Chceš podpořit tento kanál? Staň se PATRONEM!

Na Vlně Podnikání #43: Martin Komora (Zoot) o marketingové strategii a expanzi do zahraničí

Martin Komora řídí marketing e-shopu s módou ZOOT. Společnost ZOOT vznikla v roce 2012. Od té doby získala zhruba 25 procent českého e-commerce trhu s novou módou. Zoot se chce stát lídrem internetových obchodů s módou ve středoevropském regionu. Kromě České republiky působí i na Slovensku a od listopadu 2015 také v Rumunsku.

Automatický transcript

Minuta: 0
Vítejte u dalšího dílu podcastu. Na vlně podnikání vaší denní dávky podnikatelského know-how a inspirace všechny díly podcastu naleznete na webu na volné podnikání tečka cz a možnost položit otázku hostovi, který se objeví v budoucí epizodě. A není už tvůrce podcastu Dan tržil a jeho další host. Tak vážení posluchači, já vás vítám u dalšího dílu podcastu. Na vlně podnikání dneska s Martinem kumaru. Čau Martine. Ahoj Martine, ty si pro něco tě neznají vlastně marketingový ředitel vzhůru. Já jsem s tebou trošku pomalý o tom, jak vlastně tady děláte marketing, jak třeba přestupuje, tak nějaký expanzi do dalších zemí to, že jste vlastně v Čechách na Slovensku v Rumunsku a A vůbec jak to tady smrky, tak někdo honit vypadá. Jak tomu přistupujeme. Nemyslím
Minuta: 1
si, že k tomu ne přes plameňák jako diametrálně odlišné jako zvyšok, prostě jako takychto podobných firem, jak jak jsme měj a na co se sestavením a hlavně já si myslím, že to jako Dane jako dost dobou. To znamená, že mi s pozdravem hlavně Velmi ho mohl dodat to nemáme ten přístup a Poznáme se máš u vás zvu. Jak se vyvíjí se zprávou jednotliví zákazníci a a na základě toho nějak jsem připravený pro pozici, jak to jde. Potom samo už víte, na co se v tomto roku hodně soustřeďujeme je skoro nějak prvně, že s personalizací, protože to je otázka, která trápí po tlamě a většinu takychto hráčů a tím, že jako to portfolio, která si můžu vybrat, že už tak strašně široké, že potřebujeme vlastně jako to trošku jako zužovat tomu zákazníkovi jsem málo a málo. Takže si myslím, že toto je druhá byla na kterou s vámi
Minuta: 2
poznáme. A co se týká marketingové komunikace jako tak i tak. Fungujeme v zásadě jakoby na základy nekryje. Napiš mi v práci, protože to je například velký rozdíl oproti ostatním ostatním zkušenosti, které z minulosti. A protože jsem si že vlastně jako mísy u miminek a dopředu a tím dojde k tomu exekuovat, tak tam budou sami, protože je to rychlejší a za co to je fakt Fashion je to rychlejší, jako to bylo v minulosti. Čau Metal copper a trocha. Prý jsem se ti snad k chybíš jenom ty. Petr mi jsem to dal do zkusenosti a tak jak vlastně jako. Plánujeme. Tak používáme na tu nějaké frameworky, které nám pomáhají, v tomto mi dobrá a velmi velmi užitečný framework, jestli think do Care, takže v podstatě jako na základě. Takto se nějakým způsobem more marketingové komunikaci
Minuta: 3
trošičku, jestli pro někoho kdo roku hotel Frymburk úplně nový. Co to znamená nebo jak to funguje? Je to zase jako celkem Nový přístup a kameninový The framework potom nemá na koho krokouš, ale je to Nový přístup v podstatě z toho hlediska, že dneska ta zákaznická cesta už neměli nám a ona že možná budeme za chvilku bavit a ona je měli ne. A na to zákaznická cesta. To znamená, že ona se pozor a na ten nákup cyklus z toho hlediska, že v tomto R V. A z toho nákupního cyklus a zákazník nachází a buď se teda nacházelo fáze c o v á z filmu fáze druhé fázi Care a na základě toho si určuje. A koho je vlastně jako ten message určený Aki ten Messenger a ty kanálky v rámci toho funguje a ako vyhodnocuje jedno, co je to jsi o tu aktivitu trusy připravil pro ten daný, jak na tom teď segment
Minuta: 4
to je zkratka. Já si asi jo. Takže prostě nějaká aktivita, která je vyloženě na lidi, které jsou to musí segmentu třeba v pátek a pak jakoby není příliš trošičku, jinak už jsou v té fázi, kdy končí mediatyp já A nějakým jiným způsobem jako třeba řešit a tak závidím takovýchto marketingu roky základní rozdělení, že on nebo přijde mi řekni přístupy máš firmy ty pronájem Red Bull, který prostě budu akorát tam dávají spoustu obsahu a nějak jsem to dlouhodobě Hradisko v Hradci, pak je takový ten directecho přístroj, kdy prostě investovat do reklamy tam chceš vidět mu návratnost hodně takový ty příjemný, jak mi to třeba balancuje. To je jako jak moc budovat Brand vs. Dávat do přímý reklam Elegant poslední
Minuta: 5
dva roky se zase hodně robil Performance čoček má svoje pro a proti. Já si myslím, že typický to závisí, hlavně od toho typ obchodníka c&a. Teď prodal, že mlčení online, ty musíš prostě toho člověka to hned jsem k tomu nákupu nějakým způsobem a je na tom online a Takže jako R marketing a podobné podobné mi prostě nefungoval mi dobré, ale zase to nemůžeš nechat nebo číslo na ten marketing a je to hlavně kvůli tomu, že ty potřebuješ jako urobit nejaky některé z těch vás prostě jako večírek. A to ten R marketing jako tam jdeš mantuan prostě takže jsme že se nakupovat. Hlavně v té fázi jsi se snažit nakupovat mít jak To ti doručila. On u tebe v Čakovicích, kde jsi říkal, že to hodně ale z něj a vycházíte z nějakých dát bočnicí holky tak Mění se třeba ta cílovka
Minuta: 6
postupem Let s tím jak jako sice taky trošičku domnění nebo transformuje určitě Semily. Je strašně zajímavé se posadit na tu celku dneska. Naposled jsem a začalo kluk a ty jsi ale podle mě je to dané tím, že akity bludy schopný. A vůbec jako nakupovat do online, když si jí to byl jako skoro jako mladý a který teda nějakým to jsem tam budeme vyrazky, ale dneska už je moje máma nakupujionline, takže určitě se to jakoby není a ten výtlak, který dokázal zprávy ta skupina, která Caddy jsi dokázala nakupovat doma jemnější jako ten byt lektory, jakože z Prahy skupina Městská, která má ty peníze reálně, která jako v pravěku akorát zaraba. Jako peníze, takže jim tam není. A je to na srdci, ale momentálně je to určitě je to žena, která je která je v povyku někde okolo 45
Minuta: 7
a dědou a ježto kedysi kettenzug začínal tak jako sjeli na mladší ročníky. Možná takováhle, prosím tě, ta láska. Ale není třeba nevýhoda pro tebe, že se kvůli muž a a vlastně víš jako tohle je naše jako cílová skupina, že ne, jako projevuje se to třeba v rámci toho týmu, jakože zaměstnáváte, protože třeba i Každopádně myslím si, že by to úplně překážka, já jsem to asi něco komu říct osobně, co od toho totiž to jako já mám nemám ambici úplně jako že určovat, jak máte Měsíček změnit přesně je pravda, že částka kterou ty texty vitvara. Už jen proto, že to mají jako když většinou nákupčích this Ludi, ktori vyberauto zboží, tak jsou tak je z toho unešený a nejlepší je to úplně přesně dané tím, že ne jako lepší nákup je,
Minuta: 8
že nám asi ano. A ale jako ty je ty principy, které v marketingu fungují jako ty. Funguji oči nemůžu až na zemi, takže jako že to aplikované ty hrůzu. Škoda jak se snažím nastavovat. Už jako mě uklidňuje to prostě jako má nějaké Romane, že jsem muž a je pravda, že Vela krát kecá rozpravam u Franty ty nebo za ním Connect s.r.o. Zprávy, tak byla krátce po zastavím a na ty řeči vlastně jako kočka jako toto povídal chlap, takže ti takhle přemýšlet a že ne, tak jako samozřejmě funguje nějakou kontrolky a o nějaké výzkumy Focus, které doby mi velmi často. Mně se pít a ne na názory týden. Takže tam si to potom mluvil vezmeš a ty ty naše hypotézy. Zkus si říkal, že spolupracuje s nějakým agenturám. A bavili jsme se trošku o tom před tím, že vlastně vztah s těmi agenturami se vám držku změnilo, že že trošičku víc se
Minuta: 9
snažíte jít tou cestou vlastních zaměstnanců, proč to tak možná já nebo ti tam vidíš ty výhody. Výhoda je pravda, že vlastně momentálně Většinu věcí, které robimat. A kdo by my máme tu interní Performance internu creativu, aby prostě jako že potom marketing spadla, tak zase jako mám internet do agentury většinou chodím tak jako out-of-the-box prostě jako koncepty a nápady, které potřebují potom aplikovat, ale už to samotného zpracování toho konceptu většinou za skusenosti viem, že dopadne lepší a xanatos by tam jako naši chudí specialistou, který pozná o ten svůj kanál, ale děvče tam bude fungovat problémy s agenturami. Dneska je podle mě v tom, že za ně viď. Jako se začala koně adaptovali úplně a na potřeby takového typu zákazníkovi, ať jsme mít vždyť je Máš strašně. Respektive na velký No asi celkem dobrý jako
Minuta: 10
slovní obrat, ale jako že máš taky jako typický kecy. Prý jestli agentura prostě televizní script, tak vole ten televizní script jako fungovat televizi, ale ty chceš být až televizi a na YouTube. Takže jako někdo se na to musí poradit, jako že z tohoto komplexního hlediska. A to mám bohužel zkusím dal, že to ještě vlastně slovensky české agentury se tam úplně jako neustaly zajímavý. Simpsonovi jsi vlastně ta naše potřeba jakoby meč meč a komunikaci, která funguje v rámci nelineární zákaznické cesty. ČSA vracím a u vás. Nelineární zákaznická cesta, jak se o tom bavíme, co to vlastně znamená je to jako že lidi o vás jako různý lidi a ale ale že to není jako tak, že by člověk viděl reklamu v časopise a šel si rovnou koupit jako něco, ale ale prostě je potřeba těch jakou x-men, kolik se říká někdo 7. Nikdo víc jako, že budu do kontaktu s ním zákazníkem, jestli ta tím, že vlastně dneska máš ty boty
Minuta: 11
v tak strašně jako rozpis mu k tomu, že se nachází vlastně v tom prý k tomu, aby mi to příjezd or můžeš prostě já u toho vidíš billboard může být doma. Vidíš trochu, ale většinu času a tak právě na mobil na Facebooku a ty potřebuješ Pospa je vlastně jakoby tulowice choval jako tu cestu jako tak to nelineárně a syn Dany Messengeru, protože na tom billboardy ti bude jako fungovat něčeho jiného tady televizi a hlavně teda v tom onlajny ti bude zase fungovat něčeho jiného pane VIP zákazníka, podle toho už jakoby vyhledáva na Googlu a znova. Pamatuješ, ale ona už na tvoje stránce, případně už asi něco pošlu odkaz do košíka, ale opustil a ty znova hledáš ty boty. Kdyby sis jako, že se mu nějaký vzpomenu. A nějakým způsobem ho motivovat tomu nákupu epizody podcastu jsou dluhopisy z portálu dluhopisy,
Minuta: 12
cz kupi.cz pomáhají firmám sehnat peníze na své projekty a lidem nabízejí zajímavé možnosti investic. Je to úplně jednoduché podle vámi stanovené délky splatnosti a budu podnikání a výše úroků si vyberte. Jaký prvek podpoříte? A na čem vyděláte peníze a nejlepší na tom je, že vývoj Toho projektu, pak můžete průběžně sledovat. Pokud se chcete o investování dozvědět více na dluhopisy cz máte spoustu článků, které vás uvedou do světa investic, ať již přes dluhopisy akcie nemovitostí nebo třeba start-up i Můžete to totiž používat jako takového investičního průvodce a pravidelně kontrolovat, co je na trhu normálně. Zajímavého pro více informací už ale Mrkněte přímo na dluhopisy cz a já jim děkuji za podporu tohoto podcastu liší se tohle třeba, tak jsi řekl, že se tady ten Messenger obecně z toho někdy i podle těch podle toho vlastně budu kontaktovat, tak mám v tom prostoru. Vyšší se to i v těch jednotlivých zemích, třeba funguje na Slovensku něco jiného než v Čechách, nebo
Minuta: 13
spíš jako musí hodně upravovat tu marketingovou mesitu toho a na Slovensku jsme otvorených radši jako v Česku. Celá jsi to ode mě to bylo toho, jak je ta tvoje značka a už mám trochu znamená, že keď na Slovensku a po znamení Ludi jako v Čechách jako vždycky dané tím, že jsme tam o tři roky kratší Ao čtyři roky jako v Čechách. Tak ty se snažíš. O Respektive musíš vytlačit jakoby do té fázi si chtěl udělat ještě mám jako s poznávají město v Čechách musíš samozřejmého myslíte fázi, ale nemusíš choroby či tak strašně velký evernest aktivity a a soustředí se potom zase na nějaký jiný typ a že se teď nějaký jako rozdíl mezi ty na to lepší počuvaj o slovácích, že by jsme startovali nebo chceš trhového nás a tak se to až tak strašně moc mě měli Slováci, co máme
Minuta: 14
podobně jako Češi, co se tyka toho nákupního chování na některé věci, v jaké jsi pilný jako na Price Point. Ale není to až tak i velký tak velmi výrazné, že se to velmi liší jen Apricot Rumunsko idnesu o hlavě to jako jsem si byl nenapravíš, jako že tam ať se ti bude fungovat. Dáme tomu jako že už produktová produkt, ktorý má dejme tomu tři roky, ale hlavně za dobrou cenu a code. Nějaký jako ale je to prémiová značka dáme tomu, ale musí to být prémiová značka za dobrou cenu, tak on the Six. Pack jako tam byla cítit je budu potřebovat na cenu a teda v těch jakoby trochu jiný vesničkou v Čechách. Jak s poslal se tohle třeba ze školy, aby jsi říkala, že máte nějaké Focus Group a nějaký dotazníky, jak místo mluví, když protože jsem se s ním setkáváme, jako že někdo chce a já nevím rozjet svůj eshop v Itálii, ale teď vlastně vůbec neví jako jestli ty ptalo, jestli jak to mám změnit a tak dále, tak na to existuje. Jako někoho někoho
Minuta: 15
přístup a samozřejmě, že nejideálnější by si tam prý se ale drahé a relativně časovou náročné. A k tomu přistupujeme k tomu podstatně větší hráči, jako jsme my bráchu, ale baví někoho, tak prostě který to ví, jak tam jdu, jako to děsí a to v kraji nebo No to ti za to ne, ale mě koupit krajiny. Tak většinou to funguje. Takže znovu době taky jako by nás to jo. Uvidíš, oni tam funguje, čemu tam nefunguje a podle toho se potom Zajedeš jak velmi vysokou, jak byl velkou investici u tebe tam prostě jako i s touto strategií, o jak má někde jinde, ale to nějak jako tries to udělalo niečo podobné, že jako dneska ten ten online je v tom tak krásné, že vlastně ti umožňuje a ty je to věci. Jak otestovat a velmi dobré trackovat za velmi rychlou vyhodnocovat a můžeš si chránit z jednoho města, to to teda jako nedokázal a to proti mně bylo možné na druhé straně, samozřejmá to nějak jako rizika, ale na základě tohoto testu sebe dokáže
Minuta: 16
vlastně jako zelený čaj. Wiki potřebujeme urobit něčem velmi rychle, že na to nemám fakt jako čas, tak máme databáze našich zákaznic to jde už jako. Potřebujeme něco rychle spí teď, tak jako bych oslovíme a velmi rychle prostě jako v průběhu. 1
Minuta: 17
jako se znali tobě, tak o počasí. To si malloc to možná uvědomuje většina jako podobný kritolis, tak jsme my si toho vědom u já už teda, ale myslím zvonkách, že je to tak strašně zajímá mě co se stalo za zmínku, že vlastně jako počasí vám strašně off-line vlastně celý vůbec o tom byznysu a vůbec tady ten byznys a kde seženete už to prostě jako ten trombolytika počasí a protože vlastně mladým a potom byl asi dva dny jar a ono strašně dlouhé léto a většinou Wicked nákupu, ať tě továrna tak je to taky to ty pako obchodu a Breda já tak ty musíš ho nakoupit vlastně jako z toho velmi. Dal jsem predstihu. A pomohlo ten výrobce vyrobit prostě jako doteď a tak dál a tam jde to velmi
Minuta: 18
velký jako časový barety. A potom ti přijde mě to, tak je to vždycky jako nakoupíš to dá jako s velkou pompou nakoupíš jako, že já na oblečení a potom si prý je arctura teda vlastně nebo Layer, takže do teď takže ti zbyde ještě Musíš na tom skladě ti to nemůže dostat. Takže to musíš prostě jako nějak změní prostě jako moc o nějakých incentivy prostě dostat mám z toho skladu. Počkej tím ty začni prostě jako letní továrna na druhom konci vlastně jako máš už sezónu, která je strašně dlouhá, takže tři mám nakoupené ty letní věci. Už to pomalu ani nemáš na skladě už ti začnu chodit podzimní tovar, ale vlastně ještě nikdo nekupuje. On si zaslouží, že to je jako první a úplně jako asi má větší a větší, ale chci a jak to tu dokáže být jako strašně jako A našel ne vlastně na to počasí. Ale existuje už ta je na to nějaký jako fotka stojí modely, nebo mě by tady nikdy nenapadlo
Minuta: 19
jako asi brát v potaz v rámci Business ubližovali, co mluví o tom, že to let jako kdy bude další a další jako už začíná to s tím jak vypočítat. OK. Možná budeme potřebovat víc jak o letních věcí nebo A zítra mám jen jeden projekt to ještě jakoby. Jak to jako myslíš? Ta cesta k tomu ještě velmi dlouho, aby jsme to dokázali jako nějak takto predikovat, že by jsme se viděli třeba ve tři čtvrtě roku dopředu povedl a že tak to nebude tak to tak nebudu to tak tak to jsem nějak jako a myslím si, že je snažíme s malými kuličkami dostat k nějakému je metody managementu a s pomocou kamarád o sex po Nejde mi to mu a který se v tom velký jako v tom začala být velmi velké pokroky, takže to náhoda mně to je metody managementu se snažím a samozřejmě s tím nějak pracovat, ale toto je něco, co si myslím, že mě odvádíme asi za Pedago ako rok a možná na závěr Co třeba stát nebo
Minuta: 20
bude v rámci marketingu nového? No to je taková otázka. Já nevím si na to úplně Chce mu pojede, ale to teda máš, ale Nemůžeme si prostě jako vystěhovat, že ty karty, ale určitě se chceme tak jak jsem vzpomínal, tak nějak nějakého blbě dozadu a nějak jsme s vámi soustředili na výkon jako na výkonnostní marketing, to je niečo, čo by sme chceli teda změnit. A ty že my jsme se dostali dostat, jak je fakt jako nakupujeme nakupujeme vlastně jako jednotky za už se za cenu, která je fakt jako to už jako téma. Lyžujeme a tak právě proto se trvá 8 trošku jako do toho do té fáze do médií, které nám poskytují trochu víc, takže posunout se vlastně jako dotyk provedl u vás, tak o procesu máme některé zajímavé projekty na úrovni jako datové analytiky a potom jako naši tréningu
Minuta: 21
a že se chceme za obrat prostě prescoring Honzák. Jako relativně ty vlastně jako Poznač jakoby sama o ten člověk chovat za rok ještě Pretty. Jak vlastně jako se tam dostane. Takže jak na základě jako prvé objednávky alebo, to jsem se na tebe a o něčem na základě těchto parametrů hlasitost loveg nedokážeš s určitou pravděpodobností. A koho skorovat pred tým ako bez takýchto takýchto věci, jak si něco a pak ještě mě napadá, jak jsem pak jako pracuješ vůbec jako teoreticky, když jako máš před korigovaného zákazníka, který třeba mít, že příště úplně Nakupovat nebo bude nakupovat. To je to pak jakože jak jsme se bavili od ní personalizaci, že zase třeba už jako nějakou co chceš. A typicky ty chceš jako, že zákazník o ktorý a budu
Minuta: 22
potenciálně za rok tak nakupovat. Hele tak tím se chceš jako hlavní zákazník, o který by se tam mohli dostat, ale jako nevypadá to nech, tak ty už jseš jako nějak jako motivovat a potom máš zákazníků, kteří jako se mu to vždycky odstřelovat někde okolo ten můj a tam si brát jako kvalitní odborníkovi proces nějaký a potom až zákazník o ktorý víš, že se budu chovat standardně já ho prostě jako. Nechceš je úplně jako zákazník odcházel. Musím to, tak to povedal. No a když potom jako typicky jako nevěstu až do neděle v marketingové penězi a nechceš jim úplně jako dávat nějaký jsem ty Victory by sis na mě dávala plošné jako dokáže se zařadit na úrovni v podstatě jako komunikaci je to znamená jiných zahradních do té komunikaci a mě za raději a nebo co dokážeš zařídit na ho rovně a tady stejně
Minuta: 23
curlingová váček na to vlastně jako v práci v daném segmentu super. Děkuji za rozhovor. Já myslím, že to spoustě lidem jako přineslo zajímavý vhled do toho, jak se třeba dělá marketing ve velké firmě a i přesto, že sex nebavím. A jaký prescoring pro spoustu možná menších firem je to možná trošku velikost tuhle chvíli, tak myslím si, že furt fajn jako chápat, tak kde principy a třeba to jako trošku říkám operovat, tak jsem rád doufám, že to teda někomu a spoustu pomoc. Tohle byl další díl podcastu na vlně podnikání a pokud se chcete stát součástí podcastu stát s hostem. Partnerem nebo položit otázku budoucí mostu všechny informace naleznete na webu na volné podnikání tečka cz, dejte nám prosím vědět, co si je podcastu myslíte v recenzi na Facebooku na vlně podnikání nebo emailu Dan zavináč podnikani.cz.

Předchozí video

Proti Proudu #56: Mike Trafik

Další video

Na Vlně Podnikání #44: Ondřej Ilinčev o 20ti letech na volné noze a budování brandu pomocí blogu