Chceš podpořit tento kanál? Staň se PATRONEM!

Jak na základě dat hodnotit kvalitu škol? Odpovídá Ondřej Kania

Ondřej Kania je český podnikatel, výkonný ředitel společnosti JK Education a zřizovatel Pražského humanitního gymnázia a dvou amerických škol v Česku, American Academy in Prague a American Academy in Brno, a jedné na Slovensku American Academy in Bratislava.

V tomto úryvku podcastu Proti Proudu Ondra vysvětluje, jak řídí své školy a na jaké ukazatele kouká při hodnocení managementu.

Celý podcast na podcastových aplikacích nebo https://protiproudu.net/ondrej-kania/

Automatický transcript

Minuta: 0
Jsi řekl samozřejmou věc. Že má Jenže ty věci vidíš zatech vyhodnocuje se to v datech i na nějaký přál státní úrovni. Víš jako dokáže říct, jestli to teda školství jde nahoru nebo dolů nebo stagnuje, protože na to máme nějaký jasný data. No to je právě ono, jo. To je to je o tom řízení, kdy mě já když vidím na těch datech a ty data jsou v podstatě tři jednak. My měříme normálně jako akademické výsledky máme vždycky si kupujeme takový standardizované testy z poměrně sofistikovanou analytikou a to je docela jako dobrý vidět, jestli ty děti. Protože pro nás Kdy se dítě naučí fakta nebo informace a ty klasický věci. To je pro nás sekundární sekundární výsledek to vzdělávacího procesu, ale jako taky důležitý prostě jo, takže to je to je jedna věc 2. Je fluktuace jako Pokud rok dva za sebou ti neodejde z jejich vlastního rozhodnutí. žádný
Minuta: 1
ředitel velmi málo učitele velmi málo studentů tak asi děláš něco dobře zvaž Pokud máš čtyři školy a potom My děláme několikrát ročně vlastně jak ošetření dotazníkový to vždycky bombarduje mi ty rodiče ať to vyplní a i studenty i učitele takže my máme takhle jako Troji Troji měření a tam se jako velmi sugestivně ptám a vlastně jako na feedback jo Takže máme změřeno i mezi ročně třeba v prvním trimestru si to Změřím a identifikuje mě ty problémy udělá se plán stavět se napraví pokud se tam objeví nějaké objektivní prostě v druhém trimestru se můžeme podívat jestli je to jako vyřešené Nebo jestli se ty lidi ozývají jestli to procento jako snížilo zvýšilo a pak se objeví třeba jiné problémy a ty zase řeším a pak si to Změřím a No takhle samozřejmě jako ty školy nefungují že jo protože oni jsou zavalený oni jsou zavaleni tím den ode řízením
Minuta: 2
a mikro managementem ti ředitel na tohle prostě není čas a hlavně v tom školství mají všichni pocit že tím to je teda hrozně jako vtipný jo To já jsem nikdy nepochopil i No já ty všechny děti znám a ty učitelé taky a oni mi jako neříkej že něco blbě no ale ty jo když jim potom dáš k vyplnění nějakou jako anonymní věc kdy oni ví že ty nevíš že to píšou oni tak potom se projeví jako třeba úplně jinak jo A tohle ty lidi ve školství obecně úplně jako nenapadá a takže to Tohle se neděje ale je to říkám od té holky struktura řízení pokud by to pokud bych měl aplikovat jako nějakou naši strukturu kterou já jsem v podstatě převzal z toho skandinávského nebo anglosaského modelu tak bys měl nějaký region Kde je třeba 30 škol vzal bys nejlepšího ředitele který řídí nejlepší škol v regionu 10 15 let z něj bys udělal si o všech škol toho regionu
Minuta: 3
Dal bys mu do týmu nějaký experty na různé věci implementaci a it ve školách pár psychologu prostě který umí pracovat s dětmi, které mají nějaký problémy a tak dál a tak dál nějakého statistika nebo analytika, který by Přesně tohle jako dělal. No a potom bys měla prostě nějaký Jako celek, protože o nějakou jako síť škol. Věděl bys Kde máš problémy, kde nemáš problémy, kde to funguje super tam, kde to funguje. Super to necháš být možná i s jejich zeptáš, aby trošku pomohli tam, kde to dobře nefunguje a všechno to tak nějak dává smysl. Takže takhle to funguje ve vyspělých zemích světa velmi často.

Předchozí video

Ondřej Kania: Jak zlepšit české vzdělávání

Další video

Duklock: Tary to vyhrotil, do podcastu chci Ondru Vlčka