Chceš podpořit tento kanál? Staň se PATRONEM!

BEST OF – O správném dýchání s biohackerem Liborem Mattušem

Jak si najít cestu k biohackingu, jak změnit vlastní dech a jaké to může mít dopady na váš život? Nevynecháme ani konkrétní postupy. Libor je biohacker, kouč, mentor, instruktor dechu, chladové expozice, bojových umění. Spoluzakladatel Code of Life a tlumočník čínštiny.

Automatický transcript

Minuta: 0
Vždyť jsi říkal, že to co děláš, teď nejím i dýchání nosem a drží a drží při výdechu. Přesně tak Ok už je třeba. Trošku mě jen na směřovat, jakým způsobem, kdybych si to chtěl zkusit je vůbec hodný, aby sis řekla, aby si to zkusil nebo je to už nějak a pokročilé techniky. Je to dané strašně Heller pokročila technika Shaolinu, kterou bys v žádném případě neměl zkoušek neumí správně, tak ti prasklé srdce a hrozně to letí na Mars ne. Hele tohle za mě na z nejbezpečnějších technik pro zdravého člověka řeší nějaké urgentní zdravotní problémy a jde jednoduše o to, že chvíli dýcháš je mně pak velmi jemně vydechneš a zadrží dech. Můžeš to mu pomoct právě tím, že si při držíš noc a čekáš čeká čekáš s tím v tom vydechli stavu, dokud se organismus nezačne zase ozývá, tak chvíli vlastně se učíš třeba fyzicky i mentálně nějakým to jsem trochu z ignorovat nebo potlačí. To
Minuta: 1
cukání Bránice ty pocity vlastní nedostatečnosti, ale zároveň jim naslouchat. Tak aby když už Cítí, že jo. Tak teď už je to jako hodně, tak vlastně s jemně nadechneš, čím bych jemnější. Tak tím je to lepší nějakým způsobem a ještě třeba 10 15 vteřin dýcháš co nejjemněji to se přidává ten tlak, který ucítíš bránici a pak už dýcháš zase opět běžně to znamená velmi jemně Pomalu, ale už třeba ne, tak ne tak jemně a pomalu jako těch prvních 10 15 sekund tady těch a vydrží udělat třeba kolik za ráno. Podle toho jak mám čas a jak to cítím, jak se mi chce taky a já tohle to cvičení mám moc rád, že mě přináší takový hodně zajímavý vlastně jako meditativní stavy, kdy se dokážu totálně vypnout naladit uvolnit a byl bych v tom klidně i v řádu hodin. Myslím si. Je nebo aspoň třeba hodinu prvky takový to jako soustředí se na svůj dech a upřímně i jako dýchat vlastně jemně. Letní
Minuta: 2
soustředění se na věci, které se běžně nesoustředíme. Hele, tady je určitě velmi za malinká. Takhle když to vezme z vrchu mezi moderními systémy, které se používají v profesionálním sportu. Konkrétně tady to cvičení a pochází ze systému Oxygen Advantage má takhle anglický název vlastně autorem je Patrik m, který ono to napsal stejnojmennou knihu. My jsme koneckonců některé tyhle ty postupy dané popisovali na podcastu s tebou pro Red Bull, kde jsme vlastně i s Radimem probírali různé formy dechových cvičení a vlastně je Patrik. Ne. Tady v tomhle systému adventtage ukazuje jakým způsobem vlastně biochemicky je pro tělo, velmi zajímavý dýchat. Je mě dýchat nosem a občas zmiňuje meditující mnich i A. Já tím, že jsem studoval kulturní studia Číny a vlastně ta Východní řekněme religiózní filozofická stránka mě vždycky hodně zajímal a nabídl fascinovala, tak můžu říct i z vlastní zkušenosti, že vlastně ty jeho principy jsou velmi velmi podobný tomu. Jak probíhala nějaká úvodní. Příprava
Minuta: 3
na meditaci v různých čínskejch seberozvojový systémech s kartou velký důraz na to, když jak má pod kontrolou svůj dech a ten je velmi jemný velmi pomalý velmi uvolněný, až vlastně neznatelné. Je jemný dech obecně dobrým s počkej, my jsme odbočili od toho kolikrát co teda děláš, jako má smysl udělat pětkrát a jsme si udělat tři zádrže nedrží proto, že bude autě, já dělám minimálně dvě, protože ho známe. Čtyři dohody a tak dále, když se něco stane jednou možná už to nepřijde dvakrát. Už to něco znamená můj ideál. Minimum je třikrát a většinou nedělám o moc víc než pětkrát nebo šestkrát. Maximálně jsou hledám na to, že je to pracovní den. Chci taky něco stihnout. A vím, že mám to riziko, že bych se stavil klidně hodinu, takže Takže to nechávám do těch 15. 20 minut je li-30, že jsou super. No a když jsme se šli k tomu jemnému dechu je vlastně jemný dech optimální dýchání, jako při běžném dnu, víš jako. Měli bychom dýchat
Minuta: 4
hluboce, nebo spíše jemně To je dobrá a velmi zásadní otázka Dane já jako v uvozovkách starých astmatik alergik, tak můžu z vlastní zkušenosti říct, že ideální dech, kterej teď na sobě cítím, že mi přináší. Kupi, kupi spousty tuny energie oproti tomu, jako jsem dýchal dřív s uspanim nosem hlavně ústy a rychle, tak je. Ano určitě jemné dýchání je za mě vzorec číslo jedna pomalu nosem a dneska biochemicky zase tomu věnujeme, tak zvanou minutovou ventilací, což je něco co právě ta zmiňovaná spirometrie nebo nějaký exaktní vědecký měření lékařský dýchání, které se používá, že sportovních různých výzkumů se měří. Jaký tréninky fungují nebo nefungují, tak jedna z věcí. Která je vlastně jako chronicky často se stává u lidí, kteří nemají dobrý dechový vzorce, tak je zvýšená, tak zvaná minutová ventilace. Kdy jde o to, že do plic vlastně se tam vyměním mnohem víc vzduchu, než by bylo potřeba,
Minuta: 5
takže taková zdravá minutová ventilace. Třeba u mě u tebe, tak by mělo být 5. 6. L, což mimo jiné i identické číslo jako bývá maximální kapacita plic a vůli dítě jí mají s dýcháním problémy právě astmatici. Tak dále, tak to může být dvoj až trojnásobek můžete 10
Minuta: 6
o to, že mi tím rapidně jím dechem, tak jednak Kromě toho, že to stresuje nervovou soustavu a vlastně dostává na s tou blíž k tomu, to je sympatické aktivaci. Takovej ten jako bojuj nebo uteč, kdy jsme vlastně víc střechu, což je to poslední, co dneska potřebujeme v téhleté době, tak dej o to, že vydechujeme hodně oxidu uhličitého, což je vlastně Agent, který není jenom od paní plyn. Jak se často učilo a doteď učí na školák nejenom u nás ale i ve světě tak je nezbytné k tomu aby se kyslík vstřebával do buněk takže jedna věc a ten kyslík mít druhá věc aby se dokázal dostat doopravdy do tý buňky a tam pomohl tvorbě buněčné energie

Předchozí video

VYHONIT ĎÁBLA: pěkný penis je umělecké dílo, ale na velikosti nezáleží

Další video

#227 Tesla Modely 2021 | EVTV  | Teslacek