská regionální struktura a potom jsou ty samostatný školy a ale to u nás není u nás máš Ministerstvo školství a potom teď ty stovky tisíce vlastně tisíce jako samostatný škol, kde jde jenom o to, jestli tam je osvícený ředitel a nebo není a když není tak máš problém a když tam je. Tak to je super, jakým způsobem
Minuta: 15
třeba pokud jako se bavíme o tom, že Trošku si by se našlo víc peněz, ale lobby se tam víc peněz jakým způsobem jako teda do toho investovat, aby se něco rád nezměnilo, kromě možná toho co jsi říkal. A zajímalo by mě to třeba víš jako Můžeme se klidně podívat na ten pohled jako jednotlivé školy. Já se tak jako dostanu to Makro pohledu, protože vlastně Gymnázium, který jste koupili, jak tam jde musí být za vidět. Jo jo v podstatě takhle, kdybych o tom rozhodovali. Já kdybych to řídil, já celý Tak já bych se vykašlal na takové ty výlety do nějakých škol po celé republice a fotilo se tam a oni by mě Ukazovali to jezírko, který si zaplatili jako z nějakého fondu a tak dál. To bych se úplně vykašlal a vzal bych vzal bych ty úředníky z toho ministerstva se někam jako podívat. No a já když jsem byl třeba právě
Minuta: 16
v tom Finsko nebo taky v Americe třeba ve Švýcarsku před rokem. Tak je vesnice jako takový cesty asi a silnice a tak dál srovnatelné. S tím co my máme tady často. No a pak ti řeknou, že oni prostě tam měli starou školu, tak jako zbourali na během pár let tam postavili něco úplně jako od významných architektů a tak dále, ne. Copak jako krásného prostor, který je určen pro vzdělávání v 21. Století atd. A čili to co Pokud by se do něčeho investovala, tak si myslím, že by se mělo investovat do toho zázemí, protože velká část škol v téhle Zemi pořád funguje v těch starých budovách mi taky tady v Praze máme dvě školy a jsme vlastně v budově, která pamatuje ještě jako rakousko-uhersko a Školní budově. My jsme to teda
Minuta: 17
hodně předělali, ale pořád ty půdorysy jako jsou to to nemůžeš změnit a samo. Zřejmě ten prostor jako úplně není ideální. Z hlediska toho co by jsme chtěli. No a chybí mi analýza toho, jaká je třeba průměrná velikost tříd v téhle zemi, protože pokud Třeba by vyšlo, že průměrně ve třídě 25 dětí a jeden učitel, tak je asi něco špatně a možná by stálo za to investovat do toho, aby těch aby ten průměrný počet dětí v té třídě byl 15
Minuta: 18
bych neměl ambice, aby to jako rostlo na 65 tisíc nebo něco takového. Když srovnám ten dluh vůči tady těm lidem, že už berou docela slušné peníze a tak bych se zaměřil na věci, které skutečně to školství během 10 let. Třeba jako někam posunovat zázemí, jako jedno z nich určitě a kapitálové je nejnákladnější samozřejmě, co takový to jako plány typu notebook každému školákovi a tak dále. To je asi na každých kolem mohl. Jo to teda na všech našich školách vlastně ty děti mají nějaké Laptop nebo tablet ty tablet je dneska stojí pár 1000Kč a koneckonců jsou i můžeš si jako škola zažádat na Ministerstvu školství o dotace. Ty dotace dostaneš nejen na to můžeš koupit to 3D tiskárny muži z toho koupit mikroskopy a to ministerstvo ti ty peníze
Minuta: 19
dal, protože tohle z evropských fondů, pokud se nepletu a těch peněz tam je hodně ne vlastně nikdy s Ani nevyčerpali. Takže to Tohle si myslím, že že problém není a pokud ano, tak je to problém. Té školy se ale mně líbí přesně jak říkáš na to, že to možná k infrastruktuře a hodně ho asi změní myšlení i Verče, že o to, že pokud jako vlastně porovnáme třeba ten školní systém v Čechách a v Americe. Ty jsi říkal, že se tam byla vlastně přijde zajímavé, že vlastně máte jak jednu střední školu, která je na tom českém systému. Tak několik dalších, které jsou na tom americkým systému, jaký jsou tam jako výhody nevýhody a nevím jestli to dokážeš říct třeba ze strany toho žáka, ale klidně jako ze strany tebe jako managementu nebo učitelů a tak dále, tak z naší strany je to super v tom, že ty americký akreditace nebo ta koncepce jako taková v podstatě ti umožňuje postavit si tu koncepci
Minuta: 20
vzdělávací ty předměty a tak dále v podstatě. Jak chceš, no ono to musí se Mě splňovat nějaký obecný kritéria je třeba konkrétně. Z hlediska toho kolik času ty děti v jakém předmětu za ten rok jak Ostravě nebo v předmětu v problematice. Jo to nemusí být jako předmět. A my jako škola máme v tomhle velkou svobodu. Ale máme taky velkou zodpovědnost, protože se dá poměrně dobře vlastně jako měřit nejen vlastně jako spokojenost těch učitelů student u rodičů jejich výsledky akademický čistě jako z testu. No a potom. A to už je trošku abstraktní je nějaký jako výsledky, který tak jednoduše změřit l. Ne nejsou já, takže ty jako škola máš velkou zodpovědnost, ale tam to funguje tak, že jednou za čas se vlastně vezmou ředitele. Já třeba tři čtyři ředitel nebo zástupce ředitele nebo někdo takový ze škol po
Minuta: 21
celém světě, který jsou akreditovaný. Mají to stejné akreditace jako ty a oni jako taková. Se ti přijedou do školy a vlastně Díváš se na to, jestli to co ty píšeš na webu a máš v dokumentech je v souladu jako s tím jak ta škola funguje a tak dále, takže to je to je ten americký systém na ten českej tam samozřejmě jako máš nějak na Diktováno, kolik hodin čeho, i když tam je nějaká flexibilita máš ty děti učit a pokud chceš učit trochu jinak například. Pokud máš všeobecné Gymnázium, jako máme my a chtěli by jsme třeba bilingvní, aby jsme mohli legálně učit prostě nějaké předměty v angličtině, tak si o tom musí zažádat politik ti řekne ne. A máš smůlu. Takže to je jako on to je docela blbé, no potom další věci, takže samozřejmě já sehnat v Česku
Minuta: 22
učitele český, které souzní s tím jiným pohledem na to, jak se to má dělat. Je mnohem těžší než sehnat takového učitele po celém světě a primárně teda ve státech, takže to je taky poměrně poměrně Důležitým dneska už jako mám skoro pocit, že sehnat učitele nebo shánět učitel a je dost podobné někoho shánět lidi. Je to úplně klasické firmy. Kukáš tam na podobné věci. Já na to nekoukám vůbec. Protože já vůbec nikoho v podstatě už ne ne já najím a nebo když jsem naposled vlastně já rozhodlo o nějakém heiru. No loni, když jsme se rozhodovali, kdo bude řídit jednu z našich školy a ale jinak ty ty lidi do těch škol, tak to vůbec neřeším. Máme prostě nějakou filozofii tu síť škol. Tam je ředitel celé sítě škol a pak si ho ředitele těch jednotlivých škol a tohle si jako řeší
Minuta: 23
oni a když je něco blbě, tak potom se to projeví vlastně v datech, kterými sbíráme. Já to vidím a taky se to projeví určitě v zájmu nebo v tom, jaká je fluktuace těch studentů meziročně učitelů a tak dál, takže to já vůbec neřeším a a popravdě si myslím, že oni vybírají primárně lidi podle buď zkušeností a nebo nějakého souznění s tou naší koncepci, ale taky nejsme úplně jako aplikovaný buddhismus a k tomu říkám jo, že přijde někdo batikovaným tričku a začne prostě vyprávět totální abstraktních věcech a my si řekneme ty jo, to je super vždycky je to kombinace vlastně nějakého toho klasického zodpovědného přístupu a na toho nového pohledu na věc. Ale to je jedna z výhod z mé pozice podstatě a jsem za poslední rok rok a půl vlastně nikoho nezajímal, protože já si myslím, že mě
Minuta: 24
by to ani moc nešlo a a vůbec by mě to nebavilo. Ty jsi řekl co a zajímavou věc. Že má Proč není, že ty věci vidíš zatech vyhodnocuje se to v datech i na nějaký přes státní úrovni. Víš jako dokážeme si říct, jestli to teda jde nahoru nebo dolů nebo stagnuje, protože na to máme nějaký jasný data. No to je právě ono, jo. To je to je o tom řízení, kdy já, když vidím na těch datech a ty data jsou v podstatě trojí jednak. My měříme normálně jako akademické výsledky máme vždycky si kupujeme takový standardizované testy z poměrně sofistikovanou analytika, to je docela jako dobrý vidět, jestli ty děti. Protože pro nás Kdy se dítě naučí fakta nebo informace a ty klasický věci. To je pro nás sekundární sekundární výsledek to vzdělávacího procesu, ale jako taky důležitý prostě. Takže to je to jedna věc 2. Je fluktuace jako Pokud rok dva za sebou ti neodejde
Minuta: 25
z jejich vlastního rozhodnutí žádný ředitel velmi málo učitele velmi málo studentů, tak asi děláš něco dobře zvaž. Pokud máš čtyři školy a a potom. My děláme několikrát ročně vlastně jak ošetření dotazníkový to vždycky bombarduje mi ty rodiče, ať to by pro ní i studenty i učitele, takže my máme takhle jako trojí. Troji měření a tam se jako velmi sugestivně ptám a vlastně jako na feedback, jo. Takže máme změřeno i mezi ročně třeba v prvním trimestru si to Změřím a identifikuje nějaký problémy. Udělá se plán stavit se napraví, pokud se tam objeví nějaké objektivní prostě v druhém trimestru se můžeme podívat, jestli je to jako vyřešené. Nebo jestli se ty lidi ozývají, jestli se to procento jako Zvýšila a pak se objeví třeba jiné problémy a ty zase řeším a pak si to Změřím a No takhle samozřejmě jako ty školy nefungují, že jo, protože oni jsou zavalený,
Minuta: 26
oni jsou zavaleni tím dennodenním řízením a mikro managementem ti ředitele na tohle prostě není čas. A hlavně v tom školství mají všichni pocit, že tím to je teda hrozně jako vtipný jo. To já jsem nikdy nepochopil jedno. Já ty všechny děti znám a ty učitelé taky a oni mi jako neříkej, že něco blbě no, ale ty jo, když jim potom dáš k vyplnění nějakou jako anonymní věc, kdy oni ví, že ty nevíš, že to píšou oni, tak potom se projeví jako třeba úplně jinak, jo. A tohle ty lidi ve školství obecně úplně jako nenapadá a takže to Tohle se neděje, ale je to říká motýlky struktura řízení, pokud by to pokud bych měl aplikovat jako nějakou naši strukturu, kterou já jsem v podstatě převzal z toho skandinávského nebo anglosaského modelu. tak bys měl nějaký region Kde je třeba 30 škol Nevzal bys nejlepšího ředitele který řídí nejlepší školy v regionu 10 15 let z něj
Minuta: 27
bys udělal si o všech škol toho regionu Dal bys mu do týmu nějaké experty na různé věci implementaci a it ve školách pár psychologu prostě který umí pracovat s dětmi které mají nějaký problémy a tak dál a tak dál nějakého statistika nebo analytika který by Přesně tohle jako dělal No a potom bys měla prostě nějaký Jako celek protože o nějakou jako síť škol Věděl bys Kde máš problém a kde nemáš problémy kde to funguje super tam kde to funguje super to necháš být možná i s je se jí zeptáš aby trošku pomohli tam kde to dobře nefunguje a všechno to tak nějak dává smysl Takže takhle to funguje ve vyspělých zemích světa velmi často ještě mě zajímá to první kritérium takový to jako znalostní nic říkal jsi Jsou tam nějaký výrazný rozdíl je mezi vašimi všeobecné Gymnázium a American Academy vůbec nevím, protože tam
Minuta: 28
vlastně měříme úplně jiné věci, jo. A tam na tom gymplu jednak ty rodiče jsou, protože to je osmiletý čtyřletý Gymnázium ty rodiče jsou trošku konzervativní. Takže oni to jako řeší. Já jsem x-krát jsme měli v minulosti. Teď už ne naštěstí, ale debatu, že kdyby naše dítě teď šlo na přijímačky na šestileté Gympl tak dopadne hůř, než naše kamarádka, která to dítě má na státním osmiletý Gympl. Říkám dobře, ale vždyť to dítě máte na osmiletém gymplu, proč se tady na šestiletá vás myslela jako No, takže ty lidi jsou trošku konzervativní. Tak s tím jsme minulosti dost bojovali a tam určitě jako tam rozdíl. Tím, že se uč a jiné předměty a ty lidi nad na American i tím, že tam je asi 35 národností a je to fakt
Minuta: 29
jako to je multikulturalismus totální. Což já mám rád. A tak je to jako velmi velmi pestrý a ty děti mají hodně velkou možnost vlastně jako výběru a tak dál, takže u toho American je hodně důležitý, protože tam není žádná závěrečná maturitní zkouška u toho gymplu. Pokud víš, že všech 30 maturantů ti udělal maturitu. Tak seš asi jako v pohodě. Jo na tom American a tak tam vlastně není závěrečná maturitní zkouška ty děti se hlásí na univerzity po celém světě někde ty univerzity vyžadují poměrně. Jako těžký testy založený vyloženě na faktech někde ne. Takže musíš všechno vybalancovat, ale zatím Prostě za ty tři roky, kdy máme absolventy těch škol a tak s tím nikdy ne. žádný problém jako naopak si myslím že to funguje dobře a ta analytika to ukazuje že vlastně myjete stojím v nějakých 5 předmětu a
Minuta: 30
Každý rok jsou ty výsledky lepší a lepší tak to jako asi v pohodě Mě by to zajímalo já mám pocit že dlouhou dobu se mluví o tom že vlastně je to základní a střední školství máme super a třeba je lepší než v té Americe a že to vlastně se pak je ten rozdíl v těch vysoké škola Ach jo ty se asi každý ví že žebříček a chci aby byly dobré zajímalo jaký teda studenti Jako chodí potom na ty výšky jo Ale mám pocit že to je takový jako takový veřejné mínění nebo minimálně já takový pocit nemám A zajímalo by mě co tak jako fakt je jestli teda to naše jako základní a střední školství já vlastně docela dobrý no to je taková základní Možná to střední určitě ne na to jsou vlastně dva argumenty jo Jeden logický podle mě na úrovni logického myšlení řekněme 4. Třídy a potom jeden které jsem schopen podložit dát i ten první ten jako jednoduché, který si
Minuta: 31
myslím, že na tobě přišlo je skutečně 9letý dítě je ten, že mínění Čechů o američanech vzniká velmi často z toho, že se podíváš na nějakou televizní show nebo něco takového nebo něco vidíš ve zprávách a vidíš tam totálního Exota třeba Jimmy Kimmel. Má to lepší v Americe a oni mají takovou takový sketches, že jsou na ulici a ptají se lidé. Ukažte nám tady jako Itálii mapa Evropy a oni se třeba zeptat, jestli ta lidí 90mm to řekne, ale pak 10 úplných idiotů prostě jako ukáže třeba na ty jo Finsko nebo něco takového. A on to tam samozřejmě dají, proto to největší exoti, že jo, no. Podle toho se jako tvoří míněním, já samozřejmě dělám, protože jsme poslali stovky stovky dětí skrze naše agenturu na top americké střední vysoké školy, tak já jsem tam byl hrozně
Minuta: 32
moc Američané jsou naši obchodní partneři polovina z nich ani neví, že Československo se rozdělilo. A jo, samozřejmě to je tak jako další věc. No ale hele, zastav tady někoho na ulici a zeptej se ho, co je hlavní město státu. New York, tak v devět lidí ti řekne New York stát jo, pak ti řekne. No New York. No není, že jo. To prostě není jo. Vyjmenujte alespoň 35 50 amerických států. No nejsou to schopni ty lidi a prostě pro Američana je blíž do Latinské Ameriky a stejně daleko do Asie jako do Evropy a a ty Američani prostě dělají Business sázejí. Mají tam svoje geopolitický zájmy, jako jo. Latinské Americe, oni prostě pro ně jako Evropa. A už vůbec ne střední Evropa. Jako my jsme pro ně něco jako kdyby jsi chtěl s Čechem vést konverzaci
Minuta: 33
intelektuálního. Ohiu. To vůbec to stejný, jo. Tak jako sorry, že prostě Američan neví, že když se tomu říkalo jako 80.let Československo, nebo jak dlouho, takže to je Czech Republic a Slovakia a když jim to řekneš, tak oni jako ne. To je jedno ne, prostě to je jedno, já tam taky Říkám Československo jakob Česko Slovensko, protože já udržuji federaci svým jako vztahem Slovenskou, že No takže to je takový jako logicky Argument, že vlastně ten svět je docela velký a Amerika jako největší ekonomika a ty američani v podstatě někteří z nich ani nikdy neopustili ameri jako Spojené státy, že jo a prostě dělají Business úplně všude pro nás je velký úspěch, když nějaká česká firma, prostě si založí po V Maďarsku nebo v Rumunsku nebo něco takového? A udělá tam dobrý byznys a tak rohlík šel do Maďarska,
Minuta: 34
že jo, jako super. Prostě jsou tam číslo 1 číslo 2, ale takhle Američani vůbec nepřemýšlím, takže to jako první věc. To je pro mě vždycky jako úsměvné. No a druhá věc je taková, že vlastně o v CD, což je to sdružení těch jako rozvinutých zemí, tak dělají od roku 2001 vlastně jako srovnávací testy všech jako členských zemí a testují patnáctileté děti a zase na ty znalosti a fakt tam trošku jinak, než se to dělá tady, ale pořád to jsou znalosti fakta. No a v roce 2018 Česká republika čeští studenti vyšly na úžasném 24 místě. A světe div se, kdo byl 25. Spojené státy americké 33x více obyvateli z nohy většími sociálními nerovnostmi a s a prostě jako multikulturní společnosti, tak
Minuta: 35
jako Hele, když Deset a půl milionu. Země plná bílých blonďatých modrookých nebo hnědou těch lidí má vlastně stejný jako výsledky jako Amerika plná všeho, co na světě existuje s obrovskými sociálními rozdíly obrovská komplikovaná země, pokuty výsledky jsou stejné. Tak jako asi je někde Chyba ne. No takže já si myslím, že pro Američany jako úspěch, že jsou že ten jejich Průměr je vlastně průměrný a pak můžu jako excelovat, že jo, abych je hodně tak když mají prostě to jedno dvě procenta v Americe, když je 330 milionů, tak je asi víc než ekotop 1% v České republice by ti to top 1% v České republice může být klidně jako o něco v něčem chytřejší kompetentnější nevím, ale
Minuta: 36
prostě to kvantitou tou válcuje, že jo. Takže tady to lineární prvoplánový myšlení, prostě já už na to nereaguji. Už to neřeš, to je prostě úplně zbytečně říkám logika, podle mě úrovně 4. Třídy. Základní školy k aktuálnímu tématu ve školství a a to je prostě koupíte, co to znamenalo mě přijde. Rýma víš, že vlastně pro spoustu firem neboj velkých firem, že vlastně se s ní bavíš a tamto jako urychlilo spoustu změn, které by možná trvaly 5 10 lety sestavy jako za dva měsíce a a najednou Prostě nejsou problémy home office a pracování na dálku a tak dále, jak se s tím poprat o školství. Měl tak jako pozitivní efekt, když Ale koukáš třeba dneska jako zrychlilo to něco a nebo tak asi jako negativní, efekt to mít ani nemohlo proto, že byť by jedna jediná škola se díky
Minuta: 37
tomu posunula, tak je to jako dobře. Jo jasně, ale že bych čekal nějakou zásadní změnu v něčem to ne, to co si myslím, že bude ale docela důležité, je to vlastně jak budeme fungovat. Teď jo, protože v tom vlastně Lock down, tak tam to bylo poměrně jednoznačný. Jo tam prostě všichni zůstali doma a jako ty máš v podstatě jako škola dvě možnosti. Buď těm dětem. Buď těm dětem každé pondělí pošleš prostě tady učebnice dějepisu strana 64 až 85. Naučte se to já vás vyzkouším v září nebo něco takového. A což je super, protože ti učitelé jsou jako placení, že jo nemusí vůbec. Nic dělat tak jako dobrý a takový škol bylo hodně, takže tam jako no. Ne. Bez komentáře radši samozřejmě
Minuta: 38
absolutní neschopnost. Právě toho systému tím, že tam není žádná ta manažerská odborná struktura, která by to nějak zprovoznila aspoň během měsíce a ministerstva a ministři už vůbec ne ti jako toho nebyli schopni a na Ale důležité bude jako co se stane teďka jo, protože představa a já jsem už v půlce března psal, že my máme školy připraveni na to, že budou zavřený do konce školního roku i Naši rodiče. Alejí učitele a prostě novináři alarmista trouba blbost, jako to je chřipka ty lidi vůbec jako to tomu nerozumíte, ne. To nedává smysl. My jsme měli od půlky února už děti na karanténě bude byli lyžovat v Itálii a Tak prostě musíš trošku předvídat. My musíme, protože je to jednak byznys. Ale taky, protože prostě Devo 500 něco děti, co my máme na našich školách. No ale teď od září to bude docela zajímavý,
Minuta: 39
protože ono to jako pryč jako nejde. Nějak jsme si jako mysleli v rámci globálního kontextu, tak je to čím dál horší, i když my si tady teď žijeme tu svou letní pohádku. Kde je všechno v pohodě, ale možná už za pár dní jako se to zase změní, takže velký test bude ten další školní rok, protože ty školy pokud se naplno otevřou, tak bude stačit jedna jediná škola. Kde se nachází třída. A ty rodiče přestanou ty děti do těch kol dávat ty starý učitelky se o a učitelé se budou bát tam chodit. Takže jako jediný realistický scénář a to ještě Jako podle mě Já se na to dívám hodně pozitivně nebo hodně, naivně je ten, že ty děti budou do té školy. Chodit třeba dva dny v týdnu zbytek budou doma a budou se střídat. Takže těch dětí tam bude vždycky polovina v té škole a budou větší rozestupy a méně učitelů a tak dále. No a to je samozřejmě jako mnohem
Minuta: 40
těžší tohle zorganizovat a a dát tomu nějakou kvalitu nějakou snesitelnost jak pro ty děti. Tak pro ty učitelé než to, že prostě jsou úplně všichni doma. Jo? To bude jako to bude hrozně zajímavé tohle a myslím si, že to bude jako to bude docela masakr a kdokoliv si prostě myslel, že už je jako po všem, tak si myslím, že se hodně pletla. My máme teď vinšujem plány vlastně pro naše školy. Máme tam nějaké čtyři scénáře, tenhle je nejpravděpodobnější a připravujeme se na to, ale pochybuji, že ty standardní školy se na to taky připravují jako asi. To není o tom vymýšlet kolo nějaký The předlohy nebo plány. Předpokládám, když je nějaké ředitel školy, tak asi někde získal, jak jsi mohl jsi Čech ne. Jako proč by ses divil někam jinam, jak to dělají, když My to
Minuta: 41
víme, my jsme jako nejlepší. Ty jo to je. My jsme sice 24 na světě, ale Američani jsou idioti, protože nic neví a tak dále a to je prostě český přístup. Hele já když jsem byl teď na nějaký já už teda jsem to zrušil. Jel naposled jsem byl někdy na podzim Ford vždycky jako velkou konferenci a byl tam jeden takový ředitel a shodou okolností člověk s nejvyšším IQ v zemi a já jsem tam říkal o těch datech a tak jo, tak se to prostě tak se to dělá ve světě by přece abyste tu školu posunuli, tak musíte vědět, v čem jsou problémy, v čem jsou lidi spokojený a tak dál a on říkal. Prosím vás jako tady tyhle cizí. Jak to řekl, to je něco. Já prostě tady ty cizí přístupy. To my nepotřebujeme. Já tu školu řídím 30 let. Já vím jak to mám nejlíp dělat jako jo. Já myslím, že to ilustruje jako úplně všechno. Takže
Minuta: 42
někoho vlastně lidi sami připravit možná na situaci, kdy to že budou děti se učit někde vedle nich jídelním stole je vlastně bude běžnější a běžnější mě napadla taková věc a já se Nemám to spočítané, ale mohlo by to být zajímavý, pokud se zase zavřou hotely. Já jsem přemýšlel nad tím, že bysme pronajali. Nějaký velký hotel a to dítě, když by nechodilo do školy, tak by ty rodiče ho prostě odvezli do toho hotelu a každý by měl nějaký ten svůj pokoj a tam by prostě se učil. Tak uvidíme, jestli budou hotely za všechny. Když tak by jsme udělali něco takového by teda tady v Praze máme asi šest set děti na těch šest. Sorry to máme dohromady 400 děti, myslím se na těch našich dvou školách přes 400. Tak to by musel být sakra velký hotel. Jako je pravda, že spoustu hotelu se předem ta vole. Ona ti jako homeoffice jo, takže může být řešení jako Four Seasons. Heleď
Minuta: 43
jedno takový ožehavé téma k tomu ještě, ale vlastně mě zajímá tvůj názor, protože se mu do ruky úplně slyšela z gymnázia osmileté gymnázia a tak dále. A mně přijde zajímavé, že vlastně když to vezmu pekarkovi tě tak jsem věděl, že ses tomu vyjadřoval kriticky, že to je něco co zbytečně vytváří rozdíly a tak dále. Nicméně vlastně se člověk v provozu je osmiletý gymnázium to co jsem v plný paradoxů. No to je hrozné jako romanticky téma jo, protože je strašně moc věcí v našich životech i v naší společnosti, které víme, že jsou špatně, ale je naprosto jako nereálné si myslet, že ty věci můžeme zrušit nebo vymazat a tím se něco vyřeší. Jo v Praze máš čtvrtinu děti nebo pětinu děti na osmiletém gymnáziích. Takže jediný realistický Jak zrušit víceletá gymnázia
Minuta: 44
je ten, že ty školy, na kterých je ta pětina těch dětí prostě přejmenuje na základní školu. Jako v pohodě. Ne, my máme pražské humanitní Gymnázium, tak to bude Pražská humanitní Základní škola a vlastně Nic se nezmění. No a nebo ty prostě zruší všechny osmiletý Gympl I'm. A ty děti násilím prostě přehodíš do nějaký jako školy, jak se ti za manem. No a v ten moment samozřejmě tím, že na těch osm a ty gymnáziích jsou statisticky děti lidi, kteří jsou bohatší a vzdělanější a v levnější a tak dál, tak to by byla jako velká revoluce a myslím si, že by přišlo jako na defenestraci nebo Takže podle mě je to prostě neřešitelný, prostě se to zavedlo, tak to je a namísto toho aby My jsme se snažili vlastně zrušit ten lepší standard, tak bychom ten
Minuta: 45
horší standard se měli snažit posunout k tomu lepšímu standardu. Ne, že zrušíš to, co je lepší na všechny. Hodíš do toho, co je horší a budeš si myslet, že tím se to zlepší to tak prostě nejde čili koncepčně jsem k tomu samozřejmě velmi kritický to nesystémový, podle mě v deset milionů v zemi, určitě bys měl mít školy pro velmi talentovaný a nadané děti akademicky, to by stačilo nevím čtvrtina možná těžko. Co je teďka v tom Finsku to třeba nemají, ale taky tam máš určitě Základní škola v lokalitě, která je prostě bohatá je trochu na něj asi funguje trochu jinak nebo vypadá trochu jinak než Základní škola, viď. Je to pořád základní škole v lokalitě, která zase tak bohatá není, takže těm nerovnostem jako v jádru té věci ne. Obsahově Ty se prostě nevyhneš, jinak jako můžeš zkusit nějaké
Minuta: 46
sociální inženýrství a tak to asi úplně fungovat nebude na povrchu to změnit můžeš, ale obsahově asi jako bez šance, ale koncepčně je to špatně, ale prostě už s tím nic jako neuděláš reálně. Já jsem se stal velmi pragmatickým člověkem, takže Nebudeš bojovat s něčím, co nemá smysl. Nemá to smysl. Jenom bych možná pochopil ta tvoje Vítka je hlavně na to, že to s jakoby zvětšuje ty nerovnosti. Ano Problém je v tom, že vlastně ta obsese těch lidí k tomu, aby to dítě dostali na osmileté gymnázium vlastně vedla k tomu, že jsou firmy, které mají docela dobrý byznys, i když úplně jako říkáš, že ne, ale moje docela dobrý byznys v tom, že ty 11 11 letý děti a už dokonce někdy desetileté děti ve 4. Třídě,
Minuta: 47
ty rodiče dávají na placené kurzy prostě Kde je fakt jako drtí a ty děti v tomhle věku by prostě neměli být v pozici, kdy se půl roku připravuji na nějaký jako životně důležité zkoušky té mamince na tom strašně záleží tatínkovi taky, že jo Teďka dítě jako Cell, že jo, no, to je jako brutální pro psychiku toho mladého dítěte, to je podle jako je to trošku jako perverzní systém, ale to by se taky dalo jako nějak zlepšit, ale právě kvůli to Může stát zavedl vlastně centralizovanou přijímací zkoušku, vlastně stát nám dává test, které my musíme dát dětem, kteří chtějí studovat. Na naší škole, ne, že mi by jsme si řekli. Jaký má být přijímací řízení to stát jako udělal jo? No, tak samozřejmě, když je to centralizovaný, tak potom to je jeden test. Ty máš přístup k tomu, jaký ty testy byly v minulosti. Uděláš
Minuta: 48
tam prostě za 15 20 tisíc nějaký jako přípravný kurz dlouhodobé několikaměsíční. A to potom znamená, že samozřejmě ty děti, který jednak mají servis v té rodině, aby je tam odvezli, kteří mají peníze na to, aby to jako zaplatili a tak dál, tak ty se na tu školu dostanu. A ten zbytek děti jako úplně ne. Jo. Takže v tomhle je to v tomhle je to špatně, ale napadají tě ještě nějaký jiný přežitky už na toho starého systému výška. Jako furt tam jsou v tom školství. No myslím si, že třeba ty jako ty učiliště a ty odborné školy to to je podle mého názoru jako totální katastrofa, tam si vychovává voliče komunistů a Okamury a tak dál, protože to prostředí, v kterém Oni musí fungovat ještě v kombinaci s tím z jakého Oni jsou rodinného
Minuta: 49
prostředí, to je to. To je šílený maturita, to je tak jako takové téma, ale já si myslím, že by vlastně hodně těch věcí, vyřešilo to na té vlastně celá moje jako pointa takový jeden jeden vlastně jedno jakoby řešení, které bych nabídnul je to, že skutečně vezmeš ty nejlepší lidi ty nejlepší ředitele a dalším zodpovědnost za řízení celého toho systém. A jsou věci, které musí změnit systémově. Ale jsou věci, který můžeš změnit nebo nějak upravit nebo vylepšit tím, že je vidí nějaký člověk, který jako schopný a má nějaký know-how a zkušenosti a může prostě z těch jako tlačit na tu druhou stranu jako dveří, že na to si myslím, že by byl Klíč ke všemu a bohužel bohužel ty ty
Minuta: 50
opoziční nebo takové ty tradičně demokratické strany tady tyhle věci absolutně jako ignorují, jo, to je z hlediska té školské politiky. Já nechci jako nějak chválit současnou vládu nebo nejsilnější stranu nebo jako premiéra nebo něco, ale je to prostě to zlatí s Kate opozice, tohle je fakt jako marný a je to v podstatě vůbec nezajímá já takže Nemyslím si, že by se to nějak jako Dalších volbách změnilo. Pravděpodobně se změní vláda, ale myslím si, že se jako nezmění vůbec nic a možná mám ještě obavy z toho, když se určitě i politici z těch pozičních strana to ministerstvo dostanou jako co z toho bude, protože tam jako já ty lidi docela znám. A podle mě Nejhorší věc, která se může stát je to že ministrem školství se stane učitel to je podle mě úplně nejhorší, co se může stát a kdyby s ministrem dopravy stál řidič
Minuta: 51
jako kamionu, jo, tak jako jezdíš potom neznamená to, že tomu jako rozumíš. A že to zvládneš jako řídit a tak jako nevím. Ty politice jsem dostala vyjadřuješ nevím, jestli jsi v ní nějakým způsobem furt jako činy, než Vám Top09 už osm let, co si o politice lidi myslí z venku, co vlastně není pravda, když si člověk nějaký strany, tak pochopíš, že to je trošku jinak. No, tak člen strany. To je příběh sám sám o sobě. Já jsem Myslím si že znám docela dobře i jako některý ty opoziční, ale tu jednu velkou vládnoucí vládnoucí stranu a řekl bych, že vlastně ty lidi. Ty členové standardní Tak ty jsou v podstatě velmi jako podobný jo, to jsou prostě lidi idealistický,
Minuta: 52
který mají sice nějaké jako jiný názor, ale hrozně bych chtěla něco prosadit a tak. Ale podle mě, když se člověk potom dostane třeba do nějaké té exekutivní pozice, tak vlastně zjistím, že ten moloch, že ten stát, že ty prostě úředníci Toyoty všechny ty tlaky a tak dál ti prostě hlavně v tom školství třeba. Já si myslím, že absolutně nereálné, aby si udělal nějakou jako revoluci. Cokoliv byl absolutně nereálné. Jediné co ty podle mě můžeš dělat je to, že je čas od času. Přijdeš z nějakou zdánlivě jako marginální aktivitou nebo projektem a ten jako uděláš ten inspiruje někoho dalšího. Pak uděláš ještě něco, ale snažit se vlastně změnit celý ten systém, tam je tolik tlaku všeho druhu a osobní animozity prostě a lidi jenom z principu. Podívej se to byl u Moravce byl středula ten šéf.
Minuta: 53
Konfederace jsem ti říct Politických vězňů, odbor odborář. To jako toto je člověk, který podle mě v životě jako nepracoval vůbec vůbec netuší, jak funguje reálná ekonomika, ale máš tam lidi jeho typu, kteří jenom z hlediska své pozice nějaké jako exhibice mediální, která je hrozně baví a hladím Ego, tak jsou schopni zablokovat cokoliv a zorganizovat demonstrace proti čemukoliv a tak. Takže jako já vůbec nechápu, že lidi jsou strašně jako naštvaný na politiky a politiku, ale je to strašně těžká úloha. Já kdybych jako někdy měkoně Kam šel třeba na to ministerstvo. Tak já bych to bral. Musel bych to brát absolutně cynicky masochisticky a věděl bych, že to je tak jako na rok, protože
Minuta: 54
taková ta představa, že fakt tam přijdeš a něco jako zásadní, změníš to. Si myslím, že že jako fakt nejde no. Je pravda, že před časem. Už jsem myslel, že to bude nějaký ten rok, který byl Michal Bláha, který se právě snažil jako Prokopa trošku digitalizací stát až tak daleko, že šel přesně pracovat na Ministerstvo, aby to teda mohl začít měnit zevnitř a sbírá se z toho do týdne a i přesto, že na konci podcastu apeloval na lidi, ať je kodou do státní správy a Pomáhejte měnit, tak jsem s ní cítil jako velkou únavu tím systémem a a a už tenkrát říkal, že tomu jako dává pár měsíců. Já si myslím, že lidi to přeceňovat jo prostě jako určitě proboha nechoďte pracovat do státní správy tvořte něco v té reálné ekonomice a to si myslím, že má jako mnohem větší hodnotu, než to, že půjdeš dřepět na Ministerstvo. Ta digitalizace je zajímavé. Já jsem se několikrát potkal vlastně s Vladimírem gorilou.
Minuta: 55
To je takový Hlavní ajťák Babišův No a ten mi říkal jako my by Nějaký večeři, ale to hodinu mi vyprávěl o tom, jako že ne přes ty všechny ministerstva a ty úrovně toho státu a tak dál, že jsou tisíce informačních systémů tisíce prostě IBM tam nějakou 30 letou smlouvu, která nevypověditelná prostě jako že to nezměníš představa, že že ty lidi, který tam sedí na těch úřadech 30 let a mají ten 20 let starý informační systém a Ty šanony prostě všude jako že se to změní a dej si to na Clout. No to je to je absolutně nereálné. Jaká je to cesta? Teda podle tebe už jako pragmatická, když to teda není o tom, že tady najíme najdeme jako toho špičkového ředitele školy nebo manažera ve školství a posledním Hilton ministra a a on teda jako vezme ten plán, který má tu politickou podporu a během
Minuta: 56
dvou let to překopem, jaká je cesta cesta nevím. Já si myslím, že že tahle Země a možná i tím, že mám trošku jako rozhled mezinárodní máme děti už x let a posíláme po školách po celém světě. Já jsem tam jako jezdila. Tak a teď jsem rok šel na Slovensku, tak jsem jako asi začal velice vážit téhle země. Začal jsem si velice váží toho, jak tady funguje stát, začal jsem si dokonce, což je úplně jako bizarním, tak jsem si začal vážit politické kultury v téhle zemi, protože ve srovnání s Slovenskem Británii nebo a Spojenými státy, jako jsme na tom docela dobře, tak je pravda, že na Slovensku v Losiné. To by vyhrál, že jo ten občanský aktivista, který jako sliboval, že tam teda půjde a všechno se změní během. No to je to jedno, já doporučuji si dívat na jeho Facebook občas jako to je skutečně
Minuta: 57
jako zajímavý. Ty jo, to je úroveň. To je neuvěřitelný toto Václav Klaus mladší a jeho ty ty poslankyně nebo ty buď budoucí rádoby poslankyně, co tam jako měli na billboardu ty názvy jejich jako pohlavních orgánů, tak to má úroveň jako v porovnání s tím, ale jo, takže já si myslím, že by to asi lidi neměli úplně tak prožívat jo, že myslím si, že tam jako když se minimálně budu bavit jako o Evropě nebo České republice, tak si myslím, že to jako super. A jsou státy, který já jsem v minulosti třeba jako hodně adoroval, ale poslední půlrok mi jako velmi otevřel oči. Já tam Erika jako velkým příkladem tady toho to myslím, že ne. Jenom mě ale žít jako politická reprezentace Americká nebo spíš. Možná to jako pod tím
Minuta: 58
Je to pod tím. Je to pod tím, já jsem si vlastně nikdy neuvědomil, že ta osobní Svoboda jako Mantra nemůže znamenat i to, že ty lidi za tu osobní svobodu obětuji jako svobodu někoho jiného a dokonce obětuji jako docela dost životu jenom za to, aby si zachovaly tu svou osobní svobodu a aby nemuseli nosit tu roušku nebo a tak. A musím říct, že se ze mě stal jako větší evropan za posledního půl roku dřív jsem se v něm lsp. Filozofický blíž ty americký mentalitě, ale to se ve mně hodně vnitřní jako proměnil ano tak že je myslím si, že jako overal jako dobrý a bude to lepší nebo horší to nebude bude to lepší, možná nehoda se jestli si nějaký další věci, na které si v poslední
Minuta: 59
době změnila názor. Tak ta tahle byla velká No. Začal jsem já jsem před vlastně Na Vrcholu prosperity, že jo. A toho globalizovaného světa, tak už jsem jako pociťoval trochu únavu jo, že prostě pořád jsme to hráli jako dál a dál a dělali nového chtěli dělat nové věci a růst a tak dál, ale vlastně už tehdy jsem měl pocit, že potřebuji nějaké jako nový impuls, já jsem si nikdy nedokázal představit, že bych třeba byl v roli nějakého jako pasivního akcionáře nebo něco takového. Ale ten poslední půlrok zase mě úplně jako změnil vlastně způsob uvažování nad budoucnosti, jako toho byznysu. A mimo
Minuta: 60
jiné se jako docela umím představit, že třeba do roka do dvou budu i třeba dělat něco jiného a že ten management vlastně už je tak schopný, že tam stačí v podstatě je buď vzít někoho zevnitř, nebo najít někoho nového na tu jako pozici hlavní exekutivní, ale myslím si, že ta firma by to v pohodě v pohodě přežila. Takže tohle je taky jako jedna z věcí, na kterou jsem docela změnil názor byt od asi 27 letého člověka, co z ní docela jako zvlášť. Necháš na to k tomu, že jsi jednou řekl vlastně, že tak jako hrdě se hlásí k tomu, že seš podnikatel se společenským přesahem, jak to balancuje jako jak moc být ten dravý kapitalista a podnikatel a jak pomoc tam v kláda toho sociálního přesahu a dávání zpátky, protože už spoustu lidí, víš, co vidím třeba, že to určité. Fázi svého života měli
Minuta: 61
hodně hozený na jednu stranu, pak třeba zase cítit o nutkání to posunul spíš, že jsem s viktorií k tomu návratu a prostě třeba to co dělá to Kuba našetřil teďkon jako s tím jak se snaží pomáhat si skočila takhle víš, jako mi přijde zajímavé, jak to máš třeba. Ty postavené jsem jako prvoplánově, samozřejmě si člověk může říct, že budovat soukromí drahý školy v žádné společenský přesah nemá. Já si myslím, že vlastně už jenom to, že jsou tady lidi, kteří třeba dělají něco takového. A potom na nějaký mediální prostor a a tak dál, tak to prostě zvyšuje úroveň celé té celého toho systému, protože ty školy ať už státní nebo ostatní soukromí, prostě oni se musí adaptovat a musí se zlepšovat taky teď. Teď
Minuta: 62
jsem ve fázi, kdy asi přemýšlím. Spíš jako ten kapitalista jako musím říct, protože jsem vlastně pochopil, že tady versifikace kterou My máme protože my vám M4 školy ve třech městech. Máme nějakej veletrh děláme veletrhy docela jako velmi úspěšný ve střední Evropě. A máme nějaké agenturní byznys. Takže tady verifikace jako strašně jako důležitá veletrhy agentura padnou letos o 70% ale školy se zvětší O 40 procent a příští rok to může být naopak třeba takže teď spíš hodně uvažuji nad tím, že z těch čtyřech škole 550 30 studentů, co budeme mít. Teď od září. Tak v tom dalším školním roce 21
Minuta: 63
třeba těch studentů bylo 1000 na těch škol bylo šest nebo sedm, takže jsem se hodně Zaměř o v posledních měsících jako na hledání nějakých příležitosti z hlediska jako již existujících škol, které by třeba Chtěli být začleněny do skupiny, protože jako si myslím, že by to jakým hlavně v téhle jako nejisté době. Taky nám jako velice prospělo, takže můj úkol je teď ten vlastně tu skupinu ještě posílit tím, že hodně vyroste, ale hlavně se zase jako diverzifikuje geografickým tak na hlavně teda geograficky prostě a ale furt v Čechách třeba geograficky nebo tak jako koukáš už na okolní. Jo určitě také my máme školu v Bratislavě agenturu a veletrhy v Maďarsku a v Polsku do Maďarska bych teda jako nešel s hodně hodně. Vodu. To je mentalita, kterou já jsem nebyl schopen rozlousknout ani po pěti letech,
Minuta: 64
co tam jako podnikáme a ale třeba Polsko si umím představit. To je docela zajímavý. A hlavně mám polské příjmení, takže to jako může být dobrý a musím říct, že vlastně i reakce na to, že když se vrátíš do toho března, tak všichni byli vyděšení, že jo ve všech firmách. Všichni zaměstnanci a tak dále a tak dále v dubnu taky pak se propouštělo, ne byty státní pomoci, tak už je hrozně moc lidí bez práce. Ona Až ta státní pomoc končí, tak bude zase hodně lidí bez práce, ale ne. No to asi není společenský přesah, ale takový internet společenský přestal, že mě strašně vlastně Potěšilo to, že ty lidi, kteří u nás jo a už taky peklo, prostě je to 100 plus lidí a když se povedou nějaké díly následujících x měsíci, který řeším, jak to bude ještě víc lidí. Tak oni vlastně strašně
Minuta: 65
jako oceňovali to, že jsme stabilní finančně zajištění, že skutečně to jakým způsobem to řídím a tak je v takové krizi, když na měsíc a půl 2 měsíce lidi přestaly platit školné a všechno tak jsme jako byli v pasti úplně v pohodě a Takže moje dnes řekl bych na další rok rok a půl, tak moje hlavní zodpovědnost teď bude spočívat v tom, že chci aby to skupina hodně vyrostla, aby se ještě víc diverzifikovaná, tím se samozřejmě zvýší její hodnota a tak dále, což. To je velmi pozitivní. No a ale Umím si představit, že na Prahu t30 ne. A pokud ještě máme takový jeden projekt online globální střední školy, což je docela zajímavý, tam si umím představit, že kdyby se to chytlo, tak bych se třeba chtěl věnovat tomu jako dlouhodobě exekutivní, ale na Prahu to je třicítky. Jako já
Minuta: 66
si umím představit, že to už bude 10 let a ta firma v podstatě. Kdybych já teď odjel na tři měsíce někam tak, ona je úplně v pohodě, což jako neuvěřitelný ten ten management a fakt skvělý. No, tak si umím představit, že bych třeba mohl dělat i něco jiného. ČSM, že před časem sis dával nevím jestli to vlastně furt děláš jako vlastně se zeptá se 60000kč a zbytek jste investovali zpátky do té firmy a že musí taky docela dobrá už není to tak dávno, že jo, no, to je dva roky. No a tak mám trochu víc, možná si i nějaké peníze vyplácely, takže už je to jako lepší, ale faktem je, že já mám vlastně 50% a 50% mají spolu akcionáři z jednoho fondu investičního a ten jako náš mince ty zkrátka
Minuta: 67
v tom, že ty projekty které máme tak vlastně generují nějaký peníze a každým rokem čím dál víc, ale mi ty peníze částečně do velké míry používáme na to, že Otevíráme další školy a a to si myslím, že je strategie, která jako velmi dobrá je to samozřejmě úplně něco jiného. No než když máš nějaký velký eshop nebo něco v tom smyslu, je to kapitálově náročné a musí tam někdo nalít peníze a musíš mít kredit lajny od bank atd atd. A ale ne. Už je to ve fázi, kdy samozřejmě jako letos letos. Je to horší, ale kdy ta firma už je skutečně jako velmi stabilní je finančně jako zajištěna. Takže si myslím. Už to mají nějakou hodnotu má být teda jako nelikvidní, že jo, tak si myslím, že teď je to v pohodě a tak teď to nevím 75w 85 n60
Minuta: 68
to není zas takový velký jako navýšení. Doufám, že si to zvýším, ale ty daně To je hrůza hrůza. Ježišmarja jsem do takových daní, teď teď budeme platit za firmy daně na to je. Zábava v osobním životě jako Šetřílek. Tak jsem zjistil, že je v tobě, co jsem jako velký šetřila. Jojo právě v osobním životě vůbec nejsem šetřili. Hele je to já v poměrně jako nízkém věku jsem začal velice obdivovat warrena buffetta, ne kvůli tomu. Kolik vydělal peněz a jak je bohatý a pořád jezdí jako Cadillac má jezdí na snídani do Mekáče to vůbec ne, ale vlastně kvůli tomu jako dlouhodobému přístupu, jo? A já
Minuta: 69
jsem vlastně pochopil, že když jsem si četl všechny ty články a rozhovory těch lidí, kteří udělali nějakou apku nebo něco, co se následně stalo. 65 komplementem nějakého softwaru nebo nějakém nadnárodní firmy, ale dostali za to 100 200 300 400 milionů. Tak to úplně jako bych asi nechtěl, ale vlastně strávit hodně let nad tím, že pomalu rozhodnutí za rozhodnutím buduješ něco, co tady může být hodně dlouho, že to je vlastně Něco co mě jako hodně motivuje. Jo a škola jako taková jednak je to teda období, které když my jsme to začali dělat, tak nikdo si vůbec tady jako ve světě Ano, ale tady nedovedl představit, že to může být jako nějaký byznys nebo něco takového, aby to bylo kvalitní jako škola a kompaktním naše konkurence je taková, že my
Minuta: 70
nabízíme něco, co stojí hodně a naše konkurence taky stojí hodně, ale je tady 20 let. My jsme tady tři čtyři roky a pak mám ještě konkurence, které zcela zadarmo, takže to je takový zajímavý, ale ty školy já prostě jsem si dával přihlášky na školy a posílal jsem děti v té naší agentuře na školy, který tady soud. 150 let a to se mi jako docela líbí, takže i kdybych to třeba někdy prodal, nebo v tom nebyl jako že si umím představit, že to klidně jako v mých 90, tak tam pořád budu největší nebo ve správní radě a ve správní radě dozorčí radě největší nebo jeden z největších akcionářů, ale umím se taky představit, že to z čeho bych byl hrozně šťastný je to kdyby přišla nějaká skutečně jako prestižní nadnárodní. Jsi super kvalitní škola řekla ty jo, jako vás chceme začlenit tady máte
Minuta: 71
nějaké peníze, ale představa toho, že z ničeho bych vybudoval se svým týmem vybudoval ničeho tady v téhle jako zemi nebo tady v těch jako zemi skutečně bez kapitálu v takovém věku bez vzdělání bez zkušeností něco, co si potom vezme síť, která provozuje školy, který mají 200 letou tradici. Chodili na ně je nejvýznamnější lidi na světě. To je jako něco, co mě strašně jako motivuje o takže to bych si uměl představit. No pár závěrečných otázek. Napadne tě pár hloupejch ztřeštěných nebo Takových je do termálních věcí, které děláš. No kromě pejsek, myslím tenisky taky, ale myslím, že jsme o tom celou dobu mluvili. Jak No jo prostě v mém věku to dělat v oblasti, kterou dělám. To je skutečně jako zvláštní věc, jak si to naštěstí nepřipouštím. Díky bohu za to, že i ty lidi, kdy ti naši učitelé a rodiče.
Minuta: 72
Což vůbec nechápu, že jim to nevadí, že ví kdo za tím, já už jsem se teda letos sundal ze všech webů našich. Protože už mi přišlo, že ta hranice 500 ti něco studentu. To je 1000 rodičů, tak tam už asi bude procento lidi, který vůbec neví, kdo za těma Školami stojí a bylo by lepší, aby to jako lidi a zdraví a tvojí fotku na American Academy nebo že tam není už tam není určitě ne, ale na gymnáziu je. A tenhle týden se sundává já takže ale za ztřeštěných. Začali jsme hrát golf, no, ty jo. Dej mi nějaké překlad, co ty máš jako ztřeštěný jo. To já nevím to jakékoli u Vltavy jsou taky docela takový to No ale počkej, počkej, tohle je dobrý. Takže skoro něm já jsem to vlastně prožil, takže jsem v Bratislavě. Jezdil k nám do školy, kde nikdo nebyl jenom já, ale já už vlastně dva roky nemám kancelář, jako nemám
Minuta: 73
kanceláře. Jsem buď doma a nebo jsem byl tehdy hrozně v autě. Vždycky jsem to objížděl a tak, ale já jsem se naučil misty's úkoly, který bylo třeba několik denně tak že jsem po 15 letech začal hrát World of Warcraft. Takže jako jsem byl dne, tak mi ten takhle Naučil jsem se to dělat, takže ty lidi vůbec nezaznamenali, že tam prostě klikám něco jo, takže to bylo dobré i třeba docela důležitý jako meetingy a jednáním. Já jsem takhle absolvoval, takže a uklidňovala to mě to, já jsem tam farmil kytky prostě takže jako super, jestli jestli ti něco napadne krom 5
Minuta: 74
toho S6 nadšený ne? No no jako samozřejmě, ale jsem spíš jako nervózní. Jo a tak řekl jo, no a teď jsem taky nervózní, protože u nás se vždycky lámou vlastně ty studenti a ten nárůst se láme červenec srpen září a já jsem vždycky nervózní, když něco jako vypadá dobře. A přijde mi hrozně nekonečný. To čekání na ten moment, kdy vím, jestli to teda jako je dobře nebo není, ale zatím to vypadá jako velice dobře, takže z toho jsem nervózní z toho, mám ji radost, protože asi jako každý, kdo dělal nějaký byznys a nemá teda to štěstí, že prodával rohlíky nebo roušky nebo něco takového po internetu, tak mám radost z toho, že všechny ty naše katastroficky Business plány a scénáře vlastně se jako nenaplnily jo, což je jako super. Z toho má radost. Určitě je moje žena. Pokud chci, protože to by nebylo to by nebyl dobrý vstup do manželství, kdybych
Minuta: 75
jako měl nějaký insolvenční řízení nebo něco takového. A tak no, teď mám radost z toho déle, co udělali v Bruselu jako to je super. Já jsem jako velký evropan, takže z toho mám radost. A tak no a zítra jdu do servisu s autem, tak doufám, že už mi ho vyčistím a vysaji a z toho budu mít taky radost z růstu akcií Tesly vaším jsem si že jsme taky nikde něco komentoval. No já jsem naštěstí všechno prodal před korunu, takže Samozřejmě jsem to zdanil. Hele Ondro. Díky moc, díky za pozvání.

Předchozí video

Marv Shamma - Proč a jak být věčným studentem | Proti Proudu podcast

Další video

Jak na základě dat hodnotit kvalitu škol? Odpovídá Ondřej Kania