Chceš podpořit tento kanál? Staň se PATRONEM!

Na Vlně Podnikání #44: Ondřej Ilinčev o 20ti letech na volné noze a budování brandu pomocí blogu

Ondřej Ilinčev je specialista na uživatelskou přívětivost (UX), zvyšování efektivity webu (CRO) a psychologii nakupování. Píše odborný UX blog a pomáhá firmám jako Google, Home Credit nebo Alza vymáčknout z webu maximum zisku.

Specialista na zefektivnění webů a zvyšování jejich ziskovosti Ondřej Ilinčev mluvil s Danem Tržilem o tom, jakou hraje v jeho profesi roli blog a jak si mohou lidé otestovat svůj web doma. Nenechá si ale pro sebe i o to, jak přiměje firmy, aby mu zaplatily celou částku za zakázku dopředu a jak si číst knížky za chůze.

V rozhovoru se dozvíte:

– Zjistíte služby Ondřeje Ilinčeva využívá
– Jaké chyby firmy u svých webů nejčastěji dělají
– Jak si internetové stránky sám otestovat
– Jak se vzdělávat a jak si lze číst knížku za chůze
– Na závěr bude řeč o tvorbě ceny a jak zdražovat

Automatický transcript

Minuta: 0
Vítejte u dalšího dílu. Podcast o Na vlně podnikání vaší denní dávky podnikatelského know-how a inspirace všechny díly podcastu naleznete na webu na volné podnikání tečka cz, naleznete i možnost položit otázku hostovi, který se objeví v budoucí epizodě. A není už tvůrce podcastu Dan tržil a jeho další host. Vážení posluchači podcastu Na vlně podnikání dneska další díl s Ondrou uničovem Čau Ondro Čau asi pro posluchače A co tě neznají si vlastně specialista na x a na zvyšování konverzních respektive snaží se dělat větší ziskovější jestli to chápu správně Nebo jak bys možná popsat jak popisuješ ty klientem svoji práci No jak chceš ale já vím
Minuta: 1
těm těm lightscreen říkám že jako efektivní u vody a ne vždycky je to jenom o zisku A tím odbornější mu samozřejmě začnu začalo lítat nějaký jako termín jako u x intuitivnost a konverze tak dále, ale ona je to ve finále vždycky jako o prachách. No já si tě neboj se vlastně znám. A vím, že se těším domů asi z nejvyhledávanějších freelancerů v téhle oblasti v Čechách přišlo třeba zajímavý pobavit se o tom, jak ses do téhle pozice, vůbec ho stála. Vím, že prostě dva roky den svině píšeš články jednou týdně se to dlouho dobu psal znám dlouho na dlouho. Teď jsem teď jsem zlenivěl a a sám jsem si to ospravedlnit, že mám jako v celé práce. Tam to psaní fakt pro mě bylo hodně zlomový bod, protože se o mě dozvěděl v dramatické víc lidí. A hlavně mě
Minuta: 2
začali oslovovat klienti okrajích se mi předtím ani nezdálo. Ale třeba ty jsi říkal, že jsi na volné noze vlastně 20 let na živnosťák, proč to trvalo tak dlouho, než se začal psát. And No dobrá otázka. Já si myslím, že já jsem takový, že jako hrozně nerad plácám nesmysly u klientů a vlastně všechno ať si to design nebo cokoliv jiného. Nechci mít nějak jako podložený. Takže já jsem si potřeboval asi být jako hodně jistěji než začnu psát, že to nebude prostě jenom nějaký balast, kterého je všude. Plno jsme se bavili vlastně s Jindrou faborsky marketing festivalu, že že toho obsahu, který jako všichni chrlí, jak strašně moc a pořád to přibývá. A všechno se hrozně relativizuje. Takže jako začít chvíli obsah, ale Neil patel nebo někdo podobný.
Minuta: 3
To nedávalo smysl část lidí asi člověk nachytá, ale dlouhodobě udržitelného. Takže ty jsi prostě dělal svojí práci a pak sis teda řekl, že by se to možná, že už jako možná máš co říct. Zašel jsi v nějaké fáze, kdy jako sebevědomí bylo dostatečné a začal si psát. No já se snažím tak jako být takovým jako trvale nekomfort, takže Začal jsem trošku přednášet. Začal jsem dělat nějaký workshopy. A pak jsem si jela jsi mi říkal, že to psaní to je taková jako docela Vtipná historka já, protože já jsem vlastně začal psát jako se svého vlastního pocitu trapnosti, protože když jsem byl na svém prvním marketing festivalu, kde byly moje jako textový modly. Což byl Honza Kvasnička s Honzou Řezáče, tak také jsem se jako introvert správný dával na kuráž, abych abych k Honzovi přišel řeknu.
Minuta: 4
Čau Honzo, já jsem Ondra, ale Skončilo to tím, že jsem si dával tak Naco rád, že jsi po třech hodinách jsem zamluvil něco úplně nesmyslného při odchodu, když už Honza odcházel někam jinam, říkal jsem si nalákat asi nepůjde, takže si musím jako Musím to udělat tak, aby oni chtěli tmě. A to psaní mi přišla jako nejmíň bolestivé. A dal jsem si dal jsem si takový jako milník, že že chci Honzu kostičku pozvat k nám na večeři, což jsem jako po dvou letech splnil, tak jako by se to nestalo. Ty jsi říkal, že to určitou dobu trvalo, že prostě tady ty věci. To tvoření obsahu prostě trvá chvíli, než se to jako na bolí nebo naštvaná sobě nebolí tu kritickou maso a je to vědět, že jo, ať už na to tame newsletteru nebudeš na těch návštěvách na tvém webu. že třeba jako sdílet nějakou
Minuta: 5
tu lekce jen o to trvalo nebo co ti třeba pomohlo jako překonat to když ty vlastně jako píšeš Teď jako myslíš to nejlepší co máš zrovna v hlavě říkáš jak to hrozně chytrý a a ze začátku se holt jako paradoxy vždycky stane že to zas tolik lidí než se to tam píše s takovým jako entusiasmem pak projde tím údolím smrti kde se vlastně nic neděje musí vydržet a pak to v nějakých jako skocích se zvedá No že já jsem měl jsem si řekl že začnu psát jednou týdně což všichni se kapalin hlavou říkali tak hnusně jako nesmysl a to byl nějaký kretén. Seva 13 Tak nevím, už jsem možná. Jsem optimista, že píšu teď je to přes 2 roky, takže na 16
Minuta: 6
No já jsem začal tím, že jsem na to byla ještě vtipný v tom, že já jsem to ze začátku nechce vůbec na web. Já jsem si vzal i své kontakt nějakých jako si klientů a kamarádů, kterých tuším, že bylo přes stovku. Já teď 120 třeba A napsal jsem první článek, ten se mi poslal furt lidi se odhlásila to nějak obtěžuje. a a to jsem psal někdy do třeba do října do září do října jsem takhle psal jenom jako newsletter email. a vlastně ty lidi se neměli Mocek přihlásit ani A tak pak se mi dal jako v a spal a říkám Hele. Jako proč? Jako když už do tohoto jarní dávám? tak by asi chtělo teda jednak mít nějaký generátor těch nových odběratelů a Jednak
Minuta: 7
bych měl trošku rozčílit publikum, takže pak jsem si od ní udělal od plesových blok, jako s tím pomohl kamarád Ondra a a tam to bylo takové jako ticho po pěšině dlouho a první takový jako optimistický hub byl někdy v lednu, kdy se médiu zmínil o nějakém článku. A další třeba čtyři pět měsíců, to byl takový jako hodně opatrný nárůst. No a pak jsem myslím vydal nějaké dva nebo tři články, které se na trefili do noty, takže tam se to zvedla třeba třikrát čtyřikrát. No a od té doby to tak jako Stoupám je tam je tam teda hodně vidět, co návštěvnosti webu je hodně vidět, jestli píšu nebo napíšu jo, ty nové články opravdu mají jako velký přínos pro
Minuta: 8
návštěvnost, když nepíšu, tak vám návštěvnost a poloviční. Hana právně možná jako dokážeš dát nějaký rovnítko mezi to jak píšeš nebo kolik lidí na webu a ty si říkáš ti se ti přesně na základě toho třeba ozvali klienti Office ani nesnil. Asi to se přišel s nějakou možností sebe a třeba si účtovat víc peněz jako je to prostě je to zásluha jenom toho blogu. Asi ne jenom ale řekl bych, že z 80% blogu, protože já si vždycky píšu nějaký vždycky, když něco napadne, tak si to někam poznamenám jako téma. A buď mě to udrží, anebo si řeknu. Hele tohle potom se mi psát nechce nebo tohle vypadá divně, ale mě i ty lidi na základě blogu, potom třeba oslavy na nějaký jako další věci třeba workshopy nebo přednášky.
Minuta: 9
Samozřejmě částečně se to ty klienti řeknu mezi sebou, ale toto s čím jsem vlastně. Operoval prvních 15 let svého podnikání ve smyslu dám dobrou práci. Tak se prostě jako mně začne říkat, budou se toci klienti říkat mezi sebou. To se jako neukazovala, jako příliš dobrá taktika a hlavně je to trošku nekontrolovatelně, když když zrovna řeknu, hele, ty jo. Za dvěma měsíci mi skončí nějaký kšefty. Potřeboval bych jako nový. Tak jako obec stavěcí klienty a říct s tím nemáte pro mě nějakou další práci jsem trošku doufala, že když to udělat tři čtyři články, které jsou zaměřený na téma, které bych chtěl dělat je samozřejmě jak jednodušší Jasně právně možná by jsme mohli třeba zaběhnout trošku konkrétně do toho tvého oboru nebo dneska má vlastně to je asi
Minuta: 10
úplně každý, ať ti už od jakéhokoli malého podnikání až po ty největší ty asi dneska pracuješ hlavně s těmi velkými a předpokládám, že i po eshopy nebo jsou to lidi kde Ta konverze Dekom. Ale mně se tam kde měřit a který mají hodně třeba návštěv, nebo jsou i nějaký jako menší zacílení wi-fi. Je to v těch až o polovinu jo, ale jednak Je tam velká konkurence, protože všichni optimalizovat eshopy a mně se třeba líbí věci spojené s se službami. Táhla má jako s nějakýma jednostránkový má jako produktovými věcmi, protože tam člověk nepotřebuje tolik návštěvnosti a a je to jako pole neorané, takže teď teď se s klientem a bavíme o onboardingu Roll text o přesvědčivosti. Není
Minuta: 11
to jenom o tom přesvědčit nebo přinutit, aby jsi do toho košíku dál víc věcí a ona v určitých, ale to jsme trošku nandal. Napadne tě třeba, protože mi jasný, že koukáš na spousty babu profesně nějaký věci nebo chyby, který jako dělají, co ji nejčastěji tím, že Já už jsem měl pocit, že třeba když jsem viděl jako několik to podobných analýze vždycky tam jsou takové věci, které se opakují, které nikdo nedělá jako dát viditelně si jiné telefonní číslo a já nevím kontrolovat se mi důležité informace byly vidět a na začátku vás a jsou jako takový nějaký věci, který za spoustu dní špatně třeba těch hodně se to zlepšilo. Protože samozřejmě jak jsou krabicové řešení, které se učí od všech e-shopů, který není tak to zlepšuje. Pak existuje už nějaký úraz, který se ten uživatele taky učení, takže donedávna tři čárky a hamburger many, bylo to furt lidí vlastně jenom nějaký nesmyslné grafický, znak teď už je to lepší, ale
Minuta: 12
za mě to ani tak nesouvisí s grafikou jako spíš s tím dělením jako takovým Jo pořád Je velké množství firem, který se snaží být hlavně v titulcích a v popisech toho co dělají, tak chytrý ještě někdo nechápe, ale nějak dělám jako hodně testu prvního dojmu přes ně. Ptáme se na to co ta firma dělá, proč by nás to mělo zajímat, tak tam jako strašná strašně pohoří někdo jako já udělal takový nějaký test sám bez toho. Řekněme, že nemá jako návštěvnost řádech tisíců, můžeš už udělat nějaké testy nebo nějaké průzkumy, aby jsi zjistil vzalo webu špatně. Určitě jo, není to na AB testování není to napsal by se spolu zápasili dvě verze písemných stránky, ale vlastně
Minuta: 13
jakýkoliv kvalitativní testování, jako jsou to dotazníky nějaký hlasování nebo nebo Přesně tyhle ty testy prvního dojmu to stačí, aby ti to přišlo prostě vyšší stovky lidí a odpověděli desítky a pořád z toho dostaneš nějaký úkol rozumy. Takže na tebe na test prvního dojmu a doporučuji visibility hatcom. Hele Doporučuji, udělat si sám uživatelské testování. Což znamená, že si sem posadíš nějaký chudáky, kterým dáš nějaký jako typický úkol. Třeba něco si zkuste objednat nebo Přečetl si to řekněte mi o čem to je vlastně, co se snažím říkat. Najděte mi obchodní podmínky chceš jo, ale má smysl třeba říct. Kup si carvingové
Minuta: 14
lyže. Nebo kup si jí manželce carvingových lyží a pak prostě sledování, v tomhle se pohybují, jak s tátou ke mně chodí na testování lidi za mě testování uživatelský je. Jedna z nejlepších ne-li nejlepší věc, co z těch analýz dělám, protože pak jsem jak jsem chytrej v uvozovkách. Tak ty lidi vždycky přijdu na něco, co mě v životě nenapadne. A přitom je to jako potom, když se na to dívám, tak říkám. To je úplně evidentní, že to jako chybně jo. Takže teď jsme zrovna testovali fitnessky na nějaký eshop s výživou a to bylo jako zajímavý, protože tam bylo od víceméně profi fitness sekat trenérek po holky, které občas zajdou do posilovny každá na to měla jiný názor kolegové v práci hlasovali. Která
Minuta: 15
z nich je nejhezčí je nejchytřejší to bylo jako příjemný a oko, ale pro mě hrozně důležitý, protože jsme vlastně na základě toho vymysleli třeba úplně jinou navigaci jo? Přeskupili jsme produkty jinak. Teď budu kraj tolik doporučili vlastně produkty, které mu tam chybí, když měli úplně všechny holky, který tam byli na tom testování. On je tam nemá. Já takže hodně často jsou to věci, které nesouvisejí s grafikou ve smyslu. Helena tohle tlačítko. Jak ti jde moc oranžový, ale spíš jak to, že to nemají však produkce x y, viď. Já ho potřebuji na ně přijde, že do toho tvého vlastně oboru jako vstup je hrozně moc jiných disciplín život nějaký prostě psychologie přesně jako nějakou grafiku. Asi tam jsou potřebuješ trošku jakoby nějaké základy jako programování a tak dále, jaké způsobem. Ty se třeba daleko
Minuta: 16
vzdělává až tohle asi víš, jaké jsou trendy a jakým způsobem střela daleko posloucháš. No já jsem trošku jako asi o co jde, takže já nechal jsem bez knížky jako z domu. A ať to za chůze, což jako sny legračně, ale ráno si periferní vidění. Zatím jsem se někde nerozmočí, ale já to mám tak, že každý den mám prostě mezi 9
Minuta: 17
disciplína, nebo něco tvrdého pasuje, ale ale dalo by se o tom samostatně prostě nebo se o tom samostatně píše mnoho knih a článků a tak dále jsou nějaké tipy, kdyby lidi třeba mě nezdržoval, rád se tady jako já, chci tracing gpu. Můžeš třeba finance jako ty. Jak ty se řešil jako svoje vlastní zdražování. Jako kdy kolik komu říct peněz za své služby a tak dál. No blbě, protože mně se samozřejmě ostatním lidem radí hrozně jednoduše. Hele sám na sebe jsem vždycky jako přísnější a kritičtější jo, takže já jsem vlastně začal zdržovat tak nějak jako skoro podloudně. a hodně to souvisí s vybudováním autority na základě, když čárku, takže Tam kde jako jsem dlouho dlouho byl třeba na tisícovce, tak jsem to pak zvedl na 15 stovek tak na 2000 pak
Minuta: 18
na Dva a půl pak na tři a teď jsem zase u bral tři takový, že jsem si někdy na jaře nabral moc projektu. Takže ve chvíli, kdy jsem si to se psal, jestli se sejdem 21 projektu v běhu, že vidím děti jenom spících, tak jsem řekl dobře, tak když mě někdo jako bude chtít v uvozovkách otravovat nebo prací, tak ať to stojí za to, ale cítím už trošku jako zpomalení trhu, takže to že na to Reaguje obráceně, je to furt prodej firmy, třeba rozdíl si dávej dva a půl 3 do Kameňáku jako pocit. Je to rozdíl v tom, že mě nezajímají na rutinní práci, jo. Prostě řeknou Hele mi od tebe chceme jenom práci, která má velký velkou návratnost. A furt věci, který bych normálně pro nás dělal, tak my si uděláme interně nebo co zadáme někom bude levnější, ale tebe chceme na konzultaci
Minuta: 19
to nechceme na kontrolu sebe. Chceme na vymýšlení. Nových byznysu v uvozovkách, ale úplně upřímně ta cena taky pro různé klienty bude různá. když ten projekt bude zajímavý smysluplný bude dělat nějaký jako teď to snad nesežral, ale dobrou společenský a ten člověk mi bude sympatický, tak ta cena dolů. Já sním a naopak. Ale na druhou stranu. Xkrát jsem se spálil, říkal jsem si dobře, tak já to prostě já tu cenu jako natáhnu a ušetřím to všechno smlouvami, nedělal bych to už jako pokud je ti někdo nesympatický, tak to spolupráce vždycky to bude bolestivý. Za ty prachy to stejně nebude stát v polovině případů se stejně rozjedete ve zlém a ty nedostaneš zaplaceno a nestojí
Minuta: 20
to za ty nervy. Chápu neřešíš a občas i třeba to, že v rámci té tvé práce, že je tam několik disciplín. A to jsi přesně říkal, že některý ty věci jako mají větší návratnost některé ty věci mají menší návratnost. Víš já to řeším třeba sám. Protože samozřejmě jako nějaké konzultace nebo vymýšlet lidem má větší jako hodnotu, než třeba pošlu se potkává s tím co všechno jsi mě jako do té část jako rozděluje nějak třeba jako ty s ní a nebo to je prostě Hele já stojím tolika. Pak třeba část z práce jako ty autobusové někomu jinému. Já jsem hrozně blbej na úkor Soláň, ale ne to hezky překvapí, kolik s tím ušetřím rutinní práce, takže pokud jako nebudu dělat na screenshoty nového webu, který mu dělám analýzu, protože to je nesmysl za ní Peníze. Nechám to udělat nějakého svého grafikách chudák a tím jsem omlouvám
Minuta: 21
a tak aby a a samozřejmě že ty hodiny které od na tom strávím stráví. Tak já nedám klientovi za svojí hodinovku. To je prostě já vím. Já mám po fackovala. já takže Já to dám za je hodinovku plus. Můj čas trávím třeba tím zadáním a kontrolou, což je pořád něco naší Jasně, no, já jsem takový, že že i nerad třeba když děláme nějaký větší objem práce s jinými profesemi. Tak já se jako na tom Dost. Nerad dávám nějakou marži. Já spíš říkám Hele podle člověk vám doporučím s tím mám dobré zkušenosti, ale fakt Trojice si mezi sebou na přímo mě to nezajímá maximálně. Prostě pokud já s tím mám nějakou agendu spojenou, tak já si to jako na účtu a Asi to byl s byznysem je blbej. Ale mně to přijde ferrucci k protože xkrát
Minuta: 22
jsem slyšel historky, jak někdo někoho natahoval na na cenách tisku a pak přišel klienta říkal. Hele já jsem toho člověka vyhodil a málem jsem ho i zmlátil, protože jsem zjistil, že jsem zaplatil jsem milion navíc snad tisku jako na jako tiskárně, protože tam byl tenhle ten mezičlánek. A já si myslím, že se to těm lidem jako otočí zpátky. Jo je to zase nesmysl v klasickém obchodě něco prodáš něco koupíš levně. Pro Dášu drazí máš na tom nějak to asi jsme se dává, ale já nevím, no těch služeb o těch profesionálům, pokud by to byl můj zaměstnanec, tak pak jo, protože s nimi nějakou agendu. Ale pokud je to delší freelancer občas spolupracuji a ne ne sedíme spolu v kanclu, já mu neplatím kafe. Ani maséra, jak kdybych to dělal. Jasně, napadne tě ještě nějaká třeba jiná lekce, kterou sis v tom svým ženským
Minuta: 23
nebo přeji hezký kariéře uvědomil, co třeba se dělat jako na začátku špatně a už se z toho poučil. No špatně jsem měl hodně věcí za mě. Jedna velice bolestivá epizoda byla Nechte si klient a věci podepisovat. Nenechte ze sebe dělat banku. protože občas to dělali i agentury, že vám něco zadali včetně nějakých jako výrobních nákladů. A já dobro Česko jsem to prostě pokryl ze svého. Pak se ukázalo, že to klient sice jako odsouhlasil. Ale udělalo se to špatně a začala se řešit to bude platit a že se to musí předělat a to je situace, ve které se nechcete dostat. Já jsem tak a to bylo pro jednu jako světoznámou
Minuta: 24
firmu, takže tam hrozně Ti právníka měla smysl vůbec. A já jsem měl jako nervy na pochodu. Takže já jsem ráno vstal a šel jsem se Vyzvracet. A pak jsem jako makat. Jak se dělá opravdu některé chyby tohohle typu, s nedělal bych se do té situaci jako nedostal, takže prostě říct jim ať si to dělají sami, nebo je zaplatí předem nebo něco jako že já teda jsem takové jako marketingová děvka trochu, takže asi nechám platit vlastně 100% předem u většiny svých zakázek s tím, že ale dávám naopak. Rámci toho, že budu spokojený rekkem ty prachy vás někdo někdo se cuká, někdo se necuká, ale já mám vlastně já jsem s produkty jsou hodně těch služeb, který Nabízím. Takže to mám v nějakym balíčku a řeknu hele tohle balíček Secret
Minuta: 25
zaplatíte. Něco dostanete-li se nebudete spokojení. Můžete to furt zadkách vrátit a já dám peníze a to na ty lidi docela jako psychologický funguje, kdybych jim řekl. Já vám jenom něco překreslil a chci všechno dopředu, tak oni řeknou anglicky zbláznil. No, ale taky jsou klienti, který prostě řeknu Helena My máme jaké procesy a pije u Numbers a objednávky a Med, jako dáme tu půlku dopředu a půl kupovat po dokončení, tak já řeknu Ok super, ale já myslím, že se z toho Číně každý ne na volné noze něco odnesla. A někam do rozhovor Ondra. Nám se stalo. Tohle byl další díl podcastu na vlně podnikání a pokud se chcete stát součástí podcastu stát s hostem partnerem nebo položit otázku budoucí mostu všechny informace naleznete na webu na o nepodnikání tečka
Minuta: 26
cz, dejte nám prosím vědět, co si o tom myslíte v recenzi na iTunes Facebooku na vlně podnikání nebo emailu. Dan zavináč na vlně podnikání tečka cz

Předchozí video

Proti Proudu #56: Mike Trafik

Další video

#1 Otevření kanálu  | Teslacek