Chceš podpořit tento kanál? Staň se PATRONEM!

Jan Mašek (Red Button) o spolupráci, inovacích a komunitě Red Button

Jan Mašek pracoval ve společnosti 3M na pozici inovačního lídra. Tam se naučil propojovat a půjčovat si různé funkční modely z jednoho businessu do druhého. Vytvářel mosty mezi 3M, jinými firmami a institucemi, aby společně našli win-win řešení. Je také zakladatelem sítě Red Button. Jan Mašek už nechtěl inovovat pouze nadnárodní konglomerát 3M, rozhodl se inovovat Československo, jak sám říká. Ponořil se do projektu Red Button, který spojuje špičky v oborech v Česku a na Slovensku. Pořád se sám učí, že spolupráce je klíč k budoucnosti.

O setkání členů Red Buttonu říká: „Když se potkají chytří lidé na jednom místě, začne to bublat.“ Jan v rozhovoru s Danem Tržilem vysvětlí principy, na kterých společenství stojí, popíše plány do budoucna i počátky. Vysvětlí, že se nejedná o elitní klub, ale spíše o několik desítek lidí, kteří pochopili, že spolupráce přinese více než soupeření a že inovace znamená více než výdělek.

V rozhovoru s Honzou Mašek se dozvíte:
Jan popíše, jací lidé se stávají členy Red Button
Dozvíte se, jak Red Button v praxi funguje
Proč nechat lukrativní zakázku někomu, kdo ji zvládne lépe než my
Co je potřeba, když chcete dělat koncepční práci a proč je zde nutné zapomenout na výdělek
Na závěr Jan popíše, proč by si lidé v Československu měli více věřit

Automatický transcript

Minuta: 0
Ty Vážení posluchači v podcastu mám ani podnikání dneska v dalším díle tady s Honzou maškem. Ahoj Honzo ahoj Honzo, jak já si představím pro lidi, kteří tě neznají. Ty jsi vlastně nejdřív měl určitou kariéru v3m. Kudy se vlastně neměla starosti inovace. Pak teď se zvrhl do velmi zajímavého projektu, který se jmenuje Red Button a já jsem se právě borec. Mám o tom jak tam funguje to je A A v čem to jako jiné než takový běžný firmy chtěl s tebou pobavit. No ono to všechno právě jako vychází z toho, co jsem si jako člověk, který měl na starosti inovace v korporaci jako prožil a jako a z toho tak hned se vlastně vy jako kdyby vyplývá a tam šlo vlastně o to, že já jsem dostal fakt jako výhra výhra v loterii tam říkám Častokrát a to je to, že mi ta firma prostě vytáhla jako mimo tu strukturu a řekla. Hele cokoliv uvidíš zajímavého někde venku, tak prostě nám tady jako přines a ta zakázka vlastně
Minuta: 1
byla. Hele chceme tuhle tu firmu víc inovativnější víc podnikatelský zaměřenou, prostě víc kreativnější a tak dál. No já jsem se v tu chvíli začal jako potkávat s hromadou zajímavých lidí, a protože ty roky zpátky tady nebylo nic jo nebyly tady to nech, aby nebylo tady prostě jako, že žádný kartony ve vsi jako takže když člověk chtěl vlastně v té oblasti něco dělat. Tak musel začít rychle hádat parťáky a začít se jako hodně hodně hodně rychle učit a takže jsem na sebe vlastně jako kdyby Přitáhl. Pár lidí. My jsme ještě jako 3M vlastně udělali to, že jsme byli u vzniku něčeho, co jsem romanov Česká inovace a tam vlastně já jsem poprvé viděl, že vlastně když se propojí lidi s tímhle tím tématem, že si ta univerzit. Já nevím, že start-up už korporací z malých středních firem a státních a tak dál, tak jakou to má obrovskou sílu a vlastně jsem si začal jako uvědomovat, že čím dál víc důležitější je ne ta firma, ale vlastně ty vztahy a to je síť a ten ekosystém jako kdyby ve kterém funguješ. A jakou si tam vlastně jako jakou
Minuta: 2
tam máš reputaci a ten Red Button vlastně jenom jako logický důsledek, kdy já vlastně s těmi lidmi, kteří, kteří ti jsou se snažíme a vlastně posilovat společnost Československu skrz firmy a podnikatelské prostředí, to je prostě něco co nás jako kdyby drží a každý z těch lidí, kteří tam jsou vlastně mají nějakou expertizu, kterou jsou schopni ho vlastně jako kdyby do té sítě dál. Co znamená ta otázka není Častokrát jako jsou nějaké spolky a tak dál, co chci z toho. Můžu vzít ale co? Já můžu dát těm ostatním a a aby se tohle to dělo, tak ti lidi už musí být trošičku jako vyzrálý prostě evolučně někde dál, protože tam Maslowova pyramida. Hele chci chci si jako kdyby vzít a chci teďka jako rychle krátkodobě jako něco něco Mít pro sebe, tak ta se vlastně jakoby musí představit do toho. Hele teď je to mi teď jsme jako kdyby důležitějšími. Takže ten ekosystém funguje v podstatě tak a proto se to jmenuje radbutton, že ok. Máš nějaký problém, zmáčkni červený čudlík a vlastně ta sítě a tak ten ekosystém ti pomáhá
Minuta: 3
jo, že se zmínil jako zajímavou věc, že musíš mít asi určité věci vyřešený mě asi zajímá taková hodně přízemní věci a s penězma je to prostě tak, že máš, že v té sítě jsou Prostě různý konzultanti a Frýdlant tři a tak dále, který mají své věci své klienty a do toho část prostě úsilí a čas času věnují nějakém společným aktivitám a nebo jak vy jste tuhle jako vlastně síť představili v nějaké reálné jako byznys model. Je to super, že se na to Mi to pořád jako hledáme, to znamená v protože jako vytváření tohodle toho fakt není popsané někde nějaký učebnicích a ono se ono se jako filmy nabízí to, že Ok. Já si prostě jako vezmu členství v těch lidí ročně a ale my jsme to hrozně rychle tady tohle to zavrhli, protože v momentě kdy Ty to uděláš s tímhle tím způsobem, tak vlastně ty lidi dáš do hlediště a oni prostě čekají, že na jevišti někdo bude hrát, že se tam jako kdyby něco bude dít a to je to je to je špatně, pokud ten člověk vlastně v té síti není aktivní a něco nevytváří, tak tím pádem. Nemá
Minuta: 4
ten kredit těch ostatních, i když nemáte ten kredit těch ostatních, tak oni o tobě neví neznají tu tvojí expertizu, tím pádem ti nemůžu zapojit do těch svých projektů do těch svých aktivit a tak dál, takže čím víc ty budeš přispívat a ukazovat těm lidem, že umíš, tak tím víc vlastně budeš jako kdyby napojený do těch do těch věcí, které třeba ten někdo jako dělá, takže můžu tam vzniknout až se dočká. Může tam vzniknout prostě jako kdyby nový projekt můžete někdo pozvat ke svému klientovi, protože ty věci, které v té síti vlastně jako kdyby jsou. A nebo ti lidé, kteří tam jsou mají, jak to říct mají kredit a mají obrovskou, jako kdyby jsi jako Míru vlivu. To znamená, že historický prokázaly a mají pevné vazby s těmi klienta a pokud je jenom ten člověk trošku jako kdybys a já jsem to sám viděl právě v tom 3 m 2. Já jsem přišel do té do té cizí firmy a teď jsem viděl. Ok. Byla tam nějaká výrobní linka. Byly tam nějaké procesy a tak dál, ale pak tam byli Oblasti, ve kterých já jsem to expertizu neměl, takže buď To jsem si mohl hrát na to, že to těm lidem jako zajistí má být jako o lekci napřed před nimi. A nebo
Minuta: 5
si tam pozvat prostě jako někoho kdo Fakt se v tom jako léta vyzná. A kdo jako toto udělal lépe než já. A tím stoupá mi já jako na hodnotě, protože tomu klientovi vlastně jako kdyby velmi rychle ukážu propojím a vlastně jako neřeším řeším ten problém, tak to je jedna věc, aby se tohle to mohl ale dík. Tak vlastně My chceme aby se ti lidi nebo i je nutné, aby se ty lidi znali to, že já prostě jsem tady tak to ještě neznamená, že já tě pozvu prostě do nějakého projektu, že jsi jako kdyby s tím já musím jako kdyby vidět za a chemicky, jak se s tebou jako 2. Ale zároveň jako si musím ověřit tu tvojí expertizu. A to co dělá Red Button je že pod značkou nebo vlastně vznikají jako projekty jako produkty, jako je třeba Academia dobrý, tak nebo snídaně bude jenom rychlost. A nebo další a tam je vlastně základní princip toho že ti že že že na tom dělá jako kdyby více členů dohromady a momentě Kdy na tom dělá vícečlennou dohromady, tak se vlastně děje. To co se tam mají. To znamená my spolu vyspíme na laně. Já vím jak ten druhý člověk vlastně jedná. Já se mu dívám pod ruce při té práci a to je vlastně jako kdyby největší jako smysl toho, že
Minuta: 6
že vlastně ty se nejvíc učíš, kdy se díváš tomu druhému pod ruce, takže ten ten byznys model je takový jako není to žádná jako dobročinná organizace ti lidi tam normálně dělali za komerční sazby dělají na velmi zajímavých projektech, protože ten Red Button a za tu historii prkenko přitahuje zajímavé firmy opravdu s unikátními problémy, takže tak takhle asi zhruba to takhle zhruba to funguje. Jo možná mě úplně zajímá taková jako lidská Otázka je to tak, že firmy píšou jako tobě. My chceme tohle tohle nebo je to tak, že oni Píšou o Honzovi Tomáškovi. Protože vědí, že umí jen ovoce a ty do toho jakoby myslíš a začlenit třeba další lidi stejně tak jako jako je tam Honza Mašek, tak je tam dalších prostě 90 lidí, to znamená, že v momentě kdy mi je někdo napíše. Hele, nevím si rady s tímhle tím, tak já mám vlastně. My vytváříme tu infrastrukturu v té síti, že vlastně nás like a jako že jsem schopen jako oslovit ty ostatní a řeknu. Hele, tady se objevil prostě nějaký problém nebo nějaká Challenge nebo nějaká příležitost. Nechcete si to někdo jako kdyby vzít a takhle
Minuta: 7
vlastně jako kdyby tam má Možnost dalších 60 lidí vlastně udělat to stejné a to je vlastně to co říká Peter diamandis teta hojnost. Jo v momentě kdy to takhle začnete dělat, tak jako tak nemáte vlastně nouzi o to o živobytí nemáte nouzi vlastně jakoby o to jako co budu dělat a zároveň je super to že vlastně že tenhle ten systém ti profil, to je jako opravdu lidi a zákazníky, kteří jsou jako kdyby pro tebe jak dělají Co znamená Ty fakt nemusíš jako mít tu masku a dělat nějaké tanečky. Prostě a a a dělat to co nejsi, aby ses dostal fakt jako k té tvojí expertize, ale tady to máš jako to rovnou a to vlastně jako kdyby ti lidi jste si tě taky oceňují říkal, že je to nebo mě by možná zajímalo. Ono to asi součástí toho jaký lidi do toho k tomu jsou, že jo, protože takovéto myšlení. Že to sdílení a vlastně win-win. A to že já si to nechávám pro sebe a ne. Snažím se si pod sebe najmout 3 juniory a já to splácet, ale radši řeknu tomu druhému člověku, který to umí prostě, že to jako je výhra pro všechny jo.
Minuta: 8
Trošku přemýšlím, proč to vlastně chápe, tak málo lidí. To já taky to já taky a já ještě vlastně jako vidím, že ono jako spolupracovat i vlastně je řemeslo jo? Ty se taky mi se to taky musíme učit. To je právě to, že my si to tedy teď říkám a u mikrofonu, co jako fajn, ale v momentě kdy to mi někdo nabídne 200000 na nějaký workshop, tak tam jako kdyby jsi se vlastně jako kraji ten chleba. To znamená, že ty máš za sebou třeba Agel. Prostě jako s 10-ti zaměstnanci. A víš co ti jako kdyby tady tahle ta částka jako na kašlu přinese a momentě když se rozhodneš tu částku, jako kdyby tak ve prospěch někoho jiného, kdo tam udělá lepší práci, o tom se nemusíme vůbec bavit a že se ti to vrátí 7x prostě jako kdyby v budoucnu, tak já si myslím, že to je spíš o tom dlouhodobém přemýšlení spíš než to krátkodobé a Já souhlasím prostě Nemáme to ve firmách. Neučíme se to a a prostě je a je to něco na čem by jsme měli hodně zapracovat. Jo ještě mě zajímá. A co se týká Ren but. No,
Minuta: 9
ty jsi říkal, že funguje na nějakém fleků. Jak jaká je možná ta infrastruktura toho, aby se ty jednotliví členové jako mohli navzájem poznávat nějak spolu komunikovat. Hej to vlastně i to vlastně několik úrovni a My se snažíme se samozřejmě setkávat a když jsi když si představíš Flex léky, vlastně jako kdyby digitální komunikační nástroj, který je je dobrý, ale on není samonosný jo. To znamená já vůbec někdy nebudu s tím druhým člověkem, jak jsem Prostě dělat nebo se s ním nepotkám a ne popovídám s ní, tak stejně ten ten tlak jako to nespasí, to znamená, že jako myslím si, že je důležité se setkávat, což My děláme Trošku jsme vycizelovaný vlastně jako formát naší konference, kdy a jednou ročně vlastně děláme něco, co jsem ne kvůli Boom, kdy vlastně členové sítě se můžou vlastně potkat na jednom místě a můžou si přizvat někoho z venku, kdo vlastně hodnotově a odborně jako kdyby do téhle té jako párty.
Minuta: 10
Bude bude pasovat a je to, ale o tom, že si všichni platí prostě jídlo a ubytování sami, jo a jenom se zvolí vlastně jako kdyby lokalita podle toho kolik jako lidi přijede a je to totálně bez agendy. Jo je to je to vlastně o tom, že Takže jako já věřím hrozně moc tomu, že v momentě kdy se chytří lidi. Potkají vlastně na jednom místě, tak jako to začne bublat. A ty jako kdyby vlastně tam můžeš sedět a můžete pozorovat a jako fakt se tetelit blahem, co tam všechno jako vznikne zároveň vlastně každý ten projekt, jak jsem říkal, ať už je to dobré nebo jak to s nebo je to artbreeder nebo něco. Tak vlastně jsou lidé, kteří se o něho starají, je to vlastně taková malinká firmička v firmy. Je tam nějaký jako kdyby product owner, jak tomu říkáme a nějaký tým a stejně tak vlastně je tam ten kterého my říkáme koleje, což je vlastně jako budování kolejí Mezi těmi člena a je to jakási servisní organizace, která má jedinou jediný úkol a to je vytvořila s přidanou hodnotu pro ty jednotlivé členy. To znamená že pod tímhle tím vším a třeba něco co se jmenuje. Zoom což a zase vzniklo takovou jako zajímalo genezi, já když jsem byl v tom 3M, tak jsem každý
Minuta: 11
měsíc vlastně posílal, já newsletter, který se teď jmenuje šortkách. Sice to nějak jako nějak to vzniklo právě Zkratka. To znamená, že jsem vybíral vlastně ty ty třešinky jako kdybys toho trhu, kde by lidi měli chodit. Zkoušel jsem v jak Objednávat nějaké slevy a tak dál a Jenže tam za tu dobu jsem tam nasbíral opravdu hodně materiálu a třeba přednáškách, která byla S2 16 jako Michala pěchoučka o umělé inteligenci, tak je pořád poplatná pořád je super pořádek kvalitní, ale už se nikdo nikdy Zpětně do do února 2016, takže jsme vlastně vytvořili jako Zoom. Což je jako obsahový portál, když jsme to všechno Jako nalili a tohle to je vlastně jako kdybych výkladní skříň jako jeden but Not. To znamená, že mi tam vlastně zveřejníme ten obsah těch lidí a tím pádem vlastně ukazujeme, co umí skrz vlastně jejich konkrétní k si konkrétní případy a to je vlastně jako kdyby zase zase to vyvolává tu spirálu, že když se tam někdo podívá a řekne hele. Vždyť oni tady řeší úplně stejný problém a popisují ho tak tak se jako kdyby na na Proč proč bych se na ně na obrátila
Minuta: 12
a zase už je to už je to o něčem o něčem jiném. Takže jako ta infrastruktura není složitá, ale je to vlastně o potkávání o vytváření těch projektu, aby se ti je aby ti lidi společně pracovali a o jako ukazování se navzájem skrz třeba tenzum. Protože to není jenom pro lidi venku, ale je to samozřejmě pro lidi, jako kdybych to jestli ti možná. Napadlo mě podíval se třeba konkrétně na ten byl jenom request, který Ty jsi zmiňovala jako jeden z těch příkladů tě projektu, co děláte. že třeba 10 let co to co to vlastně nebo jak to vzniklo jo to je jako moje láska že jo moje srdcová záležitost tak jsem popisoval já jsem v podstatě byl venku s 3M a potkávala jsem hromadu zajímavých lidí a nejdřív to bylo jenom ze světa byznysu a inovací ale postupem času Já jsem viděl že vlastně tu diskuzi a ty workshopy jako jsou schopni okořenit a posunu dali vlastně jako mimo ten obor a to a to bylo pro mě jako velmi velmi důležité Já jen že já to mám takovou tu vlastnost že já když se potkám s někým kdo je zajímavý Tak já se na něho na Cu cua
Minuta: 13
jako kdyby a čerpám a čerpám a čerpám a jak vlastně jako se hrozně rád jako tady toho tady takhle jako učím No jenže když jsem se potom vrátil jako do té firmy tak vlastně ty nůžky mezi mnou a tou firmou se hrozně rozebírali kdy já jsem jako kdyby byl hodně daleko A už jsem nebyl schopen vysvětlovat těm lidem v té firmy kteří prostě jako dělali Pořád v tom svém a měli ty klapky na oči v tom svém oboru že už ten svět vypadá jinak Takže jsem začal vlastně ty lidi brát a tahat je do 3mk to jsme Potom nejdřív to bylo interní pro zaměstnance pak Díky právě české inovaci a tak dál jsme to otevřeli vlastně všem parťákům. A všem lidem, kteří se kolem jako kdyby točili. No a pak v roce 2000 vlastně 15 jsme udělali vlastně první živý přenos a stalo se vlastně to, že firmy si ten tenhle ten druh aktivity vlastně kupují jako jako furt. Musíme ho vzdělávání pro zaměstnance a mně se je to v podstatě soubor přednášek jednou měsíčně kde My se snažíme a to několik základních pravidel a My se
Minuta: 14
snažíme vlastně jako kdyby propichovat právě bubliny tím, že ukazujeme jako kdyby různé obor. Je to znamená, ta firma si nemůže říct, já se podívám jenom na tu nebo jenom na to jenom na tu mi vlastně nabízíme 12. Jako kdyby přednášek po sobě a střídáme tam vlastně čtyři základní témata první je právě byznys a podnikání, kde ukazujeme lidi z toho podnikatel celého světa, kteří mají trošku jako přesah a právě už trochu pochopili, to mi a to jako že dávat jako dává. Jak daleko větší smysl. A ta druhá je věda a technologie a nechceme jenom ukazovat takové ty jako drony 3D tisky a tak dál. Já jsem třeba Josefa průši, ale někdy v roce jako vždy. Jako daleko daleko teď teď teď je to prostě obrovská ikona acstar, ale nás třeba zajímá kardiochirurgie, kdy přijde prostě Jan Pirk imunologie Blanka. Říhová tak dá, protože z každého toho oboru. Ty se můžeš toho jako hrozně moc naučit, takže to je věda a technologie, pak máme vzdělání a a a Osobní růst, což je něco říkám, pokud se člověk přestane
Minuta: 15
učit a přestane se vzdělávat, tak zemře, pokud to přestane dělat člověk a nebo lidé ve firmě, tak zemře ta firma to znamená jako pořád se posouvají vlastně klíčem a 4. Ta věc mi to počkám pracovně proti brblat ví, že většinou čechoslováci, tak jako že furt jako furt blbý, jak to ta je na prd, jako jak je někde tráva zelenější a tak dál, tak tam vlastně občas ukážeme příběhy lidí, kteří třeba neměli tu startovací čáru, jako kdyby ta Tak nalajnovaný a nebo ukazujeme vlastně, že někde prostě já nevím Tomáš Šebek Lékaři bez hranic a tak dál, že někde se lidi fakt nemají zas až tak dobře, ale přitom jako žijou spokojený život, tak aby jsme si vlastně vážili a zvyšovaly to Většina z toho toho, jak to tady máme. Tady to je jedna věc. Je mi to vlastně chceme, aby se na to lidi dívali na svých počítačích. To je obrovský pro nás důležité je, protože názor si tvoříte, když diskutujete o věci, co znamená mi vlastně jako kdyby ten formám jako a vlastně prodáváme, tak se řekne přípojná místa a on vlastně Takže
Minuta: 16
ta firma má čaj jedno připojené místo. A do té zasedačky. Musí ti lidi vlastně přijít a společně vlastně jako se na to dívají a potom společně o tom diskutovat. To je jako kdyby hrozně hrozně pěkné a a třetí věc nebo to co si co vlastně jako si považuje máte ten formát jo, že mi opravdu chceme jít do hloubky chceme vlastně jako kdyby udržet tu hodinu, protože já si myslím, že Abychom se aspoň trošku dotkli toho oboru a pochopili. Něco toho člověka, který to prezentuj a ten jeho příběh, tak je tak je nutné jako jít jít jako víc do hloubky než jenom udělat to jako 10minutová nějaké jako rychle video. No a ten projekt jako parádně a ne vysílám jenom teda do firem. To je ta jedna noha, která nám umožňuje právě to, že vysíláme do asi 60 Kč bych jenom Center v Česku. Vysíláme do knihoven vysíláme do domovu pro seniory. A co nás jako těší úplně nejvíc a co teď jako do čeho chceme hrozně moc šlápnout, že chceme začít jako jdu vysílat jako masově do školy, protože si myslím, že že jako ti mladí lidé
Minuta: 17
a tak jen asi bych potřebovala vidět ty vzory a ty ikony a a tak jako kdyby zvýšit trošku To by byl spíš jako kdyby tady v Československu jsou fakt lidi, kteří to jako hromadu dokázali a třeba jsou skromní a a a a jako prostě se o nich neví. Takže jako moje velká láska moje ne úplně hrozně moc těch argumentuji. Prostě přesně to bude nějaký jako můj třeba důvod z právě. Potkal jsem protiproudem ses nějak. Ať už dělal ty vzory, které jsou trošku jiný než ty vzorek, když jsou běžně míst v mojich. A nebo i to, jak jsi mi zmínil, že přesně jako často zjistí, že nezáleží s Ten člověk je špičkový neurochirurg nebo like nebo cestovatel nebo kuchař nebo cokoliv, ale jakože nějak jí to kdo je často dost podobný a ne záleží, co ten člověk přímo dělá. Já jsem velký fanda. Ještě mě zajímá, jako bys nějaký projekt, který takový se o tom bavíme, dává nám to smysl. Přiznám to super. Jak těžké je pak přijít do těch velkých firem a a přesvědčit je o tom, že to dává smysl, že to mají platit. Ono
Minuta: 18
to bude znít možná jako divně jo, ale já něco Nikam moc nechodím. Ty firmy jako oslavu u nás jo a a já já vůbec nevím. A jsem za to jakoby hrozně vděčný, ale nám se opravdu daří. To já nevím uvedl prostě příklad The akademie, kterou máme jako až by Leader to je prostě něco, co je z mého pohledu jako hodně unikátní, protože 25 špičkových lidí. Vlastně spolu tvoří jako jo, něco takhle to není o tom, že Honza zavolá a pak tě kámošům, kteří mu udělej přednášku. To je opravdu, že to ti lidi jako tvoří, že člověk, který má expertizu gamifikace, tak do toho ráda wi-fi Kačenku celek, který má expertizu v didaktice, tak jako tam dá tady tohle to a tak dál a tak dál a vlastně chci chci říct, chci to ukázat v tom konkrétním případu, že vlastně 15. Jako kdyby lidí tráví spolu nějaký sedm měsíců a vlastně jako kdyby někde se jako posouvají jako v leadershipu a jedna velká banka tam poslala jako chtěla
Minuta: 19
se na to podívat, tak tam poslal a vlastně jako kdyby nějaké své zástupce a potřetí modulus, jestli nám řekli hele, dám si to jako kdyby natolik líbí, ale my nemůžeme čekat na to, až mi máme tady 300w mínus jedniček, což jako jako velké čísla nemůže čekat v to po 15
Minuta: 20
potkala manažery prostě z téhle té firmy a že opravdu děláme skvělou práci a že nám jako přeji hodně štěstí a že jsme přitom jako její jako konkurence a to je něco, co prostě já jsem jako musel glorifikovat, že vlastně to je to mi Jo to je to je vlastně to, že ty ne hledíš na to svoje, ale tak jako já se nikam nechceme posilovat ty firmy a skrz to tu společnost za jak kdyby jsme chtěli posilovat prostě naše konto v bance, tak můžeš nesmyslně prodávat prostě workshopy tam tam tam a dělat. Do tmy momentě kdy ty chceš dělat koncepční práci a chceš opravdu tu firmu systematicky posouvat, tak nad tím musíš jako přemýšlet a nestačí, aby to dělal jeden člověk nebo jedna firma o tom jsem přesvědčený jo, protože ty firmy tu expertizu prostě nemají. Jo, takže My se snažíme a vlastně to je nový projekt, který startujeme dělat něco, co jsem je Transformation Clinic, kdy fakt jako budeme chodit paralelně s těmi firmami a budeme využívat těch toho know how, to je sítě a pomáhat těm firmám před posouvá dál, protože si myslím, že fakt ty firmy jsou obrovským motorem, ne jenom inovací, ale toho jak se nám tady bude žít a možná
Minuta: 21
taková poslední otázka a asi si naběhnu, protože by jsme se mohli strávit asi hodinu, ale myslím si, že se tady ty princovi, který se bavíme, na který funguje ten beton dají aspoň nějaké omezené míře. Ty se teď tam trošku jako na kousku klinikou jako využívat ve firmách jako může si prostě ta běžná jako česká firma, kde je prostě nějaká hierarchie nějaké lidi jako vzít rajty principy a říct. Hele zkusíme to dělat trošku podobně jako ryba. Já možná odpovím krátce. Jo, já si myslím, že do budoucna budou muset jo, že že v momentě kdy ty firmy se budou izolovat a budou si hlídat to svoje know-how v z toho, že se budou síťovat a budou vlastně chce propojovat a jdu s experty, kteří v té firmy nejsou a tak dál, tak dříve nebo později ta firma v podstatě dosáhne nějakého svého stropu a pokud ta firma má být úspěšná a to není o tom, jako kdyby vydělávat peníze a jako dělat hokejky a tak dál. Já nemám nic proti, jako kdyby tomu, když se někdo rozhodne mít jako rodinnou firmu, ale v ten jako v ten moment pokud ta firma chce, jako kdyby dosáhnout
Minuta: 22
být jako kdyby mi to globální ambice a mít jako velký dopadl tak dál, tak se prostě ty lidi budou muset probrat. A to znamená obrovský mayence change a hlavně u těch majitelů. Jo to je to je to momentě Kdy Kdy A já mám to štěstí, že vlastně v té síti to nejenom konzultanti, to jsou majitelé firem, kteří prostě ty firmy staví, ať už jsou to jako velké jako ale české firmy. Tak já vidím, jako že se to děje a že to je prostě normální evoluce. Jenom Problém je v tom, že aby se to dělo, tak je důležitá. Důvěra je důležité to, že prostě že na podání ruky věci, jako platí je důležité prostě to, že že že mám nějakou svůj kredit byly to co řeknu prostě jako splním a a obecně Česko asi tři čechoslováci jako v té důvěře těm jiným lidem, jako na těch žebřících nejsou zas až tak vysoko oproti třeba severským zemím, takže já si myslím, že pokud si budeme víc věřit tak a budeme mít ty hodnoty to že jako toho nebudeme chtít zneužít jako ve vlastní prospěch,
Minuta: 23
tak si myslím, že to že že to je ono. Jo a já prostě vidím, že když řekneš jako v české zdravé firmy slovo konzultant, tak ti lidi se jako jo odtáhnou jo prostě jo, ale ale jako je to prostě dlouhodobá práce, jo. Tak to mi tady nevyřešíme a já jako a vlastně to není ani moje ambice jo moje ambice je něco nastartovat a vlastně a dělat to a být součástí, jako kdyby něco většího. A to jestli se se to povede v pátek relaci. Ok v pohodě, pátek Hradci. Jo a to je vlastně i ten rozdíl toho těch k péče, které si ti lidi jako kdyby nastaví jo, to je to krátkodobé versus dlouhodobé, jo, takže dlouhodobost a důvěra. Myslím si že to je jako klíč. Co to je, ale snad jsme dostali trošku do semínko, když změny a změny mají co ty. Myslím si že spoustu zajímavých myšlenek, kterýma se lidi můžou zamyslet a díky za rozhovor.

Předchozí video

#11 Tesla Master Plán | Teslacek

Další video

EVROPSKÁ UNIE: zrušíme střídání času. Letní pivo na zahrádce už jen potmě?