Chceš podpořit tento kanál? Staň se PATRONEM!

Na Vlně Podnikání #48: Jakub Turner – „Nejsme klasická IT firma, snažíme se to dělat bez bullshitů.”

Business Director pro Evropu ve firmě Keboola si s Danem Tržilem v dnešním rozhovoru povídal o tom, jaké problémy firmy ohledně dat nejčastěji řeší, jak na expanzi firmy do zahraničí a i o tom, jak lidi naučit vidět cíl a ne komplikace na cestě.

– Proč firmy ztrácí čas s tabulkami v excelu.
– Jak se liší podnikání v Praze a v Londýně
– Jaký je rozdíl mezi “business lidmi” a “technickými lidmi”
– Jak probíhá Jakubův den v Londýně a s čím se musí vyrovnat.

Automatický transcript

Minuta: 0
Vítejte u dalšího dílu podcastu. Na vlně podnikání vaší denní dávky podnikatelského know-how a inspirace všechny díly podcastu naleznete na webu na volné podnikání tečka cz a možnost položit otázku hostovi, který se objeví v budoucí epizodě. A není už tvůrce podcastu Dan tržil a jeho další host. Tak mu posluchači potkat to normálně podnikání dneska další dílo s Kubou turnerem. Čau Kubo. Čau, Kubo, ty jsi vlastně teď nově Business Director ve firmě kebula pro Evropu, jestli to říkám správně možná, pokud to úplně začneme. Můžeš trošku představit, co dělá kebula. Já vím, že tě budu v poslední zná. Je to takový celkem jako profláklý český start-up nebo firma, která je docela úspěšná, ale myslím si, že nyní lidi třeba dokách jako přesně říct, co co vlastně děláte. My děláme data
Minuta: 1
integrační platformu v claudu. To je něco, jak nás nazval vlastně gartner a je to vlastně takový, že když to někomu řekneš, tak se moc nepředstaví, co to vlastně. My se snažíme dát v té firmě vlastně data na jedno místo se nám máme nějaký tunely extraktory, který má ty data stáhneme dáme dohromady a jak nemáš. Ty data na jednom místě. Tak už kdokoliv z té firmy, ať víc nebo míň technický může s těmi datama pracovat, takže vlastně se tam dělají věci ve skvělých pythonův krku a následně teda to zas potřebuješ mě. Zapsat už jako vlastně. Snažím se to popsat, že ta Platforma slouží na veškerou práci s datama v té firmě, ať je to nějaký čištění dat nebo data Science. Jaký možná ten problém, který tohle řeší, protože já vím, že dneska jsou jako moderní takový ty pojmy jako data-driven. No prostě řízení firmy on dělá se snažil analyticky vyhodnocovat a tak dále, proč jako tyhle ty firmy potřebuji do krbu. Já si myslím, že největší problém v těch firmách. Buď nějaké velikosti
Minuta: 2
té firmy je vlastně v tom, že ty lidi nemají kontext těch dát to jako že kdybych měl být nějaký příklad, tak ty Třeba budeš marketingový ředitel a takže se budeš mít asi pohybovat mezi věcmi jako Superb céčka Google Adwords a tak dál, ale už mě budeš mít úplně návaznost třeba na Custom. Jaké firmy nebo a na nějaké finanční data z účetnictví nějaký jako storna objednávek. Takže si vlastně do určité míry jako na tu pozici slepej a bez to mohl dělat. Dobře, tak potřebuješ kontext všech těch dát té firmě pro tu tvojí práce. To si myslím, že je vlastně ten přístup k tomu jako data-driven, aby ty důležité lidi v té firmě měli svoje data a mohl jsi mi pracovat bez toho, aniž by se museli doprošovat tři měsíce na it, aby mi předala jako sloupeček do nějaký olap kostky. Takže je to prostě o tom i ten celkový pohled a věděli tak jako jedna věc ovlivňuje tu druhou věc, co dneska je často nemožné v Čechách. Jako v zásadě si představ, že máš 6 kapek přes který ty stejně jako člověk ovládáš něco jako že to svoje oddělení cokoliv a jsou
Minuta: 3
to hrozně jednoduchý věci jako selským rozumem a tobě jako největší problém je, že ty nejsi schopný ty číslo napočítat správně, takže Trávíš čas tím, že si uděláš Excel a snažíš se ten kontakt udělat v tom excelu, čímž vlastně strávíš, třeba nevím 30 hodin měsíčně někde, tak to je vlastně ten první problém jako definovaný, když půjdu úplně u toho základu, co vlastně nad námi. Ty plenky dělali a dělají Jak velká firma musí být, aby třeba tady do těch problémů už jsem dostala, protože je mi jasné, že nějaký jako malý eshop třeba jasně máš nějaký data z Google Analytics máš nějaký data z PC, jak máš nějaký data prodejů, už to jako jsou třeba tři různé kanály, ale nevím, jestli už to je třeba váš potenciální klient nebo je to opravdu Proteco velké korporace, které tady těch různých dát mají desítky, já jsem si myslel, že vlastně jako s je to spíš pro velké firmy, že čím víc lidí v té firmě, tak tím větší nebo Do toho kontextu, ale třeba poslední dobou se nám hrozně ozývají právě PPC specialisty. Jasně to asi není úplně někdo, kdo chce platit za
Minuta: 4
kebuli nějaké 1000 jako dolarů, ale vlastně on má ten problém a teď je otázka, jestli mimo jako za ty peníze dokážeme řešit nebo ne, ale už jako vlastně jednotlivec máš ten problém při čemkoliv, co ty děláš, ale z k už tě vůbec s tím, že jsem třeba v Čechách nebo ve světě firmy, které tady Tonda to drive jako řízení absolutně nemá jako že prostě že o nějakém chaosu nějak to jako Hádají se ty čísla nebo zase jako vytahují z rukávu. A já myslím, že se s tím setkáme jako víc, než by jsme vlastně chtěli hlavně třeba na tom českém trhu, že to docela Pro mě zajímavý pohled, jakože kupuješ se nějaký produkt nebo něco používáš, ale myslím si, že ta firma je vlastně jako super. A máš Máš to rád a teď tam přijdeš do té firmy. A baví se s těmi lidmi a teď oni ti vlastně Vyprávěj třeba takové ty klasické jako situace, které každý zná, že přijdeš na tu poradu a strávíš je tím, že se hádáš dvě hodiny s člověkem, který ti říká. Hele tady ten vzorec v excelu Víta Postavený takhle a máme jiný číslo obratu než máš ty, ale ty to vidíš. Jako ten chaos v těch číslech a říkáš jste hrozně. Musí to napravit,
Minuta: 5
ale ty firem jako obrovské množství dneska ještě. No u těch té doby tě to vlastně třeba překvapilo. Já vím, že vy vlastně jste poměrně globálně rozkročený, že ho máte nějaký Office. Nevím, jestli v Kadani ne v Americe máme dneska vlastně Prahu. Kde sedí 10 tech, pak máme Vancouver máme Londýn, otevřel jsme teď Chicago. Jaká je třeba strategie expanze do zahraničí nebo proč možná máte takhle ty office360 to že fakt jako musí být někdo na místě, ať dal ten byznys do Walkman, takže se to holt jako příležitostný má a služeb nedá vyřešit. Pokud to chceš nějak rychle škálovat, tak určitě potřebuješ být na tom místě dneska vlastně, když se podívám na všechny ty místa, kde jsme, tak je tam nějaký vlastně Čech jako z nás a pak se tam na to nabalují, ty nejdeš lidi. Z toho daného jako města kraji, kde jsme, takže určitě jedeme spíš tu cestu, že tam někdo z nás je, protože dokáže přenést tu filosofie jako toho produktu
Minuta: 6
a toho co chceme dělat na ty lidi, jak složit i to třeba jako takhle, já nevím rozjet Office blondýně, protože mi Jasně, že to hrozná investice nevím, za jak dlouho jste tam investice třeba vrátí jako v horizontu, jestli ho to jako měsíců nebo let. Já si myslím, že to může být rychlejší, než to, děláme mi jako Návraty investice a podle mě to hrozně těžké pro čechy jít kamkoliv a dělat tam ten byznys. Ale na druhou stranu zjistí, že to je vlastně furt o těch samých věcech, že ty přijdeš do toho Londýna a myslí si, že máš nějakou bariéru, ať už třeba jazykovou nebo cokoliv a jakmile překonáš tě nosit pár věcí, tak zjistil, že to je furt o tom samém. Akorát jiný čísla trošičku jako poměr a jsou tam vlastně i Londýn byl vlastně těžký v tom, že je specifický vůbec ne obchod vlastně v Londýně specifický oči, jako angličany jsou schopný ti tam vlastně říkat. Jo jo, to je zajímavé, na to se podívám. A a takhle to s nimi můžeš táhnout třeba jako klidně půl roku a teď jako ty z té české nátury vlastně už bys
Minuta: 7
řekl tak jako o co jde tak Chcete to Nechcete to jdeme dál, ale tam je to o nějaký jako dlouhodobě jde blokování vlastně těch klientů. Tak v tom je třeba jako specifičtější určitě než Česko a těší. Pane ještě nějaká jiná lekce. Takže třeba jste jako expanze do těch zahraničních zemí, ať už jako ty jsi říkal, že třeba Anglie specifická. V tomhle je tam něco jiného, na co jste třeba přišli. Já myslím, že nejdůležitější je vlastně se naučit, jak tam tu pobočku a si postavit a ten způsob jakým třeba teď Pavel. Doležal otevírací kágo byl takový, že tam jezdil po 14 dní, což je hrozně náročný, jako že když si představím pro člověka, který má rodinu děti, tak jezdí tam každých 14 dní a snažit se tam něco vydedukovat jako náročný a naučili jsme se, že vlastně je nějaká doba, po kterou ty to můžeš dělat, aby jsi se jako ověřil, že ten tech pro tebe dává smysl a pak se do toho šel naplno, což je třeba teď v případě Pavla, že se tam stěhuje jen rodinou a už se věnuje hlavně teď tomu Chicagu. Ty
Minuta: 8
jsi říkal, že vlastně ten soud proces často trvá po řádech měsíců a předpokládám, že to jako spojené s tím, že často ty vaši klienti jsou velké korporace, co vám třeba funguje vracet. A to jsou posunutý velkých korporací je to jsou to takové ty klasické věci nebo tam máte jak nějaký jako Sweet thing I know how Díky díky, čemuž se vám tam třeba daří dostávali těch nám se daří prostě s těma lidma. Navazovat vztah. Oni mají nějaký problém a rozdíl bych to, že buďto šoubyznys lidi a nebo technický lidi, tak ty bys mi sledě většinou řešit nějaké Tantum Market prostě ještě jí co nejrychleji vidět, že svých čísel přes který můžu něco dělá a jim vlastně jednoznačným Tony postavený, co je pod tím za technologie. Takže s těmi se snažíme bavit o tom, jakým dokážeme v tomhle směru pomoc, jak to zrychlit, ať se týče těch technických lidi, tam to bude složitější, protože mají spousty parametrům a vytvořenou nějakou infrastrukturu, na který vlastně jsou zaběhlý třeba přes 10 let. Takže pro ní jsou ty změny trošku náročnější a jsou víc konzervativnější než ty byznys a
Minuta: 9
jsi prostě jaké Kopřivová s přáteli technický lidi něco zajímalo, protože je mi jasný, že jako nastavovat nějaký nový a it systémy tady v těch firmách je kolik jsi to měla rušit. Já si myslím, že tam nejsem. Úplně jako klasická jako a it firma VIP se snažíme to dělat vlastně bez buší to, že řekneme. Pokud vás to zajímá, tak prostě řekněte. Jaký máte problém nebo ten ruskej starý. Chce to vyzkoušet a pojďme se jako zavřít na tři hodiny a udělat to společně a na tom jsi to Vyzkoušejte není to ti vynadá teda tam je vám něco dodáme se snažíme, aby v tom byl zapojen i ten zákazník, protože na konci dne to bude on the sebou jako rozvrat po měsíci a jestli nás diskvalifikuje a pak My chceme aby to udělat co nejrychleji jako což je ten který se nám daří dělat často třeba jako 9 z 10 případů skončí tímhle způsobem, že řeknou Hele to je super. Tady vidíme všechny ty možnosti. A chceme na tom jako dělat. Jak vy muset musíš jít a jak moc ten produkt nastavit v nějaký krabici, kterou jako budete prodávat versus nabízet m Consulting a
Minuta: 10
a upravovat to na míru to zákazník a teď to řešíme globálně dost, protože to chceme mít nějakým způsobem jako zavirované, ale fakt rychlou trhu se to může může vlastně lišit. Dneska je to o tom, že máme ten produkt, který má nějakou licenci, kterou si jakou kupuješ. A teď jsou možnosti, jak si to můžeš postavit. Buď řekneš. Hele, chci to od vás postavit celý na klíč, cožpak znamená, že tam jako místo pro ty naše Professional Services a nebo řekneš. Mám tu svojí vlastní tým a chci aby jste ho on boardu, ale tak my jdem a jsme tam s tebou už 14 dní měsíc, dokud si nejsem jistý tím, že to opravdu umíš na nás a nezasekne se tady v Česku. Hlavně funguje partneři, který se snažíme do těch k sůl přizvat, protože my nejsme specialisté na všechno, ani tam nechce být v roli toho klienta na jako třeba jiný termín, kdy řekneš. Jasně umím všechno. A všechno udělám super. My jsme vlastně zásadě k jako Petr Šimeček říká jako prvorepubliková agentura. My tam chceme tahat ty lidi, kteří jsou zajímavý 100 trhu, který jsou šikovný pro toho klienta, aby jako na konci dne ten klient. Měl to nejlepší
Minuta: 11
možné řešení prostě poměr cena výkon, ale rozhoduje se o to mám sám na Babetě, třeba největší lekce, co jsi za tu dobu, co jsi v kebule jsem dostal jako něco nějaký Aha moment, kdy jsi si uvědomil, že jsi možná ten byznys jako Funguje trošku taky sis myslel třeba těch bylo spousta. Já jsem do kebuli šel s reklamní agentury, která byla procesně řízená, takže jsem měl být jako k těm marketingovým datum a tak dále, že první a moment byl, že byl vůbec nějaký svět poměrně důležitější, než jsou marketingový data1 můj Argument byl v tom způsobu řízení těch firem máš něco lokálního. Kde jedeš podle procesu máš procesy na zalévání kytek v uvozovkách versus to, že se snažíš vychovat lidi, kterým řekneš cíl a necháš na nich, jak si k tomu dojdou. Pomáháš jim, jak všemožně můžeš, ale neříkáš jim a netrefuje shake často dělají. Prostě všichni jsou zaměřený na ten síla. Sokoláku není jako Důležité je si jestli prostě chodíš do té práce 8 10
Minuta: 12
na ten cíl, protože přesně pokud si vezmi příklad tebe, který si přišel jsem úplně jiné firmy, jak ty lidi naučíš tohle přemýšlení. Já si myslím, že to prostředí. Když jsem já přišel nějak nastavený tímhle způsobem a teď ty máš jako spoustu těch a momentu jako za sebou v průběhu třeba půl roku. No možná roku mně to trvalo než jsem ten tvůj malý jsem změnil natolik, abych si říkal, ale tohle je něco jako v čem chci pokračovat, v čem jsi vůbec dělat v tom prostředí, tam tě jako štve, že prostě nevím, co chceš řešit něco s fakturou. Nevíš na koho se jako třeba obrátit nebo jako víš máš jako jenom slack tam to Post ne, šarmír ti jako někdo odpoví vs to, že když máš proces tak přesně V jakým emailem předmětem to máš napsat a se máš svázané ruce nemusíš vůbec přemýšlet na tom, jak můžeš to víc udělat a teď cibule si to mohl udělat 10 mu sama vlastně úplně jinak. Myslím, že to se Postupně Třeba s tou věcí za sebou, který tě takhle překvapí a to prostředí buď Dáša nebo nedáš, řekneš si vždycky se můžeš vrátit k tomu, že budeš chtít dělat nějaký. Velký organizaci, která ti dá takový ty
Minuta: 13
jako tu bezpečnou zónu, z které nemusíš vystupovat a nic se učit nového, takže jak to vyřešit a třeba v kebule. Jaký zavádění nových procesů? Kde je ta zpráva Hranice, jako kdybych pan kůla a kdyby trošku jíst a korporace, ale u nás o tom rozhodují vlastně všichni, ale jsem Nedám nad tím přemýšlel, když jsme zaváděli, jak budeme předávat Sails a konzultanti vlastně ty proof-of-concept. Jak ty projekty budou vypadat, jaký budu mít zadání a tak dál, aby jsme ladili, v jaké podobě to kdo chce a nebezpečně, že do toho můžou mluvit vlastně všichni nebo může to být nebezpečí, na druhou stranu. Je to super, protože máš jako lidi, které jsou víc kritický, pak máš lidi jako já, kteří řeknou. Hele to je jedno. Prostě nějak to udělejme a hlavně jeden a nakonec vlastně tím jak to comment o všichni ti z toho nevznikne žádný jako paskvil toho procesu, který by nikoho obtěžoval a klidně ten proces Ladíme měsíc, což by jako pro něho byl úplně nepředstavitelná doba a pak si řekne, ale za týden to chci mít vyřešené, ale na konci je konec. S tím nic s tím My by jsme sami jako
Minuta: 14
všichni nebyli spokojení a řeší se to prostě jedno úplně taky bude dělá, že si to všichni můžu to komentovat. Všichni to transparentní, což si myslím, že důležité pro to abys aby tam někdo si nedělal svoje procesy, které ale pak jako za dva roky zjistí, že úplně něco jako Zamkli v té firmě. Jak vlastně jako probíhá třeba ten tvůj den v Londýně, nebo jakým způsobem ty to tam řeší, protože mám pocit, že v expanzi do zahraničí jako mnoha českých firem málokdo se k tomu odhodlá ještě asi méně lidí uspěje. úplně stejně vlastně jako v Česku podle mě Já jsem sám by jsem tam neměl jsem s tím žádnou zkušenost tak jenom co jsem taky slyšel že kolo ale spíš tam přijedeš tak ale zjistí že je to úplně stejné Člověk si nastaví úplně stejně ten den jako bych ho měl tady Co je vlastně těžké je migrovat mezi prostě Prahu a on Týnem abys měl nějaký Jako kontinuitu v těch věcech že prostě teď chvilku děláš jako na Londýně chvilku na Praze to je těžký Spíš si myslím jako pro mozek si nepřetahovat tyhlety
Minuta: 15
úseky abys nebyl pak v Praze a a nevěnoval se čistě jenom Praze ale víš že musí jít řešit si víc těch věcí ale čistě Londýn je úplně stejný vlastně tam jako máme Cell který generuje nějaký Lídy Máme tam super analytiky ty procesu nastavení úplně stejně jako tady jak jako já v tom žádný rozdíl nevidím No právě ještě Jaká je třeba jak je třeba cíl rockwoolu pro nějaký následující období je ti už a nevím rok nebo se bavíme třeba déle Ty jsi říkal říkal že se celkem řešíte expanduje je to jako ten Stoten rozvedu těch dalších zemí nebo řešit a furt třeba Čechy. Čechy řešíme dost. Já bych řekl, že nejvíc, protože to je ten náš domov vlastně jako jsem všichni se jako sjíždíme a ten trh i pro nás hrozně super a máme tady ty lidi, takže máme rychleji feedback. V tom je ten trh jako dobrý ten cíl náš prostě globálně jako růst nastavený, teď chceme být další jako státech v Americe v dalších státech v Evropě teď jako tomu podřizujeme
Minuta: 16
vlastně než který naše aktivity. Díky moc Kubo za rozhovor a jsem si vyšli z toho lidi mohli odnést jako spoustu zajímavých tipů, ať už chystají zahraniční expanzi a ne a nebo jenom mají bordel v datech a potřebuju v tom trošku udělat pořádek, kdyby možná lidi se chtěli dozvědět třeba mít o tobě nebo o tom, co děláte jako kebula. Nebo máte nějaký blok nějaké aktivity dneska v onlinu předěláváme teď web. Takže bude dobré a bude nový web. A s tím s tím budeme spouštět teď spoustu článku vlastně staňkem. Jsme nasbírali za tři měsíce. Paměť český klienty vlastních I use Case a kde Necháme ty klienty, aby o tom mluvili, tak to je něco co se spustí s tím debilem. A může to být zajímavé. A jinak stačí prostě napsat. Normálně mě na email. Třeba díky. Tohle byl další díl podcastu na vlně podnikání a pokud se chcete stát součástí podcastu stát s hostem partnerem nebo položit otázku budoucí mostu všechny informace naleznete
Minuta: 17
na webu na vlně podnikání tečka cz, dejte nám prosím vědět, co si o podcastu myslíte v recenzi na Facebooku na vlně podnikání nebo emailu. Dan zavináč na vlně podnikání tečka cz

Předchozí video

Rozhovor s Martinem Veselovským o moderování, médiích a DVTV

Další video

#6 Elektromotor výhody a nevýhody část 3 | Teslacek