Chceš podpořit tento kanál? Staň se PATRONEM!

Michal Mička o podnikání v módě, produktivitě a autentickém životě

Michal Míčka by mohl ve třiceti do důchodu. Už poslední dva roky na střední škole vydělával 100 až 200 tisíc korun měsíčně. Kromě toho, že si popovídáme o Michalově podnikatelské cestě, tak jsem chtěl se zeptat na Michalův vztah k podnikavosti – co si myslí, že jsou nejdůležitější faktory jeho úspěchu a jak by k podnikavosti vedl vlastní děti.

V rozhovoru načneme téma důležitosti poznání sebe sama a autentičnosti. Autentičnost a sebepoznání jsou témata, na která v rozhovorech se svými hosty často narážím a Michal mi k tomuto tématu přispěl skvělou perspektivou, která je spjata i s finančním well-beingem.

V souvislosti se sebepoznáním si povídáme i to tom, proč člověk musí pro svůj úspěch „zahořet” – proč musí mít vášeň, která dalece přesahuje normu – a dá se takový zápal naučit nebo je to něco, s čím se člověk narodí?

Pokud vás baví oblast podnikání, budování značek nebo třeba oblast módy, tak si rozhovor určitě užijete. Kromě Michalovy minulosti řešíme i to, proč koupil Pietro Filipi, jak souvisí slevy a udržitelnosti a proč je „retail” sprosté slovo pro investory (a proč by nemělo).

„Co nezměříte, to nezlepšíte.” Michal je velkým zastáncem produktivity. V poslední době se snažil zavést nástroje osobní produktivity a efektivity do své firmy. Jak takový proces vypadal? Možná to není první věc, která jde člověku na mysl, ale lepší produktivita vede primárně k pocitu vybalancovaného života – nejen k lepšímu pracovnímu výkonu. Jaké jsou základní prvky produktivity, které by Michal doporučil každému si osvojit? A potřebujeme pro lepší produktivitu sofistikované nástroje nebo appky? Nebo stačí jen trocha selského rozumu a chuť experimentovat?

Rozhovor s Michalem se opravdu povedl a myslím, že si ho užije každý posluchač a najde si v tom něco svého. Ať už jde o to, co dělají bohatí s penězi jinak než lidé bez většího majetku nebo jak vybalancovat svůj život díky lepší práci s kalendářem.

Automatický transcript

Minuta: 0
Tak Michale. Díky moc, že jsi přijel na pozvání do podcastu. Já tě tady mám já, děkuji za pozvání, já jsem ten rozhovor s tebou chtěl začít možná trošičku v minulosti nebo trošku jiné mám. Teď jsme nechce bejt až teď, ale k tomu se pak rychle dostane. Mě to ti přišlo zajímavé, že u některých článcích, který s tebou by šli vlastně píšou, jak si následující roky mohl jen investovat do startupu a jezdí na dovolenou a užívat si, ale vlastně, že ti to nestačilo a chtěl si dělat něco víc, jak ty ses dostal do pozice, kdy jsi vlastně ve svém poměrně mladém věku furt, jak se dostat první penězům myslí, můžeš trošku přiblížit tu cestu do pozice jako investora a a majitele Pietro Filipi a tak dále, tak já možná Začnu od konce se dneska vnímám spíš jako podnikatel, než jako investor, ale když se ptáš na to, jaká je to co jsi Nebo jaká byla ta cesta. Tak já jsem v 18 letech začal pojišťovat. Ale
Minuta: 1
pojišťovně a tam jsem vlastně během dvou let. To byl třeťáka čtvrťák na gymplu. Tak už jsem s mě při střední škole byl poměrně úspěšný. Pracoval jsem mezi nejlepší prodejce životního pojištění a životní pojištění, protože je skvěle provozovaný. Tak jsem si vydělával zajímavé peníze řekněme jako mezi sto až dvě stě tisíc měsíčně prostě jako brigoška na střední škole, to není špatný to člověk stihne něco ušetřit. No a vlastně potom potom jsem skončil Gympl a po Gymplu jsme si s rodiči, který dřív dělali taky něco podobného. Vlastně prodávali pojištění makléřské firmě jsme si řekli, že založíme společně firmu, která bude dělat vlastně jenom pojištění, ale investice a hypotéky. To jsme spustili tři roky jsme to dělali spolu. Já jsem potom odešel. Chtěl jsem to dělat sám po svém a a založil jsem vlastně firmu, kterou jsem po třech letech vlastně. What
Minuta: 2
prodal do DRFG investiční skupiny, kde jsem měl na starosti distribuci? Byl jsem akcionářem dárek a spol rozhodoval o směřování tý skupiny. A kam budeme investovat peníze vlastně jsem tam poprvé tu chvilku funguje. Private Equity, jak se kupujou firmy, jak se investuje do nemovitostí a podobné věci, protože Předtím jsi měl zkušenost, akorát s finančními produkty produkty kapitálového trhu s podílovými fondy a podobně, tak to je úplně jiný svět porovnání s tím, že teďka jakoby máš nějaké peníze, které máš investovat do do reálné, že se tu takže vlastně Tam jsem byl taky tři roky letech jsem vlastně od prodal ten svůj podíl davidu rusňákovi dnes vlastníků a dostal jsem peníze s těma penězma jsem začal investovat a nebylo to tak, že bych někde byl rok na dovolený a bylo to takže jsem byl asi čtyři dny někde na prodlouženém víkendu, kde jsem přemýšlel teda nad tím, co by mě mohlo bavit tak Jakým směrem se chtěl ubírat a vlastně ten E-commerce
Minuta: 3
o technologii mě přišel zajímavý. Myslím z pohledu toho osobnostního rozvoje, protože tehdy jsem dělal obchod, řídil jsem lidi. Vedl jsem lidi. Motivoval jsem lidi, tak jsem se chtěl chtěl jsem jakoby dostat nějaký Hard Skill jiný než ten, který jsem měl do té doby a tak jsem se potkávat s lidmi, kteří to vlastně dělali za řekněme třeba půl roku jsem potkal velkou část lidí z e-commerce věta s technologií s některými z nich jsme udělali potom i společný investice. Tady mi přišlo, že je relativně Během krátké doby jsem se dozvěděl docela dost o tom, jak funguje vůbec Venture Capital začal se potkávat s lidmi, kteří mají zkušenosti ze Silicon Valley. Jak bude v Americe. No a postupem času jsem si uvědomil, že jako to je sice hezký, ale že bych chtěl něco jako reálně dělat, ne jenom vybírat ty projekt a vybírat lidi, kterým svěřím svojí důvěru peníze případně peníze i nějaké dalších jiných investorů, protože
Minuta: 4
jsem začal uvažovat IO tom, že ty svoje peníze vlastně použít jako základ, ale na páku to potom penězma dalších investorů, ať formou toho, že založím nějakou firmu, kam oni vloží peníze a budeme dnes to vznikly incomming ventures, jde se na další investory a udělali jsme dohromady šest investic. Nejúspěšnější a největší z nich byla Liftago a až potom vlastně, že přišla příležitost koupit firmu jako Pietro Filipi, kde jsem tušil nějakou příležitost. Myslel jsem si, že to zvládneme nebo zvládnu se svým týmem dělat Lépe, než to dělalo a já jsem že tam bylo spoustu naivity, ale tak to je taky dost často důvod pro to proč se do toho člověk pouští, takže se do toho pustil a a a dneska půjdu vole a půl letech to hodnotím pozitivně, tak jako jaký asi v podstatě většinu kroku ve svém životě. Přesto že ne všechny kroky byly správné, tak člověk se neustále učí a dělá spoustu chyb. Ale možná by si to na začátku zmínil, že jsi měl osinek
Minuta: 5
o slušnou brigády při škole, já mám pocit, že v našem věku jako já jsem vzal hrozně moc lidí, kteří finančním poradenstvím jako nějak koketoval o že jo pár týdnů měsíců to dělal a většina těch lidí jako skončila, takže prodává pojištění svým rodičům a pak s tím Čím to že vlastně tobě v tomhle mladém věku to tak šlo jako s analyzoval ses někdy zpětně nějaké tam třeba byly ty své tvé silné stránky nebo Díky, čemu se ti to asi nakazil? No v určitě tak já jsem si že to je, že člověk, který přemýšlí sám nad sebou. Jak je aby se mohl dal rozvíjet, tak musíš chápat kontexty to z jakého prostředí pochází určitě na to má vliv rodina a určitě v tom že pro to člověk má nějaké předpoklady pro to dělat obchod a vlastně oba dva mají rodiče jsou dá se říct úspěšným podnikatelem dobří obchodníci. Takže takže
Minuta: 6
se myslíš, že prostě jako tak nějak vrozene ti to fotil sám jsem způsobil, takže mi to šlo přirozeně přirozeněji, než asi ostatním a je to samozřejmě kombinované i s tím jak je člověk vychovávaný, že jsem vždycky byla jako vedeni k tomu, aby abych věci dotahoval, abych abych plnil, co jste byli nějaký disciplíně, takže to od malička jsem dělal sport. Takže je to spousta věcí, které dohromady dávají ten Výsledek, že člověk je v něčem úspěšný. A když se řekne, že v tom chce být úspěšný, když ho to baví. Když ho to naplňuje. A samozřejmě v každém z nás podle mě Každému z nás když když máme být v něčem úspěšným, je to o tom v ohni, jestli ten oheň dokáže splynout či ne? U mě to bylo vždycky tak, že dokázal vzplanout a byl dostatečně silné na to, aby aby aby aby hořel ještě
Minuta: 7
napadá by jsi vlastně několikrát zmínil tu tu roli tvých rodičů a výchovy. Napadlo tě nějaký principy, který Kája, pár si změnil samozřejmě, který jako třeba teď jako máš v hlavě, že až budeš vychovávat své děti, tak budeš taky uplatňovat. Když tak to ví jako. Narážím na to, jestli se ta podnikavost nebo tady do zapalování ohně. Vlastně dá tou výchovou naučit. To zapalování o ně myslím, že těžko co člověk musí mít v sobě jakoby nějaký přirozený Drive a chuť dělat věci chuť věci dotahovat vlastně jako mít tenhle týden hladovej. Tak to já jsem nějak jsem to vždycky v sobě měl a vím, že to někdo má víc. Někdo to má méně a a Nemyslím si, že by to byl ovlivněn i ti to se člověk naučí. My jsme si že to je dané a pak už se určitě dovednosti a vlastně výchova výchova rodičů určitě má vliv na to. Jaký člověk má postoje.
Minuta: 8
K čemu ti má hodnoty věci typu chodím pozdě, nikam nechodím nikam pozdě věci typu udělám něco špatně po naučím se z toho a vím, že příště už jako to můžu zase udělat o něco lépe a vůbec nějaká schopnost jakoby sebereflexi a podívat se na to, jestli být sám sobě upřímný být být upřímný k ostatním lidem, taková ta Myslím si, že mě hodně pomáhat Business Alley přímočarost a nějaká upřímnost k lidem v managementu vlastně, že to lidi oceňuji, že to je nějaká cesta nebo že to nějaký způsob to, tak mi je dlouhodobě funguje, takže to je asi trošku filozofická možná jako hlubší debata na někdy příště a a a vůbec zamyšlení se nad tím, proč člověk je tam kde je má i to je to spousta důvodů a myslím si, že Spusť spoustu z toho ani nedokážeme identifikovat proč tak je
Minuta: 9
nakonec ty jak jsi měl tu přímočarou, dostal ses někdy do situace, kdy ta přímočarost byla třeba moc, protože já mám pocit, že ta přímočarost je taky taková dobu sečná zbraň a já to mám občas taky, ale jdi mám pocit, občas to třeba zkratkovitě zaměňují z účtu neslušnost, víš jako že vlastně vyřeš jako rychlík věci, tak je to taková pro některé lidi. Je to arogance trošku a tak dále. Jo jo. To se mi stává. A dneska už ne, tak často. Myslím, že si že jsem trošku jako Díky partnerce. Jsem trošku jako vnímavější, takže trošku jako trošku víc vnímám, co se děje a co je vhodné velký situace, ale určitě já jsem s ním, že to je o tom, že každý komunikujeme nějaká a ten kdo je řekněme mít normální. Tak tak ho lidi vnímají nějaká negativní a pozitivní záleží asi jak kdo kdo
Minuta: 10
jak má nastavený ty principy komunikace, kdo Jaký je vlastně jako člověk, takže já si myslím, že pak je fajn, že člověk si líp filtruje ty lidi, se, kterými jsem a dál bavit a který mi to sympatický a nebo naopak prostě lidi, kterým to sympatický není a a pro mě důležitá ta kvalita, takže já si radši by filtrujte lidi, kterým to je sympatický a s tím mi potom dál konverzuji a na ty lidi, kterým to sympatický není, tak se s nimi nepotřebuji já. Potkávat nebo trávit svůj čas, tak je to není člověk si furt ten moment sami. Řeč o věk mladší, tak se snaží líbit víc lidem. Čím je zkušenější zjišťuje, že to není potřeba úplně, že získá i nějaký jako sebevědomí, že že takhle v pořádku a nemá tendenci neustále pochybovat nad tím, že něco udělala, jestli to opravdu udělalo dobře a nebo jestli to udělal špatně a tak dále, že si prostě řekneme. Tak ok. Tak vím, že tohle už jsem já a to trvá se jako ne najít, když jako spíš
Minuta: 11
člověk se posouvá furt někam jo, já jsem přesně chtěl, když se řekne i normální. Tak jsem si vlastně uvědomuji, že spoustě lidem a třeba klidně našim lidem to může znít jako hrozně jako špatné slovo jako v normální Zatímco na mě už to vlastně působí normální to super není normální, tím víc super. Jako nemusí to být, tak vždycky samozřejmě, ale ale vlastně to Takový zajímavý posun. Já si myslím, že je důležité si uvědomit. Kdo jsem a tím víc vlastně oba by být autentický a a nehrát si na nic, protože člověk, když si na něco hraje, tak ty chytřejší a vnímavější lidi to poznají a od jde, takže to si myslím, že je důležitý a druhá věc. Je jsem řešil věk člověka, to jste jí hrozně energie a já jsem s ním, že to nejpodstatnější, co je, aby se člověk cítil dobře, aby bylo dobře, aby dokázal být šťastný a to podle mě je nutné, aby byl autentický tady
Minuta: 12
tady k tomuhle jo naprosto souhlasím, já jsem si vlastně zjistili během spousty tady těch podcastu v rozhovoru, že to sebepoznání autenticita je jeden z těch jako Core klíčových témat, které je třeba Doufám, že ty posloucháš jako dostanou jo, protože jsem si trošku, že to je vlastně přesně jak jsi říkala. Jsi práce na celý život, že to není tak jako, že najednou si řekneš, ale tak teď jsem jako se totálně poznal a vlastně vím a že se to jako furt nějak vyvíjí a posouvá, ale že to je přes Jako Klíčová věc, ať už nějaký spokojenosti štěstí je nebude po úspěchů a tak dále, jo nebo vlastně. Tomu všemu přesně, protože když nevím, kdo jsem, když nevím, co mám rád, když nevím, co mi dělá nedělá dobře. Tak jako můžu dělat životě to co mě dělá dobře. Nevím, že vlastně jako musím sám sebe znát, abych věděl, co mám dělat. To jo. A co mě dělá šťastným. Takže co co mě naplňuje cítit, co mi dělá dobře, co mi nedělá dobře a podle toho se chovat k zpátky k tý
Minuta: 13
byznysový dní záležitosti. Jak se liší investování do technologických start-up od toho co děláš dneska. Co šemoda retail a tak dále a to je hrozně také otázka, ale v čem si myslíš, že třeba rozdílný ten soused víš, protože prostě vybírat lidi, který mají dobrý nápad, který podpoří s těma penězma asi být asi úplně něco jiného, než od toho, co vlastně děláš, tak investování. A form of Venture kapitálu je potom, že ve větším. Většinou máš minoritní podíl. Tudíž vlastně jako je to o tom výběru. Je to o tom, jestli dokážeš vybrat správný projekt správný tým lidí správný produkt, natahuje se to dobře a tak dále. A takže tam je důležitý výběr. Ten výběr ti zabere nějakou dobu někdo dokáže zainvestovat po dvou týdnech znalosti. Toho projektu někdo po dvou měsících, to je asi hodně individuální i podle znalosti asi odvětví pro toho daného investora a to
Minuta: 14
co dělám. Teď je o tom, že ty věci řídím, že mám pevně v rukou, že to není o tom, že jsem si někoho vybral. A to mu důvěřuji ale že že že to do čeho investuji je moje celý a a je to na mě vlastně to udělat to udělat nejlépe, jak umím. z Samek 5 Rue Philippe taková velká otázka která Nechtěl jsem se tě chtěl zeptat je proč kupovat jako ve chvíli kdy ses teda rozhodl že by tě třeba lákám ona nebo tohle segment jako jaký vidíš třeba zpětně výhody a nevýhody koupit nějakou jako zavedenou značku jako Pietro Filipi versus postavit to úplně na zelené louce a postavit nějakou jakou značku od znova ale vlastně přesně jak říkáš úplně podle tvých představ protože přece jenom z Petro Filip i když to můžeš jako ten bran někam posouvat a modifikovat a tak dále tak tam jsou vždycky ty jako
Minuta: 15
kuře ne že jo A toho přemýšlení lidi ve značce a tak dále šel by se do toho třeba stejně dneska nebo by jsi dneska řekl hele vlastně bych to řešila úplně od nuly Já si myslím že bylo fajn že jsem to udělal jak jsem to udělal kvůli tomu že člověk se strašně rychle hodně věcí naučí že tím kupuji tu znalost toho byznysu kdybych samozřejmě dělal ve Fashion 10 Léta a byl v tom zkušený a byl jsem manažerem nějaké firmě tohodle charakteru, tak potom klidně založit firmu na zelené louce asi není problém, ale pro člověka jako já, který z oblasti nepocházel, tak tohle byl způsob, jak se to relativně rychle naučit a vidět vlastně jak ta firma funguje. Co má za sebou. Jaká historie, co funguje to nefunguje to fungovalo nefungovalo. Koupíš tím vlastně teď do 23 let historie firmy a můžeš jako v tom najít strašně moc zkušeností a informací, takže
Minuta: 16
to si myslím, že je fajn a to byl případ jak Petro. Filip je tak pjetro Filipi ikara měla měli to byly společnosti, které měly jiného majitele. Takže jiný přístup byznysu. Bylo toho hodně jiný fungování ti dvou firem. Takže člověk si z obojího vezme to, co si myslí, že je nejlepší pro nějaký další fungování ty věci, které vidí, že jsou. Třeba horší, tak ty se snaží postupně zlepšovat, ale jakoby pro mě těžko představitelné, že by během dvou a půl roku byl schopen postavit firmu, která má 900 milionů obratu na českém a slovenském trhu v podstatě jo. Máme něco málo pobaltí a a dál, ale v podstatě je to jako z 95% tady Československo. Takže jako postavit takhle silně a nebo silnou jakoby lokální firmu a s takovou znalostí a s takovými značkami těžko
Minuta: 17
představitelné. Šli by jsi mohl říct, kdyby ty stejné peníze vzala dal jedou do budování Ok. Otázka je tam spousta rizik, která jsou tak. Nemůže nemůže vidět nemá tu zkušenost. Pokud to jakoby to takovou značku nestavil úplně od nuly a samozřejmě, když pracuje člověk jenom s vlastními penězi, ale s cizími penězi tak Ten byznys, který nějak funguje líp financovat eln i ať je to bankou a nebo případně dluhopisy nebo jakýmkoliv jiným dalším způsobem, ať je to případně postup nějakého dalšího investora, tak určitě kupovat byznys, který má nějaký čísla je jednodušší, než to stavět na zelený louce a jenom to stavit na plánech všechno co jako si myslíme, že udělám ještě bez té zkušenosti navíc, jako kterou jsem tehdy neměl. To mě možná zajímalo, jak jsi to bez té zkušenosti vlastně vyhodnocoval tu příležitost jako víš, že sis to může nebo nemůže vyplatit. Koukal jsi tenkrát teda striktně vlastně na čísla z toho tvého finančního.
Minuta: 18
No ty máš nějakého backgroundu nebo jsi už trošičku věděl, jak vlastně proniknout jako do té firmy a zjisti co funguje to nefunguje, jak je to má potenciál a tak dále, já jsem už tehdy věděl, že produkt je špatný, jo. Nebo určitě že Produkt měl vypadat jinak než Jak vypadá vzhledem k cílové skupině i značky a takže to jsem si už tehdy uvědomovala. V tom jsme se nemýlil a od té doby jsme udělali kus práce ten ples gerbera úplně jinak. A určitě důležité jak pro stávající trhy, tak pro potenciální expanzi do zahraničí a je to jakoby základ mít produkt, tak to bylo jakoby jedna věc a druhá věc je samozřejmě jako způsob řízení společnosti a to když jsem vlastně se díval na to, jak je řízená ta firma. Viděl jsem předtím nějaké firmy, jak byly řízený. Kolik má nějaký selský rozum.
Minuta: 19
A baví se s těmi lidmi, tak si udělá obrázek potom jestli jsou to ti správní lidé nebo nebo to nejsou ti správní lidé anebo jestli jestli si myslím daný moment, že bych byl schopen nabrat lepší lidi, než ty, kteří tam byli, že samozřejmě to má vývoj. Od té doby už jsem dvakrát vyměnil management. Takže člověk se neustále posouvá dneska můžu říct, že tam jsou ty. Nejlepší lidi, které můžou být. Tento moment na mojí dovednost, že jo. Za dva roky 3 roky člověk může zase jako vnímat něco nějaký na k a může tam nějaká nějaká částka může být stejná nějaká být zase jiná je to o tom asi jak ty lidi dokážou. Jdu s tebou, jak ty s nimi dokážeš pracovat, tak je dokážeš rozvíjet a jestli ten materiál je rozvíjet a ona je a nebo není rozlítaný, když říkáš produkt, tak je to jako. Mám si to představit jako fakt ten oblek tu košili a tak dále, jako jsi říkal, že produkt nebyl dobrý, víš, ale jako možná pro spoustu lidí, kteří třeba tady ty značky nenakupuji, tak
Minuta: 20
vlastně jako pro ně na první pohled a možná produktu podobný dneska nebo jako v čem se dá produkt zlepší rizoto, jsou to střihy jsou to materiály. Je to všechno okolo určitě já jsem si že většina lidí to nepozná, pak budou lidi, kteří se o to zajímají víc a poznají to jednoznačně to jde potom ruku v ruce s marketingem. Takže jsem že důležitý ty změny komunikovat to vlastně jako děláme. Učíme se to teď tu komunikační strategii, kterou mám připraven na podzim zima a už jsem s nimi docela spokojený, tak je to připravený, takže jsem zvědavý, jak to jaký to bude mít dopad na na zákazníky a na čísla a tak stalo. Tak ano, je to o materiálu. Je to o střihu. Je to vizuálů toho produktu. Je to o designu. Tudíž je to samozřejmě o nějaké myšlence. Zatím za tou celou kolekcí, že tehdy to bylo hodně rozbitý, že tam byly různé návrháře každý dělal trošku něco jiného, tak
Minuta: 21
jsme řekli ne tady to je jednolitý koncept kreativní ředitelkou je Monika. Monika bude říkat, co je tématem téhle té kolekce co co má být zatím. Protože to není vlastně. My děláme ještě navíc jako jedna z propozic Pietro. Filipi je že to není jenom o tom po těch hadrech, ale že to je nějaký myšlence o nějaké filozofii, takže Vlastně třeba jenom příklad na podzim zimu máme vlastně Atlas mraků a je to jakože, že něco většího, než jsme my a a není to nevychází ten vlastně skoro stejná situace, ale měli jsme to už naplánované předtím, než to přišlo a tohle nám jenom hraje do karet, že vlastně jako říkáme, že my jsme součástí nějakého celku, ale že to není o nás, že to je vlastně o přírodě, že to je o planetě, že to je o tom se chovat nějak s respektem Vůči sobě samým, ale sebe samotnému, ale tak ostatním lidem, tak přírodě tak planetě a tak dále, takže vlastně to
Minuta: 22
máme teď máme i motiv mraků vlastně, který se prolíná těmi materiály, které jsme vlastně sami develop, ale já mám vlastně designer nebo grafika, který dělal tu grafickou podobu a ty Princ a potom vlastně tiskli na na na na materiály a z toho vznikl ten produkt. Takže to vlastně dneska málo. Dneska má většina značek ty látky kupuje hotový už potištěný a nějak to skládá, ale tý dohromady a dělá z toho kolekci. Ty jsi zmínil tuto téma udržitelnosti. I am že jedno z aktuálních témat je, že jste zrušili slevy. Pro mě jsou to mluvilo, nebo že jste řekli, že na to viděl nechcete, ale jako vlastně překvapilo, že tys to dával hodně do takového kus spojení 100 udržitelnosti nějak podle tebe jako slevy a udržitelnost taky i ty, co to má společného, protože víš jak já mám, protože ty slevy jsou už tak jako Nedílnou součástí toho, že tady je ta že spoustu
Minuta: 23
lidí má pocit, že to není ve slevě Skoro tak jako si nekoupím a já vlastně nechápu možná ten motiv, jak je nemoc jako pro tebe. Myslím, že tohle co říkáš je pravda tady v Česku, když se podíváš na náhodně zahraničních značek zejména ve Spojených státech, kdybych řekl, že co se týče marketingu, na tom jsou nejlépe Spojené státy. Určitě patří k těm lepším s ním. Co se týče marketingu, tak tak tam je to docela běžné jsou značky, který slevy nedělají a ve Francii to jsou třeba spíš jako luxusní značky, ale do toho segmentu Madness padáme, takže proto to připodobnil třeba k Americe nebo Holandsko má určitě kvalitní značky, které dělají slevy, když se ptáš na tu udržitelnost a slevy, jak to spolu souvisí. Já říkám, že za udržitelnost není o tom, že zvolíš zelenější materiál nebo recyklovat recyklovaný papír, nebo
Minuta: 24
jakkoliv něco podobného a že udržitelnost je o tom dělat věci udržitelně a vlastně konzum ten konzum, který ve společnosti Dneska máme to je. Udržitelný pro planetu a slevy jsou motivátorem pro to, aby člověk udělal nákupní rozhodnutí, který není postavený většinou na racionální základech. Prostě nepotřebuje to. Koupíš si víc věcí, než by potřeboval, když je já nevím dva plus jedna nebo jakákoliv jiná motivace. Takže jenom říkám, že my nechceme motivovat lidi tím, že si budou myslet, že udělej výhodný déle a napočítat si to do ceny toho produktu tak aby nám to Maršově vycházelo, ale že chci být vlastně jako fér. A chceš říkat. Ano tohle prostě hodnota toho produktu a taková je pokud ten produkt je v pořádku a může se nám stát, že nějaký produkt se nám nepovede tam můžu udělat přecenění toho produktu, ale neprodávám ho na tom, že pravdu, který původně stál
Minuta: 25
10 teďka stojí 5a, to vás má motivovat k tomu udělat to nákupní rozhodnutí a samozřejmě to jde ruku v ruce i s tím jak hodně sezónní a nebo ne sezónní ten produkt je, že my se posouváme tím směrem, že Vlastně nějaký 70 80. Procent kolekce jsme aby bylo na sezónních a jenom 20 až 30. Procent bylo výrazových. Takhle mě sezónních je pravda, že před časem tady byla Kamila Boudová, která hodně mluvila o Slow Fashion na triky v trendech a a ta vlastně zmiňovala, jak celý ty sezóny vlastně a trendy si vlastně vymysleli kdysi jako módní řetězce, aby prodávali přesně jak říkáš komnata víc, že jo. Proto proto bylo výhodné, když jeden rok bylo v trendy něco a druhý rok něco jiného, protože to jdi se neustále museli kupovat nový nové věci. Přesně tak je to je to jako třeba skupina Francouzská sms této značky, které u nás nejsou to třeba Sandro máš plody. Bylo to vlastně
Minuta: 26
zkratky značek, tak ty to mají vyloženě postavené na tom, že jedou prostě závozy furt ničeho nového a neustále jakoby pouzdro na Instagram. Než že mají novinky, že to je vlastně Vojtěch i zde postavena těch novinkách cenu. Rivals za mě neudržitelný dlouhodobě neudržitelný a vlastně půjčující pro větší konzum, než je než je potřeba, protože nakonec člověk dojde k tomu, že A co potřebuje potřebuje určitě ještě bych to dal na muže a ženy, že určitě může většiny kupujou prostě základní věci a kupující opakovaně dej dej mi spíš jako o to, aby to bylo z dobrého materiálu. Aby jim to sedělo, aby se v tom cítili dobře a není to po nějaké velké v trendech. Už jen je to samozřejmě trochu něco jiného. Tam je to víc poté trendové
Minuta: 27
hosti, což mi i reflektujeme, ale pořád Vidíme, že dlouhodobě se prodávají prostě stejný kostýmky je prodávají se stejné šaty a je to o tom to trošku jakoby. Po nějaké době dělat tomhle facelift udělat jakoby to a up-to-date, aby to bylo prostě současné a dělat to zlepší je lepší materiál udělat to lepší technologie má takže ano, ale ale jako si tam bude kytka takováhle nebo takováhle pro hodně zákaznic není tak důležité, přestože samozřejmě jsou i věci, které si koupí jenom proto, že se ti udělat radost a je to zrovna sezónní záležitost, ale řekněme tyhlety sezónní věci krátkodobý, to je o tom, že do toho nechci tolik investovat. Vím, že to budu nosit půl roku, tak jo, tak si to koupí zavře a tam je to OK, ale když už někdo jde do značky, jako je Pietro Filipi, tak to spíš bere jako nějakou investici, že ty věci nejsou úplně prostě. Nestojí to pětistovku, ale
Minuta: 28
ale stojí to třeba 5000, takže předpokládám, že to budu nosit ne půl roku jenom v tomhle trošku překvapuješ, protože já když jsem čet nějaký citát od tebe, kdy jsi vlastně mluvil o tom, že příchod levicově orientované. Ve společnosti přináší pocit, že výdělek aprofit nejsou důležité, až ti to přijde absolutní a tam jsem jako trošku měl pocit, že jako opravdu tlačíš na ten výdělek aprofit. Na druhou stranu tady ta Lenka udržitelnosti. Z mého pohledu, kde trošku proti tomu profitu, víš jako, že když to neříkáš, ale nekupujte si tolik toho oblečení, tak mě vlastně říkáš, nekupujte se, možná tolik toho mého oblečení a jakoby do mě se trochu toho profit oslavuješ, já jsem to myslel tak, že ano podstatou byznysu je budovat profi nebo dělat profit prostě vydělávat peníze, že jo. To je proč podniká podnikatel, takže tak to myslím a ta myšlenka byla postavena na tom, že dneska tím jak je velký městí peněz, tak není
Minuta: 29
takový tlak na to, aby aby ty věci někdy vydělali vůbec peníze a chci aby ty projekty firmy a lidi vydělali někdy peníze vrátil je. Jo a to si myslím, že není v pořádku, že vlastně jako každý. Byznys má být postaven na nějakých racionálních byznysový základech a má se očekávat, že ty peníze budu mít nějakou návratnost. Jo to byla ta myšlenka, ale myslím si, že do budoucna to bude čím dál víc o tom, že se nebudeme dívat jenom na kafíčka jako videa a ziskovost a a a podobně a růst obratu a tak dále, ale že to bude čím dál víc o tom jak o přenosu ty firmy mají pro společnost. Co jí přináší? Jo a že že i podle toho budou hodnocený. Ano, to je dneska už vidět, že mnoho investorů se dívá na to, jestli je to zelený a není to zelené existují i zelené dluhopisy u firem,
Minuta: 30
které mají plnit nějaké předpoklady pro to, aby se stali zelenými a potom jsou lépe financovaný bankami a a dalšími investory na kapitálovém trhu, takže určitě to je. Trend do budoucna, který se který přichází a dál jsem s tím, že bude pokračovat a bude to o tom Jakou hodnotu do 13
Minuta: 31
teď se do tý ekonomiky jako pumpuje zase tolik peněz, že je otázka, jestli to bude mít nějaké daný fakt. No já to zatím nevidím. Já zatím vidím, že pořád jakoby technologické firmy nemají problém peníze rajzovat. Daleko menší problémy mají v tom narizovat peníze, než kdybych já dneska chtěl nějaké peníze rajzovat. Jako v podstatě dost často jsem házený do koše retail. Tak to je pomalu sprosté slovo pro investory, že prostě to nepopulární, ale já nedělám retail. Já dělal. Já budu značky, který prodávají a ty značky prodávají vícekanálové. To znamená ano. Prodávám v retailu mám vlastní ecommerce prodávám na cizím jako Marsu prodávám velkoobchodně a můžu vymýšlet další způsoby toho, jak chci ten svůj produkt prodávat a je to samozřejmě neska jako značka, vlastně si budu budu
Minuta: 32
tu zákaznickou bázi a snažím. Snažím se získávat i pozornost. Vlastně to jako o tom, aby značka získala pozornost nějakého množství lidí nějaké své cílové skupiny, takže vlastně dneska z těch značek se stávají. Dobrý značek se stávají v podstatě redakční domy, že produkují kontent, který chtějí, aby nebo snaží se ho produkovat, tak aby ho konzumovali zákazníci. A tím získávali loajalitu ke značce. A měli to spojený s nějakou emocí třeba, takže To je to, co dělám. To musím zajímavé to srovnání vlastně s e-commerce. Kdysi říkal, že e-commerce s poměrně věnoval předtím a jako v e-commerce vlastně řešíš jenom ten jeden primární prodejní kanál, že ho samozřejmě můžeš máš jako různé metody, jak tam třeba nahrát lidi Zatímco ty vlastně teď si dám vyjmenovat pro čtyři na pět těch prodejních kanálů na distribuci samo o sobě velký téma a jenom budova ten e-commerce
Minuta: 33
a jenom budovat vztahy s těmi department store i anebo s těmi nákupčí MiG teď nakupují pro nějaký multibrandový obchody. To jsou prostě jako velký kapitoly je potřeba se jim věnovat, aby ten byznys byl konkurenceschopný a třeba lépe profitabilní ostatní byznysy, protože si myslím, že nejde říct dneska, že jenom online. Nebo e-commerce jo, jo, nebo jenom retail. Je to o tom míchat ty kanály. A chápat toho zákazníka, kde jak se chová vlastně a a podle toho to přizpůsobovat, jo. V každém případě jako značka vědět, kdo je ten zákazník Koho chci a podle toho to přizpůsobovat a Snažit se být. Díky využívání víc těch kanálu efektivnější, protože když budu umět kombinovat ty kanály, tak půjdu moc být efektivnější. Kdybych se spoléhal jenom na e-commerce, tak jsou prostě období, jako že ho na jaře tohoto roku, kdy prostě ta profitabilita tam být Nemohla a a pravděpodobně to tak ještě nějakou dobu bude teď
Minuta: 34
na podzim, taky to vypadá, že jsou velké peníze do onlinu, kde se samozřejmě budu snažit kompenzovat ztráty, které vznikly v první polovině roku. Takže je to o tom vlastně jako chápat ty kontakty, co kdy, jak funguje a začali dobrý. V daný moment dávat peníze a není to furt stejné. Mění se to je to je potřeba být furt jako Furt ve střehu, to mě přivádí k otázce dát, protože že ho k tomuhle všem. Jsou určitě hrozně důležitý mít data ti už o těch uživatelích. Jak se říká respektive utéci do té cílové skupině, tak o tom jak se lidi chovají těch krámech a tak dále, jak tohle funguje třeba v té tvé oblasti. Jaký vlastně data můžeš mít, když máš někde krám v Obchodním centru, vy tam ty tam nějaký lidi zamíří a nikdo stamenovic a prohlédne. Někdo si něco koupí, jako jak se tady s tím pracuje, tak ti dát v offline máš samozřejmě méně online, víš poměrně všechno, když se ti zákazník
Minuta: 35
přihlásí, tak máš přehled o tom, na co se dívá, dneska se bude spousta nástrojů, který potom ještě personalizujte to tomu zákazníkovi a v offline ujeto omezenější samozřejmě tam je důležité na pokladně identifikovat toho zákazníka, jestli je zákazníkem a nebo není a pak je to spíš po spojené s tím nákupem, že vidím, že tam řešíme KP jako konverze. Hlídáme návštěvnost obchodu a víme, že máme nějaké procento konverzí těch zákazníků víme, že ten zákazník průměru si koupí dva a půl produktu víme, že průměrný nákup je 5000Kč toho zákazníka, jo, takže máme nějaké základní, na který se díváme, ale samozřejmě zda to totiž zákaznících mám tím je to lepší a dá se s tím hrát a každém případě si myslím, že to že vždycky je to nakonec o tom selském, rozumu si říct, že to jako není potřeba úplně někdy
Minuta: 36
jako přehánět, že vlastně jako trošku jako jet po té intuici a taky jako není úplně špatný. Člověk si může myslet, že půjde až do úplného extrému nějakého k ale vlastně dost často setkávám, že už jako i ty kp100 takové Jaký je rozdíl mezi tím Lea tímhle vlastně Proč má mít ještě jako do většího jdete auto zpracovaný tohle KP, když už jsem jsem schopen pochopit entrance tady na tom jednodušším KP, takže bych to zas úplně jako nepřeháněl. Jo, má to mít zase nějaký. Nějakou logiku, ale určitě jako data jsou důležitá. Myslím si, že dneska obecně v podnikání těch dat je hodně nebo co i možná firma k dispozici větší problém. Je u mě s těmi daty pracovat a umět a interpretovat. To mě možná zajímalo máš z hlavy představu. Jaký je konverzní poměr takhle nějakých krámu? Už jsem v obchodních centrech, kolik z těch lidí, co tam přijde ráně s něco koupí, určitě. No, tak ona se to pohybuje kolem 10% si ho vlastně
Minuta: 37
tohle je číslo, které se vůbec na to 1% nebo 50 řeknou někde 20% jako má vyšší konverzní poměr, já kolem 20% a a online máš 0,3 procenta. Jo a samozřejmě 2,3 procenta máš Kdy za předpokladu, že ti že tu výkonnostní reklamou oslavuješ vlastně lidi, které jsou relevantní a to je to co si myslím, že i my jsme pálili hodně peněz historicky. A co teďka jsem vlastně stoupl, protože si nemyslím, že jako bude efektivita toho, když někomu ukážu banerů sako za 8000. On si na to klikne a pak to koupí prostě to je jakoby to je v tom segmentu. Tak ty Myslím, že ten zákazník na tu značku a musí být po čem musí
Minuta: 38
musí vědět po čem vlastně jde, co chce a že ho nepřesvědčím tím, že mu tam jako najednou vyskočí vyskočí baner, jo. Že by jsme jako je historicky dělali. Jako podle mě a to vychází to z toho jakoby jako nastavení agentury agentury ti k tomu přistupují hodně jako plošně dost často a to nechci teď jako bagatelizovat zobecňovat, ale taková je zatím moje zkušenost, že prostě vezmu to co funguje u jiné firmy a a a a udělají to i u další firmy a vlastně vůbec nepochopí toho byznys a taky chyba do 600. S tím, že těm agenturám dávají velmi špatné zadání jo, že ani ty agentury vlastně neví pořádně, jak ten výkonnostní marketing mají dělat, protože nechápu zákazníka té značky. Nechápu tu značku, já pak se dostáváme do toho takový jo. Je dobré mít agenturu není dobré mít agenturu, ale ono to není tak jednoduché, ono to je prostě o tom, že věci můžou fungovat, když funguje komunikace mezi lidmi. A když když když funguje to spolupráce jo, ale to je jako že tam si myslím, že to je jako velké jádro. Pudla je v tom, že dost často nefunguje komunikace mezi lidmi a nefunguje to spolupráce
Minuta: 39
a nefunguje ani na jedné Ani na druhé straně, takže já říkám, že potom lépe jsme lyžovat telné je to finhaus, že že i na už si to dokážu jsme lyžovat lépe než ještě jakoby řídit nějakou agenturu, která je autorizovaná, nezapře to někam kam ne se ale jako máš pravdu, já jsem to třeba sám viděl prostě třeba i tady na ten odkaz jako snažit se lidi bannerem přesvědčit, aby jsi po Liberec, naše hodinový povídání je vlastně hrozná hloupost, že jo, protože jako zjisti. Aha, tak to není něco si to co jsi teď na tom mobilu jako za ty dvě minuty, jako proč nebo prostě No a samozřejmě to vidíš s tím musí být nějakým způsobem seznámený, nemocná mě nebo znát tebe nebo něco podobného a prostě Taky jsem přišel na to, že tady ten kanál je vlastně úplně in elevant ní, protože prostě po těch letech chceš něco co jako to je, jak prostě přesně oslavy člověka na ulici a chtít po něm ať A nevím proč si životní pojistku. Já jo
Minuta: 40
jo, jo. To souhlasí jedno zajímají v tématu, o kterém jsem nedávno mluvil. Je produktivita jakým způsobem. Ty jsi pánovi včas a jakým způsobem ses to snažil naučit lidi ve firmě. Jak se ti to povedlo, protože ty jsi jako známí tím, že jsi hodně věcí rozplánovat a že dáváš se vy si do kalendáře různé úkoly a tak dále agendu tobě to vyhovuje jsem pochopil, jak to vyhovuje lidem ve firmě. Já si myslím, že nebo ne myslím, ale bavím se s těmi lidmi a a Vnímám to že nebo respektive posunuli z uděláme si velkej velkej kus cesty jsme ušli od doby, kdy jsem s ním začal jakoby víc to půjčovat, což bylo vlastně během karantény a dneska to většina lidí používá, funguje jim to a jsou spokojení vlastně jako jim to into ten ten výsledek je, že dokáží žít vlastně jakoby balancování She život,
Minuta: 41
protože to není neustále takový to ten pocit. No tak co ještě mám udělat a mám toho vlastně hodně a a stíhám to a nestíhám to a ten po mně chce tamhle to. Jo takový to vlastně, že jsem ve vzduchoprázdnu. Jo a teď teď vlastně neustále někdo vyžaduje moji pozornost. Jo a je to notifikace jsem a notifikace tam a vlastně to je problém, že tohle to není řízené vlastně jo, takže takový ty věci jako vypněte si všechno. Jo, řekněte si, kdy se věnujete mailu, kdy plánujte si telefony, mě se v podstatě nestane, že bych telefonoval s někým neplánovaně a velmi límečkem jo, že je prostě přemýšlejte vlastně jako nad způsobem komunikace kdy Je nutný zavolat. Jo, jak to ruší toho druhého člověka, když mu zrovna volá to jestli on neřeší třeba něco zrovna jiného. Nebo jak mu jdu k té Kdy chce řešit něco jiného, jo, kdy zanechává The Boys tomu člověku, že to dost často může vyřešit
Minuta: 42
to, že nemusíte telefonovat, ale že můžete nechat Boys pošlete zprávu, kdy mu pošlete mail, kdy si s ním domluvíte schůzku, jo? A kdy ta schůzka, kde jste jenom vy dva nebo kde je to schůzka, kde se řeší nějaký projekt a je tam víc lidí a rozdělil s úkoly a potom jaký projektový nástroje na to využíváte, jestli asanu nebo něco jiného a jak používáte kalendář. Takže jako funguje to funguje to dobře je to je to ne. Jak ty říkáš jako Funguje to tobě? Já jsem s tím že to jako může fungovat komukoliv, ať je člověk různé povahy, že prostě co se neměří se těžko vyhodnocuje. A těžko se to zlepšuje, jako to jako sportu jo, že kdybych prostě nevěděl, že musím udělat něco fakt jako konkrétního a Do detailů, já to při podobném třeba na běhu a Rád běhám, tak prostě kdybych jako věděl, že ne zaběhnu tyhle ty intervaly za takovýhle čas a Neudělám to prostě x krát týdně. Tak si přece nebudu zlepšovat, když ten trénink nebudu měnit
Minuta: 43
a nebudu ho jakoby cíleně měnit, tak taky jako se nebudu zlepšovat. Takže je to o tom, jestli se člověk chce zlepšovat a když se nepotřebuje zlepšovat, tak nemusí plánovat nic. To je asi v pohodě, když jo, tak si myslím, že to je nutné možná ať přiblížíš posluchačům. A divákům, jaké jsou základní stavební kameny toho ty jsi říkal jako Jasně vyhradit si nějaký čas. Prostě na ty jednotlivé aktivity. Takže je to ideálně prostě najít si ty priority a Aktivita ten den, pak je rozplánovat a pak to Jak dodržovat nebo tam ještě třeba něco dalšího. Thru zasahuje. No a nevím teď úplně na co se ptáš. No, protože samozřejmě těch principu takový ty produktivity a hrozně moc ho máš jako miliony různých metodika systému. Add čekat tak dále, tak mi třeba zajímalo, jaký je takový to minimum, které si ty své lidi snažíš naučit, aby dělaly víš, protože jako spoustu lidí si vlastně ani neřekne. Tohle jsou tři věci, které se dneska udělat jo, to už je takový jako.
Minuta: 44
Řekněme v té minimum. Pro mě je vlastně takový jako druhý protipol toho mít fakt jako a dost plánovanou každou minutu a a mít jako rigidně prostě říct tady tu půl hodinou píšu tady ten článek, který tu půlhodinu. Píšu tady ten mail a tak dál. Já jsem s ním, že nejdůležitější na začátku je pochopit. Proč to děláte a naučit se ten způsob přemýšlení o tom. Jo, že vůbec jako by to si plánovat ty věci vůbec jako udělat to, že za mnou přijde kolega a já mu řeknu, ale promiň, jestli něco potřebuješ, tak mi napiš, já si to potom vyhodnotí medializována plánu podle toho, jestli si chceš pokecat a trošku jako na lidské. Ale tak můžeme někde na pivu a to si taky můžeme naplánovat. Jo v důsledku. Jako kdy jim na to pivo půjdem a popovídáme si prostě já po drbeme o tom co se děje ve firmě a tak dále, protože jsme lidi a to je jako proti tomu vlastně jako já to chápu všechno jo, akorát
Minuta: 45
říkám, že pokud mám a pokud mám být 8
Minuta: 46
jsem schopen se naučit líp plánovat i vlastně jo, to je dovednost to jako umět plánovat, jo, takže já už dneska vlastně jako jsem tak daleko, že já se třeba jako můžu minout o 10 minut, ale nestává se mi, že by to bylo někdy prostě jako půl hodiny nebo Jo jako že prostě ty se snažím přemýšlel hodina externality teď do toho vstupu. Co se může stát vlastně jo, že člověk potom čím hlouběji o tom přemýšlí. A čím víc zkušeností má tím víc dokáže predikovat, co se mu po té cestě může stát. Ale když je to člověk, který ti s tím teprve začíná, tak si něco naplánuj a ono to nevyjde a pak je frustrovaný z toho, že to nevyšlo vlastně, ale je potřeba se zamyslet, proč to nevyšlo. Takže ono to je jako to jako těžká dovednost, ale když se člověk spí s dovednosti člověk zlepšuje, tak se zlepšuje komplexně jako člověk si myslím nezajímavý jako já s tím mám přesně tady s tím problém s tím bojuji s každou chvíli si koupit nějaký nový
Minuta: 47
plánovací diář, protože doufám, že investice a ty nová věc mě na chvíli jako donutí noc a pořádně si plánovat, ale ale přesně jak říkáš. No není to vlastně Fancy plánovací diář ich, protože jsi způsobem si to můžeš napsat do pana kus papíru, že každý ráno a bude to fungovat úplně stejně přesně přesně ono málo, co je tak náročné nebo tak komplikovaný, aby člověk na to potřeboval nějaký sofistikovaný nástroj. Jo? To jsou spíš. To jste to jak a říká mi v tom technologickém světě je spousta prostě Bullshit UA balastu, který vůbec nebylo potřeba programovat, aby lidi fungovaly vlastně jako dobře nebo produktivně, že je to dost často si věci počítáš hlavy nebo jako je dokážeš dát relativně rychle dohromady a nemusíte dávat ani do excelu. Jo, že je to pořád o tom používat ten selský rozum a vědět kdy tě kdyby ten Excel potřebuji a kdy ne, tak úplně stejně ty plánovací nástroje, ale v principu jako si myslím, že třeba kalendář je je skvělý nástroj vlastně jako jednoduchý a skvělý. Jo,
Minuta: 48
že vím, že je to taky o tom přemýšlení, jako co mi jak vyhovuje. Jo vím, že prostě se mi líp pracuje večer. Ok, jak si to naplánovat a vím, že prostě se mi některé věci dobře dělají ráno, tak si Naplánuj Ráno vím, že jsem kreativní po něčem po nějaké aktivitě, tak si to dám po té aktivitě jo, že už je to potom uvažování. Jak jako člověk vlastně fungují jo, že to se nedá ploše říct a teďka říct všem, máte to dělat nějak jako Jak a vidím, že lidi si jakoby dokážu najít své postupy je potřeba se naučit ten způsob přemýšlení nad tím, jak ty věci plánovat. Jo je lidi ode mě z firmy, které jsou v nejvíc kreativní jako návrháři, tak plánuji a vlastně jako chápu, proč je to důležité. Obzvlášť, když dělají s dalšíma lidma, tak je to je to dobrý nebo není to jako už dneska v té naší organizaci není možné neplánovat, když dělám s těmi ostatními lidmi, než se připomíná, jak se poněkud poněkolikáté zdůraznil ten selský rozum, že
Minuta: 49
mám pozdě, že to taky často je, že jo prostě, že těch bys něco bych rozhodnutí máš jakoby tolik, že ve chvíli, kdy to podle intuit se nebo selského rozumu dokážeš udělat na 60% Správně to rozhodnutí, tak ano. Můžeš se na to jako najmout konzultantskou firmu, která tebe dva měsíce vyhodnocovat a zvedne ti to procento z 60. Třeba na 70, ale otázka jestli to vůbec za to stojí, že jo za ty peníze a za to čas a tak dále. Si čehokoliv, jestli to za to stojí a jestli ty náklady nejsou nepřiměřené tomu jako to bude mít hodnotu pro ten byznys. To si myslím, že prostě obecně I Fight jízdy jako Přemýšlím nad tím se automatizovat, co ne automatizovat, protože někdo automatizace je dražší než to, že ten člověk dělá, že jo. Jo už je lepší, aby ten člověk dělal, abys to vlastně ne automatizovat, takže určitě je to je to jako o tom, že se nedá prostě říct nějaká půjčka ta funguje. Je to je to jako všechno. Je to daleko komplikovanější většina
Minuta: 50
lidí umí umí představit, ale vlastně jako samozřejmá tendence je ty věci si zjednodušovat tím, že to dávám do těch pravidel, že jo, takže a tím, že to dám, tak se omezím vlastně no a v tom jsou experti organizace, že jo, kde v té jako organizace Sorry velké korporace, kde Samozřejmě je to postavené na tom, že tam musí být ten systém, ze kterého to lidi nemůžou vybočovat a to samé. Ty lidi, který mají řekněme víc ten selský rozum, tak to po nějaké době vždycky začne štvát a mají začít mají tendenci prostě jít pryč dělat vlastní byznys nebo dělat do menší firmy nebo jakkoliv. Jinak možná zkusím jedno téma úplně bokem, ale napadlo mě já ti díky tvé minulosti jako člověka, který se pohyboval ve financích, tak říkal pomáhal s jiným lidem investovat má tak dále jako třeba ovlivnilo tvé vlastní nakládání s penězi, víš jako jsou nějaké principy, které jak bohatý lidi nakládají s penězi, které normální
Minuta: 51
smrtelníci netuší. Já jsem třeba navezl na jednu takovou je zajímavé téma a to je využívání dluhu. Jo jako že mám pocit, že spoustu lidí jako od určitého levelu začíná velmi jak opakovat a půjčovat si peníze a někam to dávám, což jako spoustu normálních lidí úplně nedělá a vlastně ten koncept jim není on s námi jo. Jo jo chápu, na co se ptáš a určitě čím je člověk víc jako v podniká vyšší tím má větší toleranci k riziku, jo. To znamená ano, prostě když si nebo to je trošku je zjednodušení, ale vlastně jako ty lidi, kteří podnikají umí přijmout více riziko, že jo, ale ti kteří jsou zaměstnáni, tak jako by to tak neumí a takže to je určitě ano a to může být souviset zpracování s cizími penězi jednoznačně. Pro
Minuta: 52
mě je to asi o tom, to je jako že se zářiče úspěšný neúspěšný bohatý chudý jakoby Jaké jsou v tom rozdíly já jsem s tím že to je vůbec jakoby že to je o tom jaký člověk je jako že to je spousta rozhodnutí který jako že bych řekl chudý dělají tohle a bohatý dělají tohle jo jako by to zjednodušování já jsem četl že mě bylo 12 let mi mamka dala Bohatý táta chudý táta od kiyosakiho to že jsem to četl fakt brzo tyhle ty věci a to je jako sranda Jo to je to se taková jako ale je to je to fajn že už to dítě když jsem jsem to věděl prostě už v dospělosti z už jsou dospělí lidi tak já jsem to četl výrazně dřív tak mi to pomohlo pochopit některé principy že třeba je dobrý tvoří nějaký nějaký rezervy že ty že ty rezervy mají tvořit jakoby nějaký další peníze a že peníze pro mě jako Můžou pracovat jo tvořit sice nějaký pasivní příjem ať to je že si koupím byt
Minuta: 53
a ten pronajímám anebo zainvestuji do dluhopisů a ten mi nese nějaký pevný výnos nebo koupím akci nějak Společnosti, protože věřím, že její hodnota poroste z nějakého důvodu, ať prostě fundamentálního nebo nebo nebo si dělám nějakou technickou analýzu nebo nebo k tomu přistupuji. Jinak těch přístupu je Celá řada. Takže si myslím, že se to nedá, že si to jakože že to o tom se dívat na profil a lidí a vidím jako jak různé profily lidí různě investuje různě k tomu přistupují, kdyby se zeptal mě jakoby jak já jakoby se svými osobními penězi. Tak já vlastně jako Žádné velké rezervy nemám. Jako že bych někde měl na účtech prostě miliony a jenom pro dobrý pocit a ten pocit upper. Já to nepotřebuji pro ten dobrý pocit, jako aby byl v klidu a pracuji hodně s těmi penězi i v tom vlastně byznys
Minuta: 54
a v tom v tom Pietro Filipi kari business a i třeba když máme nemovitostní Business, protože děláme i vlastně. Beztak tam taky používám a cizí zdroje a a vlastně jako do čeho dávám nějaké svoje osobní finance, tak Sbírám umění. Tak v tom mám nějaké peníze, ale jinak vlastně mám jedno auto. Mám pronajatý byt, nechci nic kupovat vlastně jako jo barák asi v jednou postavím líbí jsi mi architektura, tak si asi budu chtít udělat něco podle svého nebo s partnerkou si uděláme podle podle svého ale ale jako vlastně nemám tu potřebu. Nemám to potřeboval jsem si to obecně jakoby či ta mladší generace dneska, že jako kupovat si věci, že to je spíš jako opruz nebo je to spíš s tím potom jako se o to starat. I když chápu, že samozřejmě člověk může se dostat na mě furt Jasně 33. Takže je možné, že za dva roky za tři roky budu mluvit. Jinak, že řeknu chci chatu
Minuta: 55
někde prostě, protože hezkou chatu nemůžu nikde sehnat, což je teď, že velký trenky lidi kina kupujou chaty. Za chvilku si zase uvědomí, že je s tím starost. Tak to začnou prodávat a trošku to splaskne, že jo, tak jako vždycky nějaký heipe, tak tak teď jako nejsou dostupné šaty v Česku, tak si lidi kupují chaty. Já nevím, jestli jsem ti odpověděl. Jo přesně jak jsem říkal Kiyosaki. Já jsem v té době taky, když jsem to kdysi četl mě na to možná trošku vadilo, že já jsem měl pocit, že spoustu lidí se na základě tady těch knížek a Půček začal honit za tím pasivním příjmem, což měl asi nepřijde ani jako extra zajímavý jako způsob života ani jako extra dobrá strategie, jo. Krom toho, že si myslím, že úplně jako pasivní příjem vlastně zas tak jako a možná existuje, ale jeho mnohem, jestli to hodí myslí, že jo, že nic není úplně tak jako pasivní a ta Honba za těma jako pasivními přijímám a kdy teda jako budu ležet doma na tom gauči
Minuta: 56
nebo někde na lehátku a pítko kosa a teď mi jako budou pro mě ty peníze na účet si myslím, že je taková jako trošku faleš. Chiméra u lidí, kteří ještě jako nemají moc peněz. Takže tohle je že to vždycky jako něco nemáš, tak to chceš mít. A vlastně jako až to máš, tak si uvědomí, že to už není tak důležitý, jak sis myslel, že to je důležitý, že vlastně štěstí ti to neudělá. Že jako peníze třeba, že to není prostě jako samozřejmé může je prostředek je štěstí taky jednoznačně, ale tak se můžeme se bavit taky nad tím z člověka dělá šťastným a v každém případě pasivní příjem není to co by ti lidi dělala šťastným jako nedělá nás to nedělá nás to lepší mi ani šťastnějším ani ani jakkoliv jinak. Určitě je to fajn pro lidi, kteří tím nějaký jistoty v určitém věku už mít nějaké peníze a snese se ti potom trošku komfortněji v tom, že vím, že když se mi něco stane a budu nemocný
Minuta: 57
nebo někdo někdo v rodině a tak dále, takže mám kam sáhnout to jako taková jako jedna z poměrně základních. Přepis tohle vyřeší. Tak potom třeba začne řešit další věci na Michala. Napadá mě co tebe třeba teď jako z čeho jsi teď momentálně nadšený z něco napadne. Ale pro mě to je jako já jsem Naty. Já se dokážu nadchnout každý den skoro něco, takže mě strašně mě jako na tom byznys a který Dělám jako kdy se bude bavit o byznys a tak na byznys. Mě hrozně baví vlastně vymýšlet ty věci, který mají dopad na ty značky vlastně koposu a ty značky dělat to lepší. Dělat to pro toho zákazníka lepší vlastně jako jo vidět, že i ten zákazník to vidí, tak to vidět i v těch číslo, že to funguje vlastně jako zlepšovat zlepšovat procesy zlepšovat komunikaci zlepšovat prostě řízení ti organizace posouvat někam lidi jako
Minuta: 58
to je spousta mini projektu potom ve kterých jako že dám příklad prostě Minulý týden jsme Fotili a natáčeli kampaň a a byl jsem z toho nadšený, jo? Jako že vlastně si myslím, že se nám to povedlo a měl jsem z toho radost vlastně ani jsem se na to těšila, až to budeme dělat, jo. Takže je to spousta drobných věcí, které člověka vlastně jako vždycky mu dodají tu energii na tom vlastně může jet, že jo, že člověk dostává tu energii z toho co dělá a pak jako mimo businesses to určitě jako partnerský vztah, který dává člověku energii a vlastně jako mu dělá dobře. Je to určitě pro mě to sport. Já denně trávím v průměru, tak bych řekl 2
Minuta: 59
předchozí byl náročný, že jsem si třeba dal jako další běh nebo byl nějaký turnaj, třeba pizzu. Tenis a tak potom druhý den taky člověk je úplně jsem mu jako není potřeba to hrotit. Není to spíš ten týden mám takový, že tam je ten systém a víkendy jsou podle toho prostě jestli někdo Cestujeme jedeme a ale vlastně jako ty víkendy jsou takový volnější, co se týče plánování vlastně vy jste byli na tom plánování, tak to je třeba jako Doba, kdy to moc jako naplánované mít nechci. No jasně, že to necháváme voní a je to super jako ke sportu. Každý den bych se chtěl dostat, ale on možná mým nedostatkem pádem a ani na to někde zbude čas. Díky Honza. Rozhodl jsem se, že jsem probrali spoustu témat nevím byznysových ale ale možná jsme zabrousili do trošku těch echolife starších věcí, ale já si myslím, že to bylo z nich výtečný a příjemné. Díky taky děkuji.

Předchozí video

#216 Škoda Enyaq iV První dojmy a srovnání s Tesla Model Y | EVTV | Teslacek

Další video

David Grudl: Na infarkt mi pomohl alkohol, pak jsem volal sanitku