Chceš podpořit tento kanál? Staň se PATRONEM!

Milan Fiala: eVisions – Nejlepší čas na expanzi je právě teď

Milan Fiala se k online marketingu ve firmě eVisions dostal vlastně náhodou, neboť jeho hlavní akademickou specializací jsou mezinárodní vztahy. SEO na něj ovšem zapůsobilo natolik, že si tento obor vskutku oblíbil. V současné době se specializuje převážně na německy mluvící trhy, ve firmě eVisions zastává pozici country manažera.

Milan Fiala v rozhovoru s Danem Tržilem probere expanzi do německy mluvících zemí. Poradí, na co si dát na tamním trhu pozor a prozradí jaké zbraně proti vám vytasí německá konkurence. Rozebere také rozdíly mezi Českem a Německem a mezi Čechy a Američany.

V rozhovoru s Milanem Fialou se dozvíte:
Milan vysvětlí, proč je vlastně dobré rozvíjet svůj trh i do ciziny
Poradí, jaké země jsou pro něj nejlepší na expanzi. Jaký je rozdíl mezi Německem a Balkánem
Jakou mají Češi reputaci v zahraničí
A jak je vlastně možné konkurovat Amazonu

Automatický transcript

Minuta: 0
Tak vážení posluchači vítejte u dalšího dílu podcastu. Na vlně podnikání dneska s Milanem Fialou. Ahoj Milane. Čau Dan, abych tě představilo možná posluchačům, chci o tobě nikdy neslyšeli. Ty jsi vlastně country manager v agentuře evisions a se staráš se o Německy mluvící trhy, takže Německo Rakousko Švýcarsko vlastně vy pomáháte hodně s online marketingem a expanzi firem na tenhle trhy se to říkám zprávy nano V30 vlastně jsou klíčové pro nás současné době, co se týká expanze do zahraničí a pak i následného online marketingu. Myslím si, že bude fajn start tyhle konverzace vůbec ta otázka. Proč expanze, proč by někdo měl přemýšlet o expanzi nebo takhle ono asi spoustu těch firem v tanci přemýšlení. Proč do toho jít poslední dva roky expanduje téma číslo jedna pro firmy a pro eshopy celkově v Česku. Je to jednoznačné víceméně.
Minuta: 1
Kdy jsou v ekonomice se neskutečně dovřít současné době takže Vždycky říkám takový claim, že pokud někdy expandovat případně přemýšlet o expanzi, pak právě teď, protože třeba za dva roky už takový růst nebude a nech si třeba už bude pozdě, to znamená samozřejmě všichni expandují, pokud se daří, jelikož je třeba si na začátek uvědomit, že celkově ta expanze je investice. Co znamená, že tam musí spálit nějaké peníze, ty musíš investovat do překladu do logistiky. A potom samozřejmě čekal, že se ti to vrátí. Ale to Návrat to si dva až tři roky třeba, takže to je asi jeden z těch důvodů další z těch důvodů jsem si dokážu představit, které ty firmy může hrát do expanze do zahraničí je to že chtějí saturovat další trhy svým třeba unikátním produktem, který mají třeba v Česku a chtějí to do třídy, co pod fólii o další třeba evropské země, případně Ameriku Asii a tak podobně a tak jede z důvodu může být to, že chtějí trošku rozkročit ten svůj byznys, aby měli více těch stabilních nohou, to znamená, aby ten byznys nestál pouze na českém trhu, ale opravdu aby ty příjemně případ.
Minuta: 2
Aby ty peníze co jim pečou a byly stabilnější. Co znamená vím, že tady mám Německo. Vím, že tady mám třeba Rumunsko, kde působím Rakousku Francii a vím, že pokud na jednom kterou se něco stane kupříkladu třeba i nějaká makroekonomická věc, případně nějaké politické nařízení, které mi moje vlastní podnikání nepříjemný mám tady další trhy, které mě pořád potáhnout na právně možná pokud si vezmu nějaký středně velký český eshop. Jen je pro takový možná budeme generalizovat a je mi asi jinde nedá, ale je to Německo možná taková jako druhá nejjednodušší cesta, víš jako nevšimneš obyvatel celý svět. Je to němenu. Vidím, jak je to blízko. Z mého pohledu to taková 2. Nejdelší. Cesta je Nicméně to není úplně populární názor dnešní době, protože často slýchávám je na konferencích a na rozhovorech, že nejstarší je přece jí do toho Maďarska do toho Rumunska tou cestou východní Evropy respektive směrem na Balkán, protože tam opravdu ty které ještě nejsou.
Minuta: 3
Saturované a ta konkurence tam není, tak velká to znamená pro mě jako pro eshop, případně pro firmu člověka bude snaží se tam prosadit, to je na jedno se mnou pravda. Nicméně je třeba počítat s tím, že přes je to co si říkáme, my si říkají Němci Francouzi Italové ještě teď bohužel mi to je fit. Bohužel jiné starosti než než Jak si mám vzít z toho důvodu ta konkurence tam dopadl vyroste na druhou stranu. Trošku mě mrzí, že ta expanze právě do západní Evropy a ne jednou do německy mluvících zemí, ale i do Francie Itálie, to jsou všechno bohaté trhy a hlavně neskutečně finančně stabilní trhy, to znamená a znáš to Německo. Máme ho za rohem je třeba co se týká logistiky, i pokud ten člověk musí řešit to, že nějakým způsobem musí dostat ty produkty k novému zákazníkovi je to kousek, takže si ho pohodu opravdu to Německo jednoduchá, respektive vhodná, volba je i když víceméně to v sobě nese nějaká rizika, o tom se potom pobavíme určitě o tom Německu, ale
Minuta: 4
Na pole to určitě to Německo je dobrá volba bude v případě celkové Německy mluvící země. Hele já vím, že asi jedno z Velkých rizik bude přesně nějaký ty odlišnosti. Ty ze mě včera jsem se s někým bavil. Jaký Slovensko je vlastně odlišný od čech a den Lenko říká, že prostě přesně každý ten trh je v něčem jiném a musí se k němu přistupovat jako hodně individuálně je to taky na těch německy mluvících trzích a děkuji si vezmi třeba to Rakousko Německo, nebo prostě jako hodím jednu stránku německý německy stránek a bude to fungovat. Jde to. Samozřejmě je to co je spojuje je jazyk. To znamená, když ve Švýcarsku. To taky neplatí na 100% je tam italské publikem. Metal francouzské publikum. Nicméně Opravdu se dá jednou stránkou teoreticky síly na všechny tři země, ale přesně jak jsi říkal, není to, že prostě máš českou firmu a táta automaticky cílí na Slovensko. Je mi s těmi zeměmi jsou rozdíly obrovský rozdíl mezi Švýcarskem a Německem Rakouskem už jenom proto, že swede.
Minuta: 5
Není v unii logistika náročnější prostě protože nějakým způsobem třeba i musíš převléct ty věci je to se týká daň z přidané hodnoty. I to se to vyřeší trošičku jinak a celkově marketingové cíle ní je tam odlišné, ale to i třeba mezi Německem a Rakouskem 1 campaign třeba co si vytvoří trendy nová kampaň, případně Performance kampaň, co ti funguje v Německu nemusí fungovat. Rakousku mi tam ta i tam jsou malinko rozdíly v té mentalitě. To znamená, že tam je třeba lokalizovat na to konkrétně publikum, které chceš docílit. Napadá mě máte třeba i zkušenosti s tím, protože je mi jasný, že možná U nějakého e-commerce segmentu, možná stačí to řešit elektroniku, pokud prodáváš Třeba nějaké služby nebo já nevím výrobní firmy a tak dále. Je nutné do toho Německa a je poslat tam nějaký si obchodní zastoupení a obchoďáky a tak dále nebo jak začít zkušenosti to nejlíp funguje z naší zkušenosti většinou co se děje pod expanzi do Německa je že ty firmy zůstávají fyzicky tady v České republice potom je
Minuta: 6
Otázka, jestli expandují do Německa s tím, že si založit německou firmu, což ale pořád neznamená, že tam nutně musí sedět v tom Německu minimálně tam můžou mít třeba jednoho člověka a nějaké konkrétní fyzické sídlo, ale většinou je to právě řízeno řízeno takhle z Česka, co se týká obchodní zastoupení, to jsou většinou potom lokální lidi. To znamená to vyloženě asi řešíš na bázi, že prostě na hajluje konkrétního člověka obchoďáka, pokud se že velká výrobní firma případně opravdu nějaký 7. co se zabírá třeba i na strojírenstvím těžkým průmyslem a podobně, tam si to dokážu představit, že vyloženě se to řeší formou outsourcingu v Německu, ale to pravdu ta cesta tím, že fyzicky tam máš zastoupení včetně teda třeba lidí z Česka, co sedí v tom Německu někde v nějakém německém městě a řeší to přímo z Německa. A co se týká třeba eshopu, to není úplně tak časté nadruhou stranu třeba ten byt v byznyse. Co znamenají agenturní Business případně a IT Business, tam si dokážu představit, že to fyzicky zastoupení může hrát může hrát chvíli jsem.
Minuta: 7
že tě teda lokálních zaměstnanců na tom trochu Jasně vašim klientům nejvíc funguje za děcka tuhle marketingu na tady těch kuřecích takže extrémně třeba silným kanále Mně se o Německu na druhou stranu pokud mám brát tu druhou škálu a poměrně slabé jsou tam sociální sítě měl za 14 dnů od konce protože třeba v Německu Němci moc nebere ani Facebook To znamená Facebook pro nějaké byznysové účely to znamená bys tam vezmi sobě Třeba oslavoval své potenciální partnery to vůbec není vhodné kanál ale i pro bytu C segment je to mnohonásobně slabší kanály jsme v Česku Němci mě to asi prostě částečně a verze je to americká firma Co znamená oni necítí k tomu úplně úplně důvěru zároveň třeba Facebook Messenger tam má asi sedm osm procent Všichni jedou na WhatsAppu takže myslím si že i pro reklamu případně Branding Performance kampaně ten Facebook ANO Může se to vyzkoušet něco na ně není třeba Respektive
Minuta: 8
není možné očekávat, že ty výsledky budou stejné jako tady v Česku na druhou stranu. Němci hrozně rádi hledají a němci strašně rádi dohledávání informace. Je tam také přísloví, že pokud mě nezvedá a informace, tak hledá na Googlu. Pokud hledá podruh si takhle dát Amazonu, to je samozřejmě pravda a moc to jde tam hrozně je tam hrozně silná věci. Nicméně neznamená to, že pokud máš ještě o který nabízí produkty, tak bys tam neměl jít jenom proto, že tam je Amazon a to jsem na to CZK odbočil a tím se k té původní otázce se o je tam silné z toho důvodu, že Němci mají rádi totale za informaci. To znamená opravdu Pokud Němec jde tuto organickou cestou je to třeba mnohonásobně konverzní kanál, než než než potom písnička, případně v případě ten slušelo. Je to i mnohé, možná konkurenti konkurence v tom jsou nebo v Čechách. Mám Radku specify, máme tady ten seznam, že jo v Německu. Je to teda jenom Google nebo co tam Jak vyhledávat? Máš
Minuta: 9
tam bink, ale ten má 5% jo, že opravdu marginální, bylo by třeba zajímavý občas, protože na tom bingu samozřejmě není konkurence nemá cenu. Asi cíli, co se týká sil na protože ty pravidla jsou plus mínus podobná to znamená tam nemá cenu dělat rozdíly. Zajímavé by třeba, ale bylo vyzkoušet, jestli na tom bingu samozřejmě ta možnost je vlastně placené reklamy, protože to je věc, z které ty vyhledávače všechny žijí ve 3
Minuta: 10
Nesmíš se soupeři o cenu, protože to je to, kde je silný Amazon pokuta Němec Amazon, tak jde, protože tam ty věci jsou nejlevnější. Zažil jsem třeba u nějakých vašich klientů nebo někoho koho znáš, že by protože jsou s tím amosem nemáš takové dvě cesty. Pokud nedáváš to zboží buď a vlastně jak jsi říkal, ty jsi čas ještě s těma soupeřích nebo máš tam tu formu vedle Amazonu nebo to svoje zboží, třeba pošleš na to nemá zóna za nějaký trafika to prodáváš z nich platformu. Vidíš tam nějaký jako výhody a nevýhody třeba možná než jako je bez toho, no toho se a do těch vlastních kanálu spotřeba otestovat na tom jako místním Amazonu samozřejmě Amazon je rámcově levnější než mít vlastní webovou stránku a investovat do marketingu. A maso za tebe kompletně vlastně přebere. The marketing úplně za Přebere logistiku. Co znamená ty potom opravdu jenom řešíš to, že tam pošleš ty produkty a necháš je naskladnit a Amazon víc se na ně potom automaticky se přeprodává. Nicméně zase tam maržovost a maso tuším, že 15%
Minuta: 11
z toho z celkové ceny zboží včetně ceny za dopravu, takže opravdu ty náklady ti tam skáču ještě tam samozřejmě musíš platit musí točit pronájem skladu. Co znamená, že Amazon ti drží celosvětově produkce ve svém skladě i z tohoto důvodu. Ano je to levnější. Nicméně samozřejmě člověka to neviděl a tolik peněz než pokud bude to vlastní cestou, jak ho nedá cestou vlastního webu vlastního marketingu, ale je ale je to investice návratnost těch peněz a další. Pokud jdeš cestou vlastní prezentace a ne ty prezentace na Amazonu, tak je to samozřejmě zase o tom určitě ty bys něco bude priority, tak to říkám jasně, že tohle zase jako bude hrozně generalizovat, že rámcově ten a vracel se může být třeba dva tři roky. Dá se tak nějak z toho, co jsi zažil jako z toho vzít nějaký čísla. Prostě kolik jako by měla být ta Inventor, s čím bych měl počítat, že když se mi to vrátí. Já tě zklamu, ale to se fakt nedá, tohle to je to bych už vyřizoval až moc a to už to už asi vybilo pardon.
Minuta: 12
To by asi bylo přespříliš, nedá se to samozřejmě určitě záleží segmentace klientů, můžeš mít opravdu malý segment a budeš chtít na velmi malé procento uživatelů a potom můžeš mít takhle, kdy budeš chtít na 50 procent Němců opravdu Tohle je hezky. Doporučuji do toho Německa respektive i celkově expandovat až ve chvíli. Pokud máš Nějaká data o tom trhu není tamura stylem. Ok ty tam den a uděláme nějaký marketing uděláme v němčině nebo ve francouzštině v rumunštině a pak uvidíme, co se stane. Teď tam jako na sebe. Měli to za jízdy a uvidíme dále jako je to fajn a upřímně ty na to potom budou nejí asi nejdrsnější a nejpřesnější potom, protože to jsou pak ty tvoje data opravdu ty co funguje jo. Ale na začátek byl dycky si ten člověk měl nechat udělat respektive. Měl si udělat sám záleží, jestli to stačí nebo ne celkový analýzu. To na trhu kam expanduje. A na základě toho si Urči strategii, kdyby si ideálně měl naplánovat i rozpočty na překlady na to Kolik 80 a logistika, kolik to bude stát třeba nějaké právní zastoupení,
Minuta: 13
případně právní poradce účetní poradce, pokud tam budeš chtít opravdu fyzicky existovat a hlavně náklady na ten online marketing, které jsou taky nemalé, prosím, přivedeš mě na jednu otázku a to je možná nějaké to právní zastoupení, jak se třeba ty německý konkurenti koukají přesně tady, že jim Jaký jako Češi trošku jako vstupuji na trh. Víš, protože Slyšel jsem pár příběhu, kdy tam jako probíhaly údajně nějaký jako nekalé praktiky. A protože tam vymahatelnost byla horší Pro ty české firmy nebo je prostě teď mě mrzí, že mu klidně Jaké jsou se zlikvidovali takhle německé natolik korektní země, že vymahatelnost musí být stejná jako Německo sobě tu tak u Českého subjektu. Co je ovšem pravdou je to, že jsem úplně konkurence si hlídá, pokud ty na ten to budeš tu. A snaží se je to vlastně součást konkurenčního boje, že ta konkurence se snaží najít nějaké minimální právní chyby na tom webu a pak na tebe poslat. Tak jsem mu to aby nám uteče. Ta upomínka je fakt dobré si pohlídat
Minuta: 14
aspoň ty základy, aby ten web měl to právní minimum dobře pořešené dát ten Šulc ochranu osobních údajů impressum, aby opravdu z toho německého práva tenhle byl čistý, protože pak se může stát, tak se opravdu může stát, že ta konkurence v rámci vlastně ochrany svého byznysu na tebe pošle svého právníka a ty částic a pokud je tam něco chybí, je to asi patnáct set EUR, takže samozřejmě to mohlo být velký větší tohle pokuta, ale je to úplně zbytečný za tohle platit, co se týká rozdíl mezi s.r.o. Třeba ani nestíhám asi německým běhá. Já jsem slyšel ještě takové bizarnosti třebaže německy Sudek zažaloval tu českou firmu jenom proto, že nahum péči komunikovala, respektive nedostane dostatečně komunikovala to, že český subjekt že se prostě opravdu tvářila jako německá firma nicméně v realitě to bylo pořád české s.r.o. je opravdu to německý právě Vždycky říkám je extrémně rychle a poměrně
Minuta: 15
náročná Nicméně to právní minimum pro ty eshopy opravdu té pár věcí které si pohlídat to znamená co ti opravdu řekne jakékoliv průměrný právní co se zabývá německým trhem a hlavně německým týmem Fráňa a hlavně německém trhu v onlinu Co jsou vlastně ty věci na co se dá pozor příušnice expanzi a pak samozřejmě je dobré i mít nějakého právníka po ruce v průběhu celého působení do toho německém trhu třeba to upomínku tam dostaneš během 14 dnů respektive rozhodnutí soudu je tam je už 14 dnů což pro české poměry je nepředstavitelné jo jako Představ si že tady by se začal řešit za soudem a za 14 dní jsi měl výsledek je to hezké Je to prostě fakt vědět že to tam funguje na druhou stranu může to mít sebou potom i ty negativní konotace A ty jsi opravdu ten co sedí na druhé straně jo takže Jako že jsme lidem dali trošku nějaké rady návody, nebo možná aspoň způsob jak o tom přemýšlet, pokud někdo o tom od expanzi na německé trhy přemýšlí do jednoho z Tak jsem mluvil s panty do Indonésie.
Minuta: 16
Takže tohle je zase úplně jakoby Jiný svět, ale vlastně ve spoustě věcech ty pravidla jsou stejné. Přesně jak jsi říkal, jak zjistit si nějaké data a pořádně si to spočítaný tam tím stylem a možná ještě zmíním jednu věc to Německo, je to za rohem a my s těma Němcová mít společného než si myslíme. A co se týká mentality mi ať tě nechce mi taky dokáže porozumět z toho důvodu. Já pořád vidím expanzi na to Německy mluvící trhy a u Rakouska si myslím, že to ještě silnější znamená opravdu jednodušší vcítit se do toho německého zákazníka, než třeba potom do zákazníka v Americe tajuplný svět nebo Indonésie Asie. Takže proč jít opravdu takhle daleko, když tady za rohem máme tak silného obchodního partnera. Kam teče třetina našeho exportu, proč toho nevyužít, že? Opravdu Němci a školy. Opravdu se Východní Evropa dobře z toho bohužel tohle dávat tu máme my jsme něco najít a východní Evropy máme nejlepší reputaci lepší než Poláci lepší než Slováci. Maďaři teď něco dělá beru opravdu vážně. Takže
Minuta: 17
proč toho ne obchodního partnera vlastně podceňovat, když opravdu to Německo je tady kousek a mimo rozumíme víc, než si myslíme super, ale díky moc za rozhovor. Děkuji.

Předchozí video

#37 Tesla Mobile App 3_8 Update FW | Teslacek

Další video

Nelíbilo se mu v ČR, tak si založil vlastní stát. Rozhovor s prezidentem Liberlandu