Chceš podpořit tento kanál? Staň se PATRONEM!

Lukáš Pitter (2FRESH) o design thinking a efektivních schůzkách

Lukáš Pitter je designér a spoluzakladatel agentury 2FRESH. Lukáš ovšem chápe design hlavně jako řešení problémů a je velký propagátor techniky Design Thinking, díky které úspěšně řeší problémy ve firmách. Momentálně se zaměřuje na meetingy a jejich efektivitu. Jsou podle vás firemní porady zbytečné? Lukáš Pitter, zakladatel firmy 2FRESH, vám v rozhovoru s Danem Tržilem vysvětlí, jak by měla správná firemní porada vypadat i jaké chyby mnohdy společnosti dělají.

Sám sebe označuje za designéra, ale dodává, že design je spíš mind-set, nežli umění. „Od Amazonu třeba víme, že na schůzce nemá být víc lidí, než sní jednu pizzu,“ říká Pitter a představuje i další triky, jak firemní meetingy zefektivnit, aby z nich měli zaměstnanci stejný pocit, jako lidé mívají po prvním rande.

V rozhovoru s Lukášem Pitterem se dozvíte:
• Jací lidé obvykle meetingům dominují.
• Proč si Lukáš myslí, že z nás dělba práce udělala mrzáky.
• Představí techniky, které zlepší průběh vašich firemních schůzek.
• Na závěr také vysvětlí, jak dlouho lidé vlastně dokážou dávat pozor.

Automatický transcript

Minuta: 0
Ty vole ní posluchači je vlastně. Vždyť ono, že diváci podcastu Na vlně podnikání dneska s Lukášem pitrem. Ahoj Lukáši. Ahoj Dane, já bych tě jenom v krátkosti představil. Ty jsi vlastně hlavním oborem designer asi spoluzakládal agentury tu Fresh, jestli to tak Je to tak Nebo jak ty sám sebe nazýváš svojí profesi ani oblečení vlastně místo sebe kampaně a tak dále. Pak jste přišli na něco čemu se říká Human centered design a celkem to ovlivnilo to jakým způsobem jsem směřujete. Můžeš mi třeba trošku přes? Blíže
Minuta: 1
Co to je jo? No jsme opravdu jako začínali tím, že jsme dělali jako hezký weby naše tlačítka byli tak jako vyleštěné, že byly úplně legendárního s aplikací. No spíš jako z těch flashových věcí ještě tenkrát flešce taková technologie, která neexistuje skoro a No asi jako rozdíl mezi tímhletím jako designem, že kreslíš hezký věci, aby se líbily klientovi, který se to od tebe objedná a koupí a vlastně to designu, jež jako pro něj, aby se mu to líbilo a on posuzuje, aby se mu to líbilo. Tak možná tenhle ten druhý design, někdy se mu říká jako Human Centre a jak název napovídá je tady spíš jako pro ty pro ty koncový lidi pro které se to ve skutečnosti jako designu. Vladan jakože Man Center design nebo design thinking a má to spoustu názvu. Já myslím, že prostě design tak jak je to tuším nějakým slovníku napsané. Je to způsob řešení problémů především, že ne tolik
Minuta: 2
jako něco vizuálního mě super jako změnit, protože třeba lidi takhle přesně z těch agenturu. Asi si od pod tím představit, že něco kreslíš přesně. No, že jsi prostě jako spíš umělec jako máme, že jo vizážisty, které musím někde možná taky designéři nevím, ale v tom našem pojetí design prostě způsob jak vyřešit problémy a tyhle to je populární názvy jako design thinking nebo iman. Center design motomse povídá jako takovým jako mindsetu, když se musíš trošku dívat na věci, jinak mezi ty mince týdne do nastavení mysli patří jako třeba to, že pracuješ s velkou dávkou nejistoty. Narozdíl toho původního designu, kdy ses ten grafik, který něco má jako do nějakého dedlajn u namalovat a je docela jasný. Jako co to má být, tak tady vlastně jako. Každý krok tě hází někam jinam a ty úplně moc jako nevíš, kam musíš vlastně věřit a dalšími se
Minuta: 3
musíš věřit tomu procesu, který máš jako přece musíš věřit tomu, jak on se říká, že důležitější jak než co. A to hlavně já jsem to je založeno experiment a nebo jako Vitara centrování prostě zkoušení věcí rychlé. Je vyrobit rychle spalovat a a znova a takhle postupně vlastně by lepší dávat to do rukou těm lidem mít v rukách něco jako motýl, co šlo. Jsem nějaký to jako princip a mince ty toho toho designu a pak je tam nějaký jako Toolbox se říká, že máš jako spoustu různých technika vylepšovák, já nevím teďka na různé části toho procesu na vymýšlení nápadů na ověřování těch nápadů na to jak vůbec jako získat empatic dohledem, kterém jako design až tak, aby se tyhle ty věci udělat jako hodně rychle. jo Takže ten design thinking to vlastně dá použít jako nějaká metoda jak třeba pneu podnítit kreativitu lidí nebo jak přicházet s novými produkty a nebo tady určitě taky jsem
Minuta: 4
říkal inovační mezery ale vlastně jako to nemá vůbec daleko třeba jako k vědecké práci ty si jdeš dělat nějaké experiment a a teda co prostě dauhá nějakou hypotézu něco vyzkoušet nebo děti se takhle hrajou To jste vlastně jako velmi přirozený způsob fungování a učení se to asi jako Důležité je ten důvod jako proč to děláš aby ses něco naučil a samozřejmě Slezsku toho jako něco zlepšilo a zlepšil ale je to hlavně o mučení se s myslím na tohle přístup proč to možná nebo Proč na to ty firmy zapomněl je tak trošku víš co říkáš to vlastně hrozně přirozené mám pocit že ještě v té malé firmě v těch třech čtyřech lidech tohle děláš běžně a pak najednou je to 40 a 400 lidí je 4000 a ty mi to Přestanov Já myslím že Ta odpověď je jasné, jako je to touha po efektivitě, jo, kterou Prostě nějakou Messenger průmyslovou revolucí asi i dřív jako s organizacemi vůbec co chce, vole, za co a jak se snažila jako dělat práci
Minuta: 5
mezi ostatní lidi s tím, že jako to všechno bude jednodušší taková ta pásová výroba, že jo. Ale tahle to efektivita vlastně v důsledku z lidí udělat takový jako trošku mrazáky v tom, že jim odstranila ten tuhle to jako přirozenost v sobě v tom jak vlastně přistupovat k problémům jaké řešit a strčila nás do nějakých jako krabiček a toho co jako člověk může a co už nemůže a hlavně že plánování prostě to společně se říká posedlá tím jako předpovídat budoucnost a mít jistotu, že jako něco jako nějak dopadne. No takže přestože to většinou nedopadne ten plán, tak všichni chtějí vědět, jako kdy to bude a jaký to bude, jak to bude vypadat, jak to bude fungovat. Jsem se za výsledky bohužel úplně jako je potřeba trošku povolit tohleto. Protože ty problémy, které řeší dívat tím designem. Ty nevíš co vyřešíš to jako nevíš jako co to bude až to bude, kdybys to věděl, tak asi
Minuta: 6
nedáš jako design nebo neděláš inovace nebo takovéhle věci, jak jak se to třeba promítá do stanování. Jaký vize nebo nějakého plány Fireman, protože vy asi v tu Fresh Taky Musíte mít nějaký projekce a nějaké plány, do toho se snažíte, asi tam takhle jako inovovat dělat nové věci, víš jako trošku. My měli byty krimi rovnou. To plánování jako vyhodit z okna. Nebo by to mělo být jenom možná trošku jinak stanovené v tomhle asi trošku jako radikální názory nebo jiné názory od Tomáše, která se věnuje financí mít u nás. Jako jestli myslíš takhle plánování nějaký bagetu. A rozhodně jsou věci, u kterých je potřeba plánovat dopředu a jsou jsou Já nevím potřebuješ koupit materiál dopředu a potřebuješ, protože to je výhodnější a tam se to fakt jako hodí, takže se zamyslet jako na tu budoucnosti. A co se jako plánování inovací nebo něčeho takového týká a jasně, že věc jako zkoušíme
Minuta: 7
někdy. Většinou to nejde úplně tak, jak jsme se jako naplánovali někdy jako se objeví nějaké milé překvapení, ale spíš než jako plánování. To je fakt. Takový jako postupný vývoj dost často z toho člověk může být i třeba jako frustrovaný, že to nejde tak jak sis přál hodně lidí by to třeba vzdalo v ten moment, protože si řekneš, že to jako nejde. A vůbec jako celý jako nedokážu uvědomit a ocenit ty zkušenosti, které je tím jako ne skvělým jako zázračným pokusem dokázali a sucho to zahodit, protože to nenapadlo nějaké vysněné jako plány a očekávání, který to měli jako myslíš, že vlastně udělali obrovský kus jako ty ty cesty. Jo já vím, že ty se teď hodně věnuje. Jasně designování jedné části i firemní kultury, která ve spoustě lidem leze krkem, ale nikdo a syn zatím nepřišel na to jaký úplně odstranit a to jsou schůzky, co je
Minuta: 8
na těch schůzkách v tuhle chvíli nebo jak ty máš Cialis zkušenosti s tím velkých firem nejhorší nebo jaký jsou ty takový ty zlá schůzky v No to je jako hrozná spousta a Nutno říct, že hrozně záleží na kultuře té firmy jo, protože já jsem myslím, že opravdu jako kde jinde se. Ta kultura nejvíc projevuje než než na těch schůzkách. Kde je lidi přijdou jako dost. Musíš si spolu povídat jako schůzka může být úplně jako skvělá záležitost, které odcházíš podobně jako třeba v 1
Minuta: 9
jako v opravdu jako hrozné věci se dějou, tak je na těch schůzkách jo, no a takže znám klienty, kde to funguje způsob. Kdy opravdu schůzka je nějakou příležitostí jako nějakým rituálem demonstrovat prostě sílu a utvrdit se jak nějaký nějaký Mafie nebo v nějakém gangu o tom, že kdo je tady jako tenká po se střeleček mi lidi, který tam jsou určitě bych spát Tramal menoval, tak aspoň tři lidi, které vedou takhle svoji firmu a pak s námi nechceš. Já na tebe nedal slušně a a pak jsou i pravý jako pak jo, kde ty lidi jsou vlastně jako tak možná jako společenský daleko. I když to se nedá říct, protože tam figury jako velký strach jako z nějakého tak daleko, že ta demokracie vlastně dospělá do té úrovně, že lidi potřebuji jako společně se jako o věcech rozhodovat o ten konsensus tam prostě došel do takového
Minuta: 10
Šílenství Teplárenská společnost je tak jako rozvinutá, že to spíš společnosti zase způsobuje úplně jako opačný problém je v tom, že jsem zaseklý na tom, že všichni Pojďme se. A společně tady jako rozhodnout o tom, co má co se budeme jako dělat dál jakým Možná to je. Je mi jasné, že tohle není úplně 2. Otázka, ale jakým způsobem to třeba posouvá k nějakému efektivnějšímu. Jóga řada jako různých jako drobných technik, který můžou právě Asi to o čem jsem před chvilkou tak dost často. Jako problém s nějakým jako egem lidí, ať už malým nebo velkým nebo který vlastně tu duši lidskou. Buď jako úplně u Dubé a nebo dokáží jako pozdvihnout a ty lidi motivovat a někteří to problémy. Je opravdu dobrý jsem s Bety zkoušet
Minuta: 11
zkoušet. Prostě různý věci, které si musíš teda zjistit nejdřív v Nemáš nějaký problém, jak se vlastně lidi kolem těch schůzek se ti na ten problém se zaměřit a pak jí co, může se můžeš inspirovat spousta článků a jako jsem že úplně jako nějak literatura, že bude mít ten debil. Jako téma bylo to obor na školách nebo ne. Taky to jsou úplně jako neděje a nějak ho nenajdeš žádnou History jeli, protože mám tak nějak lidi se scházeli vždycky. Takže nemáš jako nějaký učebnice Praktik já tak jsem že je pár jako koučů a lidi, kteří zkoušejí svoje věci tady v tom. Ale jsou malé věci, jako jsou různé jako čekyni, které pomáhají, aby si lidi naladili nějakou schůzku nebo existujou jako zvonečky, který dlouho zvoní takový tibetský, který používají ve společnosti na to, když prostě to ta diskuse o jeden někam jinam lidi úplně jako zešílí, tak zacinká ono to hrozně dlouho trvá, než to jako věci
Minuta: 12
jako zmizí ten zvuk a ta doba ta pauza vlastně stačil. Adam na to, aby si ho si uvědomil, co se co se jako děje, že jsou že ujali z nějakého programu nebo thiaga prostě tam nastoupila nějak hrozně moc a spoustu jako jeden malý technik, které se dají vlastně vyzkoušet hned jo. Od Amazonu jsme taky slyšeli o technikách, jako že dneska jsem měl víc lidí, než si jednu pizzu. Což asi šest sedm lidí nebo že už to začíná tím, že si chceš jako mému. A nad tím, že jako lidi povídají a je tam ticho nebo minut a těch Na začátku US Post rakovina jako malý pro malý věci a pak jsou to opačný. Jako problém. A kde ty lidi opravdu se scházejí na nějakou závažnou věcí je jich tam hodně a je to ožehavé téma, který prostě většinou se kvůli tomu to vadit pohádají nebo nestihnu tu věc a tak. A to s malými technikami úplně řešit jako nedá to co tady v těle případech. Pomáhá je nějaká vlastně. Jak jako odborník nějaký facilitátor nějaký moderátor a to
Minuta: 13
neznamená, že to je člověk, který jako tu schůzku s volal, nebo co jí vede tohle chce opravdu už nějaký jako odbornější znalosti zůstat nad věcí a podobně jako na workshopech třeba jako kontrolovat čas kontrolovat, aby Tenhle člověk je hrozně ceny. Nějaký který není zaujatý nějakému. Jako téma to je už moc dlouho mluvili. No já tady vlastně k tomu není něčemu jako emocionálně uchycený, tím pádem může mít důvěru všech těch lidí, který tam jako jsou. Provedení respektuji to, když on je prostě v té řekne, ne tady teďka jako nemůžeme řešit. Prostě Utíká to téma jenom pojedeme stan udělat nějaké pravidla, podle kterých se bude hrát. Jo? To jsi říkala, že člověk je hroznej. Ale ono výsledku, že pokud si vezmeš, kolik vlastně stojí, ten čas všichni do nějakých ruce, tak to může být i celkem pozitivní investic. Mám takovou věc jako ano, ale prachy a schůzky a tohle je takový jako já bych řekl také jako Fun. Fact, že
Minuta: 14
je spousta na internetu. Takových jako kalkulaček, kde si napíšeš. Kolik je v místnosti lidi. Ježiš ta částka Jo za dvě hodiny a tak a tohle je takový jako taky ten první. Mně přijde jako levný prostě jde o peníze. Jaký Argument jako ježíš, to je drahá schůzka, tady je jako tolik lidí a jako Jasně, ale to ukazuje. Asi se lidi jako hodně cení peněz, tak jako ty jo, tak jim to něco jako řekne, že to je jako moc asi ale ono to nejde jako pom. Není správný jsem. Myslím jako přepočítávat. Ona peníze tak ty schůzky a čas těch lidí. Protože samozřejmě schůzky můžu úplně promrhaný čas, ale na těch schůzkách zároveň jako dějou věci, které by se prostě jinak stát vůbec nemohli, takže to tam se dějou jako tam se píše budoucnost. Tam se prostě dochází k těm inovacím tím nápadům prostě, že by si to lidi nepotkali, tak by se nemohly inspirovat. A nepřišli B na nějaký jako nové věci, které by se mohly stát. Jo a proto si myslím, že jako snaha
Minuta: 15
o to Minimalizovat jako nebo přepočítávač na peníze. Jako není úplně dobrá, protože takový jakože Jasný jo, no, ale napadá mě to asi určitě, že ho znáš tu situaci chceš V agentuře? Prostě máš schůzku s klientem a teď jí tam šli 6 různých agentur a 4 různých lidí od klienta a a prostě Schůzka po deseti letech, která má tři hodiny reálně z toho nejsou nebo jako jsou nějaké výstupy, ale ten Clin tam čte to co ti poslal třeba viď. Tak zatím ani možná nějaký třeba konkrétní kroky, které jste udělali jak u vás. A nebo třeba v nějakých těch vašich U vašich klientů nebo firma, kde ty tohle téma řešíš, který ty schůzky trošku zlepšil a v tom i papež ten problém, ale ten problém s Davidem celkově se bavíme rošty schůzky často prostě přesně vrhají asi časem lidí spoustu
Minuta: 16
lidí tam nic neřekne. Já myslím, že jako by bylo dobré, kdyby se třeba každá společnost. Tak to řekla nějaký jako základní pravidla. Víš co to právě souvisí s tou kulturou jako jak vypadá jako dobrá schůzka. Tak Například co dobrá schůzka, podle mě začíná právě Nějakým tím jako check-in M. Což je prostě na takový mini rituál a kde lidi jako například prostě popíšou, jak se zrovna cítí jednak vlastně ze sebe vyndají ten pocit a tím, že ho pojmenovat, tak jsou vlastně jako srovnaný ostatní zároveň slyší jak ten člověk jako se cítí. Takže když mu umřela kočička, tak prostě nebudou dělat vtipy o kočičkách, když husky a jsou na sebe jako a můžu do toho jít a mají prostě a ne, že skočí rovnou jako na věc a to nejde dalším jako super pravidlem, které pak jako během je, že měla být nějaká rovnováha mezi nasloucháním. Tak
Minuta: 17
teda mezi mluvením a a a poslouchání mezi jako obhajování mm a a vnímáním toho co říká jako jiné lidi a pokud jako jedno nebo dvě převládá, jak to není v pořádku velmi často ty schůzky jako ovládnout stále stejní lidé, možná by se dalo říct, že jsou to takový jako extroverti, který mají. Třeba jako dominovat té schůzce. Pravděpodobně k tomu vede nějaký strach jako z toho, že že by vypadaly slabý nebo něco takového nebo hloupý, kdyby nic neřekli. Takže z těch osm lidí se tam povídají, dva tři. Nikam to nevede a pak jenom spousta těch introvertu chytrých nerdů mladých, kteří mají Skvělé nápady, ale nikde neřeknou nic, protože je Máš strach z toho, že vypadal jako blbci. Kdyby ses kdyby jako jen tak něco měli říct a přihlásit se. Takže by měla existovat i pravidla. A dají se udělat. Je to je vlastně jako docela jednoduché cvičení, když jsou to nějaký jako čeky nebo objíždění prostě nějakého kruhu, kde Každý člověk
Minuta: 18
zazní. Každý hlas prostě slyšet a bez ohledu na to text, rozum se dá časový limit na to, aby je jako se mohli facilitátor si je podržím nějakém tématu od pálku je když už jako utíkají někam jinam a povídají o tom, že jejich dcera říká, že tohle a tohle to úplně mimo a naopak vyzývá to je introvert a aby aby se zapojili a hrozně důležitá správná schůzka, podle mě na konci měla mít nějakou Reflex a podobně jako na začátku byl ten ucpaný tak lidi na konci řeknou hokej. Tohle to mám z toho takovýhle pocit jako vlčák obézní cílem výlet schůzky je přines by měl být takovýhle a na konci si říct tak tak co podařilo se to jako nepodařilo se to. A říct se z toho nějaké ponaučení. Jo a vy příště, že hodně schůzek jako cyklických průběžný, opakuje se se s tím dalo něco dělat. Nebo se dalo vyzkoušet něco jiného, bez tohohle feedback u a spousta lidí se odjedu. Už to už to chce mít tu schůzku za sebou na konce a řekne se už dopadly další schůzku. Na tohle se úplně jako vykašlu, ale
Minuta: 19
bez tý zpětné vazby není ponaučení, bez toho jako ponaučení, nemůžeš nic měnit asi jako v tom v 6
Minuta: 20
při schůzkách a je že lidi víc poznají to bude lidí už někdo mluví moc dlouho a je moc smutné a tak dále z armády. To je zajímavé. Já myslím, že asi jako to co narážíš o Standa. No jo, co dělám jako stenda Pavel Krátký že jo, protože on se děje každý den každý ráno je to taková jsi oblíbená jako technika, co vím. Pro mnoho jako těch Team Member u těch účastníků toho zubu po čase jako velmi ubíjející, protože jsem dost často jako nic jiného neděje. Já tady asi jako zajímavější mluvit zpívá o tom jako jak Jak lidi jako jsou schopný vůbec něco vnímat, když někdo jako mluví. Já přemýšlel jsi asi jo a že takový asi známý Ted Talk i mají kolem 16 minut. Myslím ten čas jako není to není náhoda, že to je zrovna takovéhle. Říká se,
Minuta: 21
že člověk je schopen. Jak udržet pozornost asi tak jako do 20 minut. Samozřejmě schopnosti se liší. Pro někoho je to 10 minut. Pro někoho je to 30 minut, co je třeba jako tak dobrý, jako tip na těch schůzkách po 10 minut minutách jako nějakého mluvení změnit téma občerstvit a prostě udělat nějaký jako shrnutí těch věcí, co se staly tak aby se vlastně jako dalo jít dalo jít jako dál. Jo a to spíš jako je opravdu spojený jako s fyziologickým jako člověka nasedne jsem spíš než nějaké malé jako a možná že jo. Možná, že jste armády to vychází právě z té z toho feedback. Ústí reflexe, která byla na to, že jo. Přestanou dávat bacha. A kdyby se někdo chtěl dozvědět o tomhle tématu víc a nebo třeba o tobě víc, kde, kde by ti mohli najít.
Minuta: 22
A taky 2 rozdíly otázky teda, ale tak rozhodně o tomhle tématu víc. Asi bylo dobré, kdyby napsali, ať už jako přes náš web tu Fresh cz Facebook nebo jakýkoli kanál takovýhle běžné takhle pro nás. Je to docela nové téma, jo. My jsme se tomu My jsme vlastně ten design začali aplikovat jako relativně nový jako asi ne celý rok se takhle jako koukáme. Jak tyhle ty principy, kterými jsme spíš aplikovat digitálu dělat v tom reálném prostředí vlastně s lidmi a s kulturou se zvyky, kde to vlastně úplně není jako tak asi běžné jako v tom digitálu a v inovacích a všude. Jen tak jako se to používá běžně. Takže zatím o tom Asi jsme toho tolik jako nenapsali tohle díky tobě nějaká první příležitost nebo jedna to takhle někdo miluje, ale já
Minuta: 23
si myslím, že se bude Minimálně tohle téma otevřít a vykopnout u nás v dobrém přemýšlel to mám, protože to je přesně Myslím si oblast, která který u lidí tráví docela dost času a možná. Ne každý přemýšlí o tom, jak to uděláš líp spoustu času.

Předchozí video

Cyril Höschl: Dřív nebyla šance šířit blbosti tak rychle jako dnes | Neurazitelny.cz | Stůl pro tři

Další video

Michal Toman (Engage Advisory) o tom, jak najít zaměstnance